d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Nederlands > Nva Grootste Partij In Vlaanderen > Bart De Wever Haalt 30%
Prev1456
Add Reply New Topic New Poll
Member
Gold: 0.00
Jun 17 2010 11:59am
Denk je nu werkelijk dat ik op zulke onzin ga reageren?
Member
Gold: 16.93
Jun 17 2010 12:05pm
Quote (Kanni @ Jun 17 2010 07:59pm)
Denk je nu werkelijk dat ik op zulke onzin ga reageren?http://www.ml75.nl/images/smilies/smile.gif

Ach kneusje, ben je sprakeloos?
Die europese vlag met een vlaamse leeuw ipv een ster voor België was waarschijnlijk ook te subtiel voor je.
Member
Gold: 517.02
Jun 18 2010 01:29am
Quote (Demonsangel @ Jun 17 2010 06:38pm)
Ik hoopte dat je iets meer hersenen zou hebben dan voor N-VA te stemmen. Volg anders maar de breinloze massa die dit gedaan heeft.
Een van de directe gevolgen die kunnen komen door die splitsing is dat de navo en andere internationale instellingen zich uit België wegtrekken, enig idee wat voor effect dit gaat hebben op onze economie?
De Navo alleen is al een serieuze som geld, de landen dat ze huren, de kantoren, de jobs die ze ook creeeren voor Belgen, de huizen die ze huren om die mensen te plaatsen, het eten dat die mensen kopen.
Strassbourg heeft al een klein deel van de navo en zal dus direct hierop springen om alles naar daar over te laten gaan, in Bonn zitten ze al te huppelen en te smeken om alles naar daar over te laten gaan.

Dit krijg je dus als mensen zonder enig inzicht stemmen op onbekwame mensen. Ons land moet nu uit de financiele put geholpen worden en herstructureerd door een chemicus en een geschiedkundige die mensen lokten met utopische ideëen zonder over de gevolgen na te denken

Geef de macht aan een stel economen, juristen en boekhouders, geef deze een vette pree in plaats van nutteloze kinderjuffen en de onderhandelingen zijn direct opgelost.

1- We leven nog steeds in een democratie. Laat ons ophouden met NVA-stemmers: hersenlozen, vaandelzwaaiers of inzichtlozen te noemen. Deze mentaliteit werkt net averechts. De media heeft ze ook zo afgeschilderd voor de verkiezingen en kijk naar het resultaat...
2- Laat ons ook ophouden met de mensen bang te maken: pas op voor de NAVo, pas op voor de sociale zekerheid, pas op voor de onderhandelingen, pas op voor de nationale duivenbond voor -16 jarigen,... Paniekzaaierij is nergens goed voor. STEL dat Duitsland echt wil dat de NAVO naar daar verhuist, dan gebeurd dat ook (n'importe welke partij aan de macht is - of denk je echt dat de groennen / sossen / CD&V de macht hebben om ze hier te houden?)
3- NVA lokt mensen met utopische ideeën? Zeker, maar niet meer als een andere moderne partij. Het is gewoon een modern probleem: iedere partij denkt te veel aan de volgende verkiezing (4 jaar) ipv een langetermijnvisie te durven lanceren (10-20j). Stoere praat wordt beloond, dossierkennis niet meer. Brood en spelen heette zoiets vroeger...
De reden waarom ze zoveel stemmen hebben gekregen was het immobilisme in dit land. En er LEEK 1 partij iets aan te kunnen doen. Utopie? misschien... maar wat kan een mens eigenlijk meer doen als HOPEN dat de volgende regering IETS zal doen. (WAT maakt eigenlijk voor de meesten niet uit, zolang het maar IETS is, dat er weer een sprankeltje dynamiek in dat logge bestuur zit)

En nneen, het is niet omdat ik de NVA 'verdedig' dat ik ervoor gestemd heb. 't was voor de sossen. (voor de man die geld verbrandde =-), ja inderdaad, zo erg dat dat me de beste keuze leek, ik weet het...)

This post was edited by Veeke on Jun 18 2010 01:33am
Member
Jun 18 2010 02:50am
De meerderheid van de kiezers is gewoon een breinloze massa, het feit dat 2 op de 3 stemmers de dag voor de verkiezingen geen flauw idee had op wie te stemmen of dat dat hun totaal niet interesseerde, maar toch moesten stemmen heeft er inderdaad voor gezord dat N-VA gewonnen heeft dankzij de media. Conclusie: breinloos.

