d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Nederlands > Nationalisme > Hahahahahahaha......
Prev134567Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Gold: 641.00
Mar 23 2007 04:54am
Quote (¢?NNI @ Fri, Mar 23 2007, 10:35am)
Quote (Hellskin @ Fri, 23 Mar 2007, 11:29)
Kijk, door extreem-rechts* krijgen minder rationale allochtonen een totaal verkeerd beeld van autochtonen

en daarom moeten autochtonen maar niet rechts* zijn,... omdat dat allochtonen dat misschien verkeer begrijpen?
dit is toch een fout bij de minder rationele allochtoon,... hier kan je de autochtoon toch niet voor veroordelen?

Ik denk niet dat veel allochtonen niet weten dat extreem-rechts racistisch is, ik maak me alleen zorgen dat ze daardoor gaan veralgemenen en elke autochtoon als racist zien, net zoals elke extreem-rechts aanhanger over allochtonen veralgemeent.

Mijn punt was dat extreem-rechts enkel de haat tussen allochtonen en autochtonen in de hand werkt, en niet oplost. Ik gebruik het niet als 'reden om niet extreem-rechts te worden', al is het er natuurlijk wel één.

Edit:
Quote (CpTJenJen @ Fri, 23 Mar 2007, 11:30)
dat ze het helemaal zelf doen en dan gaan lopen zeuren van discriminatie en dat is onmogelijk te ontekennen want in elk geval is het zo. zelf eerst rotzooi trappen , mensen zeggen we bellen de politie en dat gebeurt natuurlijk dan gaan ze lopen zijken over discriminatie niet dat het ze vedrer helpt maar ik vind het zo zwak..

Waar slaat deze reactie op? Ik kan er echt maar weinig uit maken.

ik had het verkeerd begrepen, laat maar zitten wat ik zij. het was een voorbeeld zoals ik denk dat jurk zijn ''rel-marokkanen'' ziet
Member
Gold: 14,931.00
Mar 23 2007 05:39am
maar idd, da is wel wattik bedoel ja

en ja, mijn mening is gekleurd door ervaringen en nee, ik kan niet meer objectief kijken naar een marokkaan. ik heb gelijk vooroordelen klaar, ook al ken ik deze persoon helemaal niet. maar dit komt dus omdat iedere marokkaan die ik dusverre ben tegen gekomen hetzelfde van aard is gebleken. zelfs diegene waarvan je denkt dat ze anders zijn, blijken achteraf nog steeds hetzelfde te zijn als alle anderen.

en om er toch maar over te beginnen.. wilders quote:

'islam is een geweldadige godsdienst'

bennik het niet mee eens, maar de manier waarop de islam in ons land word opgevat door de de moslims is wel provocerend. om een voorbeeld te noemen: waar staat dat vrouwen hoofddoeken moeten dragen? ik marokko dragen de vrouwen in de stad ook geen hoofddoeken, maar gewoon spijkerbroeken en hakken. leg mij dan maar eens uit waarom vrouwen het hier wel dragen.

nog zoiets, vroeger werd mij verteld door een turks meisje dat een hoofddoek voor meisjes verplicht was vanaf 12 jaar, waarom zie ik dan laatst op tv een meisje van 9 met een hoofddoek?

ik interpreteer het op deze manier:

veel mensen nemen daar aanstoot aan en verwerpen het, daarom gebeurt het, puur om te provoceren. en zo is het nog met veel meer dingen.
Member
Gold: 31.00
Mar 23 2007 06:56am
Quote (dazzy @ Wed, Mar 21 2007, 03:12pm)
ik schaam me niet hoor

ik schaam me meer voor de nederlanders die zich als marokanen of negers gedragen.

Correctie dat zijn gewoon de "marokanen" en de negers die naar Nederland zijn gekomen.
Member
Gold: 0.00
Mar 23 2007 08:28am
Quote (DemOnatOr @ Fri, Mar 23 2007, 12:56pm)
ik schaam me niet hoor

ik schaam me meer voor de nederlanders die zich als marokanen of negers gedragen.

