d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Nederlands > Ik Vroeg Me Af...
Prev14567Next
Closed New Topic New Poll
Member
Gold: 11.33
Sep 9 2007 03:53am
Quote (Demonsangel @ Sun, 9 Sep 2007, 09:39)
Lees jij eigenlijk wel heel de mensen hun berichten??

Ik woon in antwerpen, ik studeer in antwerpen en nee ik heb geen werk, ik kom om 7-8 uur tuis, waar moet ik dan gaan werken zo laat?Wanneer moet ik dan leren, ik doe dus wel geneeskunde, hier kun je dus niet 24/7 gaan feesten/ werken ? Ik zou ook graag sport doen meestal is dit van 20.30 tot 22.30 of eenhalf uurtjelater beginnen en eindigen. Wist je dat ik jaarlijks ~600 euro moet afdokken om mijn studie te kunnen doen? nee dus, een kot daarboven, ik weet niet percies hoeveel, het eten dat ik dan zou moeten kopen.
Bovendien, in Belgie of toch hier bij mij, moetje minimum 16 zijn om een job te mogen hebben, de meesten willen zelfs niemand onder de 18wegens verzekeringsproblemen. Dan mag je maar als student maar een vollemaand werken, anders gaat er een heel deel naar de belastingen, verliezen je ouders hun kindergeld.
Voor veel dingen ben je pas "volwassen" op je 21

En een studiebeurs kan je hier helemaal vergeten, je ouders moeten of gehandicapt of dood zijn, echt het minimumloon krijgen, wat voor mij dus niet het geval is, punten maakt niet echt iets uit.

En wat wil je dat alleen mensen van 20-25, trouwens ik ben maar 19, antwoorden. Je valt hen wel aan en noemt hen zielig.

Hoezo kom je om 7-8 uur thuis? Hoezo heb je geen werk? Hoezo denk je er überhaupt over om 24/7 te gaan feesten? Hoezo zou je gaan sporten, als je geeneens werk hebt of je studie kunt betalen? Studie betalen? Zorg dat je spaart.
En als je vanaf je 16e spaart maakt het ook geen hol uit, hoef je sowieso niet in geldnood te komen. En wat maakt het uit dat er een deel naar de belasting gaat? Gebeurd altijd. Wat maakt het uit als je ouders hun kindergeld verliezen?
Studiebeurzen kun je ook krijgen als je goed (beter) je best hebt gedaan op middelbare school.

En dan?

Member
Gold: 1.00
Warn: 100%
Sep 9 2007 03:57am
Quote (MilkAndCookies @ Sun, 9 Sep 2007, 08:28)
Mijn broer heeft net zijn vwo afgerond, is op kamers geschopt en volgt nu een technische studie in groningen. Ik weet wel waar ik het over heb.
Hij is niet jij. Dus nee.

Ik vraag me trouwens af waarom je zo stoer doet over 'onafhankelijk' zijn. Het leven is een grote kruiwagen, of had je dat nog niet door?

This post was edited by Xepo on Sep 9 2007 04:00am
Member
Gold: 28.70
Sep 9 2007 04:05am
Quote (MilkAndCookies @ Sun, 9 Sep 2007, 10:53)
Hoezo kom je om 7-8 uur thuis? Hoezo heb je geen werk? Hoezo denk je er überhaupt over om 24/7 te gaan feesten? Hoezo zou je gaan sporten, als je geeneens werk hebt of je studie kunt betalen? Studie betalen? Zorg dat je spaart.
En als je vanaf je 16e spaart maakt het ook geen hol uit, hoef je sowieso niet in geldnood te komen. En wat maakt het uit dat er een deel naar de belasting gaat? Gebeurd altijd. Wat maakt het uit als je ouders hun kindergeld verliezen?
Studiebeurzen kun je ook krijgen als je goed (beter) je best hebt gedaan op middelbare school.

En dan?

Kap eens met iedereen over dezelfde kam scheren. Niet iedereen doet dezelfde opleiding als jij, of heeft evenveel tijd als jij.
Member
Gold: 1.69
Trader: Trusted
Sep 9 2007 05:01am
Jullie zijn grappig tongue.gif Ik heb geen flauw idee hoe jullie van die 3 simpele vragen over mediators naar op je eigen benen staan zijn gekomen, dus ik ga maar gewoon door op de egte topic....

Milk, stel je voor, jij bent net nieuw op deze site en je wilt fg (neej, niet ja maar, gewoon ogendicht en voorstellen(wel weer opendoen anders komt mijn punt denk ik niet egt over)), je enige manier om aan fg te komen is WoW gold verkopen. En ja hoor, 1 of andere random biedt een belachelijke hoeveelheid fg voor een belachelijke hoeveelheid gold (ongeveer alles wat je hebt). Zou jij dan niet een ruggesteuntje willen hebben? Het gaat hier niet om of het nuttig is 'in dit leven', het gaat erom of het nuttig is voor DIE mensen die onze hulp nodig hebben.

