d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Nederlands > Kruispiloot 50% > Doet Ie Toch Goed
Prev15678910Next
Closed New Topic New Poll
Member
Posts: 7,405
Joined: Feb 25 2005
Gold: 224.00
Dec 2 2008 12:13pm
Quote (Lucas[NM] @ Tue, 2 Dec 2008, 19:34)
Heerlijk die generalisatie van jou. Alle Brabanders denken hetzelfde en kinderachtig. Holland IS gelijk aan Noord- en Zuid-Holland, zoek het maar terug in de geschiedenisboeken.

Natuurlijk niet allemaal. Remy is ook een Brabander, maar die is gelukkig wat slimmer.

Holland = Nederland. Dat is nu eenmaal zo. Kijk in de woordenboeken, daar zie je dat we allebei gelijk hebben, máár elk welnadenkend mens beschouwt Holland als alle 12 provincies samen.

Snap niet waarom Brabanders (ik heb het nog nooit van een niet-Brabander gehoord) zo stellig Holland als die twee provincies ziet.

Quote
En jij hebt zoveel van Nederland gezien? Fijn voor je, kijk nu eens buiten Nederland.

Ja, dat heb ik en ja, dat heb ik allang. Waar slaat het eigenlijk op?

Quote
Wie zegt overigens dat je ook Holland mag zeggen? De Nederlandse taal verandert namelijk zo vaak.

Ik vind dat het woordenboek een redelijk autoriteit heeft.
Banned
Posts: 3,466
Joined: Nov 30 2008
Gold: 0.00
Warn: 60%
Dec 2 2008 12:31pm
ik verklaar dit topic bij deze:


Quote
Quote
Quote
Quote
Quote
Quote
Quote
Quote
Quote
kankergay


This post was edited by shadowstriker89 on Dec 2 2008 12:32pm
Banned
Posts: 4,713
Joined: Jun 12 2008
Gold: 0.00
Warn: 70%
Dec 2 2008 04:03pm
Quote (Hustlegirl @ Mon, Dec 1 2008, 10:50pm)
Jaja kruispiloot heeft geen ava/sig rechten meer en 50% nog 1 week en hij is banned


ja, en me fg ook, HAHAHA XD

gebruik het toch niet heart.gif

en godver dit is irri ik zie jullie sig/avvy ook niet haha xD
Banned
Posts: 3,466
Joined: Nov 30 2008
Gold: 0.00
Warn: 60%
Dec 2 2008 04:18pm
Quote (kruispiloot @ Tue, Dec 2 2008, 10:03pm)
ja, en me fg ook, HAHAHA XD

gebruik het toch niet heart.gif

en godver dit is irri ik zie jullie sig/avvy ook niet haha xD


jongens om jullie even eraan te herinneren wie hier nu uiteindelijk voor gezorgt heeft..!
Banned
Posts: 4,713
Joined: Jun 12 2008
Gold: 0.00
Warn: 70%
Dec 2 2008 04:24pm
Quote (shadowstriker89 @ Tue, Dec 2 2008, 10:18pm)
jongens om jullie even eraan te herinneren wie hier nu uiteindelijk voor gezorgt heeft..!


care pls ^^

Member
Posts: 37,126
Joined: Nov 6 2006
Gold: 9,221.15
Dec 2 2008 04:41pm
Quote (kruispiloot @ Tue, 2 Dec 2008, 23:24)
care pls ^^


fg pls ^^
Banned
Posts: 4,713
Joined: Jun 12 2008
Gold: 0.00
Warn: 70%
Dec 2 2008 05:21pm
Quote (uNoTopia @ Tue, Dec 2 2008, 10:41pm)
fg pls ^^


nee, ik laat me fg banned worden lol



Quote (shadowstriker89 @ Tue, Dec 2 2008, 04:26pm)
beter steek je meteen je hele vuist in zijn kont.


y pls

nja zo ervaar jij het, volgens mij heb jij niet veel liefde genoten in je opvoeding, als je dit al slijmen vindt xD
Member
Posts: 1,953
Joined: Feb 12 2007
Gold: 14.89
Dec 3 2008 02:38am
Quote (Lucas[NM] @ Tue, 2 Dec 2008, 18:34)
Heerlijk die generalisatie van jou. Alle Brabanders denken hetzelfde en kinderachtig. Holland IS gelijk aan Noord- en Zuid-Holland, zoek het maar terug in de geschiedenisboeken.

