d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Nederlands > Waarom Zijn Sommige Scholen Gewoon Gestoord? > Vertel het me
Prev1456789Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Gold: 12.00
Apr 3 2007 12:56am
Quote (Wuben[NM] @ Sat, Mar 31 2007, 08:26am)
Je leert de krant lezen op school.

dat is wel belangerijk inderdaad

Quote (Mischa @ Fri, Mar 30 2007, 04:43pm)
Quote (Sirchefhimself @ Fri, Mar 30 2007, 11:28am)
ik word echt hellemaal fucking gek van scholen. Ze denken dat ze alles kunnen maken, ze krijgen een stijfe van hun authoriteit, en 50% van de tijd leer je niks. En in de andere 50% leer je een paar sommetjes of woordjes die je 2 dagen daarna weer vergeet. Waarom pakken ze het niet slim aan en denken al die mensen: Zo hadden we het vroeger ook gedaan dus zo moet het nu ook. Waarom leer je niet voor dingen dat je echt leuk vind. Of leer je BELANGRIJKE dingen. Zoals OUD grieks en latijns... Waarom? Ik ga toch ook niet leren wat de slechtse manier van skateboarden is.. het slaat gewoon nergens op, een taal gebruiken die niemand kan. Alsjeblieft geef me gelijk^^ Want het is gewoon zo, 70% van de tijd op school is nutteloos..

niet huilen, gothicje

haha gothic, jij vind jezelf wel heer erg stoer he?? Zie je de ster?? dat betekent dat ie geld donate aan d2jsp voor fg.. dan ben je wel heel erg zielig, get a life man..

Quote (vxx-ownage @ Fri, Mar 30 2007, 04:56pm)
Zo dacht ik ook, maar ik denk dat je rond 13-14 bent? (toen ik zo oud was dacht ik precies hetzelfde) maar nu denk ik gewoon dat je beetje alles moet leren om te kijken of het je intereseerd. Later kies je allemaal richtingen en mag je je vakken kiezen volgens mij.

Gewoon doen en niet zeiken. ^___^

Nee ik ben geen 13-14 ik ben 16.. Ook niet oud maar ik heb wel een eige mening. Ik weet zelf ook dat je het gewoon moet doen dat je anders nergens komt in je leven. Het scholen systeem is gewoon klote geregeld..
Member
Gold: 1,724.80
Apr 3 2007 01:08am
Quote (Sirchefhimself @ Fri, 30 Mar 2007, 13:28)
70% van de tijd op school is nutteloos..

waarom denk je dat ik 70% verzuim heb staan op school? wink.gif

ik heb ook een schijthekel aan de manier van lesgeven bij mij op school:
- in de lessen word een kort inleidend verhaaltje gehouden, waarna je aan je lot overgelaten word om alles zelf uit te zoeken.
- voor mensen die sturing nodig hebben is er geen enkele mogelijkheid om die te krijgen, tenzij je in je priveleven de goede mensen kent. de enige echte kennis die ik opdoe is niet op school, maar op de woensdag avond in de bijlessen die de vader van een vriend mij geeft.
- als je een leraar iets vraagt zegtie: kijk maar in je boek op die en die bladzijde. (dit is in ongeveer 60% van de gevallen zo)
- de lessen houden niet veel meer in: na een kwartier kun je in het open leercentrum aan de slag met je opdrachten (waar een minimale uitleg over gegeven is)
- er zijn geen momenten waar de gemaakte opdrachten door de leraar worden bekeken en de antwoorden doorgenomen worden als ze fout zijn.
- als je veel verzuim hebt staan en de projecten waar je aan meedoet niet lukken door afwezigheid van je andere projectleden is er alleen een leraar die zegt: "zo gaat het niet goed he?" en verder word er niets gedaan.

ik ging met plezier naar deze opleiding (MBO werktuigbouwkunde bol4) maar ik heb het idee dat ik beter vuilnisman had kunnen worden.
Member
Gold: 38.35
Warn: 10%
Apr 3 2007 01:11am
Quote (Shinobi-tlo @ Sat, 31 Mar 2007, 11:49)
Quote (CpTJenJen @ Sat, Mar 31 2007, 12:02pm)
Quote (wolfboy @ Sat, Mar 31 2007, 08:00am)
Juist.. ^^
Ga dan MAVO doen (= eitje) en dan mbo-opleiding, kun je nog kiezen of je die leuk vind of niet..

hey jij mag MAVO mss en makkie vinden maar ik ken mensen genoeg waarbij dat wel hun niveau is dus kijk een beetje uit wat je zecht wil je?

Jup sommige mensen zijn gewoon beter met hun handen dan met hun hoofd, en vergeet niet dat de maatschappij ook dat soort mensen nodig heeft, niet alleen hoogopgeleiden.