Haha, het is niet omdat Duitsland de navo naar daar wil dat dat gebeurt, als dat zo was, was het alang weg uit ons land. Geen een van Engeland, Frankrijk of Duitsland gaat toelaten dat de Navo naar de ander gaat. Nu als Belgie een onstabiel land blijft, heeft de Navo geen andere keus dan zich te verplaatsen. Geloof me, het is het enige waar die Amerikanen over bezig waren na onze verkiezingen. Ik had trouwens nergens gezegd dat de partijen dit kunnen tegenhouden, ze kunnen het wel in de hand werken door ons land nog meer naar de kloten te helpen.
Paniekzaaien is juist nodig, we kunnen anders ook alles maar laten gaan, zodat we nog wat meer BHV's krijgen. Laat ze maar doen, we zullen over 20 jaar wel eens een protest indienen.

Het probleem ligt hem niet alleen in de utopische ideeen, meer in de gevolgen dat de verkozen partij kan aanrichten.
Vorige keer leek Leterme er iets aan te kunnen doen, dat was fantastisch afgelopen. Ik had gehoopt dat de kiezers geleerd hadden dat ze niet gewoon op de mooiprater, maar gewoon op haalbare ideeen, moesten stemmen, nee, breinloos.
Member
Gold: 10,419.50
Jun 18 2010 04:04am
Trolldraad ?
Member
Gold: 0.00
Jun 18 2010 11:03am
Veeke: Ik ben het niet met je eens behalve op vlak van het utopie-verhaal. Iedere partij heeft een bepaalde visie. Op basis van die o.a. die visie en standpunten kunnen kiezers dan een keuze maken. Wie gelooft dat één partij hun volledige programma zal kunnen uitvoeren, is utopisch. In dit land moet je nu eenmaal coalities vormen en compromissen sluiten.

Frank Vandenbroucke lijkt me aan de linkerzijde inderdaad de beste keuze. Veel dossierkennis, grote overtuigingskracht en niet populistisch.

Ik raad je aan Demonsangel in zijn waarde te laten. Hij is niet ruimdenkend maar zal telkens de onzin waar hij zelf in gelooft blijven recycleren. De splitsing van België, het wegtrekken van internationale instellingen zodat België het scenario van Griekenland ondergaat: dat is een utopie. Het hoort in het rijtje van: in 2012 vergaat de wereld.

'A wise man told me don't argue with fools
Cause people from a distance can't tell who is who'
Member
Jun 18 2010 12:20pm
Quote (Kanni @ Jun 18 2010 07:03pm)
Veeke: Ik ben het niet met je eens behalve op vlak van het utopie-verhaal. Iedere partij heeft een bepaalde visie. Op basis van die o.a. die visie en standpunten kunnen kiezers dan een keuze maken. Wie gelooft dat één partij hun volledige programma zal kunnen uitvoeren, is utopisch. In dit land moet je nu eenmaal coalities vormen en compromissen sluiten.

Frank Vandenbroucke lijkt me aan de linkerzijde inderdaad de beste keuze. Veel dossierkennis, grote overtuigingskracht en niet populistisch.

Ik raad je aan Demonsangel in zijn waarde te laten. Hij is niet ruimdenkend maar zal telkens de onzin waar hij zelf in gelooft blijven recycleren. De splitsing van België, het wegtrekken van internationale instellingen zodat België het scenario van Griekenland ondergaat: dat is een utopie. Het hoort in het rijtje van: in 2012 vergaat de wereld.

'A wise man told me don't argue with fools
Cause people from a distance can't tell who is who'

Ja man waar haal ik het toch vandaan dat de navo zich terug trekt..
Oh wacht, juist ja, het is dat wij elke jaar door staatsveiligheid worden doorgelicht, dat ik elk jaar moet bewijzen dat ik wel degelijk student geneeskunde ben aan de universiteit van antwerpen, gewoon voor de fun, niet omdat mijn vader met de navo top omgaat. Waar oh waar haal ik het toch vandaan.

This post was edited by Demonsangel on Jun 18 2010 12:20pm
Member
Gold: 2.19
Jun 18 2010 12:24pm
Quote (Demonsangel @ 18 Jun 2010 20:20)
Ja man waar haal ik het toch vandaan dat de navo zich terug trekt..
Oh wacht, juist ja, het is dat wij elke jaar door staatsveiligheid worden doorgelicht, dat ik elk jaar moet bewijzen dat ik wel degelijk student geneeskunde ben aan de universiteit van antwerpen, gewoon voor de fun, niet omdat mijn vader met de navo top omgaat. Waar oh waar haal ik het toch vandaan.

haha demonsangel is right, dont bother arguing with him
Member
Jun 18 2010 12:27pm
Quote (Srn1 @ Jun 18 2010 08:24pm)
haha demonsangel is right, dont bother arguing with him

Han vet ingenting om det.

This post was edited by Demonsangel on Jun 18 2010 12:28pm
Member
Gold: 70,686.51
Jun 18 2010 01:13pm
Fuck deg skitten hore