Quote (Hellskin @ Thu, 16 Nov 2006, 19:07)
Quote (¢?NNI @ Sun, Nov 12 2006, 10:32pm)
Ik kan er wel inkomen dat "discipline" in combinatie met andere oplossingen een goed effect kan hebben om bepaalde personen. Maar dan enkel wanneer die discipline op een niet-offensieve manier wordt bijgebracht, wat ik me bij "het leger" moeilijk kan inbeelden.
.
ik vraag me af of jij wel eens zo'n onhandelbare puber met grootheidswaanzin bent tegen gekomen.
Mijn kennissenkring is zeer gevarieerd. Bovendien is mijn vader gedragstherapeut. En verder heb ik ook nog 3 jaar lang in Antwerpen heb schoolgelopen, waaronder 2 jaar op een school met +-60% allochonen. Dus ja, ik denk dat ik wel weet wat je met "onhandelbare puber met grootheidswaanzin" bedoelt.
het zal me niks verbazen als jij bij je pappie en mammie in een rijke buurt in een duur huis woont.
Wat weet je weer veel. Ik woon in een rijhuis dat een gemiddelde waarde heeft. Mijn huis ligt niet "in een rijke buurt" Verder gaan de financiėle toestand van mijn familie je niets aan. Maar stel dat ik wel "bij [mijn] pappie en mammie in een rijke buurt in een duur huis [zou wonen]", wat dan?
maar mocht je ze wel kennen dan ben ik HEEL benieuwt hoe jij die jongens denkt te stimuleren...
want zonder stimulatie en motivatie gebeurt er niks, dan mag je ze leren wat je wil dat gaat niet werken.
Stimuleren tot wat?
Trouwens, denk je werkelijk dat je eigen "probleemmarokk....kinderen"-uitspraken bijdragen tot de motivatie van allochtone jongeren? (en ja, nu heb ik het over allochtonen; een deel van die "onhandelbare pubers met grootheidswaanzin" zijn immers allochtonen) In een maatschappij waar bijna 30% van de bevolking zich openlijk als zijnde "racist" profileert is het niet echt makkelijk om gemotiveerd in het leven te staan als vreemdeling. Maar dat geheel terzijde.