d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Nederlands > Moet De Dienstplicht Weer Worden Ingevoerd? > Ja/Nee
Prev14567Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Gold: 0.00
Nov 12 2006 11:17am
Tuurlijk, kerel. Daarom worden de Nederlandse soldaten ook aan tests onderworpen, en kan elke hillbilly van een Amerikaan zich inschrijven bij het leger. Dat zegt toch wel wat over de kwaliteit...

Ik heb tests gehad die ik makkelijk heb gehaald, niet omdat ik een super conditie had, maar omdat ze gewoon diep triest waren.

Tuurlijk, kerel. Daarom worden de Nederlandse soldaten ook aan tests onderworpen,

Je hebt niet eens een diploma nodig om in dienst te kunnen en psychologische/lichamelijke test worden ook in amerika gedaan dus gaat niet op.
Member
Nov 12 2006 04:32pm
Quote (CursedWater @ Sun, 12 Nov 2006, 00:21)
Quote (Canni)
Ik merk ook dat "discipline" gezien wordt als het middel tegen probleemjongeren. Ik denk er niet zo over.

Het is zeker niet het middel, maar het kan zeker ook geen kwaad om wat structuur toe te brengen aan sommige van die belhamels met grootheidswaanzin. Ik zou dolgraag, als ik het kon, mijn regime op sommige van die etterbakkies uitoefenen...

Oh, ik kan zeker en vast situaties bedenken waar "die etterbakkies" hun dosis discipline net voor criminele doeleinden gebruiken. Zeggen dat het "zeker geen kwaad kan", kan je dus niet.

Ik kan er wel inkomen dat "discipline" in combinatie met andere oplossingen een goed effect kan hebben om bepaalde personen. Maar dan enkel wanneer die discipline op een niet-offensieve manier wordt bijgebracht, wat ik me bij "het leger" moeilijk kan inbeelden.

Quote (Host_of_sorrow @ Sun, 12 Nov 2006, 11:21)
als je echt discipline wilt leren moet je naar het amerikaanse leger gaan, het nederlandse is gewoon een grote grap.

In het Amerikaanse leger is natuurlijk ook meer conditie nodig. Zij moeten immers de wereld veiliger maken door boze geweldadige mannen gevangen te nemen in verre, vreemde landen. Dat ze daarbij onschuldige mensen raken waardoor de hele bevolking net extremistischer wordt en er dus meer terroristen gecreėrd worden dan er al waren, is natuurlijk onwaar. Maar dat geheel terzijde.
Member
Gold: 224.00
Nov 12 2006 07:30pm
In Amerika zijn de soldaten gekkkk.
Member
Gold: 0.48
Nov 16 2006 10:23am
Had een 6,9 voor m'n debat, beste van de groep heart.gif
Banned
Warn: 60%
Nov 16 2006 10:50am
Quote (Doggy-Style @ Thu, Nov 16 2006, 04:23pm)
Had een 6,9 voor m'n debat, beste van de groep heart.gif

Voor jou!
Member
Gold: 100.00
Nov 16 2006 12:07pm
Quote (¢?NNI @ Sun, Nov 12 2006, 10:32pm)

Ik kan er wel inkomen dat "discipline" in combinatie met andere oplossingen een goed effect kan hebben om bepaalde personen. Maar dan enkel wanneer die discipline op een niet-offensieve manier wordt bijgebracht, wat ik me bij "het leger" moeilijk kan inbeelden.

.

ik vraag me af of jij wel eens zo'n onhandelbare puber met grootheidswaanzin bent tegen gekomen.
het zal me niks verbazen als jij bij je pappie en mammie in een rijke buurt in een duur huis woont.
maar mocht je ze wel kennen dan ben ik HEEL benieuwt hoe jij die jongens denkt te stimuleren...
want zonder stimulatie en motivatie gebeurt er niks, dan mag je ze leren wat je wil dat gaat niet werken.
Banned
Warn: 60%
Nov 16 2006 12:21pm
Quote (Hellskin @ Thu, Nov 16 2006, 06:07pm)

.

ik vraag me af of jij wel eens zo'n onhandelbare puber met grootheidswaanzin bent tegen gekomen.
het zal me niks verbazen als jij bij je pappie en mammie in een rijke buurt in een duur huis woont.
maar mocht je ze wel kennen dan ben ik HEEL benieuwt hoe jij die jongens denkt te stimuleren...
want zonder stimulatie en motivatie gebeurt er niks, dan mag je ze leren wat je wil dat gaat niet werken.

