d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Nederlands > Wie Lande Het Eerst Op De Maan? > ja wie?
Prev1345679Next
Closed New Topic New Poll
Member
Gold: 12.45
Apr 17 2007 10:49am
Quote (Sirchefhimself @ Tue, Apr 17 2007, 05:46pm)
Ga jij maar wat leren, Mr. 'ik ken geen moeilijke woorden ook niet de benaming van één van de meest beruchte gebeurtenissen van de vorige eeuw'.

precies wat ik bedoel Halloo!! we leven in 2007.. je gaat toch ook niet op deze fucking topics latijns praten omdat ze dat vroeger hier ook deden in nederland. En ik leef niet in de vorige eeuwen. ik leef in het nu en wat er vroeger allemaal is gebeurt boeit me niet. alleen wat er gaat gebeuren. sorry maar ik vind je echt een sukkel ( als ik dat mag zeggen... geef het maar door aan MIJ als het niet kan dan edit ik het, maar ik heb het opgeschreven als mening)

lol ><
Member
Gold: 0.00
Apr 17 2007 11:52am
Quote (WemyNM @ Tue, 17 Apr 2007, 15:51)
Als we het hebben over landen op de maan en nagemaakte beelden van die landing: ja. Evidentie ten top.
Waarom lul je jezelf zo klem?

Er was ooit een theorie waarbij men beweerde dat de beelden gemaakt werden in de studio, en ik geloof die theorie. Ik heb zelf te weinig kennis om dat standpunt te verdedigen, dat is geen kwestie van "klemlullen", het is kwestie van "over te weinig kennis beschikken".

Quote (¢?NNI @ Tue, 17 Apr 2007, 13:36)
Neen. Maar dat leidt mij wel tot de vraag: wat drijft jouw tot het posten van die filosofische nonsense?

Waarom is het nonsense?

Wat is het geen nonsense? Waarom antwoord je niet op mijn vraag?

Quote (Sirchefhimself @ Tue, 17 Apr 2007, 17:46)
Ga jij maar wat leren, Mr. 'ik ken geen moeilijke woorden ook niet de benaming van één van de meest beruchte gebeurtenissen van de vorige eeuw'.

precies wat ik bedoel Halloo!! we leven in 2007.. je gaat toch ook niet op deze fucking topics latijns praten omdat ze dat vroeger hier ook deden in nederland. En ik leef niet in de vorige eeuwen. ik leef in het nu en wat er vroeger allemaal is gebeurt boeit me niet. alleen wat er gaat gebeuren. sorry maar ik vind je echt een sukkel ( als ik dat mag zeggen... geef het maar door aan MIJ als het niet kan dan edit ik het, maar ik heb het opgeschreven als mening)

Ok.
Member
Gold: 29.30
Apr 17 2007 12:35pm
FF voor de duidelijkheid

1) er is atmosfeer op de maan (zorgt voor de zwaartekracht "aardversnelling")
2) de vlag zou kunnen wapperen door :
A. zonnewind ( als de zonnewinden de aarde kunnen bereiken"noorderlicht" kunnen ze ook de maan )
B. stuwmotor van de shuttle
C. scheetje v/d astronaut

This post was edited by God_Trap on Apr 17 2007 12:36pm
Member
Gold: 1.00
Warn: 100%
Apr 17 2007 12:43pm
De maan heeft geen atmosfeeeeeeer =[

Hoe komt het dat de maan geen atmosfeer heeft? Er is wel een aantrekkingskracht aanwezig en dus zou de maan gassen bij zich kunnen houden, ook al is het een misschien maar een heel klein beetje.

Er is inderdaad wel aantrekkingskracht op de Maan, maar te weinig om al deze gassen vast te houden. Stel dat we de Maan nu een atmosfeer zo dicht als die van de Aarde geven zouden, dan zou door de geringere zwaartekracht het grootste deel al snel de ruimte in verdwijnen. Er blijft dan echter inderdaad nog wel een beetje atmosfeer over.

Deze atmosfeer is natuurlijk veel minder dicht dan de oorspronkelijke atmosfeer. Het gevolg is dat de temperatuur aan het oppervlak oploopt, door de geringere bescherming van de atmosfeer. Het oppervlak warmt de atmosfeer op, waarvan de moleculen hogere snelheden krijgen en ook aan de zwaartekracht zullen ontsnappen. Hierdoor wordt de atmosfeer nog minder dicht, nog minder bescherming, nog hogere temperatuur, enzovoorts. Op die manier verdwijnt de hele atmosfeer in de ruimte.
Van het Sterrekundig instituut Utrecht.

God_Trap. De zonnewind waar jij het over hebt en de zonnewind van het noorderlicht zijn twee verschillende dingen (heb ik mij laten vertellen).

This post was edited by Xepo on Apr 17 2007 12:46pm
Member
Gold: 29.30
Apr 17 2007 12:46pm
Quote (Xepo @ Tue, Apr 17 2007, 06:43pm)
De maan heeft geen atmosfeeeeeeer =[

Hoe komt het dat de maan geen atmosfeer heeft? Er is wel een aantrekkingskracht aanwezig en dus zou de maan gassen bij zich kunnen houden, ook al is het een misschien maar een heel klein beetje.

