d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Nederlands >
Poll > Gelovigen, Wat Vindt Nederland En Belgie Hiervan? > A Topic About Religion, Without Any Spam
Prev1456789Next
Add Reply New Topic New Poll
  Guests cannot view or vote in polls. Please register or login.
Member
Posts: 5,460
Joined: Jun 2 2004
Gold: 116.00
Mar 15 2008 04:11am
Quote (JurK. @ Fri, 14 Mar 2008, 16:59)
terugkomend op de stelling: waarom verwaterd de religie in amerika/europa en niet in de armere delen van de wereld.

lijkt me vrij duidelijk.. arme mensen hebben minder vooruitzichten. ze hebbe iets nodig om zich aan vast te houden/troost bij te zoeken/naar uit te kijken. dat is waar godsdienst de uitkomst biedt.
wat een ander nadeel is van de meeste geloven, is dat er een selecte groep aan de top staat, die vandaar uit personen bestuurt die 'het woord van god' onder de mensen moet brengen. hierdoor is hetgeen dat verteld wordt in de kerken, synagogen etc. zeer makkelijk beinvloedbaar.

als afsluiting een zin uit een gesprek tussen een pastoor en een leraar in de jaren 50: hou jij ze dom? dan hou ik ze wel arm.

en dat gebeurt er wanneer religie en geloof misbruikt wordt.


Dat heeft ook o.a. te maken met het gebrek aan scheiding en staat, het educatieniveau en de technische vooruitgang.

Je laatste zin vat het antwoord op de discussie verrassend genoeg samen. Geloof is niet de oorzaak van problemen. Het is juist goed om je ergens aan vast te kunnen houden. Helaas hebben wij, mensen, de neiging om alles in ons voordeel uit te leggen en misbruik te maken van de situatie wanneer dat ons uitkomt. Wij mensen zijn het probleem en zouden ook zonder 'geloof' een stok vinden om de hond te slaan.
Member
Posts: 13,707
Joined: Jul 22 2005
Gold: 0.48
Mar 15 2008 07:23am
Member
Posts: 5,577
Joined: Dec 13 2005
Gold: 0.00
Mar 15 2008 07:52am
Dit is zowat de vijfde keer dat ik dit soort topic heb zien verschijnen.
Telkens loopt het uit op dezelfde onzin, omdat 90% van de bezoekers nu eenmaal niks nuttigs te melden hebben.

Eduard, als je werkelijk zo geïnteresseerd bent in religie, lees er dan wat boeken over. Helaas denk ik niet dat je geïnteresseerd bent: dit lijkt wederom een inspiratieloze manier om de aandacht naar je toe te trekken en je gebruikelijke puberparades op te voeren. Maakt je dat blij?
Member
Posts: 6,029
Joined: Dec 2 2006
Gold: 3.00
Mar 15 2008 08:33am
Mensen zullen steeds blijven geloven, willen of niet.
het ligt in de menselijke aard... met geloven heb ik het niet enkel over geloven in een god, maar ook geloven in: rituelen, geluksbrengers, enzovoort. Bij geloof dus
ik zelf ben niet wat je een voorbeeld van een christenen kan noemen, maar als de nood het hoogst is grijpt iedereen wel eens naar een gebed, ofzo
je kan nooit 100% niet gelovig zijn. al diegene die zeggen dat het bullshit is zouden beter even kijken naar de 'rituelen' die ze dagelijks uitvoeren
bv: altijd dezelfde onderbroek dragen bij een belangrijke wedstrijd, altijd eerst de hoekjes van je koek eerst afbijten, enzovoort
allemaal tekens van een geloof, bewust of niet, elke mens heeft er wel iets mee te maken met geloof
ik zelf denk dat al die boeken zoals de bijbel, koran, wie weet welke zijn er nog, verzonnen zijn
er is nog nooit bewijs geweest van het bestaan van één of ander goddelijk wezen... sommigen zeggen dan: "en de bijbel dan? daar getuigen mensen toch dat ze jesus hebben gezien en ze vertellen zijn belevenissen"
dan vraag ik mij af hoe die beschrijvingen nu nog juist kunnen zijn als het boek xx aantal jaar na die gebeurtenissen is geschreven...
Maar mensen blijven sowieso verbonden met geloof. geen weg daar naast!
dat is wat ik er over denk, niet alles en wat kort samen gevat mss
nu klinkt het mss wat rommelig maar heb exaams, geen tijd om een pagina vol te typen

geloof is een ongeneeselijke ziekte die iedereen heeft
zelfs de meest radicale atheïsten
Member
Posts: 26,055
Joined: Apr 4 2006
Gold: 0.70
Warn: 30%
Mar 15 2008 10:03am
Quote (Wuben[NM] @ Sat, 15 Mar 2008, 02:15)
Ik heb je ooit proberen in te praten dat niemand hier op jou zit te wachten, maar kwam tot de conclusie dat jij in je communicatie nogal zwak bent. Ook redeneerde ik dat je dat bij je huidige beroep ook niet echt nodig zal hebben. Geluk bij een ongeluk, of juist andersom. Zoals eerder gezegd; ik vind het top dat jij met planten in de weer bent.


je bent gewoon een ongeloofelijke idioot dat je je zo druk maakt om mij

ik heb nog nooit iemand gezien die zo als een kneus/nerd overkwam via een forum als jij

je bemoeid je konstant met mij en je denkt altijd alles beter te weten, je kent me niet eens

en je denkt ook dat je voor iedereen kan/mag praten hier
en weer zit je mijn huidige beroep..... af te kraken en ik heb het gevoel dat jij niet eens weet wat een hovenier is

ga lekker ergens anders redeneren want je bakt er hier niets van..
Member
Posts: 5,577
Joined: Dec 13 2005
Gold: 0.00
Mar 15 2008 10:16am
Quote (Software @ Sat, 15 Mar 2008, 15:33)
als de nood het hoogst is grijpt iedereen wel eens naar een gebed, ofzo

Ik niet.

