d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Nederlands > Hiphop
Prev15657585960136Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Gold: 9,221.15
Jul 9 2009 06:35am
Quote (Wuben[NM] @ Thu, 9 Jul 2009, 09:42)
Gisteravond La Coka Nostra en Immortal Technique in de Melkweg.

Voorprogramma was Risskant. Zó fucking slecht. Een Canadees en een Nederland die hiphop represente. Gelukkig deden ze dat voor het hele universum. Peace, unity, dat soort shit.. opkankeren dus. "Ik sta hier voor Amsterdam! Yeah!" - zelfs Lange Frans represent Amsterdam nog meer dan die knakkers daar.

Daarna kwam Immortal Technique. Ben erg blij dat ik toch dat kaartje had gehaald, want die shit was geniaal. Hij deed redelijk wat van Revolutionary Vol 2 (4th branch, industrial revolution, peruvian coke, harlem streets en godzijdank ook obnoxious), de volledige versie van Dance with the devil (live doet ie dat wel erg goed) en enkele nieuwere nummers: wat van the 3rd world en die laatste met Mos Def.

Onderwijl gaf hij nog wat van zijn 'wijsheid' prijs: de overheid fuckt ons elke dag, de politie is kut, je moet vrouwen respecteren (met als geweldige reden: ze kunnen immers verkracht zijn, maar uit trots zeggen ze het niet) en Bush zit achter 9/11. Het gekke was dat hij het op zo'n manier bracht dat er wel een soort groepsgevoel ontstond. Ik begrijp nu wel dat een begenadigd spreker hele volksmassa's in beweging kan brengen.

"Bush knocked down the towers," riep de hele zaal.

Goed, dat neemt niet weg dat hij live echt top is. Na de show deelde hij nog handtekeningen uit in de lobby, maar dat vond ik wel erg groupie-achtig worden, dus ben weggegaan. Obnoxious is zo'n geniaal nummer.
"That's your girl?
Bitch, get over here, give me some brain
I bust off in her face
And right after the segment
She'll probably rub it in her pussy
Trying to get herself pregnant
"

De tweede hoofdact was La Coka Nostra. Ill Bill, Everlast, DJ Lethal en nog 2 anderen (geen idee wie het waren). Moet zeggen dat hun nieuwe shit aardige beats heeft. Volgende week dinsdag dropt het album, dus wil hem graag horen.

Gelukkig deden ze ook nog wat oudere nummers. Enkele solo-nummers van Ill Bill (The Anatomy of a School Shooting, Peace Sells - Maar helaas niet What's wrong with Bill?), enkele nummers van Non Phixion (The CIA is still trying to kill me, Black helicopters - maar helaas niet Suicide Bombs) en enkele nummers van House of Pain met Jump Around als logisch hoogtepunt.
Paar jaar geleden luisterde ik veel naar Ill Bill en Non Phixion (en Necro), dus het was een soort jeugdsentiment.

Ofwel: topavond. Ook al viel iemand flauw op mijn schoenen waardoor ik die boy moest opvangen. Rook niet als je er niet tegen kan, teringtoeristen.

Dope.

Woensdagavond is wel vervelend trouwens, zat de tent vol?
Member
Gold: 224.00
Jul 9 2009 10:21am
Quote (uNoTopia @ Thu, 9 Jul 2009, 14:35)
Dope.

Woensdagavond is wel vervelend trouwens, zat de tent vol?

Mwah, zo'n 75% vol, gok ik. Genoeg plaats om goed te staan, maar vol genoeg om goede sfeer te hebben.
Member
Gold: 0.00
Jul 10 2009 03:01pm
Voor wie nog steeds niet snapt dat Slaughterhouse het beste is wat hiphop momenteel te bieden heeft:
Slaughterhouse (met Nino Bless)
Hier zijn de lyrics: http://www.lyricsmania.com/lyrics/joe_budden_lyrics_11145/halfway_house_lyrics_87831/slaughterhouse_lyrics_862394.html
http://www.youtube.com/watch?v=K_M7cQmDlyc

Die 101 barz van One Blood kan echt niet.
Eerste 3 minuten rappen ze 1) dat ze dope zijn (zeggen dat je dope bent maakt je niet dope) en 2) dat er geen competitie is (wat?). Ik hou wel van wat brag 'n boast, maar deze mannen slagen erin geen enkel vorm van wordplay, metafoor of tekstuele sharpness te tonen.
Heb maar naar eerste 3 minuten geluisterd, dus vertel me gerust als het daarna betert.

Quote (Wuben)
Mwah, zo'n 75% vol, gok ik. Genoeg plaats om goed te staan, maar vol genoeg om goede sfeer te hebben.

Wat voor publiek was het?

This post was edited by Kanni on Jul 10 2009 03:11pm
Member
Gold: 9,221.15
Jul 10 2009 04:07pm
Member
Jul 11 2009 04:33am
Voor degenen die naar Duketown gaan, check jullie vanmiddag! wij gaan nu rijden anders halen we Nation of Elzi niet ( die een vriend van me per se moet zien )

Laturr
Member
Gold: 224.00
Jul 11 2009 04:41am
Quote (Kanni @ Fri, 10 Jul 2009, 23:01)
Wat voor publiek was het?

