d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Nederlands > Europa Erwache! > Wie Kiest Wat?
Prev1567
Add Reply New Topic New Poll
Member
Gold: 224.00
Jun 8 2009 01:48am
Quote (Lucas[NM] @ Mon, 8 Jun 2009, 08:32)
Ben jij nou pro democratie?

Nee, niet per se. Ik ben wel voor volksvertegenwoordiging, maar je moet 'het volk' niet over relevante zaken laten beslissen (zie vorige referendum), aangezien de meeste politici die shit al niet snappen, laat staan de median voter.

Ik geloof niet zo in de capaciteit van Jan met de pet als het gaat om beslissingen die in het belang van het land zijn. Men gaat toch voor eigen succes (en begrijpelijk), stemt op basis van onderbuikgevoelens of kortzichtigheid (zie succes van PVV) en heeft gewoonweg geen idee van economie of politiek (zie SP).

Member
Gold: 179.04
Jun 8 2009 03:12am
Quote (Wuben[NM] @ Mon, Jun 8 2009, 08:48am)
Nee, niet per se. Ik ben wel voor volksvertegenwoordiging, maar je moet 'het volk' niet over relevante zaken laten beslissen (zie vorige referendum), aangezien de meeste politici die shit al niet snappen, laat staan de median voter.

Ik geloof niet zo in de capaciteit van Jan met de pet als het gaat om beslissingen die in het belang van het land zijn. Men gaat toch voor eigen succes (en begrijpelijk), stemt op basis van onderbuikgevoelens of kortzichtigheid (zie succes van PVV) en heeft gewoonweg geen idee van economie of politiek (zie SP).

Maar het afschaffen of verbieden van een partij ondermijnt toch juist de essentie van een democratie?

Ik ben het overigens met je eens dat de meesten geen idee hebben van hoe het gaat, zelf zal ik ook bij lange na niet alles weten.
Member
Gold: 224.00
Jun 8 2009 03:22am
Quote (Lucas[NM] @ Mon, 8 Jun 2009, 10:12)
Maar het afschaffen of verbieden van een partij ondermijnt toch juist de essentie van een democratie?

Ik ben het overigens met je eens dat de meesten geen idee hebben van hoe het gaat, zelf zal ik ook bij lange na niet alles weten.

Ik was ook niet helemaal serieus toen ik zei dat ze de PVV moeten afschaffen. In principe moet elke partij kunnen bestaan. Ik ben alleen tegen de hype om de partij heen. Men moet niet anti-Europa zijn omdat die gasten te veel declareren en Turkije er mogelijk bij komt.

In de nationale politiek kan ik Wilders wel velen als tegengeluid, maar in Europa zijn de argumenten van hen niet goed.
Member
Gold: 10.00
Jun 8 2009 12:37pm
si
Member
Gold: 2.37
Jun 8 2009 02:27pm
null
gestemd
Go Back To Nederlands Topic List
Prev1567
Add Reply New Topic New Poll