d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Nederlands > Grappig Filmpje > Nederlanders en Alochtonen
Prev1345679Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Gold: 0.26
Oct 7 2006 12:45pm
[QUOTE=¢?NNI,Sat, Oct 7 2006, 12:08pm][QUOTE=pvp-mjol,Sat, 7 Oct 2006, 06:51]Dat is iets wat ik ook in de gedachte had zoals zero_cool89 hier schrijft behalve dat onze eigen belgische jongeren niet zo erg zijn alsdat het misschien bij jullie is.[/QUOTE]
Op welke basis vergelijk je Belgische jongeren met Nederlandse jongeren en op welke aspecten zijn Belgische jongeren "niet zo erg"?

[QUOTE=pvp-mjol,Sat, 7 Oct 2006, 06:51]En by the way, ik heb veel ervaring hiermee...
Onthou één ding eens goed! Probeer jij eens in hun land te doen wat ze in jou land doen...[/QUOTE]
Definieer "ze". Verklaar wat "ze" in "ons" land doen.

[QUOTE=pvp-mjol,Sat, 7 Oct 2006, 06:51]Het is toch allemaal niet moeilijk, als nederlander of belg moet jij je gedragen naar de wetten van het land dat je bezoekt. Moeten zij dit niet in België of Nederland?[/QUOTE]
Iedereen is gelijk voor de wet. Er is geen sprake van positieve discriminatie.

[QUOTE]Ik vind jou standpunten niet beredeneert.[/QUOTE]

Waarom niet?
Kijk voor mij is het eenvoudig.
Zal ik het zo stellen! In mijn vorige job was ik een openbare macht.
Het was een fantastische job tot wanneer ik erachter kwam dat, dat wat ik deed gewoon tot niets resulteerde.
Ik had zowel inziens in de problemen op nederlands grondgebeid als op belgischs grondgebied.
Als je nu weet dat, opgelet ik minimaliseer dit, 90% van de criminilateit gebeurd door Marokanen wat zeg je dan.
Dan is er nog steeds 10%, juist?
Wel in die 10 % vindt je Turken terug, Afrikanen ( Belgen of Nederlanders ) Oost Europeanen en Zigueners.
Van de zigueners kan je verwachten dat ze bedelen en terwijl ze je brieventas leegmaken.
Van de Belgen of Nederlanders kan je verwachten ze in de mindere mate(volgens percentage) wanbedrijven of strafrechtelijke feiten plegen.
Van afrikaan kan je verwachten dat hij je bedriegt waar je bijstaat of dat hij 200 duper is of vervalst.
Van de Marokanen mag je verwachten dat ze je stad platbranden ( zie in de media ) of ohhh ja ik bespaar je details voor andere zaken...
Van de Oost-Europeanen kan je verwachten dat ze je bestelen maar daarbij ook nog ergens gaan voor zorgen dat je het daglicht niet meer ziet.
Zeg nu niet op wat ga jij je bazeren...wel gewoon op de realiteit en op de 10 jaar dat ik die feiten heb meegemaakt.

Ohh ter info ik ben geen Ra sist...ik heb in vrienden van allerlei nationaliteiten waarvan marokanen, turken, spanjaarden ect.....

Met 1 standpunt geef ik je gelijk " Iedereen gelijk voor de wet "
Probeer hen dat eens wijs te maken !

Member
Gold: 282.19
Oct 7 2006 02:33pm
Quote (Hellskin @ Fri, Oct 6 2006, 11:51pm)
ben ik niet duidelijk??? lijkt me wel...

Nee, niet echt.