True, maar als hij zo zeikt over school, gaat ie toch gewoon iets doen wat makkelijk voor hem is, en die mensen die jij kent zijn waarschijnlijk gewoon te lui om iets te doen?
Member
Gold: 0.00
Apr 3 2007 04:00am
Ik neem aan dat je weer eens 'over mijn post heen las'? Jammer, zo kan ik je toch niet serieus nemen?
Member
Gold: 6.00
Apr 3 2007 05:41am
Quote (¢?NNI @ Tue, Apr 3 2007, 11:00am)
Ik neem aan dat je weer eens 'over mijn post heen las'? Jammer, zo kan ik je toch niet serieus nemen?

haha dodge XD
School is mss niet leuk maar joh k heb 1 jaar in de AH gewerkt als baantje en nou als k daar 40 uur zou moeten werken .. tering k zou helemaal gek worden.
Mss heb je geen vrienden op school ? want zonder vrienden is t natuurlijk ook niet leuk maar joh gewoon leren en later ben je blij.
Member
Gold: 224.00
Apr 3 2007 05:43am
Quote (Sirchefhimself @ Tue, Apr 3 2007, 06:56am)

Niet dan?
Member
Apr 4 2007 03:10am
Quote (Wuben[NM] @ Tue, Apr 3 2007, 11:43am)

Niet dan?

ik heb bij mij op school nog nooit de krant gelezen, alleen die bullshit horoscoop uit de metro

Quote (PYF_Secret @ Tue, Apr 3 2007, 07:08am)
Quote (Sirchefhimself @ Fri, 30 Mar 2007, 13:28)
70% van de tijd op school is nutteloos..

waarom denk je dat ik 70% verzuim heb staan op school? wink.gif

ik heb ook een schijthekel aan de manier van lesgeven bij mij op school:
- in de lessen word een kort inleidend verhaaltje gehouden, waarna je aan je lot overgelaten word om alles zelf uit te zoeken.
- voor mensen die sturing nodig hebben is er geen enkele mogelijkheid om die te krijgen, tenzij je in je priveleven de goede mensen kent. de enige echte kennis die ik opdoe is niet op school, maar op de woensdag avond in de bijlessen die de vader van een vriend mij geeft.
- als je een leraar iets vraagt zegtie: kijk maar in je boek op die en die bladzijde. (dit is in ongeveer 60% van de gevallen zo)
- de lessen houden niet veel meer in: na een kwartier kun je in het open leercentrum aan de slag met je opdrachten (waar een minimale uitleg over gegeven is)
- er zijn geen momenten waar de gemaakte opdrachten door de leraar worden bekeken en de antwoorden doorgenomen worden als ze fout zijn.
- als je veel verzuim hebt staan en de projecten waar je aan meedoet niet lukken door afwezigheid van je andere projectleden is er alleen een leraar die zegt: "zo gaat het niet goed he?" en verder word er niets gedaan.

ik ging met plezier naar deze opleiding (MBO werktuigbouwkunde bol4) maar ik heb het idee dat ik beter vuilnisman had kunnen worden.

Je leert meer in je echte leven dan zon opleiding. het gaat alleen om een papiertje dat je kan laten zien..

Quote (¢?NNI @ Tue, Apr 3 2007, 10:00am)

Ik had er niks aan toe te voegen
Member
Gold: 224.00
Apr 4 2007 03:30am
Quote (Sirchefhimself @ Wed, Apr 4 2007, 09:10am)
Quote (Wuben[NM] @ Tue, Apr 3 2007, 11:43am)

Niet dan?

ik heb bij mij op school nog nooit de krant gelezen, alleen die bullshit horoscoop uit de metro

Dat bedoel ik ook niet, genius.

Member
Gold: 0.00
Apr 4 2007 03:36am
Quote (Sirchefhimself @ Wed, 4 Apr 2007, 10:10)

Dus je bent het volledig eens met het volgende?

Quote (¢?NNI @ Fri, 30 Mar 2007, 21:29)
Hm. Kijk, ik ben het met je eens dat er verschillende zaken niet werken in het schoolsysteem. Maar ik ben het grotendeels NIET eens met je kritiek. Als je je post gaat beginnen met "Ik word fucking gek van scholen", "50% van de tijd leer je niks, kritiek over "het bestaan van vakken als Latijn/Grieks" en "70% van de tijd op school is nutteloos", dan zit je toch fout. Je eerste post lijkt meer op een opeenstapeling van persoonlijke frustraties dan beredeneerde kritiek.

