Quote (Hellskin @ 9 Jul 2012 12:17)
Ik ben Frenchcore voor het eerst tegen gekomen ergens in 2002 toen ik in spanje op vakantie was (Lloret uiteraard). Er waren wat franse dudes die bij een autotje naar wat zij noemde "hard tek" luisterde. Ik vond het toen helemaal te gek en het heeft lang geduurd voordat ik iets soortgelijks in Nederland hoorde. De Nederlandse Frenchcore lijkt er wel op maar is net weer iets anders, maar ik kan er op zijn tijd goed naar luisteren.
Kom het al een hele tijd tegen op verschillende parties. Zoals bij Prospect (Drum & bass / dubstep / hardcore / tekno) en I love Tekno. Echte frenchcore parties ken ik niet, wel weet ik dat het vaak op illegale feesten gedraaid wordt (van die krakers parties)
Loungen bij 200 BPM is van wat ik er uit opmaak via vrienden een industrial/terror/frenchcore feest. Ook bij Beter Kom Je Niet is een frenchcore stage te vinden. Als ik kijk naar The Qontinent is er op zondag een terror stage waar ook wat frenchcore wordt gedraaid (Dr. Peacock bijvoorbeeld). Wordt dus sowieso een kijkje nemen!
Maar ik dacht dat jij eerst zei dat je eigenlijk niet meer naar feesten toe gaat of heb ik het mis?