Correctie dat zijn gewoon de "marokanen" en de negers die naar Nederland zijn gekomen.

Je ziet gelijk dat grote deel van deze forum niet in de grote steden woont smile.gif

en als dat wel zo is dan...zijn jullie echt kk blind.
Member
Gold: 774.55
Mar 23 2007 08:31am
Quote (dazzy @ Fri, Mar 23 2007, 02:28pm)
ik schaam me niet hoor

Je ziet gelijk dat grote deel van deze forum niet in de grote steden woont smile.gif

Wat valt bij jou onder die nederlanders die zich als marokanen gedragen?
Kleding?
Member
Mar 23 2007 09:23am
Quote (JurK. @ Fri, 23 Mar 2007, 12:39)
en ja, mijn mening is gekleurd door ervaringen en nee, ik kan niet meer objectief kijken naar een marokkaan. ik heb gelijk vooroordelen klaar, ook al ken ik deze persoon helemaal niet. maar dit komt dus omdat iedere marokkaan die ik dusverre ben tegen gekomen hetzelfde van aard is gebleken. zelfs diegene waarvan je denkt dat ze anders zijn, blijken achteraf nog steeds hetzelfde te zijn als alle anderen.

Ok, nogal kortzichtig. Jammer.

bennik het niet mee eens, maar de manier waarop de islam in ons land word opgevat door de de moslims is wel provocerend. om een voorbeeld te noemen: waar staat dat vrouwen hoofddoeken moeten dragen? ik marokko dragen de vrouwen in de stad ook geen hoofddoeken, maar gewoon spijkerbroeken en hakken. leg mij dan maar eens uit waarom vrouwen het hier wel dragen.

Beetje vreemde stap naar een discussie over de islam, maar ok. 'Waar staat dat vrouwen hoofddoeken moeten dragen'? Het zou in de Koran staan, die "moeten" is echter voor interpretatie vatbaar, lijkt me. Je moet je standpunt ook wel wat nuanceren. In steden is het inderdaad zo dat men veel progressiever is qua religie, maar in het platteland en in de bergen (de Berbers) zijn toch nog meer gehecht aan hun geloof en tradities.

Wat ik me afvraag, is wat er zo "provocerend" is aan het dragen van een hoofddoek. Ik begrijp eigenlijk in zijn geheel niet waarom er zo'n commotie is om een hoofddoek. Iedere religie kent wel zijn gebruiken en gewoontes. Of het nu het dragen van een christelijk kruis is, of een hoofddoek, mij stoort het niet, en ik kan maar moeilijk begrijpen waarom het andere mensen wel zou storen.

enog zoiets, vroeger werd mij verteld door een turks meisje dat een hoofddoek voor meisjes verplicht was vanaf 12 jaar, waarom zie ik dan laatst op tv een meisje van 9 met een hoofddoek?

Het is inderdaad gebruikelijk vanaf 12 jaar. Ik heb wel een beetje moeite met de term "verplicht", want het is niet verplicht. Ik ken genoeg moslima's zonder hoofddoek. Om terug te komen op je vraag: geen idee.

veel mensen nemen daar aanstoot aan en verwerpen het, daarom gebeurt het, puur om te provoceren. en zo is het nog met veel meer dingen.

Dus jij beweert dat moslima's een hoofddoek dragen met als doel te provoceren? Hehe.
1. Ik begrijp nog steeds niet hoe het dragen van een hoofddoek provocerend werkt (zie boven).
2. Even aangenomen dat het zou provoceren, dan nog zou het dragen van een hoofddoek voor moslima's veeleer een symbool van hun geloof zijn.

Quote (xycho2d @ Fri, 23 Mar 2007, 15:31)
Kleding?

