d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Nederlands > Gothic's / Emo's
Prev1345
Add Reply New Topic New Poll
Member
Gold: 0.00
Sep 12 2006 02:56pm
Quote (¢?NNI @ Tue, Sep 12 2006, 10:46pm)
Je hebt het inderdaad totaal verkeerd verwoord. Waar staat dat "emo" in het Engels "manisch depressieve mensen met vaak donkere kleding en een aparte uiterlijk die vaak vergelijkbaar is met gothics" betekent?

dat gaat in de volks mond zo rond.. maar er staat nog steeds niet dat :
1. Je kan niet zeggen dat elke gothic een emotioneel instabiel persoon is.

Weer fout, inderdaad.

2. Emotioneel instabiele personen zijn niet noodzakelijk gothics.

Stond er echt niet..

Zie vraag bij punt 1.

zie mn eerste antwoord... het gaat in het volks mond..

Maar wel door het feit dat iemand zich/iemand anders wil reporten op een internet forum?

Nee dat zeg ik niet. Ik report alleen voor spam, zoals elke brave gebruiker van d2jsp doet.. zoals jij ook vaak doet.

We discussiėren over het onderwerp, daar is niets mis mee.....zolang er niet wordt gescholden.

Maar discusieren leidt vaak tot off topic discussies en dus worden de threads ge-lockt... zou jammer zijn van een mooie thread in de dutch forums...

edit
CODE

cutter  

One who cuts themselves to releive themselves from an emotional pain.

Cutting is not something one advertises, and when someone does cut they are generally ashamed and hide it as well as they can.

Can be done with any sharp object, such as, but not limited to, knives, razors, broken glass, broken cd's, scissors, and safety pins.

CODE
Emo

(Noun, Adjective) - A word of many uses, emo generally describes:
A) A genre of music
B) Style of fasion
C) Lifestyle/subculture

(NOTE - The following may be just slightly biased)

Emo music (short for Emocore or Emotional Hardcore) is a derivitive of the mid 80's hardcore scene. Born in Washington D.C., early emo was a mix of hardcore punk with both emotional lyrics and performances, dominated by bands such as "Rites Of Spring" and "Embrace". By the late 90's, most original emo bands had disbanded or changed direction. From 2000 onwards, many bands have unwillingly or unrightfully been labled as emo, such as "Dashboard Confessional" and "Taking Back Sunday". Many "classic" emo fans and outsiders view modern emo music as warterd-down punk rock.

Emo fasion or "the emo look" has a number of simple characteristics. For males, hair should be black (although dark red/brown is acceptable), greassy, have a long fringe and a bang covering one eye. For females, although dark hair is prefered, any colour is acceptable. While hair may be cleaner, it must still cover a large portion of the face. Black shirts and jackets are worn, although on rare occasions an emo may wear a grey or white hoodie. Jeans are the clothing of choice for the emo, although for males anything out of their sisters closet is fine. Footware is typically any sort of skating shoe. To complete the look, apply excessive amounts of eyeshadow (males and females), put on a pair of black horned glasses and start listening to your eyepod.

Emo culture, dominated by middle to upper class suburban white teenagers, is characterised by weak music, self loathing and melodrama. After listening to some emo music (generally, but not always shite), emo-boy will log onto myspace to talk to his emo friends. After blogging about how shit life is, how he fucking hates his parents, and how the whole world hates him, he'll have a look at emo-girls myspace page. A quick look at the 17,000 photos she's uploaded (either of her looking into the distance, her looking up at the camera in a confused and drugfucked way or her at an emo gathering), emo-boy and emo-girl will chat to each other. The conversation quickly turns to how they are both alone and nobody understands them. Emo-boy has had enough of myspace (for a few minutes at least) and decides he is depressed. He writes a "deep and meaningfull" poem, before deciding to end it all. A quick slash of the wrists and it's time to sit in the dark and wait for the end to come. Unfortunately, he only drove the razor 2 milimetres into his skin, so there's a pretty good chance he'll be back at school next week, trying (not very hard) to hide his fresh scars and emotions.

