Quote (shadowstriker89 @ Apr 26 2011 12:05pm)
geen straf? hmm oke.
ik ging ervanuit dat het vrijwel zeker was dat je als auto bestuurder dikke straf zou krijgen.
dan kan dit hele topig gewoon weg.
http://www.youtube.com/watch?v=qRxPN-M_XM4Zo'n anderhalf jaar geleden reed een dronken jongeman in Oosterzele 4 studenten aan op het fietspad. 3 ervan overleefden het niet en de bestuurder heeft qua straf enkel even in voorhechtenis gezeten, een rijverbod gekregen en een voorwaardelijke celstraf denk ik. Argumenten van de politierechter hiervoor waren dat er een verschil is tussen intoxicatie en dronkenschap, het feit dat hij onmiddellijk hulp probeerde te bieden en het diepe berouw dat hij toonde. Ik weet niet hoe het in Nederland zit maar hier in België kom je er vaak nogal goedkoop van af.
Ik vind iedereen die niet zou stoppen een verschrikkelijk persoon: iemand zomaar overhoop rijden en laten creperen, dat doe je nog geen hond aan. Toen ik in het derde jaar van de middelbare school zat is een klasgenoot van mij aangereden toen hij na een fuif te voet naar huis terugkeerde. Hij heeft het niet overleefd, de dader pleegde vluchtmisdrijf en hij is nooit gevonden. Al wat vaststaat is dat de dokter uit zijn verwondingen kon afleiden dat het een zware terreinwagen of een minibusje moet geweest zijn en dat tussen het tijstip van overlijden en de eigenlijke aanrijding nog ettelijke uren tussen zaten. Gezellig als je als ouder met zoiets moet leren leven.
3 jaar later is één van mijn beste vrienden voor mijn ogen omvergereden terwijl hij de straat overstak. Hij was levensgevaarlijk gewond en heeft 4 weken in coma gelegen, niemand had verwacht dat hij het zou halen (onderkaak volledig verbrijzeld, schedel gebroken, milt en lever gescheurd, longen geperforeerd door zijn ribben, benen op pakweg 30 plaatsen gebroken,...) maar hij heeft zich er toch door kunnen vechten. Hij moet wel nog tot op de dag van vandaag naar de kinesist gaan om te revalideren. Ook dit keer pleegde de bestuurder vluchtmisdrijf maar hij is zich achteraf gaan aangeven. Ik vraag me nog altijd af of dat uit schuldgevoel was of omdat hij zich afvroeg of 1 van de vele ooggetuigen (het gebeurde op een schooluitstap) hem achteraf zou kunnen identificeren.
Als je één van je beste vrienden voor je ogen 10 meter hoog de lucht in gekatapulteerd ziet worden om vervolgens met een smak op de grond te vallen waarvan je denkt dat overleeft hij nooit, dan hoef je de vraag uit de poll niet meer te stellen