Quote (Ov2rkill @ Mon, Jul 24 2006, 06:55pm)
Wees iets directer, het lijkt of je iedereen beschouwt als onwetende kinderen die niets weten van de wereld. En een mooie contradictie in je eerste zin daar toch, zoals je zelf zei.
Alleen jou en je vriendjes.
Verslavingen hoeven niet perse alleen lichamelijk te zijn, en buitensporige hoeveelheden hoeven alles behalve gepakt te worden van bvb XTC of cocaïne om eraan verslaafd te zijn, mentaal én lichamelijk dan wel te verstaan. En ja, ervaring gaar hier wel met gepaard.
XTC is
niet lichamelijk verslavend. Net zo min als wiet dat is. Tuurlijk, geestelijk verslaafd kan je eraan worden, maar dat gebeurt niet veel. Mocht je meer willen weten:
http://www.novadic.nl/. Mijn zus werkt er.
En over alcohol toch nog een vraagje, wat beschouw jij nu bvb als verslaafd zijn aan alcohol? Elke week 2-3 maal op cafe gaan waarvan minimum 1 maal zat thuiskomen (tijdens school dan wel). Of nu tijdens de gentste feesten, 7 van de 10 dagen naar de gentste feesten gaan en altijd tenminste beschonken terugkeren. Of zijn het de werkmensen die alle dagen 2-3 glaasjes bier/wijn bij hun eten durven drinken als ze thuis zijn, na hun werk, wat hun professioneel leven alles behalve beïnvloed.
Werkmensen? Gentse feesten? Zat tijdens school? Alcohol durven drinken? Beïnvloed zonder t?
Serieus, waar heb je het over?
Ik heb het woord verslaving niet in de context van alcohol gebruikt. Slechts gemeld dat het de gevaarlijkste drug van dit moment is. Loop maar eens door de stad. Je ziet overal slachtoffers.
Natuurlijk, ik drink wel eens wat en ik heb het wel eens gezelliger met drank, maar ik weet ook wat de gevolgen voor je lichaam zijn. Ben erg zuinig op mijn lieve hersens.