Quote (Wuben[NM] @ Mon, Jul 24 2006, 07:34pm)
Quote (¢?NNI @ Mon, Jul 24 2006, 04:38pm)
ALLES behalve heroïne? Dus XTC, LSD, cocaïne, pado's........? en daar ben je zo even vanaf geraakt?
XTC, cocaïne, LSD en paddo's zijn niet verslavend, mister genius. Lichamelijk, that is. Je moet buitensporige hoeveelheden gebruiken om geestelijk verslaafd te raken.
Trouwens, lieve kinderen, alcohol is de gevaarlijkste drug die er op dit moment bestaat. Helaas beseft
niemand het, wat mijn vorige zin bevestigt.
On topic: het onder ogen zien van een verslaving vergt veel respect en durf. Je moet je zwakheden toegeven en ik betwijfel dat veel mensen dat durven. Ik heb het van mezelf moeten doen. Een dal kan diep zijn, maar
de klim maakt het allemaal waard!
Klinkt heel ernstig; valt allemaal mee. Heb wel meer durf dan meer mensen, denk ik.
Wees iets directer, het lijkt of je iedereen beschouwt als onwetende kinderen die niets weten van de wereld. En een mooie contradictie in je eerste zin daar toch, zoals je zelf zei. Verslavingen hoeven niet perse alleen lichamelijk te zijn, en buitensporige hoeveelheden hoeven alles behalve gepakt te worden van bvb XTC of cocaïne om eraan verslaafd te zijn, mentaal én lichamelijk dan wel te verstaan. En ja, ervaring gaar hier wel met gepaard.
En over alcohol toch nog een vraagje, wat beschouw jij nu bvb als verslaafd zijn aan alcohol? Elke week 2-3 maal op cafe gaan waarvan minimum 1 maal zat thuiskomen (tijdens school dan wel). Of nu tijdens de gentste feesten, 7 van de 10 dagen naar de gentste feesten gaan en altijd tenminste beschonken terugkeren. Of zijn het de werkmensen die alle dagen 2-3 glaasjes bier/wijn bij hun eten durven drinken als ze thuis zijn, na hun werk, wat hun professioneel leven alles behalve beïnvloed.
This post was edited by Ov2rkill on Jul 24 2006 01:02pm