Quote (¢?NNI @ Mon, Apr 23 2007, 11:03am)
Quote (Sirchefhimself @ Mon, 23 Apr 2007, 10:25)
nikker vind ik wel racistisch, maar nigger zeker niet
Terwijl "nikker" de Nederlandse vertaling van "nigger" is. Je spreekt jezelf tegen.
Nikker is een woord dat de rednecks in america gebruikten voor neger. Maar zij waren echt ultiem rasistisch. Iniminimaineemo grab a nikker by his toe, if he screams you let him go. Kennen jullie dat niet?
Btw net aan een zwarte jongen bij mij op school gevraagt of hij nigger rasisch vond. Zijn antwoord was nee.
En ik vroeg: wat zou je doen als een skinhead naar je toe zou lopen en nigger tegen je zou zeggen? was zijn antwoord ja dan word een fikkie (ruzie)
Quote (DemOnatOr @ Mon, Apr 23 2007, 11:09am)
Racisme is wat je er zelf van maakt, als ik negeriaans was zou ik het woord nigger/nikker/neger niet racistisch opvatten. Tenzij het iemand is met een kale kop, bomberjack en van die legerlaarzen (Hoe heten die krengen nou ook alweer)
Kisten.. Ik heb ze ook, heeft niks met racisme te maken, is een beetje een vooroordeel.. maar skin's zijn in nederland 99,9 % rasistisch. In amerika heb je skins met anti rasistme policies enzo. 70 % van de skinheads daar hebben een nummer die heeft fucking racist maggots gecovered... Als je iemand met een hakekruis op ze borst ziet rondlopen ofzo begrijp ik het. Maar ook niet elke gozer met een roze handtasje is homo, (terwijl 99,9 % in nederland dat dan waarschijnlijk wel is)
This post was edited by Sirchefhimself on Apr 23 2007 05:27am