Quote (Software @ Sat, 15 Mar 2008, 15:33)
je kan nooit 100% niet gelovig zijn. al diegene die zeggen dat het bullshit is zouden beter even kijken naar de 'rituelen' die ze dagelijks uitvoeren

Wat voor rituelen?
Rituelen hebben niet noodzakelijk iets met religie te maken.

Quote (Software @ Sat, 15 Mar 2008, 15:33)
bv: altijd  dezelfde onderbroek dragen bij een belangrijke wedstrijd, altijd eerst de hoekjes van je koek eerst afbijten, enzovoort
allemaal tekens van een geloof, bewust of niet, elke mens heeft er wel iets mee te maken met geloof

Ik ben niet bijgelovig. Zelfs niet onbewust (Freudiaanse theorietjes: HAHA).

Quote (Software @ Sat, 15 Mar 2008, 15:33)
ik zelf denk dat al die boeken zoals de bijbel, koran, wie weet welke zijn er nog, verzonnen zijn

Die boeken bestaan toch écht hoor.

Quote (Software @ Sat, 15 Mar 2008, 15:33)
er is nog nooit bewijs geweest van het bestaan van één of ander goddelijk wezen... sommigen zeggen dan: "en de bijbel dan? daar getuigen mensen toch dat ze jesus hebben gezien en ze vertellen zijn belevenissen"
dan vraag ik mij af hoe die beschrijvingen nu nog juist kunnen zijn als het boek xx aantal jaar na die gebeurtenissen is geschreven...
Maar mensen blijven sowieso verbonden met geloof. geen weg daar naast!
dat is wat ik er over denk, niet alles en wat kort samen gevat mss
nu klinkt het mss wat rommelig maar heb exaams, geen tijd om een pagina vol te typen

Natuurlijk kun je het bestaan van een God/Goden niet bewijzen, anders zou 't geen geloof maar 'n feit zijn.

Quote (Software @ Sat, 15 Mar 2008, 15:33)
geloof is een ongeneeselijke ziekte die iedereen heeft
zelfs de meest radicale atheïsten

Waarom is geloof een ongeneeslijke ziekte volgens jou?

Ach, ik kon 't niet laten.
Banned
Posts: 44
Joined: Mar 12 2008
Gold: 0.00
Mar 15 2008 11:06am
Quote (Doggy-Style @ Sat, Mar 15 2008, 01:23pm)


/reported
^_____^

Canni, wa is uwe mening dan allee?

Quote (Kabouterke)
Dat heeft ook o.a. te maken met het gebrek aan scheiding en staat, het educatieniveau en de technische vooruitgang.


Denk je dat wanneer de amerikanisering (weer eens wat anders dan islamitisering ^^) toeslaat in dergelijke landen, het percentage gelovigen af zou nemen? Ik geef je trouwens helemaal gelijk. Als je een arme herder bent, alleen een Koran als boek hebt, opgegroeid bent als moslim en totaal geen toegang tot andere media hebt, wat kan je dan anders...

Zullen de nakomelingen van de islamitische Turkse gastarbeiders die hier tientallen jaren geleden zijn gekomen ook gelovig? (Islam betekent submissie aan God/Allah)
Ik zie meer submissie naar de hiphop-cultuur, rappers en rare kapsels met dure kleertjes als je het mij vraagt. Natuurlijk generaliseer ik, maar ik neem aan dat iedereen dit wel bekend voorkomt.
Member
Posts: 5,051
Joined: Nov 19 2007
Gold: 0.00
Mar 15 2008 04:18pm
Quote (ShaniaTwan @ Fri, Mar 14 2008, 09:48am)
http://theflatearthsociety.org/forum/index.php?topic=11211.0

^__________^

Best wel een openbaring dit topic. Ik schijn zwakbegaafd te zijn, wat nu?
Dank jullie wel voor jullie meningen. Oorlogen worden toch echt begonnen door mensen en niet door God. Religie is vaak een motief.

Daar gaat het juist om, de meeste oorlogen beginnen met de gelovigen, de godsdiensten, niet door god, ben ik met je eens..
Maar wel de mensen die zogenaamd door god zijn gezegend. ( niet lullig bedoeld ofc )
Maargoed, ik heb nu nog geen mening gegeven, zal zo ff invullen ^^


Banned
Posts: 1,992
Joined: Jun 25 2003
Gold: 0.00
Warn: 60%
Mar 15 2008 04:53pm
/s Selling 349 Elrue! Gimme a nice offer! happy.gif
Member
Posts: 3,830
Joined: Sep 3 2005
Gold: 490.00
Mar 16 2008 03:50am
geloof is voor zwakbegaafden, zorgt alleen maar voor oorlogen en als je dat na duizenden jaren geschiedenis nog niet inziet ben je in mijn ogen ernstig zwakbegaafd
Go Back To Nederlands Topic List
Prev1456789Next
Add Reply New Topic New Poll