Quote (DemOnatOr @ Tue, 9 Jan 2007, 17:03)
Quote (¢?NNI @ Tue, Jan 9 2007, 03:53pm)
Ik overdrijf in wat? Waaruit blijkt dat ik denk dat alles om mij draait? Waarom vermoed je dat ik een tekort aan aandacht heb? Omdat ik gevoel voor cynisme heb of kritisch ingesteld ben? Als het inderdaad maar een stel letters zijn op een scherm, wat ik niet tegenspreek, hoe kan je dan aan de hand daarvan een juist beeld vormen hoe mijn dag/leven eruit ziet?
Quote (Demonator)
Als mensen gekwetst worden door woorden op een online forum, dan kunnen ze zich beter maar helemaal afschermen van de wereld.
Huh? Insinueerde je niet dat ik DutchHooligan kwetste door een parodie te maken op zijn "Mensen gaan dood"-topic?
1. Dat vermoed ik omdat, je nogal "stoeferig" overkomt (zelfs op een forum) en mensen belachelijk probeert te maken over een forum.
Stoeferig en gezonde portie zelfvertrouwen ligt dicht bij elkaar, net zoals kritiek uiten, cynisme en mensen belachelijk maken.
2. Het beeld wat ik gaf was dus juist? (Dat geef je net zo goed als toe, maar niet in directe woorden)
Je denkt een juist beeld te kunnen vormen van mijn dag/leven aan de hand van een aantal letters op een scherm. Daarmee zeg ik niet dat dat beeld correct is. Nogal ongeloofwaardig om te denken dat mijn leven bestaat uit slapen en fora bezoeken. d2jsp is trouwens het enige forum waar ik post. Kan je misschien mijn vraag beantwoorden? Hoe denk je een juist beeld te kunnen vormen van mijn dag/leven aan de hand van een aantal letters op je scherm?
3. Omdat het "alleen maar woorden zijn" wil dat nog niet zeggen dat je het hoeft te doen. Dat is net als dat ik mensen hier zou mogen uitschelden voor weet ik veel wat en ziektes gebruiken wanneer ik maar kan, dit zou dan ongestraft kunnen want het zijn immers maar "letters".
4. Misschien moet je beter lezen want ik heb nooit gezegd dat je DutchHooligan hebt gekwets, maar ik sprak in het algemeen dat je niet moet spotten met dingen die misschien heel erg gevoelig liggen. (ook al vind ik dat een internet forum dan niet de juiste plaatst is om zulke dingen te vermelden, maar daar zal later nog wel over worden gediscussieerd.
Gevoelige informatie post je niet op een internet forum, toegankelijk voor personen die je helemaal niet kent. Het zou toch absurd zijn wanneer een vreemde je op straat komt aanspreken "Hey, een vriend van me heeft kanker, en mijn oma is dood en ik ben net gescheiden!". Mijn reactie was cynisch. Je moet cynische reacties maar incalculeren als je dat soort topics maakt.