Quote (Wuben[NM] @ Sun, 9 Sep 2007, 13:33)
Ik volg op mijn 21e een master.
Fatsoenlijk als in: wacht maar totdat het echte werk aan school begint.
Echte werk.. Ik moet nu ook wel voor een lullig proefwerkje 300 pagina's leren. Natuurlijk zal het wel meer worden. Maar ik kan me er wel iets bij voorstellen. ed; master waarin?
Quote (bob)
Haha, ja, maar het is overduidelijk dat je denkt dat je, wanneer je 18 bent opeens alles wel zelf kan. Of?
Nah, dat niet ^^. Ik kan nu ook wel voor mezelf zorgen, maar het kan niet van me verwacht worden, want ik zit midden in de puberteit en ben nog niet volwassen.
Wat moet ik me daar dan bij voorstellen? Dat je op je achttiende verjaardag een grote verjaardagstaart krijgt en vervolgens op straat beland? Puur financieel is het niet echt een punt, als je werkt en nog thuis woont kan je desnoods een deel van je inkomen afstaan als compentatie voor het verlies van kindergeld. Bovendien kan je nooit voorspellen in wat voor situatie je je bevindt op je achttiende en waar en met wie je rekening moet houden.
Als je structuur aanbrengt in je leven, kan je makkelijk de planning nastreven die je gemaakt hebt. Ook als wie dan ook dood gaat, je vader, je moeder, je broertje. Na een maand of 2 moet je je leven weer gewoon oppakken, anders kan je net zo goed nooit weer iets gaan doen.
wel .. simpel te praten over op je eigen benne staan en veel geld hebbe etc als je zelf nog maar 15 16 jaar bent..
toen ik 16 was had ik ook veel tijd voor bijbaantjes etc... wacht tot je naar het hoger onderwijs of universiteit gaat...
Als je geen tijd hebt, naast je studie, voor bijbaantjes, moet je er misschien wel andere dingen voor opgeven? Want moet jij elke vrijdag en zaterdag en zondag uit? Moet jij elke dag in het weekend tot 2 uur 's middags uitslapen? Moet jij elk vrij uur opvullen met computeren? Moet jij bij je sportclub blijven?
ten eerste: dan kom je met dat beetje geld dat je nu spaart HELEMAAL NIET TOE
ten 2de: dan zal je weten wat het is om te "studeren" ipv 5 minutjes voor je examen is je curusje na te lezen.
1; nee, daarom sparen mensen ook hé. Zodat je na 10-20-30 jaar er geen hol mee kan.
2; Uhu, misschien gaat het zo op jouw school.
mensen die nog studeren (zoals ik en vele anderen hier) wonen in het algemeen nog thuis ... en ik denk dat jij op je 20 ook nog thuis zal wonen. studies combineren met een huis onderhouden + koken + wassen + .... gaat echt niet hoor...
Door wie of wat ben jij opgevoed? Kan jij nog niet koken/wassen/huishouden? En op mijn 18e wordt ik 't huis al uitgegooid.
This post was edited by MilkAndCookies on Sep 9 2007 09:10am