d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Nederlands > Goeie Films Topic #156
Prev156789Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Gold: 0.00
Warn: 10%
Dec 18 2007 08:28am
Quote (Feargod @ Tue, Dec 18 2007, 03:02pm)
Ik zal deze vakantie wel eens opzoek gaan

Reservoir dogs klinkt wel bekend in de oren wink.gif

http://www.youtube.com/watch?v=QKxk_mUr4Qc&feature=related
Member
Gold: 0.00
Dec 18 2007 08:46am
Quote (RiC @ Tue, Dec 18 2007, 03:16pm)
beetje moeilijk in het kort samen te vatten, maar er zijn een aantal verhaallijnen die niet chronologisch lopen en allemaal met elkaar te maken hebben. acteurs + verhaallijn is gewoon zo ontzettend goed
btw: Snatch MOET je ook echt gezien hebben, en dan eigenlijk ook maar meteen Lock, Stock and two Smoking Barrels

hehe, pulp fiction kun je niet samenvatten.
ten eerste, er is geen hoofdlijn die door heel het film gaat. er zijn verschillende lijnen die elkaar verschillende malen doorkruisen.
ten tweede, de film zit bomvol met "knipoogjes". Meerdere malen denk je "WTF?!?".

en ja, Snatch en Lock, Stock and Two Smoking Barrels zijn weer zo'n type films.
Guy Ritchie, ook wel de UK version van Quentin Tarantino genoemd, is ook een director die heel veel van zen films laat vloeien uit interacties tussen de personages zelf.
De conversaties in Snatch zijn weer om kapot van te gaan biggrin.gif. Zeker als Brad Pitt - btw, de beste gypsy ooit in een film biggrin.gif - opduikt met zen abnormaal belachelijk (kolder humor) accent.

Usual Suspect moet je ook gezien hebben. Meesterwerk.

This post was edited by MorphX on Dec 18 2007 08:53am
Member
Gold: 8,877.95
Dec 18 2007 12:09pm
Quote (Demonsangel @ Tue, Dec 18 2007, 03:17pm)
Pulp fiction was eigenlijk een teleurstelling
waarschijnlijk omdat iedereen altijd "omg je hebt die niet gezien" " das echt een mega film!!!" doet

Het begin was wel tof maar naar het einde toe had ik echt het gevoel "wat doe ik hier nog?!"

ik had het zelfste gevoel over pulp fiction, 'k vond er niks aan, maar dan zei iedereen zo van: ale jong, zo een goeie film!

reservoir dogs vond ik dan wel goed
Member
Gold: 0.70
Warn: 30%
Dec 18 2007 12:15pm
OMFG GE HEBT PUL BLABLA

alle Quentin Tarantino films zijn vet !
Member
Gold: 641.00
Dec 18 2007 01:01pm
Quote (RiC @ Tue, Dec 18 2007, 02:10pm)
Reservoir Dogs en Pulp Fiction zijn inderdaad twee echte aanraders, moet je echt gezien hebben!
verder zijn ook de films '300' en 'Sin City' zeker het kijken waard
eigenlijk zijn er zo enorm veel goede films, kan nog wel ff doorgaan...'Harold and Kumar go to White Castle' is ook echt hilarisch

san sin city is egt een schijtfilm ik vind er egt maar weinig aan ... het is gewoon een bruut stuk onzin en daar is alles mee gezegt.. maja persoonlijke mening he wink.gif
Member
Dec 18 2007 05:28pm
Quote (CpTJenJen @ Tue, 18 Dec 2007, 20:01)
san sin city is egt een schijtfilm ik vind er egt maar weinig aan ... het is gewoon een bruut stuk onzin en daar is alles mee gezegt.. maja persoonlijke mening he wink.gif

ik vond het stuk met die kanibaal iig best vet wink.gif
Member
Gold: 641.00
Dec 19 2007 01:27am
Quote (CpTJenJen @ Tue, Dec 18 2007, 07:01pm)

daarmee bedoel ik wel bruut om te zien.. maar onzin in het ²
Member
Dec 19 2007 03:46am
Quote (CpTJenJen @ Wed, 19 Dec 2007, 08:27)
daarmee bedoel ik wel bruut om  te zien.. maar onzin in het ²

tja tis fictie he ^
Member
Gold: 224.00
Dec 20 2007 07:13am
Quote (WemyNM @ Mon, 17 Dec 2007, 18:09)
Een tijdje terug heb ik de film "Indiana Jones: Raiders of the Lost Ark" gezien.

De film speelt zich af in 1936. De beginscène heeft niks te maken met het verdere verhaal van de film doch een aantal dingen komt de kijker te weten, onder andere dat Indiana Jones (de protagonist) een avontuurlijk soort van schatjager is en dat Réné Belloq (de antagonist) eveneens een schatjager is die Jones te slim af blijkt te zijn.

Naast zijn plezier in schatjagerij, is Jones ook een vermaard professor in archeologie. Dit wordt duidelijk wanneer twee vertegenwoordigers van de CIA in het volste geheim Jones benaderen en hem zijn advies en hulp vragen betreffende een sinistere zaak, namelijk de mogelijke opgraving (in de buurt van Cairo) van de 'Ark des Verbonds'. Deze ark, of kist, zou de originele tafelen bevatten die Mozes van God ontving en waarin de tien geboden gegraveerd staan. Volgens religieuze overtuigingen zou een dergelijke revolutionaire archeologische opgraving absolute wereldheerschappij inhouden voor de ontdekkers en bezitters van de ark. De ark is een rechtstreekse verbinding met God zelf. Het grote probleem is dat de opgravingen reeds begonnen zijn onder leiding van de nazi's. Jones krijgt de opdracht de ark te vinden vooraleer de nazi's hierin slagen en zo de mensheid te redden van een door de Führer gevoerde wereldheerschappij.

Een ware schattenjacht is het gevolg met aan de 'goede' zijde Jones en een weinig aantal vrienden (waaronder zijn geliefde Marion) en aan de 'slechte' zijde de nazi's met de door hen ingehuurde archeoloog Réné Belloq.

Hoewel de ark wel degelijk gevonden wordt en dus blijkt te bestaan, wordt geen verdere religieuze invulling gegeven aan het eind van de film. Integendeel, de ark heeft haar mysterie niet prijs gegeven en gaat terug verloren. Het 'goede' heeft echter wel gezegevierd daar Belloq en de nazi's het onderspit hebben moeten delven.

Ik vind het een tijdloze actie/avonturenfilm.

Nu vraag ik mij af:
Hebben jullie laatst nog goede films gezien?

Toevallig, die zag ik onlangs ook! Ik vond vooral het drinken en de chips erg lekker.
Member
Dec 20 2007 07:56am
Quote (Wuben[NM] @ Thu, 20 Dec 2007, 14:13)
Toevallig, die zag ik onlangs ook! Ik vond vooral het drinken en de chips erg lekker.

hahahhahaha ^^^
Go Back To Nederlands Topic List
Prev156789Next
Add Reply New Topic New Poll