Quote (Kanni @ Thu, Jun 4 2009, 06:38pm)
Waarom hoop je dat ze de kiesdrempel niet halen?
Ze hebben goede punten maar ook absoluut onrealistische punten, het zijn en blijven idealisten. Ik overdreef misschien wel toen ik zei dat ik hoopte dat ze de kiesdrempel niet zouden halen, maar meer dan een oppositiepartij moeten ze voor mij niet zijn. We hebben nu een regering met daadkracht nodig, een regering die iets doet aan de economische en sociale problemen in plaats van er maar wat over te lullen. Dat klinkt misschien wel wat populistisch maar zo zit het nu eenmaal. Ik zie geen enkele partij in staat om die problemen op te lossen omdat er toch altijd coalities gevormd moeten worden, wat weer tot eindeloze discussies leidt.
En als ik dan toch aan dat circus niets kan veranderen wil ik er tenminste voor zorgen dat we aan ecologische problemen ook aandacht blijven schenken, want dat vind ik in principe ook wel belangrijk, maar er zijn ook andere problemen die aangepakt moeten worden en op dat gebied ben ik vaak niet akkoord met de standpunten van groen.
Dat en het feit dat heel BHV me niets kan schelen hoewel ik in die kieskring woon, en dat ik een onafhankelijk Vlaanderen niet zie zitten.
Edit: bij die stemtest kwam ik ongeveer hetzelfde uit als jij, afgezien van het feit dat open VLD bij mij (onverwacht) op 3 stond. Ik weet niet of ik moet overwegen om op SLP te stemmen, maar ik vermoed dat zo'n stemtest moeilijk rekening kan houden met de standpunten van een partij die nog niets bewezen heeft in de praktijk. Volgens mij staat hij niet helemaal op punt, maar goed, wie ben ik
This post was edited by ReadyAimFire on Jun 5 2009 04:38pm