Bovendien draai je om mijn vragen heen!
Member
Gold: 116.00
Oct 7 2006 03:29pm
Quote (pvp-mjol @ Sat, Oct 7 2006, 08:45pm)

Waarom niet?
Het was een fantastische job tot wanneer ik erachter kwam dat, dat wat ik deed gewoon tot niets resulteerde.
Ik had zowel inziens in de problemen op nederlands grondgebeid als op belgischs grondgebied.
Als je nu weet dat, opgelet ik minimaliseer dit, 90% van de criminilateit gebeurd door Marokanen wat zeg je dan.
Wel in die 10 % vindt je Turken terug, Afrikanen ( Belgen of Nederlanders ) Oost Europeanen en Zigueners.
Van de zigueners kan je verwachten dat ze bedelen en terwijl ze je brieventas leegmaken.
Van de Belgen of Nederlanders kan je verwachten ze in de mindere mate(volgens percentage) wanbedrijven of strafrechtelijke feiten plegen.
Van afrikaan kan je verwachten dat hij je bedriegt waar je bijstaat of dat hij 200 duper is of vervalst.
Van de Marokanen mag je verwachten dat ze je stad platbranden ( zie in de media ) of ohhh ja ik bespaar je details voor andere zaken...
Van de Oost-Europeanen kan je verwachten dat ze je bestelen maar daarbij ook nog ergens gaan voor zorgen dat je het daglicht niet meer ziet.
Zeg nu niet op wat ga jij je bazeren...wel gewoon op de realiteit en op de 10 jaar dat ik die feiten heb meegemaakt.

Ohh ter info ik ben geen Ra sist...ik heb in vrienden van allerlei nationaliteiten waarvan marokanen, turken, spanjaarden ect.....

Die 90% lijkt me werkelijk schromelijk overdreven. Anders dan jij heb ik geen inziens in de artikelen in kwestie maar, wanneer ik om mij heen kijk zijn het geen marrokanen of andere buitenlanders die onze ruit ingooien. Nee, het zijn blanke, nederlandse jongeren die vervolgens zelf gaan staan roepen dat de allochtonen het land uit moeten.
Dit vind ik achterlijk.

This post was edited by sK_Kabouter on Oct 7 2006 03:30pm
Member
Gold: 0.00
Oct 8 2006 06:51am
Quote (Incompetence @ Sat, 7 Oct 2006, 13:33)
Quote (¢?NNI @ Sat, Oct 7 2006, 11:08am)
Quote (Incompetence @ Sat, 7 Oct 2006, 11:18)
Quote (¢?NNI @ Fri, Oct 6 2006, 11:42pm)
Toch slaagt niemand erin mijn redenering te ontkrachten: "Er is geen verband tussen enerzijds het vertonen van crimineel gedrag en anderzijds nationaliteit, dus staat het zwaarder straffen van personen op basis van nationaliteit gelijk aan discriminatie".
Het gaat je enkel om het het labeltje 'discriminatie'. Ok, in dat geval heb je gelijk. Haha, cool.
Dus je geeft toe dat jouw visie discriminerend is?
Ja, dat doe ik. En ik vind het voorstel van een half jaar geleden (je weet over welke ik het heb uiteraard) nog steeds een puik plan. =)

Daarbij wil ik overigens wel zeggen dat hier de 'discriminatie' in anders geladen is dan in de meeste gevallen. Je komt pas in aanmerking met deze 'discriminatie' wanneer je je misdraagt, en je dus verder je muil moet houden. Je hebt je kans verspeelt.

Misdragen maakt nu eenmaal deel uit van menselijk gedrag. Het is fout, maar je kan het toch ook nooit tegenhouden. Zeker niet wanneer je maatregelen gaat invoeren die bepaalde personen op basis van nationaliteit gaat discrimineren. Als iemand 100 euro steelt, doen ze dat niet omdat ze afkomstig zijn van een bepaald land, maar wel in vele gevallen omdat ze zelf in armoede leven, een lage opleiding hebben en dus enkel laag betaalde jobs kunnen uitvoeren (waarbij ze dan nog discriminatie ondervinden bij solliciteren), geen geld hebben voor een hogere opleiding, en dan zien ze nog dat 30% van de autochtone bevolking hen het liefst weg zou hebben. Stelen blijft fout, maar in zo'n situatie zou ik waarschijnlijk net hetzelfde doen. Maarja, ik snap wel dat ze harder gestraft moeten worden, dat lost veel op. Zucht.

