d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Nederlands > Verslavingen > iemand die ervoor uit durft te komen?
Prev134567Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Gold: 169.00
Jul 24 2006 09:13am
verslaafd aan breakdancen
Member
Gold: 173.00
Jul 24 2006 09:44am
Sex en diablo, maar helaas nog nooit kunnen combineren tongue.gif
Member
Gold: 0.00
Jul 24 2006 10:38am
Quote (LittlePrincess @ Mon, 24 Jul 2006, 14:26)
Al dat hoge geconcentreerde suiker is zo slecht. En als je een glaasje melk neemt, neutraliseert dat het heus niet.

Het was een gok, maar je hebt zo diabetes als je die levensstijl zo houdt als je het nu hebt,

- LP

Wat zit jij je nu te gedragen als een dokter? Serieus, van cola en melk te drinken krijg je niet opeens diabetes. Diabetes is bovendien vooral ook erfelijk bepaald. Stop met onzin te posten, of stop gewoon met posten.

Quote (Ov2rkill)
Gelegenheidsroker
Gelegenheids'smoorder' (jointjes dus)
Gelegenheidsdrinker (soms iets meer dan de andere keren toch)
Misschien wa versleefd zijn aan bezig zijn, ik wil gewoon altijd met IETS bezig zijn, op andere momenten wil ik dan gewoon da niets mij lastig valt, hmm.

Same here, zonder de "gelegenheids" dan tongue.gif

Quote (Never_Forgotten)
in vroegere tijden ook wel drugs .. zowat alles behalve heroine

ALLES behalve heroïne? Dus XTC, LSD, cocaïne, pado's........? en daar ben je zo even vanaf geraakt?
Banned
Warn: 100%
Jul 24 2006 10:46am
Quote (¢?NNI @ Mon, Jul 24 2006, 04:38pm)
Quote (LittlePrincess @ Mon, 24 Jul 2006, 14:26)
Al dat hoge geconcentreerde suiker is zo slecht. En als je een glaasje melk neemt, neutraliseert dat het heus niet.

Het was een gok, maar je hebt zo diabetes als je die levensstijl zo houdt als je het nu hebt,

- LP

Wat zit jij je nu te gedragen als een dokter? Serieus, van cola en melk te drinken krijg je niet opeens diabetes. Diabetes is bovendien vooral ook erfelijk bepaald. Stop met onzin te posten, of stop gewoon met posten.

Het is geen onzin, herhaaldelijk grote concentraties suiker (cola/energy drank) consumeren leidt op den duur op diabetes.

- LP
Member
Gold: 0.31
Jul 24 2006 10:47am
Quote (LittlePrincess @ Mon, Jul 24 2006, 05:46pm)
Het is geen onzin, herhaaldelijk grote concentraties suiker (cola/energy drank) consumeren leidt op den duur op diabetes.

- LP

Man je spreekt hier wel over decennia's en over enorm grote concentraties...
Alleen grote concentraties suiker gaat de mensen btw ook geen diabetis geven, het is de totale levensstijl die hiervoor zorgt, en ja, aanzienelijke concentraties suiker kunnen hiertoe dienen, maar niet alleen dat.

This post was edited by Ov2rkill on Jul 24 2006 10:56am
Banned
Jul 24 2006 10:50am
Quote (Ov2rkill @ Mon, Jul 24 2006, 04:47pm)

- LP

Kijk voor de grap eens hoeveel er in 1 zo'n blikje zit. En neem aan dat als er ~49 (is toch wel herhaaldelijk te noemen?) in de week gedronken word, zoals aangegeven, de kans hartstikke groot is.

- LP

Member
Jul 24 2006 11:01am
Quote (LittlePrincess @ Mon, Jul 24 2006, 05:50pm)
Quote (Ov2rkill @ Mon, Jul 24 2006, 04:47pm)

- LP

Kijk voor de grap eens hoeveel er in 1 zo'n blikje zit. En neem aan dat als er ~49 (is toch wel herhaaldelijk te noemen?) in de week gedronken word, zoals aangegeven, de kans hartstikke groot is.

- LP

Ja ik weet dat 1 blikje van een frisdrank zo een 30-40 tal suikerlepels suikerbevatten, daarom dat ik praktisch alle coca cola producten en andere frisdranken uit mijn leven heb verbannen.Maar Je zou er van verschieten hoezeer het lichaam aanpasbaar is aan zo situaties. En om nogmaals iets te zeggen, de levensstijl kan ervoor zorgen dat die
suikers niet hoeven verwerkt te worden maar opgenomen worden als energie. Inderdaad als het suiker met een overdaad verbruikt wordt en niet wordt verwerkt dan kan het inderdaad, na een lange tijd, schadelijk zijn voor je ichaam.

