Quote (Software @ Sat, 15 Mar 2008, 15:33)
als de nood het hoogst is grijpt iedereen wel eens naar een gebed, ofzo
Ik niet.
Quote (Software @ Sat, 15 Mar 2008, 15:33)
je kan nooit 100% niet gelovig zijn. al diegene die zeggen dat het bullshit is zouden beter even kijken naar de 'rituelen' die ze dagelijks uitvoeren
Wat voor rituelen?
Rituelen hebben niet noodzakelijk iets met religie te maken.
Quote (Software @ Sat, 15 Mar 2008, 15:33)
bv: altijd dezelfde onderbroek dragen bij een belangrijke wedstrijd, altijd eerst de hoekjes van je koek eerst afbijten, enzovoort
allemaal tekens van een geloof, bewust of niet, elke mens heeft er wel iets mee te maken met geloof
Ik ben niet bijgelovig. Zelfs niet onbewust (Freudiaanse theorietjes: HAHA).
Quote (Software @ Sat, 15 Mar 2008, 15:33)
ik zelf denk dat al die boeken zoals de bijbel, koran, wie weet welke zijn er nog, verzonnen zijn
Die boeken bestaan toch écht hoor.
Quote (Software @ Sat, 15 Mar 2008, 15:33)
er is nog nooit bewijs geweest van het bestaan van één of ander goddelijk wezen... sommigen zeggen dan: "en de bijbel dan? daar getuigen mensen toch dat ze jesus hebben gezien en ze vertellen zijn belevenissen"
dan vraag ik mij af hoe die beschrijvingen nu nog juist kunnen zijn als het boek xx aantal jaar na die gebeurtenissen is geschreven...
Maar mensen blijven sowieso verbonden met geloof. geen weg daar naast!
dat is wat ik er over denk, niet alles en wat kort samen gevat mss
nu klinkt het mss wat rommelig maar heb exaams, geen tijd om een pagina vol te typen
Natuurlijk kun je het bestaan van een God/Goden niet bewijzen, anders zou 't geen geloof maar 'n feit zijn.
Quote (Software @ Sat, 15 Mar 2008, 15:33)
geloof is een ongeneeselijke ziekte die iedereen heeft
zelfs de meest radicale atheïsten
Waarom is geloof een ongeneeslijke ziekte volgens jou?
Ach, ik kon 't niet laten.