d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Nederlands > @imcompentence
Prev15678Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Gold: 0.00
Nov 13 2006 12:36pm
Quote (Wuben[NM] @ Mon, 13 Nov 2006, 19:28)
Quote (¢?NNI @ Mon, Nov 13 2006, 05:19pm)
Quote (Wuben[NM] @ Mon, 13 Nov 2006, 19:16)
Quote (¢?NNI @ Mon, Nov 13 2006, 01:43pm)
Maar dat zegt natuurlijk niets. In Nederland is extreem-rechts sinds de dood van Fortuyn blijkbaar in elkaar gestort. Wel spijtig dat het op die manier moest.

Je hebt geen idee waar je over praat. Doe het dan ook niet. Je zal mij ook niet over het Vlaamsch Blok horen.

Natuurlijk weet ik niet waarover ik praat, Wuben. Alleen jij weet waarover je praat.

Als jij zegt dat extreem-rechts in elkaar is gestort na Fortuyn, dan weet je vrij weinig van de Nederlandse politiek.

Ik weet inderdaad vrij weinig van de Nederlandse politiek. Wat ik wel weet is dat Fortuyn een zeer talentvol politicus was, die ongetwijfeld veel stemmen trok naar zijn partij en dat is ook wat ik bedoelde met 'het in elkaar storten van [extreem-]rechts'. Of hij inderdaad slechts 'rechts' was, zoals officieel bekend, is maar de vraag. Wantrouwig als ik ben, geloof ik daar weinig van. Maar officieel zal hij dan inderdaad 'maar' rechts geweest zijn.

Hopelijk ben je bevredigd met de bovenstaande, meer genuanceerde versie van mijn mening.
Member
Gold: 0.01
Warn: 100%
Nov 13 2006 12:36pm
Quote (¢?NNI @ Mon, Nov 13 2006, 05:18pm)
Aan het laatste deel van de zin: 'neem ik aan?', kan je zien dat het een vraag was. Jij bevestigde dat met:
Quote (Incompetence @ Wed, 8 Nov 2006, 13:53)
Sure.
Dat 'sure' was meer in de zin van 'whatever'. Het is in dit topic overigens niet de eerste keer dat je je uitlaat met betrekking tot Fortuyn.

Member
Gold: 224.00
Nov 13 2006 03:49pm
Quote (¢?NNI @ Mon, Nov 13 2006, 06:36pm)
Ik weet inderdaad vrij weinig van de Nederlandse politiek. Wat ik wel weet is dat Fortuyn een zeer talentvol politicus was, die ongetwijfeld veel stemmen trok naar zijn partij en dat is ook wat ik bedoelde met 'het in elkaar storten van [extreem-]rechts'. Of hij inderdaad slechts 'rechts' was, zoals officieel bekend, is maar de vraag. Wantrouwig als ik ben, geloof ik daar weinig van. Maar officieel zal hij dan inderdaad 'maar' rechts geweest zijn.

Hopelijk ben je bevredigd met de bovenstaande, meer genuanceerde versie van mijn mening.

Die knieval kan ik waarderen. Siert je, Canni. Excuses voor mijn scherpe reactie.

Hij was inderdaad zeer talentvol. Of gewoon heel populistisch. Of dat samen. Zou hem niet eens echt rechts willen noemen. Supermarktideologie noemde mijn leraar Maatschappijleer het toentertijd.

Was geen fan van Pim. Vond zijn persoon heel irritant (zijn pre-politieke interviews zijn niet zo fris) en vond dat hij zijn mening op een verkeerde manier uitte. Had wel erg veel respect voor hetgeen wat hij loskreeg in de maatschappij. Nederland stond even op zijn kop, zelfs voor zijn dood. Heb ademloos zitten luisteren naar het interview met de leider van Leefbaar Nederland na het beruchte artikel in de Volkskrant.

Ook Mat Herben was een verschijning. Dat je zo iemand toch rond kan laten lopen in politiek Nederland...

