d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Nederlands >
Poll > Gelovigen, Wat Vindt Nederland En Belgie Hiervan? > A Topic About Religion, Without Any Spam
Prev1345679Next
Add Reply New Topic New Poll
  Guests cannot view or vote in polls. Please register or login.
Member
Posts: 26,055
Joined: Apr 4 2006
Gold: 0.70
Warn: 30%
Mar 14 2008 12:59pm
Quote (WemyNM @ Fri, 14 Mar 2008, 19:41)
Ik heb het gevoel, dat jij je beledigd voelt. Herken jij dit?
Waar komt dit gevoel vandaan?
Ik heb het idee, dat je moeite hebt om de manier van redeneren of het gebruik van woorden over een bepaald thema.
Verder heb ik het gevoel, dat je niet heel erg constructief bijdraagt aan deze topic. Wat ik overigens door liet schemeren, is een kwaliteit van je.
Je hebt ooit gemeld, dat je als hovenier werkt. Dit vind je leuk en dit kan je goed. Als ik het me goed herinner, heb ik je ook positief zien uitlaten over de materiele beloning die je hiervoor krijgt.
Ik vind het leuk voor je, dat je in dit beroep je plaats hebt gevonden.
Wat ik de laatste tijd ook merk, is dat jouw aanwezigheid hier weinig op prijs gesteld wordt. Het merendeel van jouw antwoorden bestaat uit de lettercombinatie "lol" of een overdaad aan "^" tekens.
Dit voegt niets toe. Hier zit niemand op te wachten én het wordt ergerlijk.
Dan stel ik jou de vraag: waarom doe je dit?
Waarom besteed je tijd op een plek, waar je niet (meer?) positief wordt ontvangen. Waarom laat je je constant beledigen en waarom wind je je op in een topic zoals deze. Waarom gebruik je excessief taalgebruik in de vorm van "achterlijk" en "debiel". Wat is de reden tot het overgaan van schelden? De eerste conclusie die ik daaruit trek, heb ik in de eerste zin van dit antwoord geschreven.
Daarom, Badboydegekste, daarom antwoordde ik in het door jouw geciteerde stuk, waarop jij reageerde.
Zeker in deze topic zou jij de slimste moeten zijn, door geen wangedrag te vertonen. Je haalt meer plezier en voldoening uit jouw hoveniersbestaan.
Doe dan iedereen, maar bovenal jezelf een plezier om daar meer in te steken. Op die manier doen wij waar wij goed in zijn, en doe jij waar jij goed in bent, en zit niemand elkaar dwars, of hoeft niemand kwaad te worden over getypte woorden.
Zie dit dan ook niet als belediging, maar als raad. Ik weet vrijwel niets van het beroep hovenier, ik ga om die reden ook geen rare dingen daarover zeggen, en bombadeer het ook niet tot een baantje voor achterlijke debielen.


heb jij al mijn posts wel gelezen hier?

ik probeerde serieus te blijven en ontopic maar die wuben vond dat kennelijk een grap waard

en hoevaak ik lol en "^" gebruik dat maak ik zelf wel uit en ook waar en wanneer ik post

jullie zitten allebei altijd te doen alsof je alles weet met je ruime woordenschat nou ik moet het ff eerlijk zeggen ik ben trots op je.
ik wou dat ik je vader was dan kreeg je meer zakgeld.

en jullie roepen ook al weken dat hovenier een achterlijk beroep is voor debielen. (niet letterlijk maar dat bedoelen jullie wel.)

ik geef daar vrij weinig om want ik weet dat het meer inhoud dan schoefelen die ik dit jaar trouwens miss half uurtje vast heb gehouden -.-

zolang jullie op mij blijven reageren ga ik door met deze onzin wemy en wuben

en wil je in het gevolg minder op mij letten ik voel me op deze manier nogal aangerand..

This post was edited by BadBoyDeGekste on Mar 14 2008 01:06pm
Member
Posts: 7,405
Joined: Feb 25 2005
Gold: 224.00
Mar 14 2008 01:15pm
Quote (BadBoyDeGekste @ Fri, 14 Mar 2008, 20:59)
heb jij mijn eerste post wel gelezen hier?

ik probeerde serieus te blijven en ontopic maar die wuben vond dat kennelijk een grap waard

en hoevaak ik lol en "^" gebruik dat maak ik zelf wel uit en ook waar en wanneer ik post

jullie zitten allebei altijd te doen alsof je alles weet met je ruime woordenschat nou ik moet het ff eerlijk zeggen ik ben trots op je.
ik wou dat ik je vader was dan kreeg je meer zakgeld.

en jullie roepen ook al weken dat hovenier een achterlijk beroep is voor debielen. (niet letterlijk maar dat bedoelen jullie wel.)

ik geef daar vrij weinig om want ik weet dat het meer inhoud dan schoefelen die ik dit jaar trouwens miss half uurtje vast heb gehouden -.-

zolang jullie op mij blijven reageren ga ik door met deze onzin wemy en wuben

en wil je in het gevolg minder op mij letten ik voel me op deze manier nogal aangerand..


