d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Nederlands > Doe De Nationale Inburgering Test! > en laat ons je cijfer weten.
Prev14567Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Gold: 0.48
Jan 1 2006 06:25am
Quote (triple_han @ Jan 1 2006, 12:07 PM)
alleen tegen 1 van je leden die hier de forums verziekt(ik houd het woord verneuken wel achterwegen om verdere tranen te besparen).

loool biggrin.gif
Member
Gold: 0.00
Jan 1 2006 07:07am
Ik ga akkoord met de dingen die Kabouter en Han hebben aangehaald, maar wil er nog even wat aan toevoegen.

ik denk dat veel mensen het begrip discriminatie niet goed begrijpen. discriminatie is het achteruitstellen van een bepaalde groep of persoon, tegenover een andere persoon of groep, die niet achteruitgesteld wordt. (maw beide personen/groepen doen dezelfde acties maar worden op een andere manier opgevangen)
als Richburg's posts reacties uitlokken, ligt dat aan zijn eigen gedrag. zoals ik al in een eerdere post zei "je oogst wat je zaait".

als IK op dezelfde manier postte als Richburg, denk je dan dat ik MINDER reacties ging krijgen dan richburg omdat HIJ in Preatorian zit, en IK niet? Nee. natuurlijk niet, iedereen wordt hetzelfde behandeld. het is niet omdat er toevallig iemand met een nogal provocerend gedrag (licht uitgedrukt) in Preatorian zit, dat dit wilt zeggen dat iedereen in Preatorian zo behandelt wordt.
Ik zie echt niet in hoe die 2 met elkaar in verband staan. Gedrag staat volledig los van welke guild je inzit.

Richburg heeft inderdaad nooit over het verlies gesproken. En zelfs dan nog, als ik door een emotionele gebeurtenis geraakt wordt, wilt dat dan zeggen dat ik te snel mag rijden zonder boete te krijgen? en wilt dat dan zeggen dat ik iemand mag neersteken zonder de consequenties daarvan te dragen? natuurlijk niet. natuurlijk vind ik het erg, maar ik ga volledig akkoord met Han:
Quote (Han)
als hij in staat is om te posten, dan zou hij ook in staat moeten zijn om over zijn acties na te denken.

En de beschulding van vulgaire taal is absurd. In de nederlandse taal (zoals in elke andere taal tot zover ik weet) bestaat er zoiets als letterlijk en figuurlijk. wanneer je iets zegt in de letterlijke zin van het woord, bepaald dat ook de rest van de context in de letterlijke zin van het woord. wanneer je iets in de figuurlijke zin van het woord zegt, dan is dat niet letterlijk, maar bij wijze van spreken. Ik weet niet hoever Richburg gevorderd is in de Nederlandse taal ten gevolge van zijn 10 jarig verblijf in de VS, maar in mijn ogen is dit gewoon basis.

Bovendien vind ik hem vrij ongeloofwaardig. Hij gaat echt belachelijk doen over die zogenaamde "vulgaire taal" (ook al weet hij waarschijnlijk wel dat het helemaal geen steek houdt), terwijl hij wel probeert een nieuwe kans te krijgen? begin dan toch minstens op een iets meer volwassen manier te reageren en geen valse beschuldigingen te doen. Als Richburg op een nogal gefrustreerde manier reageerde door te insinueren dat mijn nationaliteit van mindere waarde is, dan kreeg hij een warn, en ik doe daar verder ook niet moeilijk over. ik lig er ook niet wakker van, en dat is -ook al zeg ik het zelf- een rijpere manier van reageren.

En als richburg echt een nieuwe start wil, moet hij zich maar zien aan te passen en moet hij dat zelf maar bewijzen, naar mijn mening.
Member
Gold: 4,330.01
Jan 2 2006 11:05am
Sk_kabouter
Ik kan een vertaling krijgen van Nederlands naar engels.
Het is geen prbleem, je hoeft niets in engels te typen tenzei jij dat wilt
Ik wil geen disrespect tonen in dezen forums, vandaar dat ik dit in Nederlands typ

