d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Nederlands > Saddam Hussein > Zie er nog geen topic over dus
Prev14567811Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Gold: 0.00
Nov 9 2006 06:53am
Report me dan, en ook meteen jezelf. Jouw post heeft namelijk ook niets met het topic te maken.

Om deze post nog zinvol te maken;
Quote (pvp-mjol)
Doodstraf en de uitvoering ervan is hier de gepaste straf.

Waarom vind je dat een gepaste straf?

Btw, pvp-mjol, beantwoord je de vragen dan via PM?
Member
Gold: 0.26
Nov 9 2006 09:16am
Quote (¢?NNI @ Thu, Nov 9 2006, 01:53pm)
Report me dan, en ook meteen jezelf. Jouw post heeft namelijk ook niets met het topic te maken.

Quote (pvp-mjol)

@Kanni de verantwoordelijke(n) kennen hun werk hier wel. Je gaat weer goed van start!

Blijf gewoon rustig en wees niet op je tenen getrapt voor je foutjes....laat mij verder gaan omtrent deze topic.

Ik zeg je nu al op voorhand dat ik niet ga reageren behoudens de topic zelf. Wil jij spammen dat is dat je eigen keuze.

Ieder land heeft zijn grondwet.
Een gepaste straf wordt uitgesproken door bv. een rechter of ander bevoegd persoon op basis van normen die in een wetboek zijn terug te vinden en op basis van de gepleegde feiten van dat land.

Ik heb geantwoord " is hier de gepaste straf "
Als de doodstraf nu van kracht is voor dat land en de uitspraak zo is, dan sluit ik mij daar bij aan.

Hij is schuldig bevonden aan de moord op 148 shi’ieten in het dorp Dujail in de jaren tachtig.
Ik ga niet verder dan dit feit over de moorden in het dorp Dujail maar er zijn nog tal van feiten ter zijne laste.

Dit moet een voorbeeld zijn voor alle andere.
Een levenslange opsluiting...neen...de kans bestaat dat ze hem daar nog gaan bevrijden en opnieuw een "saddam" dictatuur gaan rechtzetten.

Member
Gold: 116.00
Nov 9 2006 11:04am
Quote (pvp-mjol @ Thu, Nov 9 2006, 05:16pm)
Quote (¢?NNI @ Thu, Nov 9 2006, 01:53pm)

Quote (pvp-mjol)

@Kanni de verantwoordelijke(n) kennen hun werk hier wel. Je gaat weer goed van start!

Blijf gewoon rustig en wees niet op je tenen getrapt voor je foutjes....laat mij verder gaan omtrent deze topic.

Ik zeg je nu al op voorhand dat ik niet ga reageren behoudens de topic zelf. Wil jij spammen dat is dat je eigen keuze.

Ieder land heeft zijn grondwet.
Een gepaste straf wordt uitgesproken door bv. een rechter of ander bevoegd persoon op basis van normen die in een wetboek zijn terug te vinden en op basis van de gepleegde feiten van dat land.

Ik heb geantwoord " is hier de gepaste straf "
Als de doodstraf nu van kracht is voor dat land en de uitspraak zo is, dan sluit ik mij daar bij aan.

Hij is schuldig bevonden aan de moord op 148 shi’ieten in het dorp Dujail in de jaren tachtig.
Ik ga niet verder dan dit feit over de moorden in het dorp Dujail maar er zijn nog tal van feiten ter zijne laste.

Dit moet een voorbeeld zijn voor alle andere.
Een levenslange opsluiting...neen...de kans bestaat dat ze hem daar nog gaan bevrijden en opnieuw een "saddam" dictatuur gaan rechtzetten.

Moeten wij onze straffen gaan baseren op het feit dat we denken hem niet vast te kunnen houden? Neen. Als we denken hem niet vast te kunnen houden zouden we de beveiliging van de gevangenis waar hij in opgesloten is moeten verbeteren.

This post was edited by sK_Kabouter on Nov 9 2006 11:06am
Member
Gold: 0.01
Warn: 100%
Nov 9 2006 11:24am
Quote (Wuben[NM] @ Thu, Nov 9 2006, 01:57am)
Quote (Incompetence @ Wed, Nov 8 2006, 11:04pm)
Dat vind ik dus grote onzin. Er is, naar mijn mening,  een groot verschil tussen moord door een individu en 'moord' door de staat.
Wat is het verschil dan?
Iemand die een moord pleegt doet dit in het algemeen voor (uit? vanwege? w/e) egoistische redenen. De doodstraf wordt niet om dezelfde redenen uitgevoerd. (Oh en ja, ik vind dat iemand die een ander dood door zelfverdediging of het beschermen van een ander niet de doodstraf verdient.)

Quote (Wuben[NM] @ Thu, Nov 9 2006, 01:57am)
Een dokter die euthanasie pleegt is toch ook geen moordenaar?
Het 'slachtoffer' vraagt er in dit geval om. Is niet te vergelijken met een echte moord. Euthanasie is aan strenge regels gebonden.
Uiteraard, ik probeerde dan ook aan te tonen dat je een staat die de doodstraf uitvoerd geen (massa)moordenaar kunt noemen omdat de betrokken factoren zo sterk verschillen.

