d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Nederlands >
Poll > Stel Je Rijdt Iemand Dood > Rijdt Je Door Of Niet?
Prev134567Next
Add Reply New Topic New Poll
  Guests cannot view or vote in polls. Please register or login.
Member
Gold: 100.00
Apr 26 2011 06:43am
Quote (shadowstriker89 @ 26 Apr 2011 13:45)

en nu even niet over wanneer iemand dood is of niet en dat je je verplicht voelt om te helpen want dat heeft iedereeen. en ook niet over EHBO of wat dan ook. JE KIEST OF STRAFRECHTELIJKE STRAF OF SCHULDGEVOELLLLL

Alsof het of/of is.

als je vervolgt wordt gaat dat schuldgevoel niet zomaar weg hoor.
Banned
Gold: 0.00
Warn: 60%
Apr 26 2011 06:45am
nee tuurlijk niet maar dan heb je dus schuldgevoel + STRAF.
en dat is erger.
maar het topic heeft hard gefaald.
ik ga leren. word hier helemaal leip van.
tering gdoverdetievus eco
bijna klaar.
EN IK MIS IIIIIIIIIIIIIIII
focking vriendin van der zet net dit liedje op facebook :(

This post was edited by shadowstriker89 on Apr 26 2011 06:49am
Member
Gold: 100.00
Apr 26 2011 06:47am
Quote (shadowstriker89 @ 26 Apr 2011 14:05)
geen straf? hmm oke.
ik ging ervanuit dat het vrijwel zeker was dat je als auto bestuurder dikke straf zou krijgen.

Zeer verkeerde aanname.

Quote (Lucas[NM] @ 26 Apr 2011 14:20)
Hij is meesterlijk he!

Trouwens: check P2000 melder (Regio Moerdijk)

Fucking para! Bedrijf op steenworp van Chemie-Pack staat in de fik

Prio 1 Brandweer
Prio 1 Politie
Ambu A1
Lifeliner-3 opgeroepen (traumaheli)

Daar zit je dan ongeveer een km vandaan, lijkt wel fucking oorlogsgebied met al die sirenes

/edit: http://monitor.livep2000.nl/

Brandweerkorpsen die zijn opgeroepen:
Bergen op Zoom
Roosendaal
Zevenbergen
Moerdijk
Breda (zojuist toegevoegd)

Zolang ze niet opschalen naar grip 2 of hoger is er niks aan de hand
Member
Gold: 179.04
Apr 26 2011 07:00am
Quote (Hellskin @ Apr 26 2011 01:42pm)
En dan nog zeg je hem/haar nooit in je eigen auto.

maar je mag iemand idd best verplaatsen. Als een auto in de fik staat, wat is dan belangrijker? eventueel nekletsel of brand/explosiegevaar? Bij eerste hulp/levensreddende handelingen weeg je altijd de gevaren met elkaar om te kijken hoe je moet handelen/

Helemaal mee eens, het is compleet afhankelijk van de omstandigheden. Maar hetgeen waar ik mij echt aan frustreerde was de grote groep volwassenen (was toen 17) die overtuigd waren dat ze de jongedame moesten verplaatsen, terwijl zij op een plaats lag die afgeschermd was van het overige verkeer (= weg was volledig geblokkeerd door een man met een grote bestelbus op ruim 20 meter afstand). Kreeg wel een compliment van het ambulance personeel wat ter plaatse kwam, jongedame bleek achteraf inderdaad nekletsel te hebben namelijk.

Ik ben van mening dat EHBO lessen verplicht zouden moeten worden voor middelbare scholieren. Opinions?

/edit: jij zit mee te kijken op P2000?

Is nogsteeds Grip 1, maar RSD en BOZ hebben wel oproep uitgezet voor de kazerne (logisch ook, gezien ze met groot materieel zijn uitgerukt en de kazerne nu wss onderbemand is).

Overigens laten ze een Lifeliner niet zomaar komen, dus zal wel degelijk iets goed mis zitten, maar we houden het in de gaten!

This post was edited by Lucas[NM] on Apr 26 2011 07:03am
Member
Gold: 0.30
Apr 26 2011 07:02am
Quote (shadowstriker89 @ Apr 26 2011 12:05pm)
geen straf? hmm oke.
ik ging ervanuit dat het vrijwel zeker was dat je als auto bestuurder dikke straf zou krijgen.

dan kan dit hele topig gewoon weg.

http://www.youtube.com/watch?v=qRxPN-M_XM4

Zo'n anderhalf jaar geleden reed een dronken jongeman in Oosterzele 4 studenten aan op het fietspad. 3 ervan overleefden het niet en de bestuurder heeft qua straf enkel even in voorhechtenis gezeten, een rijverbod gekregen en een voorwaardelijke celstraf denk ik. Argumenten van de politierechter hiervoor waren dat er een verschil is tussen intoxicatie en dronkenschap, het feit dat hij onmiddellijk hulp probeerde te bieden en het diepe berouw dat hij toonde. Ik weet niet hoe het in Nederland zit maar hier in België kom je er vaak nogal goedkoop van af.