Ik snap wat jullie beiden zeggen jij en triple han.
Jullie zeggen dingen anders dan ik het zeg. Ik respecteer dat jullie mij beantwoorden en ik heb respect dat jullie je mening tonen.
Ja ik ben blind, ik begrijp jullie taal niet. Ik kan het niet lezen, het word voor me vertaald
Ja ik begrijp dat richburg irrationele en kinderachtige antwoorden heeft gegeven. Misschien spreekt hij wel in een fantasie manier. Ik heb er tot nu toe nog niets van gemerkt
Alles wat ik van jullie vraag: Geef hem een kans omdat het een nieuw jaar is.
Dat is alles wat ik vraag.
Ik ben er niet om richburg te verdedigen. Ik ben hier om vrede te maken. Ik heb respect voor jullie beiden en dat jullie mij een kans geven om mijn mening te geven en dat jullie luisteren en alles op mijn manier proberen te zien.
Ik ben een jood en ik ben katholiek.
Mijn geloof dicteert dat ik alle mensen lief moet hebben. Ik ben er om de mensen te helpen die zichzelf niet kunnen helpen. Ik ben er om de zwakkere sterk te maken en om er te zijn voor de mensen die mij nodig hebben.
Omdat ik katholiek ben bedoelt niet dat ik niet snap wat jullie mee maken.
Ik ben er niet voor richburg nog jullie. Ik probeer een middenweg te vinden waarbij beide partijen blij mee kunnen zijn.
Ik hoop dat jullie beide een leuke nieuwjaars celebratie hebben gehad. Ik zeker wel ondanks dat het kort was.
Ik heb meerdere vrienden die wel Nederlands spreken en hun manier van omgang en hun manier van aardig zijn is zo indrukwekkend. Ik zou graag willen dat ik daar zou wonen. Ik lieg niet.
De weinige mensen waar ik over spreek zijn begripvol en medelevend. Ik hoop dat jullie net zo zijn.
De mensen waar ik het over heb zijn als volgt :
Glimjaur, Gkorp, Timo, en Neoptolemos mag ik niet vergeten.
Ik wens jullie een gelukkig nieuw jaar te komen en dat jullie op nieuw zouden willen beginnen.

C?NNI
Jij bent een hele slimme man en daar sta ik bij.
Maar er is 1 ding waar ik het niet mee eens ben omdat ik katholiek ben.
Ik zou jou behandelen zoals ik richburg behandel. Ik discrimineer niet. Ik behandel iedereen gelijk.
Ja richburg heeft onvolwassen gereageerd. Zo ver als het vulgaire taal gaat, zoals je het taal hebt gebruikt vind ik het vulgair. Ik snap niet hoe jullie leven en of die woorden worden geaccepteerd in jullie tradities.
Begrijp me niet verkeerd ik zou heel graag en heel vaak met vele van jullie willen spreken.
Ik zou er dol op zijn om nederlands te leren.
Je posts zijn heel slim en medelevend. Zoals elk nationaliteit en race vind je de meest wijze, intelligente en begripvolle mensen. Je hebt ook je niet zo wijze en domme en onintelligente mensen. Je hebt ook leeftijden van 12 tot 53 op D2jsp. Als je jongere mensen hebt, dan heb je er mensen tussen die kinderachtig zijn. Wordt hier ook aan gedacht? Ik denk het niet. Als een Amerikaan kijken we vaak niet naar de leeftijd of wat ze mee maken. Maar als je eerlijk wilt zijn en eerwaardig, moet je aan alle aspecten denken en alle dingen. Om eerlijk te zijn, ik vraag maar 1 ding. Geef richburg nog een kans maar het is jou hart die het laatste besluit maakt. Het is je verstand die je hart op het goede pad zet.
Zo ja Triple en C?NNI jullie hebben gelijk in 1 ding. We zijn geen van alle perfect en we maken allemaal fouten. Door kinderachtige en opschepperige gedrag.
Emoties zijn gevaarlijk en ik begrijp de jeukende vingers.
Maar gebruik je hoofd, denk na, en beslis of het consequente van zijn acties in het verleden sterk genoeg zijn om hem in de toekomst te laten lijden.
We hebben ook een probleem die we gebruiken in de vs. Bliksem slaat hetzelfde plekje nooit 2 keer. Alles wat ik doe, is ik probeer er achter komen wat er is gebeurt en hoe ik er een einde aan kan maken. Ik hou niet van kinderachtig gedrag.
Ja, het is niet gepast om mensen in een thread te halen om te winnen. Ja het is fout om te posten in het engels naar mijn mening. Niet om jullie disrespect te tonen. Respecteer mij als je blieft genoeg om je taal hetzelfde te houden. En ik bedank jullie eerlijke mening van wat er gebeurt. En ik zal er heel goed met richburg over praten.

