d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Nederlands > Haha.
Prev13456Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Gold: 5,901.42
Jun 2 2006 11:19am
Quote (xepolite @ Fri, 2 Jun 2006, 17:38)
Ok, here goes;

Hoe krijg je waterstof? Onder andere uit methaan met behulp van stoom, of uit water met behulp van electrolyse.

- De methode met methaan heeft een belachelijk rendement, daarnaast moet je fossiele brandstoffen gebruiken om het te verkijgen.
- Electrolyse, inderdaad, 2H2O -> 2H2 + O2. Klinkt simpel en dat is het in feite ook. Maar denk eens na over hoe electrolyse werkt, je moet energie toevoegen om uberhaupt waterstof te krijgen.

Aangezien je scheikunde krijgt, weet je dat het maken van en het verbreken van verbindingen energie kost/oplevert.
Om een O-H binding te verbreken heb je ong, 463KJ nodig. Water bevat 2 van die bindingen, wat resulteert in 926KJ.
Een H-H binding kost/levert op 463KJ. H2 bevat 1 zo'n binding.
Een O-O binding kost/levert op 496 KJ. Zuurstof bevat 1 zo'n binding.

Al met al moet je 1852KJ investeren voor H2 met een potentiele energie van 872KJ. Hierbij gaan we ervanuit dat alle omstandigheden ideaal zijn en er tijdens het proces geen energie verloren gaat in welke vorm dan ook.

Zoals je ziet is het rendement en de energie laag. Om dit bruikbaar te maken voor auto's moet je gaan comprimeren, wat nog meer energieverlies als resultaat heeft. Daarnaast wordt de tank gigantisch zwaar, waardoor de auto alleen maar meer energie moet verbruiken.

Dan zit je nog met de manier waarop je aan de nodige te investeren energie komt;
- Windmolens? Uit onderzoek in Engeland blijkt dat langs de gehele kust een strook van 10km vol met windmolens moet worden geplaatst om de engelse autos van brandstof te voorzien.
- Zonnecollectoren? Rendement....
- Fossiele brandstoffen? Dan ben je terug bij af en is het gebruiken van bijv benzine veel goedkoper, aangezien deze per eenheid meer energie bevat dan een eenheid waterstof.

Daar komt nog bij; alle berekeningen gaan ervan uit dat het water 100% puur is. 100% puur water vind je nergens zonder het te maken, en daarvoor is; inderdaad, ook energie nodig.

Het is dus niet een kwestie van water uit de zee pompen, electrolyse toepassen en gassen met die bak.

hmm, ik heb nog nix gehad over de energy die nodig is voor het verbreken van die bindingen.
Ik heb wel gehad over h-bruggen, en dat deze een stuk sterker zijn dan bijv. van der waals krachten en zo.
ik weet nie of jij je school al hebt afgerond, of ergens op 5havo/5-6vwo zit, ik maak dit jaar pas 4havo af.
Maar je bent nogal precies, dus ki geloof je wel.

Over da energy opwekken, ik heb in de kijk gelezen, dat ze in schotland vlolgens mij, in een meer, windmolen 20m onderwater willen plaatsen, hiermee kunnen ze heel Groot-Britannie energy leveren.ik zal het nog even opzoeken voor de zekerheid.. to be continued
Member
Gold: 0.00
Jun 2 2006 11:20am
Ok, here goes;

Hoe krijg je waterstof?

Stap 1: je neemt wat water.
Stap 2: je neem wat stof.
Stap 3: je voegt het stof bij het water.

Weer een mysterie opgelost!
Member
Gold: 0.48
Jun 2 2006 12:09pm
Quote (wolfboy @ Fri, 2 Jun 2006, 18:54)
Quote (Doggy-Style @ Fri, 2 Jun 2006, 17:48)
Vraag wolfling hier op d2jsp tongue.gif Hij liep stage bij mij op school met scheikunde. Haha

Je bedoeld toch niet mij he?

nee hoor wink.gif
Wat zou ik wolfling moeten vragen?
Weet ik veel. Ik wilde t gewoon ff melde dat die kerel me les gaf. Helaas had die nogal moeite met orde te houden.

This post was edited by Doggy-Style on Jun 2 2006 12:10pm
Banned
Gold: 0.01
Warn: 20%
Jun 2 2006 12:30pm
Quote (Tha_Axid @ Fri, 2 Jun 2006, 18:19)

hmm, ik heb nog nix gehad over de energy die nodig is voor het verbreken van die bindingen.
Ik heb wel gehad over h-bruggen, en dat deze een stuk sterker zijn dan bijv. van der waals krachten en zo.
ik weet nie of jij je school al hebt afgerond, of ergens op 5havo/5-6vwo zit, ik maak dit jaar pas 4havo af.

