Quote (thomas1441 @ Wed, 24 Dec 2008, 12:28)
Mijn keuze lag zoiezo al tussen Tilburg en Rotterdam. Rotterdam is wel al langer bezig met IBA, daar ga ik in het voorjaar nog eens naar kijken, als dat bevalt doe ik dat gewoon, als dat niet bevalt zal ik IEF eens beter bekijken.
IBA verschilt in principe weinig van Economics and Finance. Ik geloof zelfs dat het eerste studiejaar hetzelfde is? 'Ervaring' met de studierichting lijkt me dan niet echt heel relevant. Tilburg blijft de meest prestigieuze universiteit op het gebied van economie in Nederland als ik mijn daar studerende vrienden moet geloven.
Tilburg kan ook een heel leuke stad zijn! Ondanks het feit dat het gewoon een erg lelijke stad is heb je wel een prima uitgaansleven. Ik noem de Bolle, Philip, Brandpunt, evt de Boekanier, 013 en andere tenten op de korte heuvel. Een stad blijft toch net zo leuk als je hem maakt. Het verschil (qua uitgaan) met Rotterdam blijft dat je in Tilburg meer kroegen hebt met een ietwat gemengd publiek en je in Rotterdam vooral de grote 'clubs' hebt waarvan er maar een enkele aantrekkelijk is voor studenten. Je krijgt in Rotterdam eigenlijk minder voor meer. Althans, dat is mijn ervaring.
This post was edited by sK_Kabouter on Dec 24 2008 06:58am