Quote (Hellskin @ Sat, 22 Apr 2006, 14:42)
Onder discriminatie of discrimineren wordt verstaan elke vorm van onderscheid, elke uitsluiting, beperking of voorkeur
zie je wel iedereen discrimineerd, dank je wel

Huh? Waar heb je het over?
Hoe "discrimineer" ik? Als ik zeg dat elke extreem rechtse figuur rascistisch is, is dat gewoon een juiste vaststelling. Een extreem rechts figuur dat geen rascistische ingesteldheid heeft, is geen extreem rechts figuur. Dat heeft echt niets met discriminatie te maken hoor Einstein.
En terwijl je dat doet, benadeel je iedereen die daar niet deel vanuit maakt.
wie benadeel ik dan? en als er mensen benadeeld worden. waarom zijn wij dan de gene die hen benadeeld?
en zou de hele wereld niet gezamelijk een vangnet moeten vormen voor mensen die benadeeld worden op deze manier?
Waaris de balans? waar is het evenwicht? er zijn veel meer landen danalleen nederland die zich kunnen ontfermen over mensen die hun land inde steek laten om ergens anders "goud" te zoeken.
begrijp mijgoed. Ik heb niks tegen vluchtelingen. mensen die vluchten voor eengeweldadige onontkombare gruwelijke dood/moord zijn welkom in een"welvarend" land als nederland.
maar doordat er heel veel mensenhierheen komen die het opzich niet goed hebben, maar zeker weloverleven in hun eigen land/woongebied die mensen maken het moeilijkervoor andere mensen die het harder nodig hebben.
Eerst en vooral zou ik je willen vragen een beetje meer structuur en duidelijkheid te steken in wat je zegt.
"Het opkomen voor je eigen land en eigen volk (ongeacht tot welk ras ze behoren)" === NATIONALISME. Wat je hier eigenlijk zegt, is dat je iemand van je eigen nationaliteit zou voortrekken tegenover iemand met een andere nationaliteit enkel en alleen vanwege de nationaliteit. Is dat geen discriminatie?
En waarom moet je "opkomen" voor iemand die toevallig dezelfde nationaliteit draagt? Het "samenhorigheidsgevoel"? Leg dat eens uit, want ik heb zelf geen enkel gevoel van nationalisme en een Fransman, Arabier of Belg betekenen voor mij allemaal even veel.
Economischis het veel slimmer om geld te steken in Europa, aangezien je dan eeneconomische buffer hebt tegenover de VS, China en Japan. Ik snap echtniet de REDEN waarom je der zo tegen bent.
Ditis een punt waar ik je denk ik wel gelijk moet geven. ben opzich niettegen samenwerken om sterk te staan tegen grootmachten als Vs en China.
waarik wel veel moeite mee heb is dat het naar mijn mening (ben geeneconoom dus je zou me misschien op dit punt kunnen overtuigen) is dathet er zo oneerlijk aan toe gaat.
Belangerijke grote landen zoals oafrankrijk die niet willen praten over de krankzinnige subsidies die hetland krijgt van de EU om te positie van hun eigen arbeiders veilig testellen.
Ik denk dat nederland een veel te kleine vinger in de pap heeft en eigenlijk alleen een beetje achter de fijten aanloopt/
Dus wat is je punt? Je gelooft niet dat kleinere landen genoeg voordeel halen uit een samenwerking tussen de EU landen?
Want als je dat denkt, zit je verkeerd. Het zijn net de kleinere landen die baat hebben aan een samenwerking, vooral op economisch vlak dan. De EU als één front zal de concurrentie met de VS veel beter aankunnen, dan bv Nederland apart.
en ik denk dat als jij aanhangers van pim fortuyn rasistich vind. dat dat een zwaar discriminerende meningvorming is.
Ik heb gezegd dat wanneer je achter AL ZIJN IDEEËN STAAT, JE AUTOMATISCH OOK RASCISTISCH BENT, AANGEZIEN ééN VAN DIE IDEEËN GEBASEERD IS VANUIT EEN RASCISTISCHE INGESTELDHEID.
Jesus, jongen, wat deel van die zin begrijp je niet?
doetme een beetje denken aan anti-fa's die mensen die zozeer tegen all hetgeen is wat in hun visie naar Facisme neigt en dat op een helefasistische en geweldadige manier te proberen te bestrijden..
Ja! Heeeeelemaal!
Ik "bestrijd al wat in mijn ogen fascistisch is op een hele fascistische en gewelddadige manier"!
*zucht*
Dat is de meest idiote vergelijking die ik je tot nu toe heb zien maken.
En iedereen die beweert dat Pim Fortuyn niet rascistisch was, is overdreven naïef.
Oh enne Biertje??

Nee, geef me liever maar een paar betere argumenten en vergelijkingen, zodat ik eigenlijk nog moeite moet doen om deze discussie te "winnen".