25+ voor het merendeel. Waar bij TopNotch de gemiddelde leeftijd rond de 20 leek te liggen, was hij hier een stuk hoger. De helft leek voor Immortal Technique te komen, de andere helft voor LCN. Naast mij stonden een paar gasten die alleen de nummers van House Of Pain kenden.

Gister een Amerikaanse chick ontmoet die net daarvoor bij Atmosphere geweest was. Soms wil ik ook in Amerika wonen.
Member
Jul 11 2009 12:17pm
Tijd voor nieuws.

The Gamepje dropt (eindelijk) een Jay-Z diss track: http://www.youtube.com/watch?v=s8haxiMybLc
Zwakke track, en nog maar een blijk van wat voor een labiele gast dat is. Domme move ook want nu krijgt hij waarschijnlijk geen Kanye-beats meer.
Een weekje geleden had hij ook nog zijn excuses aan 50 Cent aangeboden voor zijn rol in hun 'beef'. Hij zei ook nog dat Michael Jackson hem enkele jaren geleden had opgebeld omdat hij de beef tussen Game en 50 wou squashen en met hen een track wou opnemen, maar dat klinkt niet echt geloofwaardig.

En Inspectah Deck van Wu-Tang heeft een disstrack gemaakt naar Joe Budden van Slaughterhouse, vanwege zijn commentaar op Method Man (zie: http://www.youtube.com/watch?v=s4Wasv0EOu4 ). Track was ok, maar ik kijk vooral uit naar de reply. Joe Budden is echt master als het op dit soort dingen aankomt. (zie disstracks naar Saigon & Prodigy)

Quote (Wuben[NM)
,Sat, 11 Jul 2009, 11:41]25+ voor het merendeel. Waar bij TopNotch de gemiddelde leeftijd rond de 20 leek te liggen, was hij hier een stuk hoger. De helft leek voor Immortal Technique te komen, de andere helft voor LCN. Naast mij stonden een paar gasten die alleen de nummers van House Of Pain kenden.

Gister een Amerikaanse chick ontmoet die net daarvoor bij Atmosphere geweest was. Soms wil ik ook in Amerika  wonen.

Ok, cool, dat vermoedde ik al.
Was Mos Def ook aanwezig?

Quote (thomas1441 @ Sat, 11 Jul 2009, 11:33)
Voor degenen die naar Duketown gaan, check jullie vanmiddag! wij gaan nu rijden anders halen we Nation of Elzi niet ( die een vriend van me per se moet zien )
Laturr

Nation Of Elzi is inderdaad master. Kan je nog steeds gratis downloaden op http://www.nationofelzi.com/
Member
Jul 11 2009 01:06pm
Quote (Kanni @ Sat, Jul 11 2009, 06:17pm)
Tijd voor nieuws.

The Gamepje dropt (eindelijk) een Jay-Z diss track: http://www.youtube.com/watch?v=s8haxiMybLc
Ja, lyrics vallen tegen, maar vind die track wel erg lekker om te pompen in Salou!

Ik moet jullie eerlijk zeggen dat ik veel minder hiphop luister dan voorheen. Iedere keer als ik iets nieuws check heb ik zoiets van: Hmm, dit heb ik al eerder gehoord. Dat komt omdat zo veel op elkaar lijkt jammer genoeg. Tegenwoordig luister ik meer dubstep, maar in deze branche zijn de goede artiesten best schaars.

Member
Jul 12 2009 12:31am
Quote (JWT @ Sat, 11 Jul 2009, 20:06)
Ja, lyrics vallen tegen, maar vind die track wel erg lekker om te pompen in Salou!

Hij is bezig met z'n nieuwe album 'The R.E.D.' trouwens. Lyrics vallen bij The Game altijd tegen.

Quote (JWT @ Sat, 11 Jul 2009, 20:06)
Ik moet jullie eerlijk zeggen dat ik veel minder hiphop luister dan voorheen. Iedere keer als ik iets nieuws check heb ik zoiets van: Hmm, dit heb ik al eerder gehoord. Dat komt omdat zo veel op elkaar lijkt jammer genoeg. Tegenwoordig luister ik meer dubstep, maar in deze branche zijn de goede artiesten best schaars.

Ik heb ook een paar keer dubstep proberen luisteren, maar het doet me niks.
Als alles op elkaar gelijkt, check je gewoon de verkeerde dingen. ;)

Joe Budden (1/4 Slaughterhouse) - Exxxes
http://www.youtube.com/watch?v=OH7SNLK4KZA
Member
Jul 12 2009 02:24am
Quote (Kanni @ Sun, Jul 12 2009, 06:31am)
Ik heb ook een paar keer dubstep proberen luisteren, maar het doet me niks.
Als alles op elkaar gelijkt, check je gewoon de verkeerde dingen. ;)
Nee man, ik luister al 7 jaar hiphop, onderhand weet ik wel wat ik moet checken en toch kom ik tot die conclusie.

Freestyle slaughterhouse:
http://www.worldstarhiphop.com/videos/video.php?v=wshh5e0tYh0AmASSJU2i
Go Back To Nederlands Topic List
Prev15657585960136Next
Add Reply New Topic New Poll