d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Nederlands >
Poll > Bestaat God?
Prev1456
Add Reply New Topic New Poll
  Guests cannot view or vote in polls. Please register or login.
Member
Gold: 1,724.80
Jun 21 2006 12:54am
gereformeerd vrijgemaakt
Member
Gold: 0.30
Jun 21 2006 03:24am
De big bang kan inderdaad niet volledig bewezen worden maar er zijn wel heel wat aanwijzingen voor, zoals het principe van het uitdeinend universum, de aanwezigheid in grote hoeveelheden van bepaalde stoffen in het heelal etc. Ik ga hier niet de oerknal proberen te bewijzen: ik suck in wetenschappen en wat briljante mensen al jaren proberen te bewijzen kan ik ook niet zomaar in 1 2 3.
Ik wou gewoon weten of iemand al gehoord heeft van de big crunch theorie. Er zijn wetenschappers die zeggen dat ons universum nu al aan de xxxx...e editie is. Er zou ooit een oerknal moeten geweest zijn waardoor de planeten ontstaan zijn en zich sindsdien steeds verder hebben bewogen van het epicentrum van de knal. Nadat deze beweging gedaan was zouden deze planeten stilaan teruggetrokken worden naar het centrum en hoe dichter bij het centrum hoe sneller ze aangetrokken worden. Op een gegeven moment is alles weer gewoon 1 grote massa en ook deze massa wordt steeds kleiner en kleiner omdat het centrum ze aantrekt. Op een gegeven moment wordt de druk gewoon te groot, ontploft het hele boeltje weer en begint het heelal weer opnieuw smile.gif Ik vond dit nog wel een leuke theorie en ook hiervoor zijn weer allerlei bewijzen (waar ik over het algemeen geen fuck van snap)
Member
Gold: 6,237.00
Jun 21 2006 06:49am
Volgens mij bestaat er geen god, een god word bedacht door mensen die niet alles snappen. Als er een god zou zijn zou iedereen in hem geloven, en niet zoals nu 99999 verschillende geloven.

Ook geloof ik niet in hemel en hel. Als je alleen in de hemel komt als je precies in 1 van die 9999 goden gelooft zal de hel wel heeeeel vol zitten. Nee dus, als je dood bent ben je dood, niets meer aan te doen, je bent gewoon een plant die dood gaat, het houd gewoon op.
Member
Gold: 320.50
Jun 23 2006 05:45am
Als je God gaat bekijken als een abstractheid, een scheppingsbron om het maar zo te zeggen, vind ik het geloof in een god net zo logisch als geloven in wat dan ook. De meest interessante vraag is om steeds maar weer te vragen waar "iets" dan vandaan komt.
En is "dit" nu alles?
Zou het dan altijd maar zo geweest zijn dat er een oneindige zwarte bak was, waar dan plotseling stofjes waren die dan plotseling begonnen te reageren met elkaar (waar komt die relatie ineens vandaan?) wat dan weer uitmondt in het huidige universum, inclusief mensen en videospelletjes? Misschien. Maar dat is voor mij net zo ongeloofwaardig als een grijze man op een wolk.

Ik laat het aan eenieder om daar over na te denken en conclusies aan te verbinden, omdat ik dit een bijzonder persoonlijke aangelegenheid vind.
Mijn mening is in ieder geval dat een God wel degelijk een reele optie is.
De bijbel, scheppingsverhalen en andere religieuze uitingen op schrift vind ik persoonlijk wel middelen voor hoop, hou-vast en het verklaren van het onbekende uit vroegere generaties. Als je daar nu nog houvast in vindt, kan ik dat alleen maar toejuichen, omdat het in essentie niets kwaad doet. We zoeken allemaal naar steun, verklaringen, antwoorden of wat dan ook en we gebruiken daar allemaal onze eigen bronnen voor. Voor de ene een bijbel, de andere een koran, de andere de wetenschap of zoals hierboven reincarnatie.

God ontkennen vanwege de bijbel is voor mij persoonlijk in ieder geval flauw.
Member
Gold: 4,578.00
Jun 23 2006 07:39am
Er is volgens mij wel iets dat alles wel wat corrigeert, of bekijkt. Maar een God, ik weetet niet.
Ik geloof in evolutie + lot enzo wink.gif

PS: godsdienst stinkt, heeft niets te zien met wat er werkelijk is. Alleen maar politiek en oorlog
Go Back To Nederlands Topic List
Prev1456
Add Reply New Topic New Poll