Member
Nov 13 2006 04:19pm
Quote (Wuben[NM] @ Mon, Nov 13 2006, 07:51pm)
Quote (triple_han @ Mon, Nov 13 2006, 05:44pm)

Hij zegt toch blijkbaar? Misschien moet jij hem wat beter voorlichten, ik kan me nauwelijks voorstellen dat jij iets weet over de belgische politiek, dus doet niet net alsof het een ramp is dat hij iets niet weet.

Nee, hij claimt dat het zo is, of dat dat in zijn optiek zo is.

Inderdaad, ik weet weinig van de Belgische politiek. Heb je er mij dan ook over horen praten?

Nee dat doet hij niet.
Over je andere zin, jij snapt toch ook wel wat ik bedoel? Anders ben je niet al te slim, maar dat idee krijg ik wel vaker bij jou.
Member
Nov 13 2006 04:57pm
Quote (triple_han @ Mon, Nov 13 2006, 10:19pm)
Nee dat doet hij niet.
Over je andere zin, jij snapt toch ook wel wat ik bedoel? Anders ben je niet al te slim, maar dat idee krijg ik wel vaker bij jou.

Nou nou, wat onaardig zeg. Ik heb ook VWO gedaan hoor! Heh.

Member
Nov 14 2006 01:05pm
Waarom werd de topic over VB gesloten?
Member
Nov 14 2006 05:37pm
Quote (Wuben[NM)
,Mon, 13 Nov 2006, 22:49]
Quote (¢?NNI @ Mon, Nov 13 2006, 06:36pm)

Die knieval kan ik waarderen. Siert je, Canni. Excuses voor mijn scherpe reactie.

Hij was inderdaad zeer talentvol. Of gewoon heel populistisch. Of dat samen. Zou hem niet eens echt rechts willen noemen. Supermarktideologie noemde mijn leraar Maatschappijleer het toentertijd.

Was geen fan van Pim. Vond zijn persoon heel irritant (zijn pre-politieke interviews zijn niet zo fris) en vond dat hij zijn mening op een verkeerde manier uitte. Had wel erg veel respect voor hetgeen wat hij loskreeg in de maatschappij. Nederland stond even op zijn kop, zelfs voor zijn dood. Heb ademloos zitten luisteren naar het interview met de leider van Leefbaar Nederland na het beruchte artikel in de Volkskrant.

Ook Mat Herben was een verschijning. Dat je zo iemand toch rond kan laten lopen in politiek Nederland...

Ik denk inderdaad dat het een combinatie is van talentvol en populistisch. Moderne politici moeten immers populistisch zijn om te kunnen "scoren" bij het grote publiek. Alleen slaagt de ene daar beter in dan de andere. Veel heeft ook te maken met de manier waarop je je boodschap overbrengt, en daar was Fortuyn wel zeer goed in. Zo herinner ik mij dat hij plots wegliep uit een programma [omdat de journaliste hem ongelijk gaf], (denk dat dat de reden was). Ook verbaal heel sterk. Geen lege zinnen maar heel concreet en duidelijk kunnen zeggen waar je voor staat. Maar al bij al ben ik ook zeker geen fan, afgaande op wat ik van hem gezien heb. Ik zal eens wat over hem lezen zodra ik mijn VB, 'Irak na de bezetting' en 'Migranten in Balans'-lectuur heb doorgenomen. Of misschien ineens over Nederlandse politiek. Mat Herben zegt mij trouwens niets.

Quote (Wuben[NM)
,Tue, 14 Nov 2006, 20:05]Waarom werd de topic over VB gesloten?

Geen idee, ik denk dat het een vergissing is.
Member
Gold: Locked
Trader: Scammer
Nov 15 2006 12:37am
JSP SUCK MORE
Member
Trader: Scammer
Nov 15 2006 12:47am
JSP SUCK MORE
Member