Quote (wappathia @ Jan 2 2006, 05:05 PM)
C?NNI
Jij bent een hele slimme man en daar sta ik bij.
Maar er is 1 ding waar ik het niet mee eens ben omdat ik katholiek ben.
Ik zou jou behandelen zoals ik richburg behandel. Ik discrimineer niet. Ik behandel iedereen gelijk.
Ja richburg heeft onvolwassen gereageerd. Zo ver als het vulgaire taal gaat, zoals je het taal hebt gebruikt vind ik het vulgair. Ik snap niet hoe jullie leven en of die woorden worden geaccepteerd in jullie tradities.
kijk, het is misschien een beetje moeilijk te vatten voor iemand die anderstalig is, maar "iets verneuken" in de figuurlijke zin van het woord betekent zoveel als bijvoorbeeld "to fuck up something". het ligt gewoon aan hoe je het interpreteerd, maar ik verwacht van iemand als Richburg die toch de indruk geeft goed nederlands te kunnen praten, dat hij dit niet fout zou kunnen interpreteren. onze tradities in verband met taal zijn hoe dan ook niet anders dan de engelse tradities, hoeveel engelstaligen gebruiken het woord "to fuck" niet in een andere betekenis dan de letterlijke: "neuken"?
Begrijp me niet verkeerd ik zou heel graag en heel vaak met vele van jullie willen spreken.
Ik zou er dol op zijn om nederlands te leren.
Je posts zijn heel slim en medelevend. Zoals elk nationaliteit en race vind je de meest wijze, intelligente en begripvolle mensen. Je hebt ook je niet zo wijze en domme en onintelligente mensen. Je hebt ook leeftijden van 12 tot 53 op D2jsp. Als je jongere mensen hebt, dan heb je er mensen tussen die kinderachtig zijn. Wordt hier ook aan gedacht? Ik denk het niet. Als een Amerikaan kijken we vaak niet naar de leeftijd of wat ze mee maken. Maar als je eerlijk wilt zijn en eerwaardig, moet je aan alle aspecten denken en alle dingen. Om eerlijk te zijn, ik vraag maar 1 ding. Geef richburg nog een kans maar het is jou hart die het laatste besluit maakt. Het is je verstand die je hart op het goede pad zet.
ik verwijt jou niets, dus of je al dan niet "onze" taal en cultuur appreciërt, laat ik aan jou over. Leeftijd beïnvloed gedrag, daar ben ik het met je eens, maar ik betwijfel dat Richburg's leeftijd zijn gedrag op zo'n manier beïnvloedt dat zijn assertiviteit, arrogantiegehalte zo gestimuleerd worden zodat het tot discussies als deze leidt.
Het is ook verder niet zo, dat je leeftijd als een uitvlucht mag zien. zoals je zegt, zijn er inderdaad veel verschillende leeftijden aanwezig op dit forum. maar al deze verschillende personen en leeftijden moeten zich allemaal aan de regels houden. Het komt naar mijn mening allemaal aan op assertiviteit en beleefdheid, weten wat je kan en niet kan zeggen, en op welk ogenblik wel en niet. Ik denk niet dat dit in verband gesteld kan worden met leeftijd, noch leeftijd een van dat soort dingen beïnvloedt.
(Btw, rassen bestaan niet, de genetische verschillen tussen verschillende personen zijn namelijk groter dan tussen de zogenaamde "rassen", het enige ras is dus het menselijke ras. maar dat geheel ter zijde.)
Zo ja Triple en C?NNI jullie hebben gelijk in 1 ding. We zijn geen van alle perfect en we maken allemaal fouten. Door kinderachtige en opschepperige gedrag.
Emoties zijn gevaarlijk en ik begrijp de jeukende vingers.
Maar gebruik je hoofd, denk na, en beslis of het consequente van zijn acties in het verleden sterk genoeg zijn om hem in de toekomst te laten lijden.
We hebben ook een probleem die we gebruiken in de vs. Bliksem slaat hetzelfde plekje nooit 2 keer. Alles wat ik doe, is ik probeer er achter komen wat er is gebeurt en hoe ik er een einde aan kan maken. Ik hou niet van kinderachtig gedrag.
Ja, het is niet gepast om mensen in een thread te halen om te winnen. Ja het is fout om te posten in het engels naar mijn mening. Niet om jullie disrespect te tonen.
Kijk, ik heb nooit gezegd dat Richburg geen "tweede kans" verdiend. Ik vind tweede kans eigenlijk een verkeerde uitdrukking, aangezien de dingen die gebeurt zijn sowieso in het achterhoofd spelen. Bewust of onbewust. Als Richburg zijn gedrag aanpast op een manier waarop iedereen er mee kan leven, is er namelijk helemaal geen probleem. Ik snap overigens niet goed waarom jij post -eerst leek het erop alsof jij je persoonlijk aangevallen voelde door de zogenaamde "discriminatie tegenover je guild", wat natuurlijk helemaal niet zo was- want ik vind eigenlijk dat het Richburg's taak is om iets te zeggen.
Respecteer mij als je blieft genoeg om je taal hetzelfde te houden. En ik bedank jullie eerlijke mening van wat er gebeurt. En ik zal er heel goed met richburg over praten.
Kijk, mijn taalgebruik zal nooit veranderen ten opzichte iemand zonder gegronde reden. Ik heb overigens zelfs nooit tegenover Richburg groffe of vernederende taal gebruikt, anders had ik natuurlijk ook een warn gekregen (diegene die ik nu heb is voor spammen). Het enige wat ik doe is mijn mening uiten en discussiëren.
In mijn mening vind ik geen van beide partijen schuldig noch onschuldig.
En ik vind dat als ik hier post dat het niet fout is, in tegendeel vind ik dat het mij meer respect geeft voor jullie taal en jullie tradities.
Ook heb ik een gekke verlaning: volgend jaar op oud en nieuw steek voor mij aub wat vuurwerk aan.
Ik wacht op jullie antwoord, on deze forum om te zien wat jullie hier van vinden. Misschien reply ik niet. Misschien wel.
Als geen van beide partijen schuldig was, dan waren discussies als deze nooit ontstaan. Mij kan niets verweten worden, en Richburg kan zijn non-assertief, kinderachtig en intolerant gedrag verweten worden. Je bent katholiek, dus ik ben er vast van overtuigd dat je het niet zo onschuldig vind om iemand volgens nationaliteit te beoordelen en zo dommer trachten te doen lijken. Mij kan het niet schelen, ik vind het zelfs hilarisch, maar als het omgekeerd was, weet ik zeker dat hij er moeilijk over ging doen.
Ik heb geprobeerd te discussiëren op een manier waarop je jezelf niet aangevallen voelt, hopelijk is het me een beetje gelukt. Als je liever engels praat, neem dan maar contact op in irc #d2jsp-euro, of via PM.