In mijn mening vind ik geen van beide partijen schuldig noch onschuldig.
En ik vind dat als ik hier post dat het niet fout is, in tegendeel vind ik dat het mij meer respect geeft voor jullie taal en jullie tradities.
Ook heb ik een gekke verlaning: volgend jaar op oud en nieuw steek voor mij aub wat vuurwerk aan.
Ik wacht op jullie antwoord, on deze forum om te zien wat jullie hier van vinden. Misschien reply ik niet. Misschien wel.
Member
Gold: 0.31
Jan 2 2006 11:56am
Whappy, probeer het te begrijpen op een andere manier.
richburg heeft het in mijn ogen al meermaals verneukt (ja mooie woordkeuze ik weet het) door gewoon te zijn zoals hij zich protreteert tegen over ons, zoals een egotripper. Waarom je hierbij religies beinvloed snap ik persoonlijk niet zo goed. Vergevingsgezindheid moet in mij ogen geen kans krijgen gewoon omdat iemand anders het vraagt, of door religies of gewoon omdat het een nieuw jaar is.
zoals men hier zegt, hij heeft zijn eigen ruiten ingeslagen. Mijn gedacht, niet mijn eerste indruk, over richburg is dat hij een egotripper is. Dit gaat niet zomaar veranderen omdat het nieuwjaar is sorry.
Member
Jan 2 2006 12:19pm
Quote (wappathia @ Jan 2 2006, 05:05 PM)
C?NNI
Jij bent een hele slimme man en daar sta ik bij.
Maar er is 1 ding waar ik het niet mee eens ben omdat ik katholiek ben.
Ik zou jou behandelen zoals ik richburg behandel. Ik discrimineer niet. Ik behandel iedereen gelijk.
Ja richburg heeft onvolwassen gereageerd. Zo ver als het vulgaire taal gaat, zoals je het taal hebt gebruikt vind ik het vulgair. Ik snap niet hoe jullie leven en of die woorden worden geaccepteerd in jullie tradities.

kijk, het is misschien een beetje moeilijk te vatten voor iemand die anderstalig is, maar "iets verneuken" in de figuurlijke zin van het woord betekent zoveel als bijvoorbeeld "to fuck up something". het ligt gewoon aan hoe je het interpreteerd, maar ik verwacht van iemand als Richburg die toch de indruk geeft goed nederlands te kunnen praten, dat hij dit niet fout zou kunnen interpreteren. onze tradities in verband met taal zijn hoe dan ook niet anders dan de engelse tradities, hoeveel engelstaligen gebruiken het woord "to fuck" niet in een andere betekenis dan de letterlijke: "neuken"?

Begrijp me niet verkeerd ik zou heel graag en heel vaak met vele van jullie willen spreken.
Ik zou er dol op zijn om nederlands te leren.
Je posts zijn heel slim en medelevend. Zoals elk nationaliteit en race vind je de meest wijze, intelligente en begripvolle mensen. Je hebt ook je niet zo wijze en domme en onintelligente mensen. Je hebt ook leeftijden van 12 tot 53 op D2jsp. Als je jongere mensen hebt, dan heb je er mensen tussen die kinderachtig zijn. Wordt hier ook aan gedacht? Ik denk het niet. Als een Amerikaan kijken we vaak niet naar de leeftijd of wat ze mee maken. Maar als je eerlijk wilt zijn en eerwaardig, moet je aan alle aspecten denken en alle dingen. Om eerlijk te zijn, ik vraag maar 1 ding. Geef richburg nog een kans maar het is jou hart die het laatste besluit maakt. Het is je verstand die je hart op het goede pad zet.

ik verwijt jou niets, dus of je al dan niet "onze" taal en cultuur appreciërt, laat ik aan jou over. Leeftijd beïnvloed gedrag, daar ben ik het met je eens, maar ik betwijfel dat Richburg's leeftijd zijn gedrag op zo'n manier beïnvloedt dat zijn assertiviteit, arrogantiegehalte zo gestimuleerd worden zodat het tot discussies als deze leidt.

Het is ook verder niet zo, dat je leeftijd als een uitvlucht mag zien. zoals je zegt, zijn er inderdaad veel verschillende leeftijden aanwezig op dit forum. maar al deze verschillende personen en leeftijden moeten zich allemaal aan de regels houden. Het komt naar mijn mening allemaal aan op assertiviteit en beleefdheid, weten wat je kan en niet kan zeggen, en op welk ogenblik wel en niet. Ik denk niet dat dit in verband gesteld kan worden met leeftijd, noch leeftijd een van dat soort dingen beïnvloedt.

(Btw, rassen bestaan niet, de genetische verschillen tussen verschillende personen zijn namelijk groter dan tussen de zogenaamde "rassen", het enige ras is dus het menselijke ras. maar dat geheel ter zijde.)

