d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Nederlands > Meisje L, - Zie Het Zoenmoment Topic > Breezersletten
Prev14546474849102Next
Closed New Topic New Poll
Member
Gold: 179.04
Apr 7 2011 05:06am
Quote (shadowstriker89 @ Apr 7 2011 11:58am)
dat vind ik niet erg.. i moet ook een half jaar stage doen in het buitenland.

2 semesters is een jaar he :p je hebt 4 mogelijkheden.

Year 2, Semester 1 (stage)
Year 3, Semester 1 (minor)
Year 3, Semester 2 (minor) - 1 van de 2 (of beide) minors moet in Nederland
Year 4, Semester 2 (afstuderen)

Combinatie stage + afstuderen in buitenland is dus mogelijk. Ik heb stage + 2e minor combinatie gedaan.

Daarnaast zijn er ook nog een aantal "double degree" programma's, waarbij je de laatste 3 of 4 semesters aan een partnerschool in het buitenland zit.
Dit kun je doen aan de volgende scholen:
Reutlingen University (Duitsland)
Newcastle University (Engeland)
Reims Business School (Frankrijk)
Eastern Kentucky University (VS)
Western Carolina University (VS)

Maar volgens mij zit je ik je nu erg veel info te geven xD
Banned
Gold: 0.00
Warn: 60%
Apr 7 2011 05:32am
hahaha nog ff verhuizen en op kamers in amerika :p dan blijf ik toch liever in nederland..
maarja moet nog ff kijken en ik krijg het wss allemaal wel te horen +een paar uur extra uitleg als ik op die opendag ben.

This post was edited by shadowstriker89 on Apr 7 2011 05:32am
Member
Apr 7 2011 05:40am
Ligt eraan wie er staat. Moet je maar eens vragen of er 4e-jaars studenten staan en kijken of je namen te pakken kunt krijgen, die mensen ken ik als t goed is wel :P
Banned
Apr 7 2011 05:44am
ja ik zat zel oko te denken idd beter om te vragen bij studenten dan bij leraren want ook op het radius waren de leraren allemaal super positief terwijl ik zeker weet dat wanneer ik het bij een eerlijke leerling gevraagd zou hebben ze minder positief waren geweest over die school..
Member
Gold: 641.00
Apr 7 2011 05:49am
Quote (shadowstriker89 @ 7 Apr 2011 12:44)
ja ik zat zel oko te denken idd beter om te vragen bij studenten dan bij leraren want ook op het radius waren de leraren allemaal super positief terwijl ik zeker weet dat wanneer ik het bij een eerlijke leerling gevraagd zou hebben ze minder positief waren geweest over die school..

dat deed je, ik was eerlijk. Maar je ging toch..

Vriend van me is gestipt met IBMS en CE gaan doen. Ik zou, wanneer ik tussen die twee moest kiezen ook voor CE gaan denk ik.
Banned
Apr 7 2011 06:17am
ik nijg zelf ook meer in de richting van CE maar ook meer omdat ik van het verhaal hier toch een klein beetje de indruk krijg dat IBMS net iets zwaarder is dan CE.. maar vind het allebij wel interessant.. 27-04 kan ik een dag proefstuderen op CE bij avans. 18-05 en 21-06 kan ik proefstuderen bij IBMS hehehehehhh zit jij er dan nog lucas? small buisness and retail management leek me ook wel lachenn...

en @wes, ja ik bedenk me nu ook dat jij vroeger zei NIET DOEN NIET DOEN JE KRIJGT SPIJT haha en je had nog gelijk ook. ik weet ook niet waarom ik niet gewoon nog een jaartje havo ging doen :p

This post was edited by shadowstriker89 on Apr 7 2011 06:18am
Member
Apr 7 2011 06:35am
Quote (shadowstriker89 @ Apr 7 2011 01:17pm)
ik nijg zelf ook meer in de richting van CE maar ook meer omdat ik van het verhaal hier toch een klein beetje de indruk krijg dat IBMS net iets zwaarder is dan CE.. maar vind het allebij wel interessant.. 27-04 kan ik een dag proefstuderen op CE bij avans. 18-05 en 21-06 kan ik proefstuderen bij IBMS hehehehehhh zit jij er dan nog lucas? small buisness and retail management leek me ook wel lachenn...

en @wes, ja ik bedenk me nu ook dat jij vroeger zei NIET DOEN NIET DOEN JE KRIJGT SPIJT haha en je had nog gelijk ook. ik weet ook niet waarom ik niet gewoon nog een jaartje havo ging doen :p

Ben druk bezig met afstuderen, maar ik zal eens kijken of ik 21/06 mee kan draaien met de proefstudeer dag (heb dat al een keer of 6 gedaan, ken die cases ondertussen ook al uit mn hoofd xD). Even een mailtje sturen naar ons Front Office en ik kom er wel tussen geschoven denk ik.

Anders zit ik ook maar niets te doen in mijn vakantie, ben namelijk 10/06 klaar met mijn afstudeer onderzoek. Misschien een laatste 'gift' aan Avans om Eduard even rond te leiden!

Binnen de International School hebben ze ook een nieuwe major geloof ik, Finance and Control, misschien dat je dat wat lijtk? Wel wat meer cijfermatig volgens mij.

@Cpt: uitval IBMS in jaar 1 is ongeveer 50%, in jaar 2 nog eens 30%. Veel Nederlandse studenten switchen naar CE omdat ze gewoonweg geen fuck snappen van de Engelstalige lessen. Wij zijn met 210 studenten gestart, in jaar 2 nog 107 over, jaar 3 nog 71.
Banned
Apr 7 2011 10:05pm
toch nog even wat gaan drinken....... godver een peuk gerookt. weddenschap van 5 euro verloren.. dom dom domd om dom.... als er echt een persoon was waarvoor ik zou moeten stoppen met uitgaans peuken zou het denk veel makkelijker gaan :o nu heb ik nog het idee dat het gewoon lekker is en zolang ik het bij uitgaans peuken houdt is het niet zooo erg...
Banned
Apr 9 2011 08:57am
LUCAS, heb je die mail al verzonden? is miss niet meer nodig want ik weet nu al vrijwel zeker dat ik voor commerciele economie ga. want bij commerciele economie is ook veel internationale shit, kan ook spaans doen, krijg dan excursie naar spanje. Verder ook een half jaar stage in het buitenland. Er zitten ook vakken bij als nederlands en engels wat ik zelf ook wel mooi vind, mijn nederlands ging namenlijk HARD actheruit op het MBO waar we echt nooit verslagen oid hoefde te typen.
Member
Apr 9 2011 10:57am
Quote (shadowstriker89 @ Apr 9 2011 03:57pm)
LUCAS, heb je die mail al verzonden? is miss niet meer nodig want ik weet nu al vrijwel zeker dat ik voor commerciele economie ga. want bij commerciele economie is ook veel internationale shit, kan ook spaans doen, krijg dan excursie naar spanje. Verder ook een half jaar stage in het buitenland. Er zitten ook vakken bij als nederlands en engels wat ik zelf ook wel mooi vind, mijn nederlands ging namenlijk HARD actheruit op het MBO waar we echt nooit verslagen oid hoefde te typen.

Lol nee nog niet :) maar voor de lulz (en de gratis lunch) kun je alsnog de meeloopdag doen? xD Ik ben dan als het goed is toch al afgestudeerd!
Go Back To Nederlands Topic List
Prev14546474849102Next
Closed New Topic New Poll