Quote (MarkIris @ Thu, Nov 9 2006, 08:16am)
Quote (Incompetence @ Wed, 8 Nov 2006, 13:54)
Ik zeg niks...
Jammer dat je wel wat typt...
Bla bla bla.

Quote (¢?NNI @ Thu, Nov 9 2006, 11:49am)
Quote (Incompetence @ Thu, 9 Nov 2006, 01:04)
Er is, naar mijn mening,  een groot verschil tussen moord door een individu en 'moord' door de staat. Een dokter die euthanasie pleegt is toch ook geen moordenaar?
De staat heeft een voorbeeldfunctie tegenover zijn burgers. Een staat die moord (onder welke omstandigheden dan ook) goedkeurt verliest een deel van zijn geloofwaardigheid.
Met alle respect kanni, wij hebben deze conversatie voorheen al eens zonder resultaat gehad... ik denk dat het weinig zin heeft om er weer over te beginnen.
Member
Gold: 0.26
Nov 9 2006 12:12pm
Quote (sK_Kabouter @ Thu, Nov 9 2006, 06:04pm)

Moeten wij onze straffen gaan baseren op het feit dat we denken hem niet vast te kunnen houden? Neen. Als we denken hem niet vast te kunnen houden zouden we de beveiliging van de gevangenis waar hij in opgesloten is moeten verbeteren.

Wij niet maar Irak en trouwens als je ziet hoe ze ginder nu nog te werk gaan dan is er niet veel verbetering in verwacht.
Member
Gold: 1,724.80
Nov 9 2006 12:35pm
doodmartelen die gast, zo als onder zijn bewind bij zovelen gedaan is!!!!!!!!!!!!!!!!!

ik ben zeer vredelievend, maar deze vent is een soort 2e adolf hitler (gelukkig niet zo extreem, maar ja)

ik heb totaal geen medelijden met hem als hij eerst 20 jaar gemarteld word, en daarna brandend uit een vliegtuig op 5 km hoogte gegooid word....

(sorry voor de tere zieltjes op dit forum. (dennis wink.gif )
Member
Gold: 4.33
Nov 9 2006 12:40pm
Quote (PYF_Secret @ Thu, 9 Nov 2006, 19:35)
doodmartelen die gast, zo als onder zijn bewind bij zovelen gedaan is!!!!!!!!!!!!!!!!!

ik ben zeer vredelievend, maar deze vent is een soort 2e adolf hitler (gelukkig niet zo extreem, maar ja)

ik
heb totaal geen medelijden met hem als hij eerst 20 jaar gemarteld
word, en daarna brandend uit een vliegtuig op 5 km hoogte gegooid
word....

(sorry voor de tere zieltjes op dit forum. (dennis wink.gif )

Omdat jij dit zegt gaan ze straks nog beginnen met martelen...

This post was edited by Toasts on Nov 9 2006 12:42pm
Member
Gold: 1,724.80
Nov 9 2006 12:53pm
dat is wel te hopen ja tongue.gif, hij heeft het verdient.
Member
Gold: 0.00
Nov 9 2006 02:07pm
deze man heeft dingen gedaan wat niet natuurlijk niet te accepteren is.. toch ben ik tegen de doodstraf het is afgeschaft en niet voor niks.. dus dat moeten ze niet opeens de wet gaan veranderen voor hem.. daarbij ben ik met velen eens dat wanneer je iemand een spuitje geeft of de stoel hij lang niet zoveel zal lijden als in een gevangenis!

waar ik wel voor ben is dat ze de regel *levenslang* ook echt levenslang moeten maken en niet 30jaar! en vooral bij zon vent die moet dood gaan in de gevangenis! daarnaast wanneer je de doodstraf toepast bij zon machtig iemand krijg je gegarandeert oorlog en daar zit niemand op te wachten! kijk voor een zeer hoog gebeveiligde gevangenis laat hem niet bellen,computer gebruiken,bezoek ontvangen en gewoon laten wegrotten totdat hij dood is! ( ook voorkomen dat hij zichzelf op zal hangen! )
Member
Gold: 4.33
Nov 9 2006 02:26pm
Quote (Champo @ Thu, 9 Nov 2006, 21:07)
deze man heeft dingen gedaan wat niet natuurlijk niet te accepteren is.. toch ben ik tegen de doodstraf het is afgeschaft en niet voor niks.. dus dat moeten ze niet opeens de wet gaan veranderen voor hem.. daarbij ben ik met velen eens dat wanneer je iemand een spuitje geeft of de stoel hij lang niet zoveel zal lijden als in een gevangenis! 

waar ik wel voor ben is dat ze de regel *levenslang* ook echt levenslang moeten maken en niet 30jaar! en vooral bij zon vent die moet dood gaan in de gevangenis! daarnaast wanneer je de doodstraf toepast bij zon machtig iemand krijg je gegarandeert oorlog en daar zit niemand op te wachten! kijk voor een zeer hoog gebeveiligde gevangenis laat hem niet
bellen,computer gebruiken,bezoek ontvangen en gewoon laten wegrotten totdat hij dood is! ( ook voorkomen dat hij zichzelf op zal hangen! )

In zijn land is het niet afgeschaft

This post was edited by Toasts on Nov 9 2006 02:28pm
Go Back To Nederlands Topic List
Prev14567811Next
Add Reply New Topic New Poll