Er is inderdaad wel aantrekkingskracht op de Maan, maar te weinig om al deze gassen vast te houden. Stel dat we de Maan nu een atmosfeer zo dicht als die van de Aarde geven zouden, dan zou door de geringere zwaartekracht het grootste deel al snel de ruimte in verdwijnen. Er blijft dan echter inderdaad nog wel een beetje atmosfeer over.

Deze atmosfeer is natuurlijk veel minder dicht dan de oorspronkelijke atmosfeer. Het gevolg is dat de temperatuur aan het oppervlak oploopt, door de geringere bescherming van de atmosfeer. Het oppervlak warmt de atmosfeer op, waarvan de moleculen hogere snelheden krijgen en ook aan de zwaartekracht zullen ontsnappen. Hierdoor wordt de atmosfeer nog minder dicht, nog minder bescherming, nog hogere temperatuur, enzovoorts. Op die manier verdwijnt de hele atmosfeer in de ruimte.
Van het Sterrekundig instituut Utrecht.

God_Trap. De zonnewind waar jij het over hebt en de zonnewind van het noorderlicht zijn twee verschillende dingen.

Weet ik veel ik lul maar wat ik al slapend hoorde tijdens aardrijkskunde smile.gif
Member
Gold: 14.89
Apr 18 2007 08:06am
Quote (¢?NNI @ Tue, 17 Apr 2007, 18:52)
Als we het hebben over landen op de maan en nagemaakte beelden van die landing: ja. Evidentie ten top.
Waarom lul je jezelf zo klem?

Er was ooit een theorie waarbij men beweerde dat de beelden gemaakt werden in de studio, en ik geloof die theorie. Ik heb zelf te weinig kennis om dat standpunt te verdedigen, dat is geen kwestie van "klemlullen", het is kwestie van "over te weinig kennis beschikken".

Da's prima, maar hetgeen wat je zei klopt dan gewoon niet. Je zei dat de beelden nagemaakt werden. Nagemaakt van wat? Je kan toch pas iets namaken als je eerst het origineel ziet? Verklaar dat eens?

Quote (¢?NNI @ Tue, 17 Apr 2007, 18:52)
Quote (¢?NNI @ Tue, 17 Apr 2007, 13:36)
Neen. Maar dat leidt mij wel tot de vraag: wat drijft jouw tot het posten van die filosofische nonsense?

Waarom is het nonsense?

Wat is het geen nonsense? Waarom antwoord je niet op mijn vraag?

Het is geen nonsens, omdat het aanzet tot denken. Moge het schertsend zijn, ware het nog geen nonsens!

This post was edited by WemyNM on Apr 18 2007 08:07am
Member
Gold: 1,413.02
Apr 18 2007 10:04am
[QUOTE=Software,Mon, Apr 16 2007, 04:05pm]de amerikanen? nah volgens mij niet... of toch niet toen ze het uitzonde op de TV
vind mijn reden wrm niet je kan het vinden in deze foto

</DIV><!--QuoteEEnd-->

dit komt omdat de amerikanen niet als eerste zijn geland maar de RUSSEN in het geheim

DIT IS HET ENIGE JUISTE ANTWOORD EN IS OVERAL NA TE ZOEKEN

This post was edited by thewizzz on Apr 18 2007 10:05am
Member
Gold: 1,413.02
Apr 18 2007 10:09am
Quote (WemyNM @ Mon, Apr 16 2007, 06:03pm)
Bestaat de maan wel? Of wordt dat ons voorgelogen? Wie zegt dat die bol die je wel eens in de lucht zit überhaupt de maan is? Waarom noemen we het überhaupt maan? Waarom zie je de maan ook op dinsdag? Is de aarde wel rond? Kunnen wij de aarde wel als een bol zien? Is het dan een bol of nog steeds een plak? Bestaan wij eigenlijk wel, of zijn wij iemands gedachte en doen wij wat die wil? Typ ik op het moment eigenlijk of denk ik dat ik typ en lijkt het alsof alles is, terwijl niets is?

Of niet?

het is zo dat wij er alleen zijn als jij kijkt, als je niet kijkt bestaan wij ook helemaal niet. wij zitten idd in jouw gedachten, maar jij bepaald onbewust hoe wij doen. Bewijs maar dat het niet zo is. Doe dit bijv door een camera te plaatsten. maarja daar hebben wij wat op gevonden, wij weten dat namelijk en wanneer jij je bandje afspeeld zullen we er dan ook zijn
Member
Gold: 326.73
Apr 18 2007 03:25pm
Quote (Software @ Mon, 16 Apr 2007, 17:05)
de amerikanen? nah volgens mij niet... of toch niet toen ze het uitzonde op de TV
vind mijn reden wrm niet je kan het vinden in deze foto

-

Best wel oud ,is al paar jaren oud het gerucht .

Ik denk zelf dat Captain Planet als eerste was .

Je weet wel die groene Man met die wees kinderen

Earth
Fire
Wind

en nog iets tongue.gif

Zo tekenfilm
Member
Gold: 541.90
Warn: 100%
Apr 18 2007 03:30pm
de spoetnik?
hm het maakt me eigenlijk niet zoveel uit.. ik denk zelf dat die vlag regtgehouden word door zon ijzere stokje in de bovenrand van het vlaggedeelte en dat de rest daarom zo slap naar benede hangt, op tv komen met een hangende vlag kan tog niet! daarom dus dat ijzere stokje erin zegmaar smile.gif
Go Back To Nederlands Topic List
Prev1345679Next
Closed New Topic New Poll