Quote (Hellskin @ Mon, 4 Aug 2008, 22:28)
Stage = werk. sterker nog het is vaak slechter als werk. De meeste stagaires moeten of kutwerk doen of krijgen er minder voor betaald of allebij!
Ligt eraan. Ik loop nu ook stage. Heb straks (zeer waarschijnlijk) wel een baan, met de voordelen:
- Dat ik een idee heb van wat de baan ongeveer inhoudt.
- De sfeer in het bedrijf en op de afdeling ken.
- De collega's al ken en heb gezien.
- Kan onderhandelen over een startsalaris aangezien ze mijn werk ook kennen.
Al dat alles kan niet met een 'ordinair' sollicitatiegesprek.
Daar komt nog eens bij dat ik mijn scriptie schrijf waar zij ook nog wat aan hebben, maar dat is nogal specifiek aan mijn geval. Ook krijg ik beter betaald dan de meeste stagiairs, maar het is nog steeds schamel.