Quote (Demonsangel @ Jun 17 2010 06:38pm)
Ik hoopte dat je iets meer hersenen zou hebben dan voor N-VA te stemmen. Volg anders maar de breinloze massa die dit gedaan heeft.
Een van de directe gevolgen die kunnen komen door die splitsing is dat de navo en andere internationale instellingen zich uit België wegtrekken, enig idee wat voor effect dit gaat hebben op onze economie?
De Navo alleen is al een serieuze som geld, de landen dat ze huren, de kantoren, de jobs die ze ook creeeren voor Belgen, de huizen die ze huren om die mensen te plaatsen, het eten dat die mensen kopen.
Strassbourg heeft al een klein deel van de navo en zal dus direct hierop springen om alles naar daar over te laten gaan, in Bonn zitten ze al te huppelen en te smeken om alles naar daar over te laten gaan.
Dit krijg je dus als mensen zonder enig inzicht stemmen op onbekwame mensen. Ons land moet nu uit de financiele put geholpen worden en herstructureerd door een chemicus en een geschiedkundige die mensen lokten met utopische ideëen zonder over de gevolgen na te denken
Geef de macht aan een stel economen, juristen en boekhouders, geef deze een vette pree in plaats van nutteloze kinderjuffen en de onderhandelingen zijn direct opgelost.
1- We leven nog steeds in een democratie. Laat ons ophouden met NVA-stemmers: hersenlozen, vaandelzwaaiers of inzichtlozen te noemen. Deze mentaliteit werkt net averechts. De media heeft ze ook zo afgeschilderd voor de verkiezingen en kijk naar het resultaat...
2- Laat ons ook ophouden met de mensen bang te maken: pas op voor de NAVo, pas op voor de sociale zekerheid, pas op voor de onderhandelingen, pas op voor de nationale duivenbond voor -16 jarigen,... Paniekzaaierij is nergens goed voor. STEL dat Duitsland echt wil dat de NAVO naar daar verhuist, dan gebeurd dat ook (n'importe welke partij aan de macht is - of denk je echt dat de groennen / sossen / CD&V de macht hebben om ze hier te houden?)
3- NVA lokt mensen met utopische ideeën? Zeker, maar niet meer als een andere moderne partij. Het is gewoon een modern probleem: iedere partij denkt te veel aan de volgende verkiezing (4 jaar) ipv een langetermijnvisie te durven lanceren (10-20j). Stoere praat wordt beloond, dossierkennis niet meer. Brood en spelen heette zoiets vroeger...
De reden waarom ze zoveel stemmen hebben gekregen was het immobilisme in dit land. En er LEEK 1 partij iets aan te kunnen doen. Utopie? misschien... maar wat kan een mens eigenlijk meer doen als HOPEN dat de volgende regering IETS zal doen. (WAT maakt eigenlijk voor de meesten niet uit, zolang het maar IETS is, dat er weer een sprankeltje dynamiek in dat logge bestuur zit)
En nneen, het is niet omdat ik de NVA 'verdedig' dat ik ervoor gestemd heb. 't was voor de sossen. (voor de man die geld verbrandde =-), ja inderdaad, zo erg dat dat me de beste keuze leek, ik weet het...)
This post was edited by Veeke on Jun 18 2010 01:33am