d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Nederlands > Saddam Hussein > Zie er nog geen topic over dus
Prev13456711Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Gold: 46.01
Trader: Trusted
Nov 8 2006 05:16pm
Quote (Incompetence @ Thu, 9 Nov 2006, 00:04)
Quote (RestrainedLove @ Wed, Nov 8 2006, 08:53pm)
Quote (Ov2rkill @ Wed, 8 Nov 2006,  1:14)
Quote (RestrainedLove @ Wed, Nov 8 2006, 08:57pm)
Ov2rkill vind de doodstraf gepast voor alle massamoordenaars, wat ik ervan begrepen heb. Saddam is niet de enige in de wereld, maar wel de op-één-na bekendste van dit moment.
Danny, of ik vind dat inderdaad, en wat heeft het feit dat Saddam niet de enigste massamoordenaar te maken met het feit dat ik vind dat ze de doodstraf verdienen? On-topic plz!

Als wij alle massamoordenaars die er zijn zouden executeren, dan zijn we zelf massamoordenaars. Volgens die redenering zouden we dus zelf de doodstraf verdienen. Dat bedoel ik dus met hypocriet:)
Dat vind ik dus grote onzin. Er is, naar mijn mening, een groot verschil tussen moord door een individu en 'moord' door de staat. Een dokter die euthanasie pleegt is toch ook geen moordenaar?

Euthanasie is bedoelt als verlossing van pijn, executie daarentegen moet het tegenovergestelde voorstellen smile.gif
Ik begrijp niet echt wat je bedoelt met moord door een individu en moord door de staat? Saddam was de staat in Irak, en de moorden die hij op zn geweten heeft zijn dus ook door de staat gepleegd, net zoals de doodstraf in bv Amerika door de staat wordt gepleegd.
Member
Gold: 0.01
Warn: 100%
Nov 8 2006 05:27pm
Ik begrijp wat je bedoeld, ik bekeek het vanuit een westers perspectief. Ik denk dat iedereen het met me eens is wanneer ik zeg dat de staat zoals Amerika of Nederland niet te vergelijken is als met 'de staat' van Saddam.

Euthanasie is bedoelt als verlossing van pijn, executie daarentegen moet het tegenovergestelde voorstellen
Precies, het gaat dan ook mede om het toekennen van een begrip. Voor een moord zijn andere motieven van kracht dan bij gerechterlijke 'moord'.
Member
Gold: 200.00
Nov 8 2006 07:53pm
Quote (edujackass @ Tue, 7 Nov 2006, 23:43)
ik vind dat ze hem 10 meter boven een put met crocodillen moeten hangen aan een paal met zijn armen achter zijn rug met de polsen aan een touw geknoopt en zo moetie dan 20 jaar blijven hangen zonder eten

edit/ haha ze moeten hem een spuitje met het tering en het tyfus virus geven en hem dan in een cel stoppen XD

Knap als je 20 jaar zonder eten kan...

Ik vind t goed dat die gozer de doodstraf krijgt, maar ik denk dat het nog wel een jaar of 2 duurt voordat het daadwerkelijk gebeurt aangezien het allemaal zoo lang duurt als je in hoger beroep gaat, het zal in dat land niets anders zijn denk ik, vooral niet bij zown grote zaak als dit

Member
Gold: 224.00
Nov 8 2006 07:57pm
Quote (Incompetence @ Wed, Nov 8 2006, 11:04pm)
Dat vind ik dus grote onzin. Er is, naar mijn mening,  een groot verschil tussen moord door een individu en 'moord' door de staat.

Wat is het verschil dan?

Een dokter die euthanasie pleegt is toch ook geen moordenaar?

Het 'slachtoffer' vraagt er in dit geval om. Is niet te vergelijken met een echte moord. Euthanasie is aan strenge regels gebonden.
Member
Gold: 12,649.00
Nov 9 2006 02:16am
Quote (computer_nerdo @ Wed, 8 Nov 2006, 12:50)
Moet hij niet volgens de sharia berecht worden?
Misschien mag hij dan wel gestenigd worden! Of is dat alleen voor vrouwen die zwanger zijn voor hun huwelijk doordat ze verkracht zijn?
Dan wordt ie waarschijnlijk dmv een zwaard onthoofd.

Quote (Incompetence @ Wed, 8 Nov 2006, 13:54)
Ik zeg niks...
Jammer dat je wel wat typt...

