d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Nederlands > Grappig Filmpje > Nederlanders en Alochtonen
Prev156789Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Gold: 0.00
Oct 9 2006 09:08am
Quote (pvp-mjol @ Mon, 9 Oct 2006, 16:36)
Dat mijn leven éénzijdig is, LOL LOL ? Daar oordeel jij dan over net zoals je oordeelt over de allohtonen of dat wil je toch. Ik doe wat ik wil, morgen doe ik dat en overmorgen doe dit.

Dat zei ik niet, idioot. Ik zei dat je LEVENSERVARINGEN éénzijdig zijn. Is het te moeilijk voor je om het onderscheid tussen "LEVENSERVARINGEN" en "LEVEN" te maken? Ik oordeel helemaal niet verkeerd, het lijkt me logisch dat je, wanneer je elke dag geconfronteerd wordt met criminaliteit, een vervormd beeld van de werkelijkheid krijgt. Wat ook zo is.

En by the way ik viseren...wie wat of waar.

Je viseert allochtonen. Was dat zo moeilijk om te snappen?

Ik zal nog effe posten in je nieuwe thread en ja als je dan graag verder discussie wil gaan doet dat dan met de socioloog die zijn mening over de zaak geeft.

Socioloog? Waar heb je het over?

Je bent echt te sterk voor mij dat ik bijna ga in je geloven maar spijtig genoeg blijven mijn vastellingen die ikzelf heb gedaan in mijn achterhoofd. En vandaag is het er zeker nog niet beter geworden hoor...toon jij mij eens aan dat de allohtonen in de minderheid zijn bij wanbedrijven of criminele feiten of moet ik denken dat het echt maar 0,000001% is?

Ongelooflijke oetlul, die 0,000001% sloeg op het aantal allochtonen die door "niets te doen 2000 euro per maand verdienen". Lezen blijkt niet je sterkste kant. Net als relativeren, rationeel denken en redeneren.

Sla dagelijks de krant open en maak mij eens statistiek waaruit blijkt dat ze het niet over allohtonen hebben die feiten plegen!

Blijf geloven.....

Je snapt er echt niets van he? Ik zal een laatste poging doen om het nog even duidelijk te maken.

1. Ik heb al meerdere malen gezegd dat allochtonen inderdaad een hoger criminaliteitspercentage leveren dan autochtonen.
2. Het feit dat dat zo is doet niet ter zake. Het is niet omdat ze allochtoon zijn dat ze crimineel zijn, dit ligt wel aan andere factoren.
3. Je pakt de criminaliteit niet aan door NEGATIEVE, discriminerende maatregelen, wel door POSITIEVE maatregelen die de WORTELS van het probleem aanpakken.
4. Het blijven viseren van een bepaalde groep helpt echt niet. Het zorgt er alleen maar voor dat het ONJUISTE steriotype beeld dat er al bestaat meer en meer verspreid wordt zodat er MINDER vertrouwen is in allochtonen en zodat ze zich MAKKELIJK begeven aan de criminaliteit.
5. Als je beroepshalve dagelijks met geweld geconfronteerd wordt krijg je een totaal VERVORMD beeld van de realiteit. Ook de media is te wijten voor het groter maken van de angst bij de bevolking door constant te spreken over de zogenaamde "onveiligheid".
6. Of je het nu wil of niet, we zullen toch allemaal moeten samenleven en jouw visie draagt daar niet bepaald aan bij.

Ik vind het werkelijk triest om te zien hoe een 46 jaar oud individu zo onwetend kan zijn.
Heb je nu op Vlaams Belang gestemd? Ik gok van wel.
Member
Gold: 0.48
Oct 9 2006 09:13am
Kannie, help mij is met het debat wat ik binnenkort heb :biggrin.gif

Het gaat over: Moet het drugsbeleid strenger worden in Nederland (wees tegen, please)
Member
Oct 9 2006 09:48am
Quote (Doggy-Style @ Mon, 9 Oct 2006, 17:13)

Het gaat over: Moet het drugsbeleid strenger worden in Nederland (wees tegen, please)

Tegen het strenger worden van het drugsbeleid? Sure, zal je wel wat PM'en, of maak een topic.
Member
Gold: 0.01
Warn: 100%
Oct 9 2006 10:20am
Quote (˘?NNI @ Mon, Oct 9 2006, 03:48pm)

Tegen het strenger worden van het drugsbeleid? Sure, zal je wel wat PM'en, of maak een topic.
Topic! Topic!

