d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Nederlands > Verslavingen > iemand die ervoor uit durft te komen?
Prev14567Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Gold: 11.33
Jul 24 2006 01:34pm
Liga continue, Moccacake, koffie, wow, drummen, warm eten en slapen. Niet heel schadelijk, behalve de koffie en Moccacake kunnen schade aanrichten..
Member
Gold: 0.00
Jul 24 2006 02:20pm
Liga Continue het woord zegt het al he..
Member
Gold: 224.00
Jul 24 2006 02:37pm
Quote (Ov2rkill @ Mon, Jul 24 2006, 06:55pm)
Wees iets directer, het lijkt of je iedereen beschouwt als onwetende kinderen die niets weten van de wereld. En een mooie contradictie in je eerste zin daar toch, zoals je zelf zei.

Alleen jou en je vriendjes.

Verslavingen hoeven niet perse alleen lichamelijk te zijn, en buitensporige hoeveelheden hoeven alles behalve gepakt te worden van bvb XTC of cocaïne om eraan verslaafd te zijn, mentaal én lichamelijk dan wel te verstaan. En ja, ervaring gaar hier wel met gepaard.

XTC is niet lichamelijk verslavend. Net zo min als wiet dat is. Tuurlijk, geestelijk verslaafd kan je eraan worden, maar dat gebeurt niet veel. Mocht je meer willen weten: http://www.novadic.nl/. Mijn zus werkt er.

En over alcohol toch nog een vraagje, wat beschouw jij nu bvb als verslaafd zijn aan alcohol? Elke week 2-3 maal op cafe gaan waarvan minimum 1 maal zat thuiskomen (tijdens school dan wel). Of nu tijdens de gentste feesten, 7 van de 10 dagen naar de gentste feesten gaan en altijd tenminste beschonken terugkeren. Of zijn het de werkmensen die alle dagen 2-3 glaasjes bier/wijn bij hun eten durven drinken als ze thuis zijn, na hun werk, wat hun professioneel leven alles behalve beïnvloed.

Werkmensen? Gentse feesten? Zat tijdens school? Alcohol durven drinken? Beïnvloed zonder t?

Serieus, waar heb je het over?

Ik heb het woord verslaving niet in de context van alcohol gebruikt. Slechts gemeld dat het de gevaarlijkste drug van dit moment is. Loop maar eens door de stad. Je ziet overal slachtoffers.

Natuurlijk, ik drink wel eens wat en ik heb het wel eens gezelliger met drank, maar ik weet ook wat de gevolgen voor je lichaam zijn. Ben erg zuinig op mijn lieve hersens.
Member
Gold: 0.48
Jul 24 2006 02:44pm
Quote (Wuben[NM] @ Mon, 24 Jul 2006, 20:34)
Quote (¢?NNI @ Mon, Jul 24 2006, 04:38pm)
ALLES behalve heroïne? Dus XTC, LSD, cocaïne, pado's........? en daar ben je zo even vanaf geraakt?

XTC, cocaïne, LSD en paddo's zijn niet verslavend, mister genius. Lichamelijk, that is. Je moet buitensporige hoeveelheden gebruiken om geestelijk verslaafd te raken.

Trouwens, lieve kinderen, alcohol is de gevaarlijkste drug die er op dit moment bestaat. Helaas beseft niemand het, wat mijn vorige zin bevestigt.

On topic: het onder ogen zien van een verslaving vergt veel respect en durf. Je moet je zwakheden toegeven en ik betwijfel dat veel mensen dat durven. Ik heb het van mezelf moeten doen. Een dal kan diep zijn, maar de klim maakt het allemaal waard!

Klinkt heel ernstig; valt allemaal mee. Heb wel meer durf dan meer mensen, denk ik.

Weet je dat zeker? Maat van me heeft nogal problemen gehad met pado's

edit = Is het niet paddo's. Zo spreek je het iig wel uit -.-
edit 2 = ah, ik zie t al. Canni had het lekker fouhoout tongue.gif

This post was edited by Doggy-Style on Jul 24 2006 02:45pm
Member
Jul 24 2006 03:59pm
Quote (Wuben[NM] @ Mon, Jul 24 2006, 10:37pm)

Verslavingen hoeven niet perse alleen lichamelijk te zijn, en buitensporige hoeveelheden hoeven alles behalve gepakt te worden van bvb XTC of cocaïne om eraan verslaafd te zijn, mentaal én lichamelijk dan wel te verstaan. En ja, ervaring gaar hier wel met gepaard.

XTC is niet lichamelijk verslavend. Net zo min als wiet dat is. Tuurlijk, geestelijk verslaafd kan je eraan worden, maar dat gebeurt niet veel. Mocht je meer willen weten: http://www.novadic.nl/. Mijn zus werkt er.
.

Hah, wij hebben ook een novadic in st. oetlul
Member
Jul 24 2006 04:14pm
Zal toch wel auto's zijn.

