Quote (caitlin @ Sat, 2 Jun 2007, 19:33)
Dat iemand niet doneert kan ik me voorstellen en heb ik respect voor waar ik vraagtekens bijzet is als je zelf wel donororganen wil ontvangen maar niet wil geven.
Vind ik een beetje egoistische inslag.
Ja, ik als niet-donor erken dat het enigszins egoïstisch is, toch zou ik graag het recht op leven willen behouden mocht ik een donororgaan nodig hebben
Je kan hier ook van zeggen, mensen die donor zijn en ongezond met hun lichaam om gaan (veel vet eten, roken of drinken etcetera) zijn ook egoïstisch
Quote (Hellskin @ Sat, 2 Jun 2007, 22:42)
ik vind wel dat mensen die vrijwillig donor zijn het eerder verdienen dan mensen die bewust geen donor zijn...
Ik snap nog steeds niet hoe je dit kan zeggen, zijn mensen die organen afstaan per definitie meer waardig om te leven dan niet-donors?
Wat als een seriemoordenaar (tevens orgaandonor) en een vader van 3 kinderen (niet-donor) naast elkaar liggen in de OK, ze hebben allebei een nier nodig, dan zal de seriemoordenaar het orgaan krijgen omdat hij een donor is en dus meer waardig?
Dit is misschien niet de beste vergelijking, maar zoals ik al eerder zei vind ik dat degene die het langst op de wachtlijst staat/degene die het het hardsts nodig heeft voorrang dient te krijgen, ongeacht of hij/zij donor is of niet