Quote (Kanni @ 10 Sep 2010 15:31)
Ik stelde gewoon de vraag of jij dat boek had gelezen, Wuben. Je doet alsof ik je met mijn reactie geestelijk heb verkracht.
Ik heb intussen een stukje van de derde aflevering gezien en het strookte, helaas, volledig met wat ik dacht dat het zou zijn. Het is een voorbeeld van waarde- en cultuurrelativisme. Het gedrag dat de deelnemers vertonen is niet simpelweg het gevolg van hun lage intelligentie, maar het gevolg van de acceptatie en gelijkstelling van hun lagere cultuur door de progressieve intelligentsia. Ik hoorde een tienermeisje het onlangs zo verwoorden: 'Voor mij is iedereen gelijk, zolang je maar jezelf bent.'
Ik voel me mentaal zo verkracht, dat mijn anus er pijn van doet. Soort fantoompijn.
De derde aflevering is nog niet geweest, toch?
Het lijkt me dat dit juist niet te maken met acceptatie. Immers, als dit 'normaal' zou zijn, zou er geen tv-programma aan gewijd worden. Het is een kijkje in de keuken in een wereld die de meeste kijkers niet kennen, of in ieder geval niet zo extreem. Daarnaast is het mooi vermaak. Ik zou de zogenaamde progressieve elite hier buiten willen laten. Overigens bestaat die elite ook niet, maar dat terzijde.