ooh ja,
wat zijn we goed bezig met het bedenken van mogelijke pijnlijke straffen en "grappige" situaties waar Saddam zich in kan inleven.
Maar zijn we niet vergeten waar het eigenlijk allemaal om draait? Niemand kent de term Vriendjespolitiek?
De voormalige minister van Justitie en zelfde tijd Hoofdrechter van het hooggerechtshof in VS, noemde heel deze proces een kinderspel, en een prima voorbeeld van vriendjespolitiek.
Natuurlijk is het gemakkelijk om de doodstraf uit te spreken, als je een Koerd aan het hoofd van het proces zet, wiens moeder en vader waarschijnlijk door Saddam zijn vermoord en dergelijke. Maar is er iemand die gelooft dat dit een onpartijdig en eerlijk proces was? Los van het feit dat het degelijk wel een tiran is, en vele doden (onschuldige en schuldige) op zijn naam heeft, is deze proces de meest achterlijk proces die ik heb gezien.
Ten eerste, iedere mens met grote "politieke" invloeden moet in een hooggerechtshof berecht worden, en deze door onpartijdige en neutrale mensen.
Kijk maar naar Milosevic, die vele oorlogsmisdaden op zijn naam heeft, waar is zijn proces? yep, in hooggerechtshof in Nederland, Schevenen dacht ik. De proces word bijgestaan door het joegoslavisch tribunaal, maar ze kunnen duidelijk les nemen van "serieuze" echte hoogrechters.
Nu, waarom krijgt Saddam nietn wat iedere mens van zijn kaliber, zou krijgen? Misschien VS die deze proces eigenlijk echt leidt?
Is deze man nu echt zo schuldig als men beweert? Verdiend deze man nu echt de doodstraf? Heeft de VS niet iedereen geelimineerd die tegen hen was? Zijn ze nu nog niet bezig met hun wrede oorlogsmisdaden, en noemen ze het nog steeds collatoral damage? Wie tikt hen op de vingers? Niemand, juist... vriendjespolitiek.
Ik zeg niet dat Saddam onschuldig is, hij heeft dingens anders aangepakt. VS konden het onopgemerkt doen, door hun mediagebruik, Saddam schaamde zich er niet voor en deed het openbaar.
Nou, een simple voorbeeld. Israel heeft "meerdere" onschuldige mensen gedood, met het excuse "ze gaven terroristen onderdak" en "we konden geen risico's nemen".
Zie je hier een verschil met : "die mensen planden een aanslag op ons en mij"?
wel, ik niet hoor. De ene word op zijn vingers getikt, en de andere niet. Juist... vriendjespolitiek.
Hoeveel keer is de reden van de oorlog in Irak veranderd?
Wat was het eerst? Massavernietegingswapen? Wat dan? Terroristische banden? Wat dan? Tiran moet weg, democratie moet in de plaats? wat dan? Oorlogsmisdadiger?
weet je, ik verander zelfs niet zoveel van schoenen in die periode...
De echt reden waarom dat Saddam zo word aangepakt is, dat sinds hij aan de macht kwam, een grote behaarde middenvinger uitstak naar het westen en besliste zijn eigen grondstoffen zelf te verhandelen. Dat is de enige reden waarom hij eraan moet geloven...
En ja, Saddam, en vooral zijn broer, heeft bepaalde groeperingen hard aangepakt, en daarvoor moet hij gestraft worden, daar sluit ik mij bij. Geef die man levenslang en sluit hem op, en gun hem een natuurlijke dood. Opsluiting voor zulke mensen is de zwaarste straf die je je kunt inbeelden.
Doodstraf... ik LOL bij het gedachte ervan. Wie zijn wij die zichzelf de recht geven om een ander zijn leven te eindigen? De doodstraf is een van de weinige erfenisen van duizenden jaren barbaarse rechten. De ideologie die achter deze wet verschuilt, is het geloof in een oppermachtige wezen, god hemzelf. We weten niet hoe we een situatie moeten beoordelen, dus zenden we hem naar god, hij zal wel weten te doen... Het is een vorm van je geloof aandringen bij een ander. God zal je wel straffen...
De wereld is zo een oneerlijke plek om erin te leven, dat het soms pijn doet om zulke dingens te zien. Zulke oneerlijke handelingen van een extreem kaliber, zonder dat de wereldpolitiek er zich aan ergert, is gewoon te veel...
ooh ja, en laat me niet beginnen over het Vlaams Belang en hun ideologien...
ze hebben een goeie "linkse" uppercut gekregen, en zijn al KO... Wat een partij zeg... die sinds de verkiezingen duidelijk zijn geworden, nog steeds excuses probeert te zoeken, hoe dat Patrick, Filip de Winter heeft doen knielen.
Vlaams Belang, die enkel en alleen commentaar heeft op de huidige gang van politiek in Belgie (vooral Antwerpen), en nooit zelf afkwam met een oplossing, verdient hier totaal geen stem. Hun enige oplossingen (in de criminaliteit) is meer veiligheid, in de zin van de politiemacht vergroten, maar als ze hen vragen vanwaar het geld moet komen voor de extra politiemacht, staan ze met hun mond vol tanden te denken aan hoe ze van onderwerp kunnen veranderen...
Hun enige oplossingen (in de onenigheid tussen de allochtone en de autochtonen) is ofwel assimilatie ofwel buiten. Als ze hen vragen wat er met belgie zou gebeuren als ze iedere allochtoon die niet wil assimileren, maar kiest voor integreren, zouden buitenwippen, zijn ze daar weer met hun mond vol tanden...
Dan komen ze af dat ze geen assimilatie willen, maar integratie, en dat iedereen die in Belgie woont Nederlands moet spreken, vragen ze hen, hoe kan je iemand die hier 40 jaar geleden is gekomen om te arbeiden in onze mijnen, die ons een degelijk stabiel belgisch economie hebben bezorg, toen geen integratie vereist was, enkel arbeid, die ondertussen 70 jaar zijn, die een dubbele nationaliteir hebben, die hier verblijven en in hun land van afkomst, die totaal niks meer te maken hebben met de maatschappij in de zin van betrokkenheid, verplichten om nederlands te spreken?
Is het wel nodig dat de eerste generatie van allochtone (die ondertussen een tweede en derde generatie allochtonen hebben in gang gebracht) nederlands moeten spreken? Wat voor zin heeft het?
Waarom mag die ene "vreemdeling" zijn geloof uiten en de andere niet? Waarom mogen de allochtone van Joodse afkomst hun eigen scholen oprichten, en niet mee doen met de integratie? Yep, dan zie je ze weer met hun blinkende tanden.
In het kort, Vlaams Belang is ECHT geen partij die er in staat is serieuze politieke en economische problemen in een land met een top economie en politiek te leiden...
en ja, ik heb echt heel hard geLOLd met de gedachte dat Saddam zou ontsnappen uit een levenslange zit in de gevangenis... Mensen toch... vanwaar die fantasie... Saddam is echt geen man met de kaliber van Clint Eastwood hoor...
This post was edited by MorphX on Nov 10 2006 10:23am