Dat zou ik ook wel eens willen weten. Hehe. Lang leve oppervlakkigheid. Nogal kortzichtig om mensen te zien praten over "de Nederlander", "de Belg", "de Marokkaan" etc. Het feit dat iemand hier zei zich te ergeren aan "Nederlanders die zich als Marokkanen gedragen", bewijst net dat het gedrag losstaand is van de nationaliteit. Het beschrijven van het gedrag zou dus correct zijn geweest, het benoemen met een nationaliteit niet.
Member
Mar 23 2007 01:11pm
Quote (xycho2d @ Fri, Mar 23 2007, 02:31pm)
Quote (dazzy @ Fri, Mar 23 2007, 02:28pm)
ik schaam me niet hoor

Kleding?

kleding, accent, gedrag ?
Member
Gold: 541.90
Warn: 100%
Mar 23 2007 01:22pm
Quote (dazzy @ Fri, 23 Mar 2007, 16:28)
ik schaam me niet hoor

je moeter,

ik heb af en toe last van antiliaantjes

This post was edited by edujackass on Mar 23 2007 01:22pm
Member
Gold: 14,931.00
Mar 23 2007 04:39pm
Quote (¢?NNI @ Fri, 23 Mar 2007, 16:23)

Ok, nogal kortzichtig. Jammer.

Beetje vreemde stap naar een discussie over de islam, maar ok. 'Waar staat dat vrouwen hoofddoeken moeten dragen'? Het zou in de Koran staan, die "moeten" is echter voor interpretatie vatbaar, lijkt me. Je moet je standpunt ook wel wat nuanceren. In steden is het inderdaad zo dat men veel progressiever is qua religie, maar in het platteland en in de bergen (de Berbers) zijn toch nog meer gehecht aan hun geloof en tradities.

Wat ik me afvraag, is wat er zo "provocerend" is aan het dragen van een hoofddoek. Ik begrijp eigenlijk in zijn geheel niet waarom er zo'n commotie is om een hoofddoek. Iedere religie kent wel zijn gebruiken en gewoontes. Of het nu het dragen van een christelijk kruis is, of een hoofddoek, mij stoort het niet, en ik kan maar moeilijk begrijpen waarom het andere mensen wel zou storen.

enog zoiets, vroeger werd mij verteld door een turks meisje dat een hoofddoek voor meisjes verplicht was vanaf 12 jaar, waarom zie ik dan laatst op tv een meisje van 9 met een hoofddoek?

Het is inderdaad gebruikelijk vanaf 12 jaar. Ik heb wel een beetje moeite met de term "verplicht", want het is niet verplicht. Ik ken genoeg moslima's zonder hoofddoek. Om terug te komen op je vraag: geen idee.

Dus jij beweert dat moslima's een hoofddoek dragen met als doel te provoceren? Hehe.
1. Ik begrijp nog steeds niet hoe het dragen van een hoofddoek provocerend werkt (zie boven).
2. Even aangenomen dat het zou provoceren, dan nog zou het dragen van een hoofddoek voor moslima's veeleer een symbool van hun geloof zijn.

Quote (xycho2d @ Fri, 23 Mar 2007, 15:31)
Kleding?

Dat zou ik ook wel eens willen weten. Hehe. Lang leve oppervlakkigheid. Nogal kortzichtig om mensen te zien praten over "de Nederlander", "de Belg", "de Marokkaan" etc. Het feit dat iemand hier zei zich te ergeren aan "Nederlanders die zich als Marokkanen gedragen", bewijst net dat het gedrag losstaand is van de nationaliteit. Het beschrijven van het gedrag zou dus correct zijn geweest, het benoemen met een nationaliteit niet.

pff veel antwoorden o.O

kzal het kort proberen uit te leggen hoe ik het zie. over een hoofddoek staat niets voorgeschreven in het islamitische heilige boek, dus heeft het ook geen religieuze waarde. wat kan dan de reden zijn van het dragen van een hoofddoek? voor mij issut simpel, ik erger me aan een straatbeeld waarin mensen met een hoofddoek oplopen. buiten het feit dat het 'anders' is, is het ook nog eens onhygienisch (vooral in de zomer). De berbers dragen idd ook hoofddoeken, maar dat is het achterland van marokko. Dit is een westerse beschaving, wij hebben geen achterland. vroeger droeg men bij ons ook een hoofddoek (jaren 50 bijvoorbeeld). Nu draagt geen enkele allochtoon nog een hoofddoek, waarom doen marokkanen dit dan wel? zelfde beschaving, beide geen religieuze achtergrond erin. wat is het punt?