Nu mijn visie:

Misschien is dit standpunt enigzins verwant met wat je hierboven vermeldde. Ik ben namelijk voor een systeem te vinden waarin meer maatschappij-gerichte onderwerpen aan bod komen. Ik denk aan "leren filosoferen", "moraal", een vak waarbij "assertief gedrag" wordt aangeleerd.. Dit zijn zaken die veel kinderen niet meekrijgen bij de opvoeding en toch heel belangrijk zijn voor het goed functioneren in de maatschappij.

In elke richting heb je wel enkele vakken waarvan je denkt "dit heeft geen nut". Maar uiteindelijk heeft elk vak wel z'n waarde. Ik heb mij ook jaren afgevraagd waarom ik in een toerisme-opleiding kennis over algebra nodig had. Maar beoefenen van het "algebra" is bijvoorbeeld goed voor het ontwikkelen van je hersenen.

Quote (Sirchefhimself)
als ik schrijf: jantje gaat naar sochol om zjin woodrjes te lreen maar hji weet ahpoteerk neit. zelfs dan weet je wat er staat ^^ dus tja.

Op een internet forum of msn misschien niet, maar in een sollicitatiebrief zal je met die spelling niet ver geraken. (Dyslectische mensen geraken immers vaak moeilijker aan werk)
Member
Apr 4 2007 04:41am
Quote (¢?NNI @ Wed, Apr 4 2007, 09:36am)
Quote (Sirchefhimself @ Wed, 4 Apr 2007, 10:10)

Dus je bent het volledig eens met het volgende?

Quote (¢?NNI @ Fri, 30 Mar 2007, 21:29)
Hm. Kijk, ik ben het met je eens dat er verschillende zaken niet werken in het schoolsysteem. Maar ik ben het grotendeels NIET eens met je kritiek. Als je je post gaat beginnen met "Ik word fucking gek van scholen", "50% van de tijd leer je niks, kritiek over "het bestaan van vakken als Latijn/Grieks" en "70% van de tijd op school is nutteloos", dan zit je toch fout. Je eerste post lijkt meer op een opeenstapeling van persoonlijke frustraties dan beredeneerde kritiek.

Nu mijn visie:

Misschien is dit standpunt enigzins verwant met wat je hierboven vermeldde. Ik ben namelijk voor een systeem te vinden waarin meer maatschappij-gerichte onderwerpen aan bod komen. Ik denk aan "leren filosoferen", "moraal", een vak waarbij "assertief gedrag" wordt aangeleerd.. Dit zijn zaken die veel kinderen niet meekrijgen bij de opvoeding en toch heel belangrijk zijn voor het goed functioneren in de maatschappij.

In elke richting heb je wel enkele vakken waarvan je denkt "dit heeft geen nut". Maar uiteindelijk heeft elk vak wel z'n waarde. Ik heb mij ook jaren afgevraagd waarom ik in een toerisme-opleiding kennis over algebra nodig had. Maar beoefenen van het "algebra" is bijvoorbeeld goed voor het ontwikkelen van je hersenen.

Quote (Sirchefhimself)
als ik schrijf: jantje gaat naar sochol om zjin woodrjes te lreen maar hji weet ahpoteerk neit. zelfs dan weet je wat er staat ^^ dus tja.

Op een internet forum of msn misschien niet, maar in een sollicitatiebrief zal je met die spelling niet ver geraken. (Dyslectische mensen geraken immers vaak moeilijker aan werk)

grotendeels wel. maar ''in de maatschappij leven...'' ik bedoel.. welke maatschappij? Moet iedereen het zelfde zijn en de zelfde kwaliteiten hebben om in die ''Maatschappij'' te leven? Ik vind van niet. Ik geloof in anarchisme.. tja mischien had hitler wel gelijk, want het leven zou inderdaad een stuk makkelijker zijn als iedereen het zelfde was. maar dat is nu niet het geval en mensen moeten daar ook niet naar streven. Doe je eigen ding, maar ben niet afhankelijk van anderen. Zonder werk kom ik best aan geld, gewoon creatief denken. Ik ga een paar pubjes af. ik zeg ik kom hier optreden laat me demotje zien vraag 50 euro en vergoeding van de reiskosten etc. Ik neem eigen fans mee. die zaak heeft de omzet van hun leven en ik heb me avondeten met me band.. en het is nog leuk ook. simple as that. ik hoef geen ''baasje'' of ''opdrachtgever'' ik ben geen aso die niks doet voor andere mensen. maar zeker geen schaapje die in een kudde (maatschappij) meeloopt en maar doet wat van hem word gevraagd.. ik zou vast veel gelukkiger zijn als ik het zou doen maarja zo zit ik niet in elkaar
Go Back To Nederlands Topic List
Prev1456789Next
Add Reply New Topic New Poll