Waarom moet ik mijn muil houden? Welke kans heb ik verspeelt?

Member
Oct 8 2006 07:08am
Quote (pvp-mjol @ Sat, 7 Oct 2006, 20:45)
Quote (¢?NNI @ Sat, Oct 7 2006, 12:08pm)
Quote (pvp-mjol @ Sat, 7 Oct 2006, 06:51)
Dat is iets wat ik ook in de gedachte had zoals zero_cool89 hier schrijft behalve dat onze eigen belgische jongeren niet zo erg zijn alsdat het misschien bij jullie is.

Op welke basis vergelijk je Belgische jongeren met Nederlandse jongeren en op welke aspecten zijn Belgische jongeren "niet zo erg"?

En by the way, ik heb veel ervaring hiermee...
Onthou één ding eens goed! Probeer jij eens in hun land te doen wat ze in jou land doen...

Definieer "ze". Verklaar wat "ze" in "ons" land doen.

Het is toch allemaal niet moeilijk, als nederlander of belg moet jij je gedragen naar de wetten van het land dat je bezoekt. Moeten zij dit niet in België of Nederland?

Iedereen is gelijk voor de wet. Er is geen sprake van positieve discriminatie.

Ik vind jou standpunten niet beredeneert.

Waarom niet?

Eerst en vooral zou ik de vraag willen stellen waarom je niet rechtstreeks antwoord op de gestelde vragen. Ontwijk deze vraag aub ook niet. De reden waarom ik je standpunten niet beredeneert vind zal blijken uit mijn reactie en kan ik ook al voor een deel merken aan het feit dat je mijn vragen ontwijkte.

Quote (pvp-mjol)

Dan zeg ik dat die cijfers heel onwaarschijnlijk lijken, dan stel ik ook de vraag of het over 90% van de criminaliteit in Nederland, België, Marokko of St-Oetlul gaat. Verder zou ik ook je bron willen vragen die bewijst dat die cijfers reëel zijn.

Quote (pvp-mjol)

Ook hier zou ik graag zien waar je je cijfers vandaan haalt, en een bewijs dat je de aard van de criminele daad kan inderdaad staven aan een bepaalde nationaliteit of origine.

Quote (pvp-mjol)

Hehe, natuurlijk ben je geen "racist". Ik ga eerst een volgende reactie afwachten voor ik op deze onzin reageer.
Member
Gold: 0.01
Warn: 100%
Oct 8 2006 07:26am
Quote (¢?NNI @ Sun, Oct 8 2006, 12:51pm)
Misdragen maakt nu eenmaal deel uit van menselijk gedrag. Het is fout, maar je kan het toch ook nooit tegenhouden. Zeker niet wanneer je maatregelen gaat invoeren die bepaalde personen op basis van nationaliteit gaat discrimineren. Als iemand 100 euro steelt, doen ze dat niet omdat ze afkomstig zijn van een bepaald land, maar wel in vele gevallen omdat ze zelf in armoede leven, een lage opleiding hebben en dus enkel laag betaalde jobs kunnen uitvoeren (waarbij ze dan nog discriminatie ondervinden bij solliciteren), geen geld hebben voor een hogere opleiding, en dan zien ze nog dat 30% van de autochtone bevolking hen het liefst weg zou hebben. Stelen blijft fout, maar in zo'n situatie zou ik waarschijnlijk net hetzelfde doen. Maarja, ik snap wel dat ze harder gestraft moeten worden, dat lost veel op. Zucht.
Je misdragen is etologisch gezien vrij normaal ja, gelukkig snap je dat dat het niet minder fout maakt. Deze 'discriminatie' komt doordat Nederland vol is (Hoera Pim Fortuyn), daarnaast, zoals zero_cool reeds had verwoord; we hoeven de shit van andere landen er niet bij.