Quote (feargod @ Wed, 8 Nov 2006, 18:57)
Quote (edujackass @ Wed, Nov 8 2006, 05:03pm)
...
Als je nou gewoon eens on-topic blijft en hem voortaan gewoon negeert?
Quote (wolfboy @ Wed, Nov 8 2006, 05:52pm)
Quote (edujackass @ Wed, 8 Nov 2006, 17:03)
...
...
Als je hen nou gewoon PMed om em dat te vragen i.p.v. zo'n nuteloze spam reply te maken?
Als je hen nou gewoon PMed om em dat te vragen i.p.v. zo'n nuteloze spam reply te maken? Ownee, jij wilt ook '+1'.
Is later al gezegd merk ik, maar blijft wel hyprcriet van je...

Quote (RestrainedLove @ Wed, 8 Nov 2006, 22:53)
Ik denk dat veel mensen denken.. Saddam heeft zoveel mensenlevens op zijn geweten, hij verdiend het om te sterven! Oog om oog tand om tand!!
Je speelt hem juist in de kaart, hij zal worden geexecuteerd als een martelaar, en zijn volgelingen zullen van zich laten horen.
Hmm, daar zit wel wat in. Wraakacties...

Quote (JustinPeters @ Thu, 9 Nov 2006, 03:53)
Ik vind t goed dat die gozer de doodstraf krijgt, maar ik denk dat het nog wel een jaar of 2 duurt voordat het daadwerkelijk gebeurt aangezien het allemaal zoo lang duurt als je in hoger beroep gaat, het zal in dat land niets anders zijn denk ik, vooral niet bij zown grote zaak als dit
Ik heb niet echt het idee dat het 'zo lang' geduurt heeft. 13-12-2003 gearresteerd in Irak, 1-7-2004 voorgeleid aan gerechtshof, 5-11-2006 veroordeeld. Totaal dus minder dan 3 jaar tussen gevangenneming en veroordeling. Valt volgens mij nog wel mee voor zo'n belangrijk proces.

Quote (wikipedia @ Saddam_Hoessein)
Volgens het Iraakse recht volgt een automatische beroepsprocedure op een doodvonnis.[1] Het beroep is 6 november 2006 van start gegaan. Naast dit vonnis is hij in andere zaken reeds veroordeeld tot in totaal 34 jaar gevangenisstraf.
Lijkt me wel een idee om hem dan eerst die 34 jaar gevangenisstraf uit te laten zitten en dan pas de doodstraf te voltooien. Dan heeft hij in alle processen tenminste zijn straf uit moeten zitten. Als je eerst de doodstraf voltooid wordt het een beetje moeilijk om hem die gevangenisstraffen nog uit te laten zitten (Om reacties voor te zijn: ja kan theoretisch gezien wel, maar praktisch gezien wordt het zo'n stinkende bende).
Member
Gold: 0.26
Nov 9 2006 02:23am
Doodstraf en de uitvoering ervan is hier de gepaste straf.
Member
Gold: 116.00
Nov 9 2006 04:16am
De doodstraf zou gevoelsmatig een juiste keus 'kunnen' zijn. Maar zodra je erover na begint te denken is het veel te makkelijk. (ik laat algemene bezwaren tegen de doodstraf even achterwege). Sommigen schijnen te denken dat opsluiting betekend dat criminelen de hele dag lekker tv kunnen kijken in hun eigen gratis kamertje terend op het geld van de belastingbetaler. Maar opsluiting is wel degelijk een straf. Ik heb hier zelf geen ervaring mee maar zeker in het geval van Saddam Hoessein is er een groot verschil tussen vrij kunnen leven en doen wat je wilt en het leven in een gevangenis. Denk hierbij aan alleen op bepaalde tijden naar buiten mogen, dag en nacht bewaakt worden oftewel zelf geen enkele beslissing mogen nemen. Verder zou Saddam Hoessein er met de doodstraf makkelijk vanaf komen. Binnen een paar seconden is het voorbij. Een levenslange opsluiten zou echter betekenen dat hij de rest van zijn leven moet doorbrengen in de wetenschap dat hij van zijn voetstuk gevallen is met genoeg tijd om zijn daden te overdenken. Dit hoeft niet te betekenen dat hij plotseling tot inkeer komt of spijt van zijn daden heeft, maar het besef blijft. De samenleving is hoe dan ook van hem af maar in dit geval wordt er meer bereikt.