(nee, ik 'dodge' niet. Komt later.)
Member
Gold: 0.48
Oct 9 2006 11:32am
Quote (Incompetence @ Mon, 9 Oct 2006, 18:20)
Quote (˘?NNI @ Mon, Oct 9 2006, 03:48pm)

Topic! Topic!

(nee, ik 'dodge' niet. Komt later.)

Moehhahaha, komt die dannn.. Ik maak wel een topic. Kies een slachtoffer om mee te discusseren, en ik zal er zeel veel aan hebben biggrin.gif
Member
Gold: 0.26
Oct 9 2006 12:34pm
Quote (˘?NNI @ Mon, Oct 9 2006, 04:08pm)
Dat mijn leven éénzijdig is, LOL LOL ? Daar oordeel jij dan over net zoals je oordeelt over de allohtonen of dat wil je toch. Ik doe wat ik wil, morgen doe ik dat en overmorgen doe dit.

Dat zei ik niet, idioot. Ik zei dat je LEVENSERVARINGEN éénzijdig zijn. Is het te moeilijk voor je om het onderscheid tussen "LEVENSERVARINGEN" en "LEVEN" te maken? Ik oordeel helemaal niet verkeerd, het lijkt me logisch dat je, wanneer je elke dag geconfronteerd wordt met criminaliteit, een vervormd beeld van de werkelijkheid krijgt. Wat ook zo is.

bedankt om mogen idioot te zijn, maar gezien je nog groen achter de oortjes hebt vergeef ik het je.

Neen, maar blijkbaar raak je gefrustreerd!

Ik zal nog effe posten in je nieuwe thread en ja als je dan graag verder discussie wil gaan doet dat dan met de socioloog die zijn mening over de zaak geeft.

Socioloog? Waar heb je het over? Als je dan toch intilligent wil zijn, moet je maar eens meer gebruik maken van google.
Je leest zoveel dat je een spelt in een hooiberg niet vind. Hoogleraars drukken zich volop uit in alle kranten en waaronder ook sociologen. Wie zoekt die vind..

Je bent echt te sterk voor mij dat ik bijna ga in je geloven maar spijtig genoeg blijven mijn vastellingen die ikzelf heb gedaan in mijn achterhoofd. En vandaag is het er zeker nog niet beter geworden hoor...toon jij mij eens aan dat de allohtonen in de minderheid zijn bij wanbedrijven of criminele feiten of moet ik denken dat het echt maar 0,000001% is?

Ongelooflijke oetlul, die 0,000001% sloeg op het aantal allochtonen die door "niets te doen 2000 euro per maand verdienen". Lezen blijkt niet je sterkste kant. Net als relativeren, rationeel denken en redeneren.

Je wordt nog agressiever...in een verhandeling zou je woord "rationeel" echt de spuitgaten uitkomen...

Sla dagelijks de krant open en maak mij eens statistiek waaruit blijkt dat ze het niet over allohtonen hebben die feiten plegen!

Blijf geloven.....

Je snapt er echt niets van he? Ik zal een laatste poging doen om het nog even duidelijk te maken.
Neen wat je zegt snap ik niet, ik kan maar juist verhalen wat ik meemaakte....