Zo ja Triple en C?NNI jullie hebben gelijk in 1 ding. We zijn geen van alle perfect en we maken allemaal fouten. Door kinderachtige en opschepperige gedrag.
Emoties zijn gevaarlijk en ik begrijp de jeukende vingers.
Maar gebruik je hoofd, denk na, en beslis of het consequente van zijn acties in het verleden sterk genoeg zijn om hem in de toekomst te laten lijden.
We hebben ook een probleem die we gebruiken in de vs. Bliksem slaat hetzelfde plekje nooit 2 keer. Alles wat ik doe, is ik probeer er achter komen wat er is gebeurt en hoe ik er een einde aan kan maken. Ik hou niet van kinderachtig gedrag.
Ja, het is niet gepast om mensen in een thread te halen om te winnen. Ja het is fout om te posten in het engels naar mijn mening. Niet om jullie disrespect te tonen.

Kijk, ik heb nooit gezegd dat Richburg geen "tweede kans" verdiend. Ik vind tweede kans eigenlijk een verkeerde uitdrukking, aangezien de dingen die gebeurt zijn sowieso in het achterhoofd spelen. Bewust of onbewust. Als Richburg zijn gedrag aanpast op een manier waarop iedereen er mee kan leven, is er namelijk helemaal geen probleem. Ik snap overigens niet goed waarom jij post -eerst leek het erop alsof jij je persoonlijk aangevallen voelde door de zogenaamde "discriminatie tegenover je guild", wat natuurlijk helemaal niet zo was- want ik vind eigenlijk dat het Richburg's taak is om iets te zeggen.

Respecteer mij als je blieft genoeg om je taal hetzelfde te houden. En ik bedank jullie eerlijke mening van wat er gebeurt. En ik zal er heel goed met richburg over praten.

Kijk, mijn taalgebruik zal nooit veranderen ten opzichte iemand zonder gegronde reden. Ik heb overigens zelfs nooit tegenover Richburg groffe of vernederende taal gebruikt, anders had ik natuurlijk ook een warn gekregen (diegene die ik nu heb is voor spammen). Het enige wat ik doe is mijn mening uiten en discussiëren.

In mijn mening vind ik geen van beide partijen schuldig noch onschuldig.
En ik vind dat als ik hier post dat het niet fout is, in tegendeel vind ik dat het mij meer respect geeft voor jullie taal en jullie tradities.
Ook heb ik een gekke verlaning: volgend jaar op oud en nieuw steek voor mij aub wat vuurwerk aan.
Ik wacht op jullie antwoord, on deze forum om te zien wat jullie hier van vinden. Misschien reply ik niet. Misschien wel.

Als geen van beide partijen schuldig was, dan waren discussies als deze nooit ontstaan. Mij kan niets verweten worden, en Richburg kan zijn non-assertief, kinderachtig en intolerant gedrag verweten worden. Je bent katholiek, dus ik ben er vast van overtuigd dat je het niet zo onschuldig vind om iemand volgens nationaliteit te beoordelen en zo dommer trachten te doen lijken. Mij kan het niet schelen, ik vind het zelfs hilarisch, maar als het omgekeerd was, weet ik zeker dat hij er moeilijk over ging doen.

Ik heb geprobeerd te discussiëren op een manier waarop je jezelf niet aangevallen voelt, hopelijk is het me een beetje gelukt. Als je liever engels praat, neem dan maar contact op in irc #d2jsp-euro, of via PM.
Member
Gold: 4,578.00
Jan 3 2006 04:27am
het is veel leuker om canni bezig te zien, niet met mij ^^

en kheb 5.1 op die test, ben wel trots op mezelf tongue.gif
Member
Gold: 33,946.72
Jan 4 2006 11:22am
*zucht*
3.2 score op de test, waaaah de schaamte ohmy.gif!

ik ging m daarna over doen, 3.0 ~~!
Member
Gold: 4,578.00
Jan 5 2006 03:55am
kheb wel mn ' pride ' dan tongue.gif want ik hermaakte ze ook nog es en ik had OOK 5.1

en seba we moeten magisch zijn want het flamen is gestopt wink.gif
Member
Gold: 33,946.72
Jan 5 2006 04:45am
toen ik m hermaakte werd ie eerst 3.0 en daarna 3.8 +_+!!! daar gaat mn trots =D
Member
Jan 5 2006 06:31am
Quote (gamebrain @ Jan 5 2006, 09:55 AM)
en seba we moeten magisch zijn want het flamen is gestopt wink.gif

1)
Quote (Wappathia)

2) Flamen? Waar?
Go Back To Nederlands Topic List
Prev14567Next
Add Reply New Topic New Poll