Hiernaast moeten er ook andere factoren in achting genomen worden zoals het creeëren van een martelaar of het stellen van een voorbeeld.

edit: ik zie dat RestrainedLove dit laatste al genoemd heeft:

Quote (Quote (RestrainedLove @ Wed @ 8 Nov 2006, 22:53))
Ik denk dat veel mensen denken.. Saddam heeft zoveel mensenlevens op zijn geweten, hij verdiend het om te sterven! Oog om oog tand om tand!!
Je speelt hem juist in de kaart, hij zal worden geexecuteerd als een martelaar, en zijn volgelingen zullen van zich laten horen.

This post was edited by sK_Kabouter on Nov 9 2006 04:20am
Member
Gold: 12,649.00
Nov 9 2006 04:37am
Quote (sK_Kabouter @ Thu, 9 Nov 2006, 12:16)
...Sommigen schijnen te denken dat opsluiting betekend dat criminelen de hele dag lekker tv kunnen kijken in hun eigen gratis kamertje terend op het geld van de belastingbetaler...
Ik heb zo'n vermoeden dat het in Irak niet zo luxe is wink.gif

Member
Gold: 0.00
Nov 9 2006 05:49am
Quote (Ov2rkill @ Wed, 8 Nov 2006, 22:41)
Quote (¢?NNI @ Wed, Nov 8 2006, 09:32pm)
Quote (Danny)
Zoals? Martelen? Arbeid leveren voor de maatschappij?

Imo: levenslang opsluiten. (effectief)
Eerst zijn ze schuldig van een misdaad en dan zouden ze de maatschappij nog eens ten laste moeten zijn? Dacht het niet. Zelf arbeid voor de maatschappij voor de maatschappij is geen oplossing, iedereen (wel, de meesten toch) moet werken voor eten en onderdak.

Ik heb gelezen dat executies in de VS duurder waren dan levenslang (zoals RestrainedLove ook al zei). Het financiële vind ik echt geen punt. Zoveel tot levenslang veroordeelden zullen er toch niet rondlopen.

Quote (Ov2rkill @ Wed, 8 Nov 2006, 22:41)
Behandel anderen zoals je zelf behandeld zou willen worden
Mijn motto!

Dit is gewoon oog om oog tand om tand. Dit is primitief en onmenselijk en kan niet toegelaten worden.

Quote (Incompetence @ Thu, 9 Nov 2006, 01:04)
Er is, naar mijn mening,  een groot verschil tussen moord door een individu en 'moord' door de staat. Een dokter die euthanasie pleegt is toch ook geen moordenaar?

De staat heeft een voorbeeldfunctie tegenover zijn burgers. Een staat die moord (onder welke omstandigheden dan ook) goedkeurt verliest een deel van zijn geloofwaardigheid.

Quote (pvp-mjol @ Thu, 9 Nov 2006, 10:23)

Wat een verrassing. Ik heb trouwens nog enkele vragen voor je.
Stem jij voor het Vlaams Belang? Beschouw jij jezelf als een racist? Beschouw jij jezelf als een fascist?

Ik ga helemaal akkoord met wat sK_Kabouter en RestrainedLove zeiden.

Interessante vraag aan iedereen die dit leest: Wat zou je kiezen? De dood of levenslang gevangen zitten?
Ik kies de dood.

Hier staat de rest van mijn mening: (NIET MEER BUMPEN) http://forums.d2jsp.org/index.php?showtopic=1289293&f=259&st=0 (NIET MEER BUMPEN)
Member
Gold: 0.26
Nov 9 2006 06:47am
Quote (¢?NNI @ Thu, Nov 9 2006, 12:49pm)

Quote (pvp-mjol @ Thu, 9 Nov 2006, 10:23)

Wat een verrassing. Ik heb trouwens nog enkele vragen voor je.
Stem jij voor het Vlaams Belang? Beschouw jij jezelf als een racist? Beschouw jij jezelf als een fascist?

* Als je ergens antwoord op geeft, zorg dan dat het betrekking heeft op het
onderwerp van de topic.

Ik denk dat persoonlijke vragen via PM moeten?
Go Back To Nederlands Topic List
Prev13456711Next
Add Reply New Topic New Poll