1. Ik heb al meerdere malen gezegd dat allochtonen inderdaad een hoger criminaliteitspercentage leveren dan autochtonen.
2. Het feit dat dat zo is doet niet ter zake. Het is niet omdat ze allochtoon zijn dat ze crimineel zijn, dit ligt wel aan andere factoren.
3. Je pakt de criminaliteit niet aan door NEGATIEVE, discriminerende maatregelen, wel door POSITIEVE maatregelen die de WORTELS van het probleem aanpakken.
4. Het blijven viseren van een bepaalde groep helpt echt niet. Het zorgt er alleen maar voor dat het ONJUISTE steriotype beeld dat er al bestaat meer en meer verspreid wordt zodat er MINDER vertrouwen is in allochtonen en zodat ze zich MAKKELIJK begeven aan de criminaliteit.
5. Als je beroepshalve dagelijks met geweld geconfronteerd wordt krijg je een totaal VERVORMD beeld van de realiteit. Ook de media is te wijten voor het groter maken van de angst bij de bevolking door constant te spreken over de zogenaamde "onveiligheid".
6. Of je het nu wil of niet, we zullen toch allemaal moeten samenleven en jouw visie draagt daar niet bepaald aan bij.

#1 akkoord
#2 niet akkoord ze verlaten hun land om het rijkdom ergens anders te vinden en omdat de straffen veel zwaarder zijn dan hier. Maar ik geef toe er zijn turken en marokanen waarmee ik handel....en die geen enkele intentie hebben om misdaden of wanbedrijven te plegen.
#3 leg mij uit dan uit wat je gaat doen met een crimineel?
#4 in feite heb ik een beetje overdreven met dat viseren, ik viseerde ze niet als ik de dader(s) interpelleerde waren het 90% allochtonen. Kan daar toch ook niet aan doen!
#5 mmm dat durf ik niet zeggen...bij slachtoffers is dit toch niet beroepsmatig.
#6 das niet juist. Het stemgedrag speelt daar zeker een rol in.

Ik vind het werkelijk triest om te zien hoe een 46 jaar oud individu zo onwetend kan zijn.
Heb je nu op Vlaams Belang gestemd? Ik gok van wel.

Onwetend, je staat bijna 18 jaar op deze wereld, je durft beweren dat ik onwetend ben. Je hebt België nog niet gezien!
Het is triest omdat je bijna 18 jaar bent en al goed weet hoe de samenleving in elkaar zit. Maar je hebt dan nog ruimschoots de tijd voor om te begrijpen wat er binnen 20 jaar allemaal is gebeurd.

En geef mij nu ne keer een oplossing dat ik eindelijk in je kan geloven!
Member
Gold: 0.01
Warn: 100%
Oct 9 2006 12:45pm
Quote (˘?NNI @ Mon, Oct 9 2006, 02:15pm)
Echte positieve oplossingen die in de praktijk zijn uitgevoerd, zijn er tot nu toe niet geweest. Ik ken niet veel van de Nederlandse politiek, maar wat ik er wel van ken heeft niet echt veel indruk gemaakt op mij. Of vergis ik mij? Hoe dan ook denk ik dat die "kwaadschikse" oplossingen niet ten goede komen en uiteindelijk zelfs negatief zullen werken. Zoals ik al zei, dreigen met discrimineren doet de spanningen enkel meer oplopen. Je moet het probleem bij de wortels aanpakken, en dat doe je door jezelf de vraag te stellen "Wat is de oorzaak van criminaliteit? Hoe kunnen we die factoren veranderen zodat de criminaliteit daalt?".
Met die vraag ben ik het helemaal eens. En denk je dat de Nederlandse overheid, of welke overheid dan ook daar niet mee bezig is? Het is enkel duidelijk dat het antwoord tot dusver nog niet is gevonden, ook niet voor de autochtone bevolking. Met dit voorstel perk je, naar mijn mening, een klein deel van het probleem in. Het is geen vlekkeloze, fail-proof, 100% oplossing, nee, maar alle beetjes helpen.

Quote (˘?NNI @ Mon, Oct 9 2006, 02:15pm)
Ok. Dat maakt het praktisch wel mogelijk maar nog steeds geen oplossing (VIND IK).
Ok.

Member
Oct 9 2006 05:07pm
Quote (pvp-mjol @ Mon, 9 Oct 2006, 20:34)
Quote (˘?NNI @ Mon, Oct 9 2006, 04:08pm)

bedankt om mogen idioot te zijn, maar gezien je nog groen achter de oortjes hebt vergeef ik het je.