btw, kvind kortzichtig niet het juiste woord, ik denk meer aan reëel..
Member
Mar 24 2007 10:57am
Quote (JurK. @ Fri, 23 Mar 2007, 23:39)
kzal het kort proberen uit te leggen hoe ik het zie. over een hoofddoek staat niets voorgeschreven in het islamitische heilige boek, dus heeft het ook geen religieuze waarde.

Het staat er inderdaad niet in, maar de doorsnee moslim is geen islamdeskundige. Vandaar is het voor vele moslims wel een religieuze waarde. En zelfs al zou er geen religieuze waarde zijn, wat bij de meeste moslims niet het geval is, dan nog is het een traditie. Ik geloof niet dat er veel moslima's in de wereld rondlopen die het voor hun plezier dragen "om te provoceren" (hoe het provoceert hoop ik je me duidelijk te kunnen maken in de volgende quotes).

wat kan dan de reden zijn van het dragen van een hoofddoek?

Zie hierboven.

voor mij issut simpel, ik erger me aan een straatbeeld waarin mensen met een hoofddoek oplopen.

Waarom erger je je eraan? Klinkt nogal semi-fascistisch. Stel dat ik me aan jeans zou ergeren. Heeft dan iedereen die jeans draagt de bedoeling te "provoceren"? En zelfs zouden ze de bedoeling hebben, geeft dat het recht het te verbieden? Nogal eenzijdig. Verhoog je frustratie-tolerantie. Er zijn ergere zaken in het leven dan vrouwen met een doekje op hun hoofd in je straatbeeld.

buiten het feit dat het 'anders' is, is het ook nog eens onhygienisch (vooral in de zomer). De berbers dragen idd ook hoofddoeken, maar dat is het achterland van marokko.  Nu draagt geen enkele allochtoon nog een hoofddoek, waarom doen marokkanen dit dan wel?

Wat een onzin. Jij beweert dat enkel moslima's van Marokkaanse afkomst nog een hoofddoek dragen in Nederland, en "geen enkele andere nationaliteit". Dan ben je ongelofelijk wereldvreemd. Het onhygiënische aspect is überhaupt geen reden om een hoofddoek te verbieden. Als ik een muts of pet wil dragen in de zomer, ben ik ook vrij om dat te doen. Een verbod voor hoofddeksels in de zomer wegens hygiënische redenen, what's next? Een wet die zegt hoeveel keer een mens zich moet wassen?

Dit is een westerse beschaving, wij hebben geen achterland. vroeger droeg men bij ons ook een hoofddoek (jaren 50 bijvoorbeeld). zelfde beschaving, beide geen religieuze achtergrond erin. wat is het punt?

Nu wordt het nog beter. Jij legt een verband tussen "religie" en "beschaving". Je insinueert dus dat een religieus gedachtengoed onbeschaafd is. Correct? Ik geef je nog de kans om te nuanceren voor ik hier op in ga. Het woord Westerse beschaving vind ik op zich al enorm overdreven. Beschaving is relatief. Zet het nieuws eens op voor de verandering, dan wordt de illusie van het "beschaafde Westen" misschien want genuanceerder. Het feit dat jij je ergert aan een straatbeeld waarin moslima's hoofddoekjes dragen is op zich al onbeschaafd.

btw, kvind kortzichtig niet het juiste woord, ik denk meer aan reëel..

Veralgemenen is in geen geval reëel. Wel kortzichtig.
Go Back To Nederlands Topic List
Prev134567Next
Add Reply New Topic New Poll