d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Nederlands >
Poll > De Wereld Op De Kast
Prev14567810Next
Add Reply New Topic New Poll
  Guests cannot view or vote in polls. Please register or login.
Member
Gold: 810.00
Jun 3 2007 06:12am
Quote (Hellskin @ Sun, 3 Jun 2007, 10:00)
Quote (Baklap @ Sat, Jun 2 2007, 11:58pm)
Quote (Hellskin @ Sat, 2 Jun 2007, 21:42)
Quote (Baklap @ Sat, Jun 2 2007, 02:54pm)
Nee, ik wil gewoon niet dat er in mijn lichaam gesneden wordt. Ook vind ik dat mijn organen gewoon bij mijn lichaam horen, dood of niet.

Mart

gier.... ik hoop dat je ooit een nieuwe nier nodig hebt en em niet krijgt.... en toen ging je dood...

Dit is nou iets dat ik niet van jou had verwacht. Ik dacht dat jij mensen in hun waarde liet als het om morele kwesties ging. Jammergenoeg had ik het weer eens mis.

Mart

ik wens je niet dood ofzo (of dat was in ieder geval niet de bedoeling),.. ik vind het alleen jammer dat je geen donor wil zijn, zeker met de reden die je geeft..

toch vind ik je wel gierig wink.gif

Dat lijkt er al meer op. wink.gif
Je eerste reactie was tamelijk lomp. sad.gif
Ik geef wel toe, je strijd voor een goed doel maar het is gewoon een smerige gedachte, dat na je dood mensen je helemaal leegroven.

Mart
Member
Gold: 46.01
Trader: Trusted
Jun 3 2007 06:16am
Quote (caitlin @ Sat, 2 Jun 2007, 19:33)
Dat iemand niet doneert kan ik me voorstellen en heb ik respect voor waar ik vraagtekens bijzet is als je zelf wel donororganen wil ontvangen maar niet wil geven.
Vind ik een beetje egoistische inslag.

Ja, ik als niet-donor erken dat het enigszins egoïstisch is, toch zou ik graag het recht op leven willen behouden mocht ik een donororgaan nodig hebben

Je kan hier ook van zeggen, mensen die donor zijn en ongezond met hun lichaam om gaan (veel vet eten, roken of drinken etcetera) zijn ook egoïstisch

Quote (Hellskin @ Sat, 2 Jun 2007, 22:42)
ik vind wel dat mensen die vrijwillig donor zijn het eerder verdienen dan mensen die bewust geen donor zijn...

Ik snap nog steeds niet hoe je dit kan zeggen, zijn mensen die organen afstaan per definitie meer waardig om te leven dan niet-donors?

Wat als een seriemoordenaar (tevens orgaandonor) en een vader van 3 kinderen (niet-donor) naast elkaar liggen in de OK, ze hebben allebei een nier nodig, dan zal de seriemoordenaar het orgaan krijgen omdat hij een donor is en dus meer waardig?

Dit is misschien niet de beste vergelijking, maar zoals ik al eerder zei vind ik dat degene die het langst op de wachtlijst staat/degene die het het hardsts nodig heeft voorrang dient te krijgen, ongeacht of hij/zij donor is of niet smile.gif
Member
Gold: 767.10
Jun 3 2007 02:04pm
nee ik niet
vind dat niet nodig
als je dat echt wilt doen ok voor de personen dat dat willen doen
maar ik pas zeker en vast
alleen al om het feit dat het grotendeels naar mensen gaan die er zelf voor gezorgt hebben dat ze zo beroerd aan toe zijn
lijk je lever
gaat direct weer naar ene da constant op café kruipt
grtz dvsf

edit: @ baklap
idd ze verdienen vet hun boterham mee de organen dat ze van jou plukken
vind ik persoonlijk erg biggrin.gif

This post was edited by DvsF on Jun 3 2007 02:07pm
Member
Gold: 1.00
Warn: 100%
Jun 3 2007 02:45pm
Quote (DvsF @ Sun, Jun 3 2007, 08:04pm)
alleen al om het feit dat het grotendeels naar mensen gaan die er zelf voor gezorgt hebben dat ze zo beroerd aan toe zijn
lijk je lever
grtz dvsf
Praat geen poep, jongeman.