Quote (¢?NNI @ Mon, Jul 24 2006, 05:38pm)
Quote (Ov2rkill)
Gelegenheidsroker
Gelegenheids'smoorder' (jointjes dus)
Gelegenheidsdrinker (soms iets meer dan de andere keren toch)
Misschien wa verslaafd zijn aan bezig zijn, ik wil gewoon altijd met IETS bezig zijn, op andere momenten wil ik dan gewoon da niets mij lastig valt, hmm.

Same here, zonder de "gelegenheids" dan tongue.gif

Het 'Gelegenheids' gedeelte probeer ik mezelf gewoon wijs te maken laten we zo zeggen, lukt precies wel smile.gif

This post was edited by Ov2rkill on Jul 24 2006 11:07am
Banned
Jul 24 2006 11:08am
Klopt, maar als je praat over een kinderlichaam, dan is overmatig gebruik schadelijk op korte en op lange termijn. Drink met mate, kinderen. En het is ook gewoon een smerige gewoonte, die energiedrankjes meuren ook vreselijk.

Ik drink ook geen cola/energie drank/koffie meer.

- LP
Member
Gold: 224.00
Jul 24 2006 12:34pm
ALLES behalve heroïne? Dus XTC, LSD, cocaïne, pado's........? en daar ben je zo even vanaf geraakt?

XTC, cocaïne, LSD en paddo's zijn niet verslavend, mister genius. Lichamelijk, that is. Je moet buitensporige hoeveelheden gebruiken om geestelijk verslaafd te raken.

Trouwens, lieve kinderen, alcohol is de gevaarlijkste drug die er op dit moment bestaat. Helaas beseft niemand het, wat mijn vorige zin bevestigt.

On topic: het onder ogen zien van een verslaving vergt veel respect en durf. Je moet je zwakheden toegeven en ik betwijfel dat veel mensen dat durven. Ik heb het van mezelf moeten doen. Een dal kan diep zijn, maar de klim maakt het allemaal waard!

Klinkt heel ernstig; valt allemaal mee. Heb wel meer durf dan meer mensen, denk ik.

Member
Jul 24 2006 12:55pm
Quote (Wuben[NM] @ Mon, Jul 24 2006, 07:34pm)

XTC, cocaïne, LSD en paddo's zijn niet verslavend, mister genius. Lichamelijk, that is. Je moet buitensporige hoeveelheden gebruiken om geestelijk verslaafd te raken.

Trouwens, lieve kinderen, alcohol is de gevaarlijkste drug die er op dit moment bestaat. Helaas beseft
niemand het, wat mijn vorige zin bevestigt.

On topic: het onder ogen zien van een verslaving vergt veel respect en durf. Je moet je zwakheden toegeven en ik betwijfel dat veel mensen dat durven. Ik heb het van mezelf moeten doen. Een dal kan diep zijn, maar
de klim maakt het allemaal waard!

Klinkt heel ernstig; valt allemaal mee. Heb wel meer durf dan meer mensen, denk ik.

Wees iets directer, het lijkt of je iedereen beschouwt als onwetende kinderen die niets weten van de wereld. En een mooie contradictie in je eerste zin daar toch, zoals je zelf zei. Verslavingen hoeven niet perse alleen lichamelijk te zijn, en buitensporige hoeveelheden hoeven alles behalve gepakt te worden van bvb XTC of cocaïne om eraan verslaafd te zijn, mentaal én lichamelijk dan wel te verstaan. En ja, ervaring gaar hier wel met gepaard.

En over alcohol toch nog een vraagje, wat beschouw jij nu bvb als verslaafd zijn aan alcohol? Elke week 2-3 maal op cafe gaan waarvan minimum 1 maal zat thuiskomen (tijdens school dan wel). Of nu tijdens de gentste feesten, 7 van de 10 dagen naar de gentste feesten gaan en altijd tenminste beschonken terugkeren. Of zijn het de werkmensen die alle dagen 2-3 glaasjes bier/wijn bij hun eten durven drinken als ze thuis zijn, na hun werk, wat hun professioneel leven alles behalve beïnvloed.

This post was edited by Ov2rkill on Jul 24 2006 01:02pm
Go Back To Nederlands Topic List
Prev134567Next
Add Reply New Topic New Poll