d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Nederlands > Kruispiloot 50% > Doet Ie Toch Goed
Prev13456710Next
Closed New Topic New Poll
Member
Posts: 9,964
Joined: Mar 28 2005
Gold: 0.31
Dec 2 2008 09:28am
Quote (Wuben[NM] @ Tue, Dec 2 2008, 04:27pm)
Ik denk dat ieder welnadenkend mens zal moeten toegeven dat Holland hetzelfde is als Nederland.


Sloeg holland niet gewoon op een deel van nederland dat vroeger de naam Holland had, het noorderlijke deel ofzo.
Member
Posts: 7,405
Joined: Feb 25 2005
Gold: 224.00
Dec 2 2008 09:29am
Quote (Ov2rkill @ Tue, 2 Dec 2008, 17:28)
Sloeg holland niet gewoon op een deel van nederland dat vroeger de naam Holland had, het noorderlijke deel ofzo.


Haal die haren uit je gezicht en lees de topic.
Member
Posts: 9,055
Joined: Oct 1 2005
Gold: 5,901.42
Dec 2 2008 09:30am
Quote (Wuben[NM] @ Tue, 2 Dec 2008, 16:27)
Ik denk dat ieder welnadenkend mens zal moeten toegeven dat Holland hetzelfde is als Nederland.


dat zowiezo al niet
ik ga trouwens geen discussie met je aan, ga geen bewijze zoeke en zo

This post was edited by Tha_Axid on Dec 2 2008 09:30am
Member
Posts: 9,964
Joined: Mar 28 2005
Gold: 0.31
Dec 2 2008 09:31am
Quote (Wuben[NM] @ Tue, Dec 2 2008, 04:29pm)
Haal die haren uit je gezicht en lees de topic.


Geen zin, meestal toch zinloze flames...
K toch, las hier wel dat holland = noord en zuid holland, maar deze twee zijn nog altijd ni gelijk aan nederland, toch?
Holland word gebruikt als benaming maar in theorie is het de benaming voor een deel van nederland, zoals ik dacht, verbeter maar indien fout, de nederlands cultuur is me nog steeds vreemd.

This post was edited by Ov2rkill on Dec 2 2008 09:43am
Member
Posts: 7,405
Joined: Feb 25 2005
Gold: 224.00
Dec 2 2008 09:31am
Quote (Tha_Axid @ Tue, 2 Dec 2008, 17:30)
dat zowiezo al niet
ik ga trouwens geen discussie met je aan, ga geen bewijze zoeke en zo


Ok, sterk van je. Wellicht kan jij ook de topic doorlezen. Geen idee hoe lang je haar is.
Member
Posts: 11,157
Joined: Sep 18 2005
Gold: 35.72
Dec 2 2008 09:37am
Quote (KaSke @ Tue, Dec 2 2008, 11:43am)
tvalt nog mee na kzou erger kunne

btw ik typ ni geire abn , "maar als het echt zo stoort"..


ik ken der gin probleemn mee ze smile.gif

en @sk_kabouter : tis ni de schuld van de toeristen dat de shops sluiten , kijk maar eens goe wat u land aant uitsteken is ( veelvoudige controles, tabakswet sleep.gif wtf !! )
als ze wat slim waren zouden ze het anders aanpakken en mss nog een centje uithalen ^^ in plaats van het tegen te werken

Member
Posts: 2,847
Joined: May 14 2006
Gold: 0.30
Dec 2 2008 09:38am
Quote (Wuben[NM] @ Tue, Dec 2 2008, 01:01pm)
Hah, ik dacht even dat ik ermee weg zou komen.


Nuja, de meeste Belgen gebruiken Holland inderdaad wel als synoniem voor Nederland, op dat gebied moet ik je wel gelijk geven.
Voor Spanjaarden geldt dit ook overigens.

Quote (Xoshin @ Tue, Dec 2 2008, 01:03pm)
Zo.. boeiend allemaal....
Topic start: Kruispiloot.
De meeste posts in dit topic gaan over: Hollandaise, Mayonaise, typfout, ken je talen, /care.. boeiend, etc en care less plss........


Het is niet omdat jij een ongeletterde baviaan bent dat de rest hier niet over mag discussiƫren.
Ik vind het in ieder geval boeiender dan het warnpercentage van een of andere random...
Member
Posts: 9,055
Joined: Oct 1 2005
Gold: 5,901.42
Dec 2 2008 09:39am
Quote (Wuben[NM] @ Tue, 2 Dec 2008, 16:31)
Ok, sterk van je. Wellicht kan jij ook de topic doorlezen. Geen idee hoe lang je haar is.


nah ook geen zin in en maar 3-5 cm of zo
Member
Posts: 9,964
Joined: Mar 28 2005
Gold: 0.31
Dec 2 2008 09:43am
Quote (Ov2rkill @ Tue, Dec 2 2008, 04:31pm)
Geen zin, meestal toch zinloze flames...
K toch, las hier wel dat holland = noord en zuid holland, maar deze twee zijn nog altijd ni gelijk aan nederland, toch?
Holland word gebruikt als benaming maar in theorie is het de benaming voor een deel van nederland, zoals ik dacht, verbeter maar indien fout, de nederlands cultuur is me nog steeds vreemd.


Rubon verbeter me!

En axid, je kan wat van mij hebben als je wil, zit al bijna aan de halve meter.
Member
Posts: 7,405
Joined: Feb 25 2005
Gold: 224.00
Dec 2 2008 09:52am
Quote (Ov2rkill @ Tue, 2 Dec 2008, 17:31)
Geen zin, meestal toch zinloze flames...
K toch, las hier wel dat holland = noord en zuid holland, maar deze twee zijn nog altijd ni gelijk aan nederland, toch?
Holland word gebruikt als benaming maar in theorie is het de benaming voor een deel van nederland, zoals ik dacht, verbeter maar indien fout, de nederlands cultuur is me nog steeds vreemd.


Ok, dit is de situatie.

Nederland is natuurlijk Nederland, maar je mag ook Holland zeggen, want dat zijn namelijk synoniemen. Brabanders, trots als dat ze zijn, zijn een beetje kinderachtig en zeggen dat Holland eigenlijk gelijk is aan Zuid- en Noord-Holland (twee van de twaalf provincies), omdat ze niet in Holland willen wonen. Stel je voor, het mooie Brabant met de vuile Randstad vergelijken!

Natuurlijk, de definitie in het woordenboek geeft zowel de ene verklaring als de andere, maar elk welnadenkend mens begrijpt dat je alle 12 provincies bedoelt als je het over Holland hebt.
Go Back To Nederlands Topic List
Prev13456710Next
Closed New Topic New Poll