d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Nederlands > Verkiezingen > Na Al Dat Gepraat Over Seks Poep En Plas
Prev145678Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Gold: 100.00
Mar 3 2011 10:38am
Quote (Lucas[NM] @ 3 Mar 2011 16:40)
Helaas wel ja, werk nog aan mijn connecties om het wel degelijk mogelijk te maken :)

Voor meer en harder politie optreden moet je vooral niet links stemmen.
Member
Gold: 0.00
Mar 3 2011 02:35pm
Een aantal zaken die hier vermeld worden, houden eigenlijk alle West-Europese publieke opinies (terecht) bezig;

-Een zeer uitdijende verzorgingsstaat die haar doel voorbijschiet en de sociale problematiek bestendigt
-De combinatie van sociale zekerheid en immigratie
-Het falende multiculturele immigratiebeleid
-Het cultuurrelativisme (bijna nihilisme) dat door progressieve intellectuelen uitgedragen wordt. Hiertoe behoort ook de begrijpelijke afkeer van het subsidiëren van de verwerpelijke producten die de hedendaagse, modernistische kunst voortbrengt. Een tijdje geleden kende een invloedrijke linkse krant in Frankrijk een belangrijke cultuurprijs toe aan een Franse rapgroep, die in één van hun 'nummers' oproepen tot het verkrachten van vrouwelijke agentes.

De meeste traditionele politieke partijen weigeren deze problematiek onder ogen te zien, met als gevolg dat platte populistische, met racisme dwepende partijen als PVV, Vlaams Blok, BNP, FN e.d. succes hebben weten te boeken. Toch heb ik de indruk dat het tij langzaam keert. Er komt ruimte voor fatsoenlijke rechtse partijen, waardoor burgers niet langer gedwongen zijn te kiezen tussen enerzijds progressief links en zij die bij het status quo zweren en anderzijds vuil, plat populistisch rechts.
Member
Gold: 100.00
Mar 3 2011 04:24pm
Wie had 4 jaar geleden gedacht dat wij (kanni en ik) zo naar elkaar toe kunnen groeien kwa politieke gedachte.

Je geeft heel duidelijk een aantal crusiale problemen aan die de politiek de afgelopen 25 jaar gecreeerd hebben. Ook ik ben van mening dat de PVV in nederland te ver gaat met zijn uitspraken.
Maar partijen zoals de PVV, leefbaar nederland (met pim fortuyn) en het vlaams belang zijn absoluut wel nodig geweest om het taboe op rechts denken te doorbreken. Door het succes van die partijen is de weg vrij gemaakt voor degelijk rechts.
Zonder die partijen had het waarschijnlijk nog vele jaren geduurd voordat rechtse stantpunten zo bespreekbaar zouden zijn zoals ze nu zijn.

Member
Gold: 12,648.00
Mar 3 2011 05:37pm
@Hellskin, Lucas, Kanni: mooie discussie om (mee) te lezen. Mooi om eens een beleefde discussie te lezen waarin beide partijen normaal mee doen, elkaars mening respecteren, zichzelf er (in meer of mindere mate) ook in kunnen vinden, maar waarin jullie uiteindelijk toch nog van mening blijven verschillen... (fyi; mijn politieke interesse is niet zo hoog als het eigenlijk zou moeten zijn, ik probeer het toch wat op te krikken...)
Jammer van die trollende Parisiet >_>

Quote (Pattern @ 3 Mar 2011 15:26)
Ik stem niet. Omdat ik vind het vervelend dat mensen stemmen op een partij waar ze nog niet veel van af weten.
Weet nog niet zoveel van politiek af, vind het niet zo heel erg interessant..
Stem dan de volgende keer blanco. Dan laat je iig zien dat je gebruik maakt / wilt maken van je recht om te stemmen. Wees geen afwachtende thuiszitter!
Banned
Warn: 60%
Mar 3 2011 10:43pm
Quote (Pari @ Mar 3 2011 01:46pm)
altijd stoer doen op de internet

maar als ik met mes bij hun keel sta dan ineens bang

dit is dan ook de enige reden waarom ik vechten met zo'n groep kansloze moslims liever vermijd. je weet nooit welke er wel en welke er niet een mes bij hebben.
het is en blijf een ontzettend kansloos volk.

allaaah hakbar!
Banned
Gold: 1,649.00
Warn: 20%
Mar 3 2011 11:13pm
Quote (MarkIris @ Mar 4 2011 12:37am)
@Hellskin, Lucas, Kanni: mooie discussie om (mee) te lezen. Mooi om eens een beleefde discussie te lezen waarin beide partijen normaal mee doen, elkaars mening respecteren, zichzelf er (in meer of mindere mate) ook in kunnen vinden, maar waarin jullie uiteindelijk toch nog van mening blijven verschillen... (fyi; mijn politieke interesse is niet zo hoog als het eigenlijk zou moeten zijn, ik probeer het toch wat op te krikken...)
Jammer van die trollende Parisiet >_>

Stem dan de volgende keer blanco. Dan laat je iig zien dat je gebruik maakt / wilt maken van je recht om te stemmen. Wees geen afwachtende thuiszitter!

Is niet helemaal waar. Ja het is wel een proteststem maar als je niet komt opdagen is het ook een proteststem nietwaar?

Want als je verhinderd bent kun je nog altijd je oma machtigen om te stemmen voor jou.

Banned
Warn: 60%
Mar 3 2011 11:14pm
wow een kanni discussie? haha ik doe mee

trollolololl
Banned
Gold: 1,649.00
Warn: 20%
Mar 3 2011 11:15pm
Wuben Vs. Kanni is altijd leuk

Wie pakt de popcorn?

This post was edited by Faalhaas on Mar 3 2011 11:15pm
Member
Gold: 179.04
Mar 4 2011 02:19am
@Kanni: Fijn dat je je ook weer eens laat zien en mengt in de discussie. Ik kan mij totaal vinden in wat je zegt, er zijn een aantal punten die de laatste jaren sterk zijn opgekomen en waar ook misbruik van wordt gemaakt. Dit is echter iets wat wij, naar mijn mening, deels zelf in de hand hebben gewerkt. Nu komen we tot de conclusie dat het te ver gaat en moet het veranderd worden.

@Hellskin: Dat had ik inderdaad ook niet verwacht, maar zo zie je maar weer dat politiek toch een bepaalde bonding kan creëren! Vele dingen kunnen een basis zijn, in dit geval is het onvrede over de huidige gang van zaken.

@MarkIris: Dat vind ik ook zo fijn aan het Nederlandse subforum in vgl. met PaRD, daar word je echt door extreem linke en rechtse Amerikanen gebashed.

@Faalhaas: waar zie jij Wuben? :p
Member
Gold: 224.00
Mar 4 2011 09:14am
D2jsp is geblokkeerd op mijn werk. Dit typ ik van telefoon af. Ik lees nog mee, maar reageren is vrij veel moeite. Thuis weinig zin om pc te bestijgen.
Go Back To Nederlands Topic List
Prev145678Next
Add Reply New Topic New Poll