Discipline en structuur zijn van vitaal belang, inderdaad. Je hebt helemaal gelijk, Dennis. Ik heb een jaar stage gelopen in het ZMLK onderwijs (Zeer Moeilijk Lerende Kinderen). Daar waren ook kinderen met ernstige gedragsproblemen.
Member
Nov 16 2006 01:08pm
Quote (Hellskin @ Thu, 16 Nov 2006, 19:07)

.

Mijn kennissenkring is zeer gevarieerd. Bovendien is mijn vader gedragstherapeut. En verder heb ik ook nog 3 jaar lang in Antwerpen heb schoolgelopen, waaronder 2 jaar op een school met +-60% allochonen. Dus ja, ik denk dat ik wel weet wat je met "onhandelbare puber met grootheidswaanzin" bedoelt.

Wat weet je weer veel. Ik woon in een rijhuis dat een gemiddelde waarde heeft. Mijn huis ligt niet "in een rijke buurt" Verder gaan de financiėle toestand van mijn familie je niets aan. Maar stel dat ik wel "bij [mijn] pappie en mammie in een rijke buurt in een duur huis [zou wonen]", wat dan?

Stimuleren tot wat?

Trouwens, denk je werkelijk dat je eigen "probleemmarokk....kinderen"-uitspraken bijdragen tot de motivatie van allochtone jongeren? (en ja, nu heb ik het over allochtonen; een deel van die "onhandelbare pubers met grootheidswaanzin" zijn immers allochtonen) In een maatschappij waar bijna 30% van de bevolking zich openlijk als zijnde "racist" profileert is het niet echt makkelijk om gemotiveerd in het leven te staan als vreemdeling. Maar dat geheel terzijde.
Member
Gold: 1,724.80
Nov 16 2006 01:26pm
tegen, zoiezo omdat ik tegen oorlog en verspilling van het belastinggeld aan oorlogsvoering en alle bijbehorende zaken ben...

make love not war XD

mischien is het invoeren van verplichte sex voor je 20ste iets? tongue.gif

(edit: typefoutje)

This post was edited by PYF_Secret on Nov 16 2006 01:27pm
Member
Gold: 100.00
Nov 16 2006 02:32pm
pyf, ik zal er maar niet op in gaan k? biggrin.gif

en cannie...
het gaat mij inderdaad geen flikker aan wat jou ouders verdienen. mijn punt was alleen dat de buurt waarin je leeft mede bepaald welke ervaringen je hebt met die hierboven genoemde jongeren.

ik vind het jammer dat dit keer jij de vraag ontwijkt.

Ik heb niet het vermoeden dat je echt ervaring heb met het type jongeren waar ik het over heb. ik gun je ook van harte dat je geen ervaring met het soort jongeren en het daarbij komende gedrag hebt. want 99 van de 100 keer is het geen "leuke ervaring".

ik wil trouwens even benadrukken dat het jongeren van alle afkomsten betreft. de verhoudingen van het aantal jongeren gekoppelt aan de afkomst doet er even niet toe. het gaat om het soort jongeren met het gedrag.

Stimuleren tot wat?

Ik kan er wel inkomen dat "discipline" in combinatie met andere oplossingen een goed effect kan hebben om bepaalde personen.

disicpline is iets wat bij geen van die jongens in het woordenboek voorkomt. discipline is niet iets wat je aan iemand geeft dat moet je aanleren. om het aan te leren op latere leeftijd (na zegmaar 12-14 jaar) is veel moeilijker dan een jonger kind discipline bij te brengen.

Als je iets wilt leren dan moet je daar gemotiveerd voor zijn. als je geen zin hebt om te leren dan leer je ook niks.
Als ik jou zeg dat van die jongeren 110% geen zin heeft om te leren dan vraag ik me af waar jij die discipline bij die jongens van daan gaat halen.
hoe ga je ze motiveren?

ik had trouwens best zin om te reageren @ vb topic... maar helaas dancinglock.gif

This post was edited by Hellskin on Nov 16 2006 02:35pm
Go Back To Nederlands Topic List
Prev14567Next
Add Reply New Topic New Poll