Quote (edujackass @ Fri, Dec 1 2006, 02:43pm)
Quote (DemOnatOr @ Fri, 1 Dec 2006, 10:44)
Quote (computer_nerdo @ Wed, Nov 29 2006, 05:01pm)
Op moment is het sterk af te raden om in de hogere prijsklasse een AMD te nemen, de prijs/kwaliteit verhouding van intel is vanaf ~170 euro gewoon beter.
Het probleem met de koeling op een medion is dat er ook geen gaten zijn om de koelers op te monteren, anders kon je er idd makkelijk een betere koeling in zetten.
MSI is een van de betere merken voor moederborden en ook voor vele andere pc spullen zoals videokaarten, niks mis mee dus.
Een onboard geluidskaart is over het algemeen snel zat, het kost je een beetje processor power maar dat is verwaarloosbaar bij moderne moederborden.
Ik zou als je er niet teveel meer aan wilt aanpassen gewoon die Aldi pc nemen, je krijgt er een hoop software bij enzo. En je zal niet snel een betere pc vinden voor dezelfde prijs.
Das waar, maar intel blaast amd er makkelijk uit qua vermogen

bron? de winkel vertelde mij dat amd atm voorliep op intel dus of je bron heeft het mis of de pc zaak heeft het mis
edit/ we hadden het toen over de amd 64 processoren
De winkel waar jij het over hebt loopt gewoon ontzettend achter. Tot september was AMD nog de snelste, nu is intel verreweg het snelt. Ik zal ff wat bronnen opzoeken.

Meer fps is beter.
Quote ("Anandtech")
Core 2 Extreme X6800 didn't lose a single benchmark in our comparison; not a single one. In many cases, the $183 Core 2 Duo E6300 actually outperformed Intel's previous champ: the Pentium Extreme Edition 965. In one day, Intel has made its entire Pentium D lineup of processors obsolete. Intel's Core 2 processors offer the sort of next-generation micro-architecture performance leap that we honestly haven't seen from Intel since the introduction of the P6.
Compared to AMD's Athlon 64 X2 the situation gets a lot more competitive, but AMD still doesn't stand a chance. The Core 2 Extreme X6800, Core 2 Duo E6700 and E6600 were pretty consistently in the top 3 or 4 spots in each benchmark, with the E6600 offering better performance than AMD's FX-62 flagship in the vast majority of benchmarks. Another way of looking at it is that Intel's Core 2 Duo E6600 is effectively a $316 FX-62, which doesn't sound bad at all.
We're still waiting to get our hands on the E6400 as it may end up being the best bang for your buck, but even the slower E6300 is quite competitive with AMD's X2 4200+ and X2 3800+. If AMD drops the price on those two parts even more than we're expecting, then it may be able to hold on to the lower end of the performance mainstream market as the E6300 is not nearly as fast as the E6600.
http://www.anandtech.com/cpuchipsets/showdoc.aspx?i=2795&p=1Mocht je denken dat mijn bron het fout heeft, dan zijn er nog zat andere bronnen te vinden die tot dezelfde conclusie komen
This post was edited by computer_nerdo on Dec 1 2006 07:57am