Quote (Demonsangel @ Sun, 9 Sep 2007, 09:39)
Lees jij eigenlijk wel heel de mensen hun berichten??
Ik woon in antwerpen, ik studeer in antwerpen en nee ik heb geen werk, ik kom om 7-8 uur tuis, waar moet ik dan gaan werken zo laat?Wanneer moet ik dan leren, ik doe dus wel geneeskunde, hier kun je dus niet 24/7 gaan feesten/ werken ? Ik zou ook graag sport doen meestal is dit van 20.30 tot 22.30 of eenhalf uurtjelater beginnen en eindigen. Wist je dat ik jaarlijks ~600 euro moet afdokken om mijn studie te kunnen doen? nee dus, een kot daarboven, ik weet niet percies hoeveel, het eten dat ik dan zou moeten kopen.
Bovendien, in Belgie of toch hier bij mij, moetje minimum 16 zijn om een job te mogen hebben, de meesten willen zelfs niemand onder de 18wegens verzekeringsproblemen. Dan mag je maar als student maar een vollemaand werken, anders gaat er een heel deel naar de belastingen, verliezen je ouders hun kindergeld.
Voor veel dingen ben je pas "volwassen" op je 21
En een studiebeurs kan je hier helemaal vergeten, je ouders moeten of gehandicapt of dood zijn, echt het minimumloon krijgen, wat voor mij dus niet het geval is, punten maakt niet echt iets uit.
En wat wil je dat alleen mensen van 20-25, trouwens ik ben maar 19, antwoorden. Je valt hen wel aan en noemt hen zielig.
Hoezo kom je om 7-8 uur thuis? Hoezo heb je geen werk? Hoezo denk je er überhaupt over om 24/7 te gaan feesten? Hoezo zou je gaan sporten, als je geeneens werk hebt of je studie kunt betalen? Studie betalen? Zorg dat je spaart.
En als je vanaf je 16e spaart maakt het ook geen hol uit, hoef je sowieso niet in geldnood te komen. En wat maakt het uit dat er een deel naar de belasting gaat? Gebeurd altijd. Wat maakt het uit als je ouders hun kindergeld verliezen?
Studiebeurzen kun je ook krijgen als je goed (beter) je best hebt gedaan op middelbare school.
En dan?