Member
Gold: 116.00
Jun 3 2007 03:38pm
Quote (DvsF @ Sun, 3 Jun 2007, 22:04)
nee ik niet
vind dat niet nodig
als je dat echt wilt doen ok voor de personen dat dat willen doen
maar ik pas zeker en vast
lijk je lever
grtz dvsf

edit: @ baklap
idd ze verdienen vet hun boterham mee de organen dat ze van jou plukken
vind ik persoonlijk erg biggrin.gif

Dat is dus echt onzin. Donorlevers gaan NIET naar alcoholisten. Donorlongen gaan NIET naar problematische rokers. Hier wordt op gecontroleerd.
Member
Gold: 100.00
Jun 3 2007 05:11pm
Quote (RestrainedLove @ Sun, Jun 3 2007, 12:16pm)

Quote (Hellskin @ Sat, 2 Jun 2007, 22:42)
ik vind wel dat mensen die vrijwillig donor zijn het eerder verdienen dan mensen die bewust geen donor zijn...

Ik snap nog steeds niet hoe je dit kan zeggen, zijn mensen die organen afstaan per definitie meer waardig om te leven dan niet-donors?

Wat als een seriemoordenaar (tevens orgaandonor) en een vader van 3 kinderen (niet-donor) naast elkaar liggen in de OK, ze hebben allebei een nier nodig, dan zal de seriemoordenaar het orgaan krijgen omdat hij een donor is en dus meer waardig?

het gaat bij mij ook om het gevoel...

daarom zei ik er ook gelijk bij dat het zo nooit zal werken...

ik vind = mening...

verdienen staat niet gelijk aan krijgen...

Quote (caitlin)
Dat iemand niet doneert kan ik me voorstellen en heb ik respect voor waar ik vraagtekens bijzet is als je zelf wel donororganen wil ontvangen maar niet wil geven.
Vind ik een beetje egoistische inslag.

misschien had ik het zo moeten zeggen....

This post was edited by Hellskin on Jun 3 2007 05:13pm
Member
Gold: 224.00
Jun 4 2007 06:06am
Ze mogen alles van me hebben eigenlijk. Heb ik ze nog nooit laten weten. Vond het vorige keer te veel moeite om in te vullen. Ga het volgende keer nu wel doen en ja, daar draagt die show aan bij.
Member
Gold: 4,132.00
Jun 4 2007 06:12am
wel ja tongue.gif ... ik wil mijn organen wel doneren hoor na mijn dood .. tongue.gif ma dan moete ze wel bij mensen terrecht komen die ze verdienen smile.gif
denk erover na ... je kan een kind of een jong volwassene zijn hele leven schenken dat hij anders verliest...

het leukste zou nog zijn om zo een gastje van 12 jaar nog zijn verdere schoolcarriere te geven ^^ BLOKKEN TEEF tongue.gif en dan sterft hij uiteindelijk toch^^
Member
Gold: 31.00
Jun 4 2007 06:28am
Quote (Wuben[NM] @ Mon, Jun 4 2007, 12:06pm)
Ze mogen alles van me hebben eigenlijk. Heb ik ze nog nooit laten weten. Vond het vorige keer te veel moeite om in te vullen. Ga het volgende keer nu wel doen en ja, daar draagt die show aan bij.

Als er niks wordt terug gestuurd gaan zij er van uit dat je wilt doneren(?).. dus bij deze, je bent donor!

Ik heb nu nog aangegeven dat ik niet wil doneren, later ga ik er misschien anders over denken. Ook die publiciteitsstunt sloeg nergens op :/

Over 5 jaar ofzo vul ik in dat ik wel ga doneren, misschien eerder.. maar nu nog niet smile.gif
Member
Gold: 224.00
Jun 4 2007 09:02am
Quote (DemOnatOr @ Mon, 4 Jun 2007, 14:28)
Als er niks wordt terug gestuurd gaan zij er van uit dat je wilt doneren(?).. dus bij deze, je bent donor!

Ik dacht dat die regeling was teruggeroepen?
Go Back To Nederlands Topic List
Prev14567810Next
Add Reply New Topic New Poll