Dat was gericht naar de mensen die zich misdragen. Voor het geval je je presenteerd als misdragende allochtoon; Je moet je muil houden omdat je, tegen beter weten in, de fout inging. Je hebt je kans op een normale behandeling en een verblijf in Nederland verspeelt. Doei.
Member
Gold: 0.26
Oct 8 2006 09:41am
in short:

waarschijnlijk niet gezien dat ik zei in mijn vorige job was ik openbare macht.
Ik heb hier een punt achter gezet! Ik was het beu...
Dit allemaal is iets wat je niet kan begrijpen als je er zelf niet hebt ingezeten.

Waar ik de cijfers haal..eenvoudig ik heb duizenden intercepties gedaan en die officiel neergeschreven.
Uit deze officiele notities zat ik aan meer dan 90% voor de allohtonen.

Mijn cijfers komen niet uit de lucht vallen maar gewoon de feiten die ikzelf meemaakte.
Zoals zwangere vrouwen die werden geschopt door bendes, oude vrouwen die werden afgeranselt met baseball knuppel, kinderen afgeperst, veroordeelden van diefstal die werden gesteund door hun vriendjes en die dan onschuldige mensen hun auto in brand steken enz.....

En dat ze arm zijn en hierom stelen LOL!
Ze schrijven zich in als sociaal geval in een gemeente of stad en dat vind je ze terug in een andere gemeente waar ze tevens sociale inkomsten krijgen. Dus 2 x kassa kassa...en dan pak je ze op met een brieventas van iemand anders...pffftt wat nog...

Kijk voor is het eenvoudig...ik heb het gezien en vele anderen ook die ik heb moeten helpen erna.
Zij die het nog niet hebben gezien of meegmaakt weten het niet.
En btw er zijn arme mensen...en die moet je helpen maar kijk eens in je eigen rangen eerst.
Misschien heeft je vader of moeder 30 of meer jaren gewerkt en hebben ze nu een uitkereing van 1000euro en meer, wel hiervoor hebben ze moeten werken. Onze nieuwe langenoten, sommige verdienen algauw 2000 euro om niets te doen...Probeer jij nu eens naar hun land als sociaal geval te gaan, laat mij weten wat je krijgt als inkomsten...en ben je arm steel dan eens een kip om ze te eten. Laat mij dan weten welk lichaamsdeel dat ze afhakten!

Hierbij stop ik nog met verdere reacties. Ik wou gewoon eens het mijne kwijt en ik heb geen verdere bedoelingen.
Misschien zijn het ook de levenservaringen maar bekijk het eens allemaal opnieuw wanneer je kinderen hebt of wanneer je ietsje ouder wordt.

zonder verder gevolg.
Member
Oct 8 2006 06:36pm
Quote (Incompetence @ Sun, 8 Oct 2006, 15:26)
Je misdragen is etologisch gezien vrij normaal ja, gelukkig snap je dat dat het niet minder fout maakt. Deze 'discriminatie' komt doordat Nederland vol is (Hoera Pim Fortuyn), daarnaast, zoals zero_cool reeds had verwoord; we hoeven de shit van andere landen er niet bij.

Dreigen met een discriminerende behandeling zal enkel de spanningen die er al bestaan tussen de verschillende culturen en gemeenschappen verhogen. Ik erken dat allochtonen een hoger criminaliteitspercentage leveren dan autochtonen. Dit is echter in bijna alle gevallen geen gevolg van hun huidskleur, nationaliteit of geloofsovertuiging. Dit is wel een gevolg van aspecten die ik reeds vernoemd heb (in armoede leven, een lage opleiding hebben en dus enkel laag betaalde jobs kunnen uitvoeren (waarbij ze dan nog discriminatie ondervinden bij solliciteren), geen geld hebben voor een hogere opleiding, en dan zien ze nog dat 30% van de autochtone bevolking hen het liefst weg zou hebben). Daarom ijver ik voor een aanpak van die problemen, zodat onrechtstreeks ook de criminaliteit zal gaan dalen. Ik begrijp jouw punt maar ik ben erop dit vlak van overtuigd dat negatieve oplossingen geen goede oplossingen zijn, positieve oplossingen wel.