Ho ho, ik vind hovenier geen achterlijk beroep. Dat heb ik nooit gezegd en dat vind ik ook niet. Als jij je lekker voelt in dat beroep, dan ben ik alleen maar blij voor je.

Wat me wel irriteert is jouw houding hier, Eric. Eerst probeer je grappig te zijn, dan ineens weer serieus, dan iedereens vriend, dan ineens de badguy die gaat flamen. Je posts bevatten zelden iets constructiefs (lol ^^) en zelfs als je dat probeert (zie deze topic) dan is het meer een 'leuk geprobeerd'. Vandaar dat ik er ook een grapje over maakte.

Ik heb al eerder geprobeerd tot je door te dringen, maar ik vrees dat het nu weer niet lukt. Net zoals met die Eduard trouwens.
Member
Posts: 262
Joined: Feb 6 2008
Gold: 6.00
Warn: 40%
Mar 14 2008 02:03pm
Quote (JurK. @ Fri, Mar 14 2008, 03:59pm)
terugkomend op de stelling: waarom verwaterd de religie in amerika/europa en niet in de armere delen van de wereld.

lijkt me vrij duidelijk.. arme mensen hebben minder vooruitzichten. ze hebbe iets nodig om zich aan vast te houden/troost bij te zoeken/naar uit te kijken. dat is waar godsdienst de uitkomst biedt.
wat een ander nadeel is van de meeste geloven, is dat er een selecte groep aan de top staat, die vandaar uit personen bestuurt die 'het woord van god' onder de mensen moet brengen. hierdoor is hetgeen dat verteld wordt in de kerken, synagogen etc. zeer makkelijk beinvloedbaar.

als afsluiting een zin uit een gesprek tussen een pastoor en een leraar in de jaren 50: hou jij ze dom? dan hou ik ze wel arm.

en dat gebeurt er wanneer religie en geloof misbruikt wordt.


arme mensen hebben minder educatie en verklaren allerlei soorten verschijnselen als wonderen van god.

Quote (Wuben[NM] @ Fri, Mar 14 2008, 01:41pm)
Omdat ik het grappig vond om je betoog aan te vallen.


ik vond het ook grappig om te lezen eric.

Quote (Snielsje @ Fri, Mar 14 2008, 04:14pm)
Rot is op met je domme topics man.


je kan de beenmergtering krijgen sniels. sietemieter ook gelijk op uit dutch forum

This post was edited by Wasbeertje on Mar 14 2008 02:06pm
Member
Posts: 14,570
Joined: Oct 19 2006
Gold: 0.00
Warn: 10%
Mar 14 2008 03:02pm
Quote (Wasbeertje @ Fri, Mar 14 2008, 09:03pm)
je kan de beenmergtering krijgen sniels. sietemieter ook gelijk op uit dutch forum


Tering zeg, waar doe je zo moeilijk over. Dat topic is gelocked, schijt aan, moet je er per se hier over doorgaan?
Je neemt dingen die je toegeroepen worden op het internet wel erg serieus.
Member
Posts: 13,283
Joined: Jun 2 2006
Gold: 4.33
Mar 14 2008 03:33pm
Lees de topic description aub. -.-
Member
Posts: 26,055
Joined: Apr 4 2006
Gold: 0.70
Warn: 30%
Mar 14 2008 03:39pm
Quote (Wuben[NM] @ Fri, 14 Mar 2008, 20:15)
Ho ho, ik vind hovenier geen achterlijk beroep. Dat heb ik nooit gezegd en dat vind ik ook niet. Als jij je lekker voelt in dat beroep, dan ben ik alleen maar blij voor je.

Wat me wel irriteert is jouw houding hier, Eric. Eerst probeer je grappig te zijn, dan ineens weer serieus, dan iedereens vriend, dan ineens de badguy die gaat flamen. Je posts bevatten zelden iets constructiefs (lol ^^) en zelfs als je dat probeert (zie deze topic) dan is het meer een 'leuk geprobeerd'. Vandaar dat ik er ook een grapje over maakte.

Ik heb al eerder geprobeerd tot je door te dringen, maar ik vrees dat het nu weer niet lukt. Net zoals met die Eduard trouwens.


je doet alsof ik zoveel geef wat mensen op dit forum over me zeggen en dat ik me konstant aangevallen voel

maar ik heb het gevoel dat het juist jij en wemy zijn die er zoveel omgeven..

en jij bent precies hetzelfde

Eerst probeer je grappig te zijn, dan ineens weer serieus, dan iedereens vriend, dan ineens de badguy die gaat flamen.

zo zijn mensen dit kun je over iedereen hier zeggen

en mensen die me beter kennen dan het dutch forum zoals mischa whiteevil cptjenjen apachai en miss zelfs wel corvx kunnen vouchen dat ik nooit te lui ben om vriendelijk te zijn of ergens mee te helpen

ik probeerde hier serieus te reageren in dit topic en als je dat niet bevalt dan lees je het toch niet?
nee jij wil me dan uitlokken met je ik vond het grappig je betoog aantevallen

en ook jij hebt mijn beroepskeuze ooit tegen mij gebruikt.
Member
Posts: 1,790
Joined: Jan 