En geloof het of niet, maar dat is het voor hun.
Member
Gold: 224.00
Sep 9 2007 05:07am
Quote (MilkAndCookies @ Sun, 9 Sep 2007, 08:28)
Mijn broer heeft net zijn vwo afgerond, is op kamers geschopt en volgt nu een technische studie in groningen. Ik weet wel waar ik het over heb.

Oh en, ik krijg ~400 euro per maand aan inkomen, van mijn eigen baantjes. Daarvan leg ik 100 euro per maand weg.

ed; krantenwijk, mcdonald's en mensen abbonementen ergens voor aansmeren. Binnenkort 16, so more moneeeh hooray!

's ochtends kranten, zondag/dindsdagmiddag mc donald's en zaterdags abbonementen in de stad uitdelen (voor kranten bijv. per abbonement 10 euro).

BEREND< GIEF MSN PLX

Ahhh, wat ben je schattig. Wacht maar totdat je iets fatsoenlijks gaat studeren.
Member
Gold: 0.00
Sep 9 2007 05:08am
Quote (Mac)
Je wordt voor de wet op je 18e verjaardag volwassen. Mag er dan niet van je verwacht worden dat je eindelijk op je eigen benen leert staan? Dankje, jij ook!

Dat is geen antwoord op mijn vraag. Nja, hoe dan ook puberpraat. Welke 15-jarige wil niet zo snel mogelijk weg van mama en papa. Toch succes. Als het je gelukkig maakt om voor je 20 alleen te wonen, kan ik dat enkel bewonderen, want ik zie het belang er echt niet van in.
Member
Gold: 11.33
Sep 9 2007 07:30am
Quote (mUMmY- @ Sun, 9 Sep 2007, 10:05)
Kap eens met iedereen over dezelfde kam scheren. Niet iedereen doet dezelfde opleiding als jij, of heeft evenveel tijd als jij.

Wie zegt dat ik veel tijd en een goede opleiding heb?

Quote (wuben)

Ahhh, wat ben je schattig. Wacht maar totdat je iets fatsoenlijks gaat studeren.

Wat doe jij dan? En welke studies zijn onfatsoenlijk?

Quote (bob)
Hij is niet jij. Dus nee.

Ik vraag me trouwens af waarom je zo stoer doet over 'onafhankelijk' zijn. Het leven is een grote kruiwagen, of had je dat nog niet door?

Ik ben erbij betrokken en maak alles mee, dus ja.
Dat zeg ik toch niet? Ik zeg alleen dat als je goddomme 18 bent, je nou wel eens voor je eigen eten kan zorgen.

@ coolz; klopt 8d

Dat is geen antwoord op mijn vraag. Nja, hoe dan ook puberpraat. Welke 15-jarige wil niet zo snel mogelijk weg van mama en papa. Toch succes. Als het je gelukkig maakt om voor je 20 alleen te wonen, kan ik dat enkel bewonderen, want ik zie het belang er echt niet van in.

Ik wil niet weg bij mijn ouders. Ik moet. En ik geef ze toch gelijk dat ze mij het huis uit zetten.

This post was edited by MilkAndCookies on Sep 9 2007 07:32am
Member
Gold: 224.00
Sep 9 2007 07:33am
Quote (MilkAndCookies @ Sun, 9 Sep 2007, 15:30)
Wat doe jij dan? En welke studies zijn onfatsoenlijk?

Ik volg op mijn 21e een master.

Fatsoenlijk als in: wacht maar totdat het echte werk aan school begint.
Member
Gold: 116.00
Sep 9 2007 07:47am
Quote (�?NNI @ Sun, 9 Sep 2007, 13:08)

Bewonder mij. Op kamers wonen is veel beter dan bij je ouders blijven, lekker je eigen ding doen en geen gezeur.
Member
Gold: 0.00
Sep 9 2007 07:52am
Quote (MilkAndCookies @ Sun, 9 Sep 2007, 14:30)
Ik wil niet weg bij mijn ouders. Ik moet. En ik geef ze toch gelijk dat ze mij het huis uit zetten.

Wat moet ik me daar dan bij voorstellen? Dat je op je achttiende verjaardag een grote verjaardagstaart krijgt en vervolgens op straat beland? Puur financieel is het niet echt een punt, als je werkt en nog thuis woont kan je desnoods een deel van je inkomen afstaan als compentatie voor het verlies van kindergeld. Bovendien kan je nooit voorspellen in wat voor situatie je je bevindt op je achttiende en waar en met wie je rekening moet houden.

Quote (Laurens)
Bewonder mij. Op kamers wonen is veel beter dan bij je ouders blijven, lekker je eigen ding doen en geen gezeur.

Mja, ik wil niet over anderen oordelen, maar in de situatie waar ik me nu in bevindt, neem ik die nadelen er nog even bij.

This post was edited by ¢?NNI on Sep 9 2007 07:57am
Go Back To Nederlands Topic List
Prev14567Next
Closed New Topic New Poll