d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Nederlands > Saddam Hussein > Zie er nog geen topic over dus
Prev15678911Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Gold: 100.00
Nov 9 2006 02:51pm
ik zou vlaams belang gestemt hebben

maar ben absoluut geen rasist of facist, ik zou het heel discriminerend vinden als iemand me wel een van de twee zou noemen...

ohjah: The new facist will call them anti-facist...
Member
Gold: 0.31
Nov 9 2006 02:56pm
Quote (Xepo)
Quote (Kanni)
Quote (Xepo)
Er is, naar mijn mening,  een groot verschil tussen moord door een individu en 'moord' door de staat. Een dokter die euthanasie pleegt is toch ook geen moordenaar?
De staat heeft een voorbeeldfunctie tegenover zijn burgers. Een staat die moord (onder welke omstandigheden dan ook) goedkeurt verliest een deel van zijn geloofwaardigheid.
Met alle respect kanni, wij hebben deze conversatie voorheen al eens zonder resultaat gehad... ik denk dat het weinig zin heeft om er weer over te beginnen.
Laat mij hier ff inspringen dan.
De staat heeft ook een voorbeeldfunctie om aan te tonen dat (massa)moorden iets is wat gewoonweg niet mag, en bestraft wordt. Met moord dus, op welke manier kan je alles van een persoon afnemen zoals hij bij iemand anders deed?

JA, oog om oog, tand om tand, maar dit is een misdaad die niet meer rechtgezet kan worden.
Inderdaad, zo zijn er nog veel maar die mogen voor mijn part even streng aangepakt worden.

This post was edited by Ov2rkill on Nov 9 2006 03:25pm
Member
Gold: 4.33
Nov 9 2006 03:04pm
Quote (Hellskin @ Thu, 9 Nov 2006, 21:51)

maar ben absoluut geen rasist of facist, ik zou het heel discriminerend vinden als iemand me wel een van de twee zou noemen...

Wat heeft dit met de discussie te maken? Sorry volg even niet
Member
Gold: 0.00
Nov 10 2006 06:42am
Quote (pvp-mjol @ Thu, 9 Nov 2006, 17:16)
Quote (¢?NNI @ Thu, Nov 9 2006, 01:53pm)
Report me dan, en ook meteen jezelf. Jouw post heeft namelijk ook niets met het topic te maken.

Om deze post nog zinvol te maken;
Quote (pvp-mjol)
Doodstraf en de uitvoering ervan is hier de gepaste straf.

Waarom vind je dat een gepaste straf?

Btw, pvp-mjol, beantwoord je de vragen dan via PM?

@Kanni de verantwoordelijke(n) kennen hun werk hier wel. Je gaat weer goed van start!

Blijf gewoon rustig en wees niet op je tenen getrapt voor je foutjes....laat mij verder gaan omtrent deze topic.

De enige manier om me terecht te wijzen op een fout is door me te reporten. De door jouw gemaakte post is even off-topic als de mijne, en is dus onnodig. Je gaat weer goed van start!', indeed.

Ik zeg je nu al op voorhand dat ik niet ga reageren behoudens de topic zelf. Wil jij spammen dat is dat je eigen keuze.

Ik vroeg je om via PM te reageren op te vragen: stem jij voor VB? Beschouw jij jezelf als een racist? Beschouw jij jezelf als een fascist? Waarom doe je dat niet?

Ieder land heeft zijn grondwet.
Een gepaste straf wordt uitgesproken door bv. een rechter of ander bevoegd persoon op basis van normen die in een wetboek zijn terug te vinden en op basis van de gepleegde feiten van dat land.

Ik heb geantwoord " is hier de gepaste straf "
Als de doodstraf nu van kracht is voor dat land en de uitspraak zo is, dan sluit ik mij daar bij aan.

Je zegt: "volgens hun wetgeving is dat een gepaste straf", wat inderdaad zo is, maar je zegt ook: "ik sluit mij daarbij aan", wat wil zeggen dat je de straf goedkeurt. Dus, ̣f je mening kan niet variëren van een bepaald rechtssysteem, ̣f je bent het eens met de straf. Verduidelijk jezelf.

