d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Nederlands > Oh Oh Cherso...
Prev1456789Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Gold: 9,420.00
Sep 12 2010 11:31am
Maar toch is het wel leuk om te zien :D
Member
Gold: 0.00
Sep 14 2010 03:42pm
Quote (Wuben[NM)
,12 Sep 2010 12:30]Het lijkt me dat dit juist niet te maken met acceptatie. Immers, als dit 'normaal' zou zijn, zou er geen tv-programma aan gewijd worden. Het is een kijkje in de keuken  in een wereld die de meeste kijkers niet kennen, of in ieder geval niet zo extreem. Daarnaast is het mooi vermaak. Ik zou de zogenaamde progressieve elite hier buiten willen laten. Overigens bestaat die elite ook niet, maar dat terzijde.

Nonsens. Nergens wordt er een woord kritiek geuit of een oordeel geveld over de zielloze levenswijze van de individuen die worden opgevoerd. Het is geen antropologische studie, maar platvloerse televisie die zich richt op leedvermaak. Het idee dat mensen naar dit programma kijken uit een soort van natuurlijke interesse voor de bezigheden van de (sociaal achtergestelde) medemens is belachelijk. Het gros van de kijkers vindt het gewoon leuk om geconfronteerd te worden met mensen die minder succesvol zijn dan zijzelf.

Een hypothese: zou jij je zoon of dochter laten meedoen aan dit programma (of een andere realityshow)? Zo nee: waarom niet? Graag een eerlijk antwoord.
Member
Gold: 641.00
Sep 15 2010 12:39am
Quote (Kanni @ 14 Sep 2010 22:42)
Nonsens. Nergens wordt er een woord kritiek geuit of een oordeel geveld over de zielloze levenswijze van de individuen die worden opgevoerd. Het is geen antropologische studie, maar platvloerse televisie die zich richt op leedvermaak. Het idee dat mensen naar dit programma kijken uit een soort van natuurlijke interesse voor de bezigheden van de (sociaal achtergestelde) medemens is belachelijk. Het gros van de kijkers vindt het gewoon leuk om geconfronteerd te worden met mensen die minder succesvol zijn dan zijzelf.

Een hypothese: zou jij je zoon of dochter laten meedoen aan dit programma (of een andere realityshow)? Zo nee: waarom niet? Graag een eerlijk antwoord.

Neen, om de meest simpele reden: ik hoef niet te weten wat ze allemaal uitspoken.
Member
Gold: 224.00
Sep 15 2010 01:32am
Quote (Kanni @ 14 Sep 2010 23:42)

Waarom wil je zo graag dat er kritiek geuit wordt op de levenswijze van die mensen? Die jij overigens zielloos noemt. Het punt is: die mensen kiezen ervoor om zo te zijn. Ja, dat wordt ingegeven door opvoeding, door een bepaald pakket aan genen dat je hebt gekregen en door keuzes die men actief danwel passief in zijn of haar leven heeft gemaakt. Daar is niks mis mee. Moet elke 20-jarige dan maar in het tweede jaar van de universiteit zitten, nooit drugs gebruiken, alleen veilige seks hebben, naar muziek luisteren met diepgaande teksten, alcohol stiekem verafschuwen en in de sportschool zitten voor patsers vinden? Zo zit het leven gewoon niet in elkaar: de mens kent een grote verscheidenheid in vormen en voorkeuren. Op TV zien we nu een groep waarin de meesten van ons zich niet in bevinden (en daarnaast: we zien alleen de meest extreme momenten, het blijft immers tv) en ik persoonlijk vind dat wel vermakelijk. Let wel: vermakelijk. Niets meer en niets minder.

Het belang van je hypothetische vraag ontgaat me, maar ik ben de beroerdste niet: hoewel ik geen kinderen heb, is me wel duidelijk geworden dat verbieden zelden zin heeft. Ik zou het ernstig ontraden mocht dat domme klotekind van me het in zijn of haar bolle kop halen. Daarnaast verwacht ik niet dat 1) het resultaat van mijn opvoeding zich zou lenen voor iets dergelijks en 2) het kind interessant genoeg is om daadwerkelijk op nationale tv te komen.
Member
Gold: 70,686.51
Sep 15 2010 11:23am
wauw mag ik jouw kind zijn ruben klinkt echt tof!
Member
Gold: 350.00
Sep 15 2010 12:30pm
Dit programma laat mooi zien wat het merendeel van de jeugd tegenwoordig leuk vind: feestvakanties naar chersonissos en lloret de mar om te zuipuuhhh en neukuuhh!!

Dan heb ik toch liever de achterhaalde normen en waarden waarmee ik opgevoed ben.
Member
Gold: 11.33
Sep 15 2010 02:01pm
Quote (Duncan99 @ 15 Sep 2010 19:30)
Dit programma laat mooi zien wat het merendeel van de jeugd tegenwoordig leuk vind: feestvakanties naar chersonissos en lloret de mar om te zuipuuhhh en neukuuhh!!

Het programma gaat om jongeren uit jouw leeftijdscategorie, vriend.
Member
Gold: 350.00
Sep 15 2010 02:15pm
Quote (MilkAndCookies @ Sep 15 2010 08:01pm)
Het programma gaat om jongeren uit jouw leeftijdscategorie, vriend.

zeg ik ergens van niet, vriend? ik denk dat jij zelf wel had kunnen concluderen dat ik mezelf niet tot die meerderheid waar ik het over had reken.
Member
Gold: 11.33
Sep 15 2010 02:42pm
Quote (Duncan99 @ 15 Sep 2010 21:15)
zeg ik ergens van niet, vriend? ik denk dat jij zelf wel had kunnen concluderen dat ik mezelf niet tot die meerderheid waar ik het over had reken.

Oh ja, sorry. Ik refereer ook altijd naar mijn leeftijdsgenoten als 'jeugd van tegenwoordig'. Ouwe drekgeit.

Member
Gold: 0.00
Sep 15 2010 03:27pm
Dit programma zorgt wel weer voor wat levendigheid.

Come on!
Go Back To Nederlands Topic List
Prev1456789Next
Add Reply New Topic New Poll