Ik vind iedereen die niet zou stoppen een verschrikkelijk persoon: iemand zomaar overhoop rijden en laten creperen, dat doe je nog geen hond aan. Toen ik in het derde jaar van de middelbare school zat is een klasgenoot van mij aangereden toen hij na een fuif te voet naar huis terugkeerde. Hij heeft het niet overleefd, de dader pleegde vluchtmisdrijf en hij is nooit gevonden. Al wat vaststaat is dat de dokter uit zijn verwondingen kon afleiden dat het een zware terreinwagen of een minibusje moet geweest zijn en dat tussen het tijstip van overlijden en de eigenlijke aanrijding nog ettelijke uren tussen zaten. Gezellig als je als ouder met zoiets moet leren leven.

3 jaar later is één van mijn beste vrienden voor mijn ogen omvergereden terwijl hij de straat overstak. Hij was levensgevaarlijk gewond en heeft 4 weken in coma gelegen, niemand had verwacht dat hij het zou halen (onderkaak volledig verbrijzeld, schedel gebroken, milt en lever gescheurd, longen geperforeerd door zijn ribben, benen op pakweg 30 plaatsen gebroken,...) maar hij heeft zich er toch door kunnen vechten. Hij moet wel nog tot op de dag van vandaag naar de kinesist gaan om te revalideren. Ook dit keer pleegde de bestuurder vluchtmisdrijf maar hij is zich achteraf gaan aangeven. Ik vraag me nog altijd af of dat uit schuldgevoel was of omdat hij zich afvroeg of 1 van de vele ooggetuigen (het gebeurde op een schooluitstap) hem achteraf zou kunnen identificeren.

Als je één van je beste vrienden voor je ogen 10 meter hoog de lucht in gekatapulteerd ziet worden om vervolgens met een smak op de grond te vallen waarvan je denkt dat overleeft hij nooit, dan hoef je de vraag uit de poll niet meer te stellen
Banned
Warn: 60%
Apr 26 2011 07:15am
Oke. Gecondoleerd. Ik vind dit soort mensen ook lullen maar iedereeen trekt uit de pol verkeeerde conclusies. Natuurlijk stop je. En ga jd helpen en bel je 112. Ik was alleen in de veronderstelling dat je dan berecht werd met doodslag/dood door schuld. Wat blijkbaar niet zo is. Verder nam ik dus als ( hoe noem je zoietssss) nouja als voorbeeld :p een donkere weg savonds laat en er is niemand anders bij je hebt alles gedaan wat je kon doen maar het slachtoffer is doodt. Accepteer je dan de straf die je hiervoor krijgt of rijdt je weg met schuldgevoel...... Even heeeeel het ongeluk en alles daarnaaasttt.
Maarja je krijgt blijkbaar weinig straf ds het topic faalt
Member
Gold: 641.00
Apr 26 2011 07:57am
Quote (shadowstriker89 @ 26 Apr 2011 14:15)
Oke. Gecondoleerd. Ik vind dit soort mensen ook lullen maar iedereeen trekt uit de pol verkeeerde conclusies. Natuurlijk stop je. En ga jd helpen en bel je 112. Ik was alleen in de veronderstelling dat je dan berecht werd met doodslag/dood door schuld. Wat blijkbaar niet zo is. Verder nam ik dus als ( hoe noem je zoietssss) nouja als voorbeeld :p een donkere weg savonds laat en er is niemand anders bij je hebt alles gedaan wat je kon doen maar het slachtoffer is doodt. Accepteer je dan de straf die je hiervoor krijgt of rijdt je weg met schuldgevoel...... Even heeeeel het ongeluk en alles daarnaaasttt.
Maarja je krijgt blijkbaar weinig straf ds het topic faalt

Nja wacht even, ik geef je even een voorbeeld. Hier in Zundert zijn er nog wegen buitenaf waar geen verlichting is. Waar je 60 of op enkele plaatsen 80 mag en fietsers op de weg fietsen. Als ze geen licht aan hebben zit de kans er dik in dat je ze niet en of te laat ziet en er dus met 60 of 80 tegen aan rijd. Nu kun je mij veel wijs maken, maar dan is niet die automobilist maar die fietser fout. Als het slachtoffer dan overlijd als je er alles aan gedaan hebt kun je me opnieuw niet wijsmaken dat je er een straf voor krijgt. Dus ja je topic faalt wel een beetje. Want zo gebeuren toch een hoop ongelukken: donkere straat/weinig ligt, fietser/voetganger zonder licht of reflecterende items, aanrijding, dood.
Member
May 29 2011 11:48am
Het is gemakkelijk, om iets aan te klikken. Tot je het meemaakt!
Je hart gaat tekeer als gek & je slaat op hol (ik toch) ik vermoed dat ik zou doorrijden. En me achteraf aangeef (binnen de 1 - 8u.)
Member
Gold: 60.63
May 29 2011 12:56pm
En dat heb je gedaan?
Member
Gold: Locked
Jun 2 2011 04:51pm
Denk dat het bij mij eraan ligt wie zijn schuld het was.
- Was het mijn schuld dan bleef ik om de verantwoordelijkheid op mij te nemen.
- Was het zijn schuld en leeft ie nog een beetje dan rij ik achteruit om er zeker van te zijn dat ie dood is.
- Was het zijn schuld en is ie dood dan rij ik door.

Zou eerst eigenlijk gaan kijken hoe mijn auto er dan aan toe is, als er veel schade aan is dan heeft het toch geen zin om door te rijden. Valt een beetje op als er net een ongeluk is gebeurd en er een fucking grote deuk in je auto zit:p

This post was edited by Tha_Angelus on Jun 2 2011 04:52pm
Go Back To Nederlands Topic List
Prev134567Next
Add Reply New Topic New Poll