Quote (Larzie @ Fri, Jun 15 2007, 03:44pm)
In Delcambre, een plaatsje in de Amerikaanse staat Louisiana, is het dragen van broeken die zo laag hangen dat het ondergoed zichtbaar is, verboden. De gemeenteraad heeft daartoe deze week unaniem besloten.
Mensen die toch dergelijke slobberbroeken dragen riskeren maximaal zes maanden gevangenisstraf en een boete van vijfhonderd dollar, wegens schennis van de openbare eerbaarheid.
Volgens sommige bewoners van Delcambre is de maatregel speciaal tegen zwarten gericht, aangezien laaghangende, 'baggy' broeken bij de hiphopcultuur horen, maar burgemeester Carol Broussard spreekt dat tegen. 'Blanke mensen dragen ook afgezakte broeken', zegt hij.
6 maanden cel als je onderbroek zichtbaar is gaat er toch wel over ? wat vinden jullie hiervan ? en ook zwaar racistisch
Racistisch? Nee. Discriminerend? Misschien.
Er zijn genoeg blanke mensen idd die ook hun broek laag hebben hangen.. Zelf vind ik het vreemd als mensen deze smaak voor style hebben.. Ik krijg vaak de indruk dat deze types zich dan 'cool' voelen, of willen opvallen.. De straf daarintegen die ertegenover staat is natuurlijk wel overdreven ^^. Maarja, het is Amerika hè!
Je moet me toch is uitleggen wat er nou precies racistisch aan is.. Het is toch niet gericht tegen maar één enkele groep of bevolkingsgroep? Weet je eigenlijk wel wat het woord racisme precies betekend?
This post was edited by Yort on Jun 19 2007 05:28am