d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Nederlands > Oh Oh Cherso...
Prev1345679Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Gold: 224.00
Sep 9 2010 08:36am
Heb de vorige aflevering gezien. Ergste is: zó extreem vond ik het niet. Natuurlijk, die gasten zijn geen academische hoogvliegers en die grietjes zijn ook op intellectueel niveau van twijfelachtig allooi, maar het is wel een bepaald type in onze maatschappij. Zelfde types zie ik hier in de Bubbels of Cooldown Café op een zaterdagavond. Niet dat ik daar kom, woon er slechts veel te dichtbij.

Twee van die gasten zijn alleen niet helemaal 100%. Die ene die als laatste aankwam zit tegen het zwakzinnige aan. Die joker heeft iets soortgelijks. Barbie heeft ook een ernstig aandachtscomplex.

Hoe dan ook: vermakelijke tv. Geen dwarsdoorsnede van de jongeren in de Nederlandse maatschappij, verre van, maar wel typisch voor een bepaalde sociale klasse.
Member
Gold: 70,686.51
Sep 10 2010 02:01am
misschien zal ik het ook wel eens kijken ik vond de previews best kansloos, vooral die barbie en jokertje..
Member
Gold: 0.00
Sep 10 2010 02:57am
Wuben:

Het gedrag dat die bepaalde sociale klasse vertoont ontstaat niet zomaar uit zichzelf. Het is goedgekeurd en gepromoot door de onverschillige houding van de progressieve intellectuele klasse die dit soort televisie als 'onschuldig vermaak' beschouwd.

Heb je ooit 'Life at the Bottom: The Worldview That Makes the Underclass' van Theodore Dalrymple gelezen? Nederlandstalige titel: http://www.bol.com/nl/p/nederlandse-boeken/leven-aan-de-onderkant/1001004002124404/index.html#product_overview
Member
Sep 10 2010 03:42am
Garben, heb jij het wel gezien?
Member
Sep 10 2010 05:23am
Quote (JWT @ 10 Sep 2010 11:42)
Garben, heb jij het wel gezien?

Dat is eigenlijk ook mijn reactie. Kanni heeft een ernstige behoefte om zich te beroepen op moeilijk taalgebruik, filosofische inzichten in simpele zaken en theorieën van personen van wie wij toch het gedachtegoed niet kennen.

Ik zou zeggen: www.rtlgemist.nl. Kijk de eerste twee afleveringen en begrijp dan dat dat boek niks te maken heeft met dit programma.
Member
Sep 10 2010 07:31am
Ik stelde gewoon de vraag of jij dat boek had gelezen, Wuben. Je doet alsof ik je met mijn reactie geestelijk heb verkracht.

Ik heb intussen een stukje van de derde aflevering gezien en het strookte, helaas, volledig met wat ik dacht dat het zou zijn. Het is een voorbeeld van waarde- en cultuurrelativisme. Het gedrag dat de deelnemers vertonen is niet simpelweg het gevolg van hun lage intelligentie, maar het gevolg van de acceptatie en gelijkstelling van hun lagere cultuur door de progressieve intelligentsia. Ik hoorde een tienermeisje het onlangs zo verwoorden: 'Voor mij is iedereen gelijk, zolang je maar jezelf bent.'
Member
Gold: 14.89
Sep 10 2010 09:53am
Quote (Kanni @ 10 Sep 2010 09:57)
Wuben:

Het gedrag dat die bepaalde sociale klasse vertoont ontstaat niet zomaar uit zichzelf. Het is goedgekeurd en gepromoot door de onverschillige houding van de progressieve intellectuele klasse die dit soort televisie als 'onschuldig vermaak' beschouwd.

Heb je ooit 'Life at the Bottom: The Worldview That Makes the Underclass' van Theodore Dalrymple gelezen? Nederlandstalige titel: http://www.bol.com/nl/p/nederlandse-boeken/leven-aan-de-onderkant/1001004002124404/index.html#product_overview

Tijdens het spellen van woorden is het van belang, dat jij de werkwoordsvorm met het onderwerp juist combineert om zo een goede uitgang na de stam te schrijven.
"die (...) beschouwt"

Heb je ooit 'Basisboek spelling' gelezen? http://www.bol.com/nl/p/nederlandse-boeken/basisboek-spelling/1001004005752417/index.html
Member
Sep 10 2010 10:30am
Terechte opmerking Wemy.
Member
Sep 12 2010 05:30am
Quote (Kanni @ 10 Sep 2010 15:31)
Ik stelde gewoon de vraag of jij dat boek had gelezen, Wuben. Je doet alsof ik je met mijn reactie geestelijk heb verkracht.

Ik heb intussen een stukje van de derde aflevering gezien en het strookte, helaas, volledig met wat ik dacht dat het zou zijn. Het is een voorbeeld van waarde- en cultuurrelativisme. Het gedrag dat de deelnemers vertonen is niet simpelweg het gevolg van hun lage intelligentie, maar het gevolg van de acceptatie en gelijkstelling van hun lagere cultuur door de progressieve intelligentsia. Ik hoorde een tienermeisje het onlangs zo verwoorden: 'Voor mij is iedereen gelijk, zolang je maar jezelf bent.'

Ik voel me mentaal zo verkracht, dat mijn anus er pijn van doet. Soort fantoompijn.

De derde aflevering is nog niet geweest, toch?

Het lijkt me dat dit juist niet te maken met acceptatie. Immers, als dit 'normaal' zou zijn, zou er geen tv-programma aan gewijd worden. Het is een kijkje in de keuken in een wereld die de meeste kijkers niet kennen, of in ieder geval niet zo extreem. Daarnaast is het mooi vermaak. Ik zou de zogenaamde progressieve elite hier buiten willen laten. Overigens bestaat die elite ook niet, maar dat terzijde.

Member
Gold: 641.00
Sep 12 2010 06:21am
Quote (Wuben[NM] @ 12 Sep 2010 12:30)
Ik voel me mentaal zo verkracht, dat mijn anus er pijn van doet. Soort fantoompijn.

De derde aflevering is nog niet geweest, toch?

Het lijkt me dat dit juist niet te maken met acceptatie. Immers, als dit 'normaal' zou zijn, zou er geen tv-programma aan gewijd worden. Het is een kijkje in de keuken  in een wereld die de meeste kijkers niet kennen, of in ieder geval niet zo extreem. Daarnaast is het mooi vermaak. Ik zou de zogenaamde progressieve elite hier buiten willen laten. Overigens bestaat die elite ook niet, maar dat terzijde.

De derde is volgende week inderdaad
Go Back To Nederlands Topic List
Prev1345679Next
Add Reply New Topic New Poll