Ah, ja, dan krijg je dat waarschijnlijk volgend jaar.

Over da energy opwekken, ik heb in de kijk gelezen, dat ze in schotland vlolgens mij, in een meer, windmolen 20m onderwater willen plaatsen, hiermee kunnen ze heel Groot-Britannie energy leveren.ik zal het nog even opzoeken voor de zekerheid..  to be continued

Onder water? ok, ik ben benieuwd =)

Quote (¢?NNI @ Fri, 2 Jun 2006, 18:20)
Ok, here goes;

Hoe krijg je waterstof?

Heh? das gewoon stoffig water =(

Quote (Doggy-Style @ Fri, 2 Jun 2006, 19:09)
Wat zou ik wolfling moeten vragen?
Weet ik veel. Ik wilde t gewoon ff melde dat die kerel me les gaf. Helaas had die nogal moeite met orde te houden.

Ok... boeiend.
Member
Gold: 224.00
Jun 2 2006 12:44pm
Een windmolen onderwater is vrij geniaal.
Member
Gold: 5,901.42
Jun 2 2006 02:45pm
Quote (xepolite @ Fri, 2 Jun 2006, 19:30)

Ah, ja, dan krijg je dat waarschijnlijk volgend jaar.

Over da energy opwekken, ik heb in de kijk gelezen, dat ze in schotland vlolgens mij, in een meer, windmolen 20m onderwater willen plaatsen, hiermee kunnen ze heel Groot-Britannie energy leveren.ik zal het nog even opzoeken voor de zekerheid..  to be continued

Onder water? ok, ik ben benieuwd =)

ja, dit zijn dan geen windmolen, maar ze werken op waterkracht, ik kan het niet meer vinden, maar het had iets te maken met stuwmeren, en door eb en vloed kwam er heel veel stroming, die zorgde voor de energie.
Die dinge waren heel handig, ze konden als het ware in klappen, en dan bleven ze drijven, als ze gerepareerd of verplaats moesten worden of zo.
Zulke dinge staan heel vaak in de kijk, een aan te raden blad, als je veel om natuurkunde/scheikunde en al die dinge geeft, beta kant dus.
Banned
Gold: 0.01
Warn: 20%
Jun 2 2006 03:47pm
Quote (Tha_Axid @ Fri, 2 Jun 2006, 21:45)
ja, dit zijn dan geen windmolen, maar ze werken op waterkracht, ik kan het niet meer vinden, maar het had iets te maken met stuwmeren, en door eb en vloed kwam er heel veel stroming, die zorgde voor de energie. Die dinge waren heel handig, ze konden als het ware in klappen, en dan bleven ze drijven, als ze gerepareerd of verplaats moesten worden of zo. Zulke dinge staan heel vaak in de kijk, een aan te raden blad, als je veel om natuurkunde/scheikunde en al die dinge geeft, beta kant dus.

Jammer, nou ja, als het wat is dan horen we er vast nog wel van. We waren thuis ook tot kort geaboneerd op de KijK, maar ik vind dat ze teveel over vliegtuigen en ruimtevaart brabbelen. De Quest vind ik veel leuker ^^

Retired Moderator
Gold: 1,702.00
Trader: Trusted
Jun 2 2006 05:28pm
Wel mee oppassen hoor bij te veel stof krijg je een water - stof - bom

Quote (¢?NNI @ Fri, 2 Jun 2006, 19:20)
Ok, here goes;

Hoe krijg je waterstof?

Member
Gold: 38.35
Warn: 10%
Jun 3 2006 02:16am
Quote (¢?NNI @ Fri, 2 Jun 2006, 18:20)
Ok, here goes;

Hoe krijg je waterstof?

Klein Keentje sad.gif Ga terug naar school jij!
Member
Gold: 116.00
Jun 4 2006 06:27am
Quote (triple_han @ Wed, May 31 2006, 05:04pm)
Quote (wolfboy @ Wed, May 31 2006, 08:43am)
Quote (triple_han @ Tue, 30 May 2006, 22:17)
Quote (¢?NNI @ Tue, May 30 2006, 07:41pm)
Dus Han, hoe wilde je doodgaan? tongue.gif

Ik wil in zee gelost worden.

Maar dat zal erger zijn dan de tsunami in Thailand..

Nou en?tongue.gif mij opstoken zal de ozonlaag ter plekke vernietigen en mij begraven is ook zonde van geheel Europa

Is het al in jullie opgekomen dat het in stukken hakken van Han wel eens het wereld-voedsel probleem zou kunnen oplossen? (mits goed geconserveerd)
Go Back To Nederlands Topic List
Prev13456Next
Add Reply New Topic New Poll