Je bent een idioot omdat je mijn woorden verdraaid en zo er een hele andere betekenis aan geeft. Eerst negeer je de helft van wat ik zeg, nu begin je mijn woorden te verdraaien? Ik begin stilaan te geloven dat jij als 46-jarige niet in staat bent een degelijke discussie te voeren.

Quote (pvp-mjol @ Mon, 9 Oct 2006, 20:34)
Quote (Kanni)

Neen, maar blijkbaar raak je gefrustreerd!

Ik ben niet gefrustreerd maar ik moet mezelf telkens vijf maal herhalen voor je mijn punt vat. Dat is in mijn ogen onnodig, en dat kan jij met al je levenservaring wellicht inbeelden en beamen.

Quote (Kanni)
Quote (pvp-mjol)

Socioloog? Waar heb je het over?

Als je dan toch intilligent wil zijn, moet je maar eens meer gebruik maken van google. Je leest zoveel dat je een spelt in een hooiberg niet vind. Hoogleraars drukken zich volop uit in alle kranten en waaronder ook sociologen. Wie zoekt die vind..

Als jij zo intelligent bent, had je begrepen dat ik wel weet wat een "socioloog" is, maar niet begreep wat dit in godsnaam met de discussie te maken heeft.

Member
Oct 9 2006 05:10pm
Quote (Kanni)

Je wordt nog agressiever...in een verhandeling zou je woord "rationeel" echt de spuitgaten uitkomen...

Jij verdraait wederom mijn woorden en dat is ook de reden waarom ik je een koosnaampje geef, misschien heb je daar een reactie op?

Quote (Kanni)

Blijf geloven.....

Neen wat je zegt snap ik niet, ik kan maar juist verhalen wat ik meemaakte....

#2 niet akkoord ze verlaten hun land om het rijkdom ergens anders te vinden en omdat de straffen veel zwaarder zijn dan hier. Maar ik geef toe er zijn turken en marokanen waarmee ik handel....en die geen enkele intentie hebben om misdaden of wanbedrijven te plegen.

Ze verlaten hun land om humanitaire of politieke redenen. Dat is veel ruimer dan de voorbeelden die jij geeft. Ook schattig om te zien hoe mensen steeds "Marokkanen" misspellen. Ik zal je inschrijven voor een integratiecursus in onze multiculturele maatschappij. Wen er maar vast aan. Ik ben blij dat je zoiets "toegeeft" maar dat moet je ook wel, want de MEERDERHEID van de allochtonen heeft inderdaad GEEN intenties om misdaden of wanbedrijven te plegen.

#3 leg mij uit dan uit wat je gaat doen met een crimineel?

Dat heb ik ook al vermeld. Ik ben voor een nultolerentie op vlak van criminaliteit. Ik ben ook voor het uitvoeren van effectieve straffen. Meer plaatsen in de gevangenissen vrijmaken, zodat ook kleine criminaliteit wordt bestraft. Hoera, op naar de volgende herhaling.
Member
Oct 9 2006 05:11pm
#4 in feite heb ik een beetje overdreven met dat viseren, ik viseerde ze niet als ik de dader(s) interpelleerde waren het 90% allochtonen. Kan daar toch ook niet aan doen!

Ik heb nog steeds geen concrete bewijzen gezien van dat cijfer omdat het "niet wordt vrijgegeven aan de buitenwereld". Je hebt nog steeds geen antwoord gegeven of het gaat over Brussel (in z'n geheel) of bepaalde buurten van Brussel zoals Brussel-Zuid? (derde keer dat ik deze vraag stel)

#5 mmm dat durf ik niet zeggen...bij slachtoffers is dit toch niet beroepsmatig.

Wat ik bedoelde, is, dat wanneer je een beroep uitoefent waarbij je voordurend met criminaliteit wordt geconfronteerd, je een vervormd beeld krijgt van de veiligheid binnen onze maatschappij.

#6 das niet juist. Het stemgedrag speelt daar zeker een rol in.

Speelt een rol in wat? Verduidelijk.
Go Back To Nederlands Topic List
Prev156789Next
Add Reply New Topic New Poll