d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Nederlands > Huisdier Op Kamers > Doable?
Prev1456
Add Reply New Topic New Poll
Member
Gold: 9,221.15
Feb 19 2011 12:56pm
Quote (evert230 @ 19 Feb 2011 01:37)
Als je een huisdier zoekt wat goed saai is maar geen hamster of een vis, neem dan een gekko maakt geen geluid kan niks maar ziet er mooi uit.

Dank je wel Evert.
Member
Gold: 1.80
Feb 21 2011 07:20pm
Quote (MarkIris @ 7 Feb 2011 21:12)
Wss heb jij het nu over andere 'kippen'..., maar inderdaad, wij thuis aten onze kippen op als ze geen eieren meer legden (en bij m'n ouders thuis nog steeds, maar ik woon d'r niet meer)

Anyway, over je eventuele huisdier...:
Mijn keuze zou zeker vallen op een leguaan of aanverwant, lijkt me nog steeds awesome en gaat er ook zeker komen (hoop ik) als we ene groter huisje hebben.

Er van uit gaande dat je niet te veel onderhoud wilt plegen, niet te veel kosten wilt hebben, geen stank etc wilt, toch enige vorm van 'tamheid' zoekt, etc, etc. Mag ik je gerbils (woestijnratjes) aanraden? Ik heb ze al jaaarren, en Iris is er sinds we samen zijn ook dol op, en er altijd veel plezier aan gehad.
http://www.dierenoutletshop.nl/uploads/ImagesWinkels/1195/Gerbil1.jpg

- Zijn oorspronkelijk woestijndieren, dus (1) zuinig met het voedsel dat ze krijgen en (2) drinken weinig (want weinig water in de woestijn). (1)+(2)=(3) poepen en plassen weinig! Enkele druppels urine per dag, die ze gebruiken als terriroriummarkering, slecht een paar droge keutels uitwerpselen, die dus kaast niet ruiken.
- Daardoor hoef je weinig schoon te maken (in vergelijking met andere knaagdieren). Ter illustratie; wij maken het gerbilarium (terrarium voor gerbils) eens in de paar maanden helemaal schoon, vaker hoeft niet. Wij hebben dan ook een redelijk grote bak; 50x50x150cm(!) voor 4 gerbils.
- Verkrijgbaar in veel verschillende mooie tinten (wij schijnen nu een vrouwtje te hebben met een kleuring die nog niet in Nederland bekend is!)
- Goed handtam te maken.
- Geen (perse) nachtelijke activiteit (dat bij bv hamsters nogal eens problemen geeft). Ze zijn de hele dag door -in perioden- actief; uurtje slapen, uurtje wakker, twee uurtjes slapen, uurtje wakker, etc, veel afwisseling. Als je ze wakker wilt hebben kun je ze voorzichtig wakker maken (als ze dat gewend zijn) zonder dat ze aggressief reageren, hoogstens een beetje slaapdronken, haha!

Als het je wat lijkt, kijk eens op (bv) gerbil.nl : goede site van de fokster waar wij onze huidige gerbils hebben gekocht. Of vraag eens informatie aan bij een fokker bij jezelf in de buurt.

Ff paar edits, ga niet overal op reageren, dan ben ik nog lang niet klaar :P
Dames vinden ratten vaak eng omdat ze een 'naakte' staart hebben, gerbils hebben een behaarde staart.

Sure kan je cavia's 'trainen'; een vriendin van ons had er twee die ieder op hun eigen anam reageerden en indien nodigw eer terug in hun verblijf kropen als ze hun dat vroeg (je kunt ze niet echt trainen en commando's leren zoals een hond, maar komt bijna op 't zelfde neer)

Elk huisdier moet je aandacht geven!

[YOUTUBE]http://www.youtube.com/embed/3GOYUBfdHn4[/YOUTUBE]

This post was edited by Hustlegirl on Feb 21 2011 07:21pm
Go Back To Nederlands Topic List
Prev1456
Add Reply New Topic New Poll