This post was edited by richburg on Sep 12 2006 03:12pm
Retired Moderator
Gold: 4,083.00
Trader: Trusted
Sep 13 2006 01:56am
Quote (Soeki @ Tue, Sep 12 2006, 09:55am)
Ach laat iedereen die zijn/haar mening uiten en zich kleden hoe ze zich voelen, als het anderen maar niet kwetst.
Ben zelf niet goth of emo of wat dan ook, maar ik zit liever met een stel goths om me heen die zich comfortabel
voelen in hoe ze zich kleden (ken er een stel) dan dat ik met een stel mensen zit die afgeven op mensen van een ander
ras / etnische minderheid en of een individu of zich 'achterlijk/kinderlijk' gedragen.

helemaal mee eens, laat iedereen lekker in zijn waarde!

@ richburg, dat zijn uitzonderingen, niet alle nederlanders dragen klompen en verkopen tulpen ofwel soms?

en nee ik ben geen gothic, ik heb wel vrienden die gothic zijn en dat zijn net zulke normale mensen als jij en ik, ze kleden zich alleen anders, so what :S

edit:

typfoutje

This post was edited by feargod on Sep 15 2006 12:24pm
Member
Gold: 1,724.80
Sep 18 2006 02:03am
emo's en gothic's, tsja.........

ik ben zelf diehard punker, en luister ook wel naar hardcorepunk, de muziek waar emocore uit ontstaan is. ik luister atm veel naar A Fire Inside (AFI), een band die in het begin hardcorepunk maakte, maar tegenwoordig ook meer emotionele punk/rock/metal achtige muziek begint te maken. ik vind deze muziek echt vet, ze hebben softe en harde nummers waarin ze zingen over emoties en liefde enzo.
(kijk eens op www.afireinside.net)

emo's luisteren ook muziek die bestaat uit harde en softe aspecten waarin duidelijk de emotie's van de schrijfer naar voren komt, dit vind ik best vet, maar om mezelf nou meteen emo te noemen... nee dat niet, ik blijf liever punker. ik vind de muziek en de kledingstijl van emo's wel vet, maar ik zou mezelf nooit in mijn polsen snijden, stomweg omdat ik niet in een emotionele onbalans leef (en ik kan niet tegen pijn en bloed, bloed geeft zo'n troep XD)

ik heb wel medelijden met emo's, maar dit komt vooral doordat ik het kut voor ze vind dat ze zichzelf niet in de hand hebben.
Member
Gold: 100.00
Sep 18 2006 03:49am
stromend bloed is mooi man, het is geen troep het is kunst!

ik heb geen medelijden met emo's die hebben al genoeg medelijden (van zichzelf).

en volgens mijn gotic vriendin (kali_of_death) zijn emo's ook vaak homo? of dat begreep ik er van.
Member
Gold: 14.61
Sep 18 2006 04:17am
zucht ........
Member
Gold: 14.61
Sep 18 2006 04:18am
van alle emo's die ik ken en of heb ontmoet zijn er idd 90% homo
Member
Gold: 1,724.80
Sep 18 2006 05:18am
zijn dat alleen de jongens of ook de dames?
Member
Gold: 100.00
Sep 18 2006 08:57am
malou, jij dubble poster wink.gif

edit button staat bovenaan je posts (dat bloknootje met pen)
als je nog iets wil toevoegen aan je laatste reply is het beter om te editen

en waar was je op school?
Member
Gold: 2,027.12
Sep 19 2006 01:11pm
hmm zover ik weet

gothic : houd van zwart en doen best blij, bedoel ik een beetje kinderachtig , ze zijn meestal depresief wat je ook word van al dat zwart , houden van ''enge'' muziek , voorbeelden : marilyn manson en evansence ofzo , ze plegen meestal zelfmoord omdat ze meestal rare behoeften/probelemen hebben die ze krijgen door gothic te zijn , of ze beginnen te snappen dat gothic zijn gaar is en word weer normaal
ik kende een paar gothic's en die zijn slecht geeindigd met hun leven

emo : er zijn niet veel emo's in nederland maar ze hebben rare haren meestal , paar piercings en zijn EMOtioneel , ze maken van alles een grote drama , luisteren naar emo muziek , is een beetje pop-rock en pop-punk , meeste doen heel stoer terwijl ze eigenlijk best mieterig zijn , ze hebben meestal geen grote hobby's en vervelen veel maar meeste groeien wel over die ''emo-periode''
kende een paar emo's over internet en dit vind ik een beetje van ze

maar ik heb er zelf geen problemen ermee ofzo , ga zelf ook om met sommige gothic's
Go Back To Nederlands Topic List
Prev1345
Add Reply New Topic New Poll