Ik heb nu 2 jaar mijn rijbewijs, ik kocht mijn nissan primera eerste hands (welliswaar met grote korting) en er staat nu 79 000 op tongue.gif
naast mijn nissan heb ik nog een Mitsubishi grandis (auto van de zaak) die ook erg lekker rijdt.

En dan heb ik nog een alfa romeo 155 twinspark die ik als hobby auto gebruik (en hem min of meer aan het reviseren) hij is afgezet dus ik mag er niet mee rijden tot ik hem weer aanmeld, maar de auto in kwestie is min of meer mijn droom auto sinds ik ze voor het eerst zag en kan wel zeggen dat ik er verslaafd aan ben:

andere verslavingen heb ik niet echt, somige mensen zouden mijn werk mijn verslaving noemen aangezien ik er vaak ben te vinden.

Vriendin is ook niet echt verslaving, ik ben wel aan haar toegewijd.

This post was edited by Host_of_sorrow on Jul 24 2006 04:15pm
Member
Jul 25 2006 04:28am
Quote (Host_of_sorrow @ Mon, Jul 24 2006, 10:14pm)
Zal toch wel auto's zijn.

Ik heb nu 2 jaar mijn rijbewijs, ik kocht mijn nissan primera eerste hands (welliswaar met grote korting) en er staat nu 79 000 op tongue.gif
naast mijn nissan heb ik nog een Mitsubishi grandis (auto van de zaak) die ook erg lekker rijdt.

En dan heb ik nog een alfa romeo 155 twinspark die ik als hobby auto gebruik (en hem min of meer aan het reviseren) hij is afgezet dus ik mag er niet mee rijden tot ik hem weer aanmeld, maar de auto in kwestie is min of meer mijn droom auto sinds ik ze voor het eerst zag en kan wel zeggen dat ik er verslaafd aan ben:

andere verslavingen heb ik niet echt, somige mensen zouden mijn werk mijn verslaving noemen aangezien ik er vaak ben te vinden.

Vriendin is ook niet echt verslaving, ik ben wel aan haar toegewijd.

leuke alfa
Member
Gold: 207.96
Jul 25 2006 06:11am
Quote (wuben)
Werkmensen? Gentse feesten? Zat tijdens school? Alcohol durven drinken? Beïnvloed zonder t?

Ik heb het woord verslaving niet in de context van alcohol gebruikt. Slechts gemeld dat het de gevaarlijkste drug van dit moment is. Loop maar eens door de stad. Je ziet overal slachtoffers.

Natuurlijk, ik drink wel eens wat en ik heb het wel eens gezelliger met drank, maar ik weet ook wat de gevolgen voor je lichaam zijn. Ben erg zuinig op mijn lieve hersens

euhm verslaafd is zoals die documentaire da ik ooit zag mensen die naar een afkick centrum moeten en er dan nog gewoon nie af kunne blijven
of gewoon als ze thuis zijn hun willen zat drinken (als ze helemaal alleen zijn)
maar gentse feesten of op fuiven, feestjes,... gewoon wat drinken samen met veel vrienden terwijl veel anderen dat ook doen is niet verslaafd

This post was edited by dmx_wizzard on Jul 25 2006 06:11am
Member
Gold: 224.00
Jul 25 2006 09:50am
Quote (dmx_wizzard @ Tue, Jul 25 2006, 12:11pm)
euhm verslaafd is zoals die documentaire da ik ooit zag mensen die naar een afkick centrum moeten en er dan nog gewoon nie af kunne blijven
of gewoon als ze thuis zijn hun willen zat drinken (als ze helemaal alleen zijn)
maar gentse feesten of op fuiven, feestjes,... gewoon wat drinken samen met veel vrienden terwijl veel anderen dat ook doen is niet verslaafd

Hoe oud ben jij dan?
Member
Gold: 0.31
Jul 25 2006 11:27am
Quote (Wuben)
Alleen jou en je vriendjes.

Aangedaan dat ik me voel, echt.

Quote (Wuben)

Er werken en ondervinden zijn in mijn ogen twee verschillende dingen, het is niet omdat ze met de mensen psychologisch goed kan omgaan dat ze er alles van weet. Maar kom ze werkt er, dus ze moet er zeker alles van weten...

Quote (Wuben)
Mensen met een job dus. Feesten die gehouden worden in... Gent, inderdaad! Zat tijdens de schoolweken, niet tijdens de vakantie dus. Inderdaad alcohol durven drinken. Oh neen!!!

Quote (Wuben)

Lees eens iets zonder het volledig uit zijn context te rukken en kom dan af met een beter antwoord.

Quote (Wuben)

Je hebt het mooi geïnsinueerd, laten we het daarbij houden. Het is een drug en de slachtoffers die je ervan ziet zijn dan wel de gevallen die verslaafd zijn aan die drug. Ziedaar, de link!

Quote (Wuben)
Natuurlijk, ik drink wel eens wat en ik heb het wel eens gezelliger met drank, maar ik weet ook wat de gevolgen voor je lichaam zijn. Ben erg zuinig op mijn lieve hersens.

Goed voor jou.

Go Back To Nederlands Topic List
Prev14567Next
Add Reply New Topic New Poll