Quote (˘?NNI @ Fri, Aug 11 2006, 07:02pm)
Quote (JurK. @ Fri, 11 Aug 2006, 20:51)
golddrol geeft net zo goed zn mening, maar die schijnt niet te stroken met die van andere personen hier, daar wordt ie dan op 'aangepakt'. terwijl het maar gaat om een uitdrukking, POOR.
Dat is helemaal geen uitdrukking. Dat is een foutief veralgemenend statement. Ik heb op zich geen probleem met mensen die foutieve uitspraken doen, indien ze verantwoording nemen voor wat ze zeggen en ze kunnen toegeven dat ze fout zitten. Maar wanneer je onweerlegbare tegenargumenten simpelweg negeert en dan ook nog doet alsof reacties op een rascistisch statement "niet normaal" zijn, ben je werkelijk triestig.
juistem, vroeger toen ik nog klein was en ik was vuil zei mij moeder: 'goad oezelf wasse, ge lijk wel n turk' (ga jezelf wassen, je ziet eruit als een turk). tis dus een uitdrukking.
2e punt, wie ben jij om te bepalen wat een uitdrukking is? de exacte definitie van een uitdrukking is de volgende: 'een vaste combinatie van woorden verstaan waarmee meestal indirect een situatie wordt benoemd'.
er staat niet wat de exacte inhoud van een uitdrukking moet zijn, noch wie hem zou moete goedkeuren.
bovendien zit hij niet fout, bij onze gekleurde medemens (allochtonen om misverstanden te voorkomen) is het percentage WAO'ers procentueel hoger dan bij de autochtone bevolking. hieruit kan je tog wel op maken dat hij in zekere zin niet eens een racistische opmerking plaatste.