Quote (Incompetence @ Sun, 8 Oct 2006, 15:26)
Dat was gericht naar de mensen die zich misdragen. Voor het geval je je presenteerd als misdragende allochtoon; Je moet je muil houden omdat je, tegen beter weten in, de fout inging. Je hebt je kans op een normale behandeling en een verblijf in Nederland verspeelt. Doei.

Toch nog even vragen; hoe jij deze discriminerend voorstel ziet, geldt dat enkel voor buitenlanders of ook voor allochtonen met een Nederlandse nationaliteit (zoja, hoe maak je het onderscheid, hoever ga je terug in de tijd?). Want zoals je weet zijn enorm veel allochtonen als Nederlanders geboren en zijn ze 2de, 3de generatie.
Member
Oct 8 2006 07:34pm
Tot mijn grote spijt moet ik weer tot de conclusie komen dat je een deel van mijn vragen onbeantwoord laat. Werkt je vermogen om te lezen slechts selectief? Of probeer je bepaalde zaken te ontwijken? Zo ja, waarom? Dit maakt het erg moeilijk om een discussie te voeren.

Quote (pvp-mjol @ Sun, 8 Oct 2006, 17:41)
in short:
waarschijnlijk niet gezien dat ik zei in mijn vorige job was ik openbare macht.
Ik heb hier een punt achter gezet! Ik was het beu...
Dit allemaal is iets wat je niet kan begrijpen als je er zelf niet hebt ingezeten.

Toch wel, maar ik weet niet goed wat ik mij daar bij moet voorstellen. Leg even uit.

Waar ik de cijfers haal..eenvoudig ik heb duizenden intercepties gedaan en die officiel neergeschreven.
Uit deze officiele notities zat ik aan meer dan 90% voor de allohtonen.

Heb je meer concrete bewijzen van die cijfers?
Ik zou je graag geloven op je woord, maar eerlijk gezegd:
1. lijkt die 90% me erg overdreven (tenzij het natuurlijk zeer lokaal is, zie punt 3).
2. ben je niet erg geloofwaardig omdat je een bepaalde stelling hebt ingenomen in deze discussie.
3. vraag ik me nog steeds af over welke regio deze cijfers spreken? Dit vroeg ik ook al in mijn vorige post, maar blijkbaar had je geen zin om daar een reactie op te geven.

Mijn cijfers komen niet uit de lucht vallen maar gewoon de feiten die ikzelf meemaakte.
Zoals zwangere vrouwen die werden geschopt door bendes, oude vrouwen die werden afgeranselt met baseball knuppel, kinderen afgeperst, veroordeelden van diefstal die werden gesteund door hun vriendjes en die dan onschuldige mensen hun auto in brand steken enz.....

Ik ben net zoveel tegen criminaliteit als jij. Het verschil is dat ik niet voor discriminerende, negatieve oplossingen ben.

En dat ze arm zijn en hierom stelen LOL!
Ze schrijven zich in als sociaal geval in een gemeente of stad en dat vind je ze terug in een andere gemeente waar ze tevens sociale inkomsten krijgen. Dus 2 x kassa kassa...en dan pak je ze op met een brieventas van iemand anders...pffftt  wat nog...

Dit is werkelijk belachelijk. Ontken je het feit dat allochtonen een lagere financiële draagkracht hebben dan autochtonen? Denk je werkelijk dat het mogelijk is twee maal sociale vergoeding te innen? Er bestaat namelijk zoiets als "overkoepelende administratie". Misschien is er zo één geval, of twee. Ik heb het over het gemiddelde. Misschien moet je dit ook maar negeren en blijven leven in je droomwereld waar allochtonen stiekem rijk zijn en toch nog voor hun plezier in sociale woningen blijven en dan ook nog het risico nemen 200 euro te stelen, ook al hebben ze geld genoeg. Haha, komaan, dit kan je toch niet menen?

Kijk voor is het eenvoudig...ik heb het gezien en vele anderen ook die ik heb moeten helpen erna.
Zij die het nog niet hebben gezien of meegmaakt weten het niet.

Je moet niet insinueren dat ik niets heb meegemaakt of ervaren.

En btw er zijn arme mensen...en die moet je helpen maar kijk eens in je eigen rangen eerst.
Misschien heeft je vader of moeder 30 of meer jaren gewerkt en hebben ze nu een uitkereing van 1000euro en meer, wel hiervoor hebben ze moeten werken.

Wat bedoel je met "eigen rangen"?

Onze nieuwe langenoten, sommige verdienen algauw 2000 euro om niets te doen...Probeer jij nu eens naar hun land als sociaal geval te gaan, laat mij weten wat je krijgt als inkomsten...en ben je arm steel dan eens een kip om ze te eten. Laat mij dan weten welk lichaamsdeel dat ze afhakten!

Maak jezelf nu niet nog meer belachelijk. Die "sommige" zijn 0,000001%. Ik vraag me ook af wat voor werk tweeduizend euro per maand betaald wordt en waarbij je "niets moet doen". Ik ben zeer geïnteresseerd. Begin echter niet over je "tweemaal sociale vergoeding innen"-sprookje, want ik geloof nog eerder in het bestaan van de kleine zeemeermin. Over het afkappen van de rechterhand: dat wordt enkel gedaan in extreme-moslimmaatschappen zoals Iran. Noem een ander land waar dat nog wordt toegepast (hint, er zijn er niet veel). Je praat over "hun" land. Wie zijn "hun"?

Hierbij stop ik nog met verdere reacties. Ik wou gewoon eens het mijne kwijt en ik heb geen verdere bedoelingen.

Waarom stop je met verdere reacties? Zijn mijn tegen-argumenten te sterk? Misschien is dat dan ook de reden waarom je zo selectief reageerde. Anyhow, dit is simpelweg triest. Als je het niet aankan je standpunten te verdedigen, moet je ook niet de moeite doen ze naar voor te brengen. Ik had dit voor een deel wel verwacht van iemand met jouw visie though.

Misschien zijn het ook de levenservaringen maar bekijk het eens allemaal opnieuw wanneer je kinderen hebt of wanneer je ietsje ouder wordt.
zonder verder gevolg.

Ik zie niet hoe levenservaringen, maturiteit of kinderen mijn visie zouden veranderen. Ik probeer en zal altijd proberen een rationele mening te vormen. Ik heb gezien dat jij 46 jaar bent, en dat is nogal spijtig, want nu heb je geen excuus meer voor je domme visie. Iemand met jouw leeftijd zou beter moeten weten. Helaas is leeftijd geen garantie voor intelligentie of inzicht in de maatschappij, zo blijkt (,vind ik). Wat ik denk, is, dat jij gefrustreerd bent om allerlei zaken, en je door je frustraties de feiten niet onder ogen kan zien om zo tot een rationele mening te komen. Antwoord vooral ook in mijn "verkiezingen" topic. Ik zou niet schrikken als jij een Vlaams Belang-kiezer blijkt te zijn.
Member
Gold: 38.35
Warn: 10%
Oct 9 2006 12:05am
En toch vind ik het filmpje grappig!
Go Back To Nederlands Topic List
Prev1345679Next
Add Reply New Topic New Poll