En jij hebt zoveel van Nederland gezien? Fijn voor je, kijk nu eens buiten Nederland.

WAAROM NEGEER JE MIJN ANTWOORD?!

Quote (Lucas[NM] @ Tue, 2 Dec 2008, 18:34)
Wie zegt overigens dat je ook Holland mag zeggen? De Nederlandse taal verandert namelijk zo vaak.

Als de Nederlandse taal verandert, gaat dat over spelling of over nieuwe (trend)woorden. Niet semantisch.

Quote (Wuben[NM] @ Tue, 2 Dec 2008, 16:52)
Nederland is natuurlijk Nederland, maar je mag ook Holland zeggen, want dat zijn namelijk synoniemen. Brabanders, trots als dat ze zijn, zijn een beetje kinderachtig en zeggen dat Holland eigenlijk gelijk is aan Zuid- en Noord-Holland (twee van de twaalf provincies), omdat ze niet in Holland willen wonen. Stel je voor, het mooie Brabant met de vuile Randstad vergelijken!

Dit blijft bullshit, Wuby.
Dat jij toevallig alleen met Brabanders erover hebt gesproken (zijn het er 2, 3?) en nog nooit met een Fries, Flevolander of Gelderlander erover hebt gehad, mag geen reden zijn, dat álle Brabanders zo denken.
Daarnaast gooi je het op de zogenaamde trots van een Brabander t.o.v. iemand uit de randomstad, terwijl het niet om het trots gaat, maar om de interpretatie (egal woher der stammt).
Member
Posts: 7,405
Joined: Feb 25 2005
Gold: 224.00
Dec 3 2008 03:41am
Goed, ik overdrijf wat (of behoorlijk), puur om de discussie wat aan te wakkeren. Lang niet alle Fransen spreken belabberd Engels, maar het valt wel op.

Op dezelfde manier: natuurlijk denken niet alle Brabanders zo, maar ik heb het zó regelmatig gehoord van verschillende personen, dat het wel opvalt. Nu waren dat (niet toevallig) allemaal Brabanders.

Is dat trots? Wellicht. Interpretatie? Mwah, ik twijfel, dat zou betekenen dat - in mijn ervaring - Brabanders het woord 'Holland' anders interpreteren dan mensen uit andere provincies.

Vraag blijft: is het slechts mijn ervaring dat het lijkt dat alleen Brabanders van het woord 'Holland' een probleem maken of is die shit echt zo wicked in het zuiden van het land?

Ben je er zaterdagavond trouwens?
Member
Posts: 5,460
Joined: Jun 2 2004
Gold: 116.00
Dec 3 2008 05:10am
Quote (Wuben[NM] @ Wed, 3 Dec 2008, 10:41)
Goed, ik overdrijf wat (of behoorlijk), puur om de discussie wat aan te wakkeren. Lang niet alle Fransen spreken belabberd Engels, maar het valt wel op.

Op dezelfde manier: natuurlijk denken niet alle Brabanders zo, maar ik heb het zó regelmatig gehoord van verschillende personen, dat het wel opvalt. Nu waren dat (niet toevallig) allemaal Brabanders.

Is dat trots? Wellicht. Interpretatie? Mwah, ik twijfel, dat zou betekenen dat - in mijn ervaring - Brabanders het woord 'Holland' anders interpreteren dan mensen uit andere provincies.

Vraag blijft: is het slechts mijn ervaring dat het lijkt dat alleen Brabanders van het woord 'Holland' een probleem maken of is die shit echt zo wicked in het zuiden van het land?

Ben je er zaterdagavond trouwens?


Als Brabander uit een Hollandse familie kan ik je vertellen dat ik welgeteld één persoon ken die het verschil belangrijk vindt, alle anderen waaronder ik vinden het maar belachelijk.
Go Back To Nederlands Topic List
Prev15678910Next
Closed New Topic New Poll