Hij is schuldig bevonden aan de moord op 148 shi’ieten in het dorp Dujail in de jaren tachtig.
Ik ga niet verder dan dit feit over de moorden in het dorp Dujail maar er zijn nog tal van feiten ter zijne laste.

Dit moet een voorbeeld zijn voor alle andere.
Een levenslange opsluiting...neen...de kans bestaat dat ze hem daar nog gaan bevrijden en opnieuw een "saddam" dictatuur gaan rechtzetten.

Zwak argument. Met de internationale media- en politieke belangstelling dat de man krijgt, ben ik er zeker van dat ervoor gezorgd wordt dat hij in een gevangenis terecht komt die voldoende beveiligd is. De VS zou daar ook zonder twijfel voor zorgen.
Member
Nov 10 2006 06:43am
Quote (PYF_Secret @ Thu, 9 Nov 2006, 20:35)
doodmartelen die gast, zo als onder zijn bewind bij zovelen gedaan is!!!!!!!!!!!!!!!!!
ik ben zeer vredelievend, maar deze vent is een soort 2e adolf hitler (gelukkig niet zo extreem, maar ja)
ik heb totaal geen medelijden met hem als hij eerst 20 jaar gemarteld word, en daarna brandend uit een vliegtuig op 5 km hoogte gegooid word....
(sorry voor de tere zieltjes op dit forum. (dennis wink.gif )

Dat is dan twintig jaar oud. Kan je misschien een iets meer volwassen houding aannemen in deze discussie? Je doet me denken aan mijn tien jaar oud nichtje.

Quote (Ov2rkill @ Thu, 9 Nov 2006, 22:56)
Quote (Kanni)
Quote (Xepo)
Er is, naar mijn mening,  een groot verschil tussen moord door een individu en 'moord' door de staat. Een dokter die euthanasie pleegt is toch ook geen moordenaar?
De staat heeft een voorbeeldfunctie tegenover zijn burgers. Een staat die moord (onder welke omstandigheden dan ook) goedkeurt verliest een deel van zijn geloofwaardigheid.
Laat mij hier ff inspringen dan.
De staat heeft ook een voorbeeldfunctie om aan te tonen dat (massa)moorden iets is wat gewoonweg niet mag, en bestraft wordt. Met moord dus, op welke manier kan je alles van een persoon afnemen zoals hij bij iemand anders deed?

De plicht van de staat is ervoor zorgen dat de dader geen slachtoffers meer kan maken. Niet "alles van een persoon afnemen zoals hij bij iemand anders deed."

Quote (Ov2rkill @ Thu, 9 Nov 2006, 22:56)
JA, oog om oog, tand om tand, maar dit is een misdaad die niet meer rechtgezet kan worden.
Inderdaad, zo zijn er nog veel maar die mogen voor mijn part even streng aangepakt worden.

Dus jij vind dat een verkrachter als straf zelf verkracht moet worden?

Quote (Hellskin @ Thu, 9 Nov 2006, 22:51)

Ik zal in de loop van volgende week een topic maken over het Vlaams Belang waaruit zal blijken dat die partij rascistisch en ondemocratisch is. Wanneer je dus geen Vlaams nationalist of racist bent, vind ik het vreemd dat je toch voor zo'n partij zou stemmen. Reageer hier niet op in deze topic, ik maak zelf wel een topic zodra ik tijd/zin heb.
Member
Gold: 0.31
Nov 10 2006 07:46am
Quote (Kanni)
De plicht van de staat is ervoor zorgen dat de dader geen slachtoffers meer kan maken. Niet "alles van een persoon afnemen zoals hij bij iemand anders deed."
Uiteindelijk bekom je met mijn hetgeen ik zei wel hetgeen jij (of beter "de staat') wil. De staat is er ook om hetgeen te doen wat het volk beslist, althans in mijn ogen.
Dat terzijde, het gaat hier over het feit of je vind dat de doodstraf gepast is of niet in zo een situatie, en ik vind van wel.

Quote (Kanni)
Dus jij vind dat een verkrachter als straf zelf verkracht moet worden?
Liefst niet alles letterlijk nemen van wat ik schrijf, ze mogen even erg bestraft worden naargelang hun misdaad, ik spreek me omtrend de straf zelf niet uit.

Quote (pvp-mjol @ Fri, Nov 10 2006, 02:48pm)
+1 voor @¢?NNI no further questions

En waarom add je dit nu achter je posts?

This post was edited by Ov2rkill on Nov 10 2006 07:53am
Member
Gold: 0.26
Nov 10 2006 07:48am
Quote (¢?NNI @ Fri, Nov 10 2006, 01:42pm)

Ieder land heeft zijn grondwet.
Een gepaste straf wordt uitgesproken door bv. een rechter of ander bevoegd persoon op basis van normen die in een wetboek zijn terug te vinden en op basis van de gepleegde feiten van dat land.

Ik heb geantwoord " is hier de gepaste straf "
Als de doodstraf nu van kracht is voor dat land en de uitspraak zo is, dan sluit ik mij daar bij aan.

Je zegt: "volgens hun wetgeving is dat een gepaste straf", wat inderdaad zo is, maar je zegt ook: "ik sluit mij daarbij aan", wat wil zeggen dat je de straf goedkeurt. Dus, ̣f je mening kan niet variëren van een bepaald rechtssysteem, ̣f je bent het eens met de straf. Verduidelijk jezelf.

inderdaad ik keur het goed...voor wat betreft hun wetgeving.
Mijn mening omtrent andere is hetzelfde in feite...als een landgenoot hier iemand van zijn leven beroofd dan mag van mij de straf evenredig zijn.

Hij is schuldig bevonden aan de moord op 148 shi’ieten in het dorp Dujail in de jaren tachtig.
Ik ga niet verder dan dit feit over de moorden in het dorp Dujail maar er zijn nog tal van feiten ter zijne laste.

Dit moet een voorbeeld zijn voor alle andere.
Een levenslange opsluiting...neen...de kans bestaat dat ze hem daar nog gaan bevrijden en opnieuw een "saddam" dictatuur gaan rechtzetten.

Zwak argument. Met de internationale media- en politieke belangstelling dat de man krijgt, ben ik er zeker van dat ervoor gezorgd wordt dat hij in een gevangenis terecht komt die voldoende beveiligd is. De VS zou daar ook zonder twijfel voor zorgen.

Je bent echt een toffe gast @¢?NNI om de moord op 148 mensen te bestempelen als een een zwak argument!

Member
Warn: 30%
Nov 10 2006 08:08am
DOOD aan mensenrechtenorganisaties waarom zou je iemand nog laten leven, kost alleen geld, laat hem meteen dood gaan zijn we van dat gajes af.
DOOD aan zware criminelen en verkrachters
UITZETTEN van CRIMINELEN met een DUBBEL PASPOORT
en LANGE GEVANGENISSTRAFFEN voor VEELPLEGERS VAN KLEINE DELICTEN
Member
Gold: 0.30
Nov 10 2006 09:18am
Quote (pvp-mjol @ Fri, Nov 10 2006, 01:48pm)

Hij is schuldig bevonden aan de moord op 148 shi’ieten in het dorp Dujail in de jaren tachtig. Ik ga niet verder dan dit feit over de moorden in het dorp Dujail maar er zijn nog tal van feiten ter zijne laste.

Dit moet een voorbeeld zijn voor alle andere. Een levenslange opsluiting...neen...de kans bestaat dat ze hem daar nog gaan bevrijden en opnieuw een "saddam" dictatuur gaan rechtzetten.

Je bent echt een toffe gast @¢?NNI om de moord op 148 mensen te bestempelen als een een zwak argument!

Hij doelt uiteraard enkel op het stuk waar je zegt dat er een kans bestaat dat ze Saddam nog bevrijden en dat hij opnieuw zijn dictatuur op zou kunnen starten, en dat blijkt duidelijk uit zijn post. En hij heeft nog groot gelijk ook. De VS laat nog liever de hele gevangenis ontploffen tijdens de eventuele ontsnappingspoging dan zo'n gezichtsverlies te moeten lijden tegenover de rest van de wereld. Als je denkt dat Saddam ooit nog terug aan de macht zal komen, dan ben je in mijn ogen wel heel naief...
Of je denkt dit niet, maar dan heb je je mening toch wel heel slecht verwoord.
Member
Nov 10 2006 09:58am
ooh ja,
wat zijn we goed bezig met het bedenken van mogelijke pijnlijke straffen en "grappige" situaties waar Saddam zich in kan inleven.
Maar zijn we niet vergeten waar het eigenlijk allemaal om draait? Niemand kent de term Vriendjespolitiek?
De voormalige minister van Justitie en zelfde tijd Hoofdrechter van het hooggerechtshof in VS, noemde heel deze proces een kinderspel, en een prima voorbeeld van vriendjespolitiek.
Natuurlijk is het gemakkelijk om de doodstraf uit te spreken, als je een Koerd aan het hoofd van het proces zet, wiens moeder en vader waarschijnlijk door Saddam zijn vermoord en dergelijke. Maar is er iemand die gelooft dat dit een onpartijdig en eerlijk proces was? Los van het feit dat het degelijk wel een tiran is, en vele doden (onschuldige en schuldige) op zijn naam heeft, is deze proces de meest achterlijk proces die ik heb gezien.
Ten eerste, iedere mens met grote "politieke" invloeden moet in een hooggerechtshof berecht worden, en deze door onpartijdige en neutrale mensen.
Kijk maar naar Milosevic, die vele oorlogsmisdaden op zijn naam heeft, waar is zijn proces? yep, in hooggerechtshof in Nederland, Schevenen dacht ik. De proces word bijgestaan door het joegoslavisch tribunaal, maar ze kunnen duidelijk les nemen van "serieuze" echte hoogrechters.
Nu, waarom krijgt Saddam nietn wat iedere mens van zijn kaliber, zou krijgen? Misschien VS die deze proces eigenlijk echt leidt?
Is deze man nu echt zo schuldig als men beweert? Verdiend deze man nu echt de doodstraf? Heeft de VS niet iedereen geelimineerd die tegen hen was? Zijn ze nu nog niet bezig met hun wrede oorlogsmisdaden, en noemen ze het nog steeds collatoral damage? Wie tikt hen op de vingers? Niemand, juist... vriendjespolitiek.
Ik zeg niet dat Saddam onschuldig is, hij heeft dingens anders aangepakt. VS konden het onopgemerkt doen, door hun mediagebruik, Saddam schaamde zich er niet voor en deed het openbaar.
Nou, een simple voorbeeld. Israel heeft "meerdere" onschuldige mensen gedood, met het excuse "ze gaven terroristen onderdak" en "we konden geen risico's nemen".
Zie je hier een verschil met : "die mensen planden een aanslag op ons en mij"?
wel, ik niet hoor. De ene word op zijn vingers getikt, en de andere niet. Juist... vriendjespolitiek.
Hoeveel keer is de reden van de oorlog in Irak veranderd?
Wat was het eerst? Massavernietegingswapen? Wat dan? Terroristische banden? Wat dan? Tiran moet weg, democratie moet in de plaats? wat dan? Oorlogsmisdadiger?
weet je, ik verander zelfs niet zoveel van schoenen in die periode...
De echt reden waarom dat Saddam zo word aangepakt is, dat sinds hij aan de macht kwam, een grote behaarde middenvinger uitstak naar het westen en besliste zijn eigen grondstoffen zelf te verhandelen. Dat is de enige reden waarom hij eraan moet geloven...
En ja, Saddam, en vooral zijn broer, heeft bepaalde groeperingen hard aangepakt, en daarvoor moet hij gestraft worden, daar sluit ik mij bij. Geef die man levenslang en sluit hem op, en gun hem een natuurlijke dood. Opsluiting voor zulke mensen is de zwaarste straf die je je kunt inbeelden.
Doodstraf... ik LOL bij het gedachte ervan. Wie zijn wij die zichzelf de recht geven om een ander zijn leven te eindigen? De doodstraf is een van de weinige erfenisen van duizenden jaren barbaarse rechten. De ideologie die achter deze wet verschuilt, is het geloof in een oppermachtige wezen, god hemzelf. We weten niet hoe we een situatie moeten beoordelen, dus zenden we hem naar god, hij zal wel weten te doen... Het is een vorm van je geloof aandringen bij een ander. God zal je wel straffen...
De wereld is zo een oneerlijke plek om erin te leven, dat het soms pijn doet om zulke dingens te zien. Zulke oneerlijke handelingen van een extreem kaliber, zonder dat de wereldpolitiek er zich aan ergert, is gewoon te veel...

ooh ja, en laat me niet beginnen over het Vlaams Belang en hun ideologien...
ze hebben een goeie "linkse" uppercut gekregen, en zijn al KO... Wat een partij zeg... die sinds de verkiezingen duidelijk zijn geworden, nog steeds excuses probeert te zoeken, hoe dat Patrick, Filip de Winter heeft doen knielen.
Vlaams Belang, die enkel en alleen commentaar heeft op de huidige gang van politiek in Belgie (vooral Antwerpen), en nooit zelf afkwam met een oplossing, verdient hier totaal geen stem. Hun enige oplossingen (in de criminaliteit) is meer veiligheid, in de zin van de politiemacht vergroten, maar als ze hen vragen vanwaar het geld moet komen voor de extra politiemacht, staan ze met hun mond vol tanden te denken aan hoe ze van onderwerp kunnen veranderen...
Hun enige oplossingen (in de onenigheid tussen de allochtone en de autochtonen) is ofwel assimilatie ofwel buiten. Als ze hen vragen wat er met belgie zou gebeuren als ze iedere allochtoon die niet wil assimileren, maar kiest voor integreren, zouden buitenwippen, zijn ze daar weer met hun mond vol tanden...
Dan komen ze af dat ze geen assimilatie willen, maar integratie, en dat iedereen die in Belgie woont Nederlands moet spreken, vragen ze hen, hoe kan je iemand die hier 40 jaar geleden is gekomen om te arbeiden in onze mijnen, die ons een degelijk stabiel belgisch economie hebben bezorg, toen geen integratie vereist was, enkel arbeid, die ondertussen 70 jaar zijn, die een dubbele nationaliteir hebben, die hier verblijven en in hun land van afkomst, die totaal niks meer te maken hebben met de maatschappij in de zin van betrokkenheid, verplichten om nederlands te spreken?
Is het wel nodig dat de eerste generatie van allochtone (die ondertussen een tweede en derde generatie allochtonen hebben in gang gebracht) nederlands moeten spreken? Wat voor zin heeft het?
Waarom mag die ene "vreemdeling" zijn geloof uiten en de andere niet? Waarom mogen de allochtone van Joodse afkomst hun eigen scholen oprichten, en niet mee doen met de integratie? Yep, dan zie je ze weer met hun blinkende tanden.
In het kort, Vlaams Belang is ECHT geen partij die er in staat is serieuze politieke en economische problemen in een land met een top economie en politiek te leiden...

en ja, ik heb echt heel hard geLOLd met de gedachte dat Saddam zou ontsnappen uit een levenslange zit in de gevangenis... Mensen toch... vanwaar die fantasie... Saddam is echt geen man met de kaliber van Clint Eastwood hoor...

This post was edited by MorphX on Nov 10 2006 10:23am
Go Back To Nederlands Topic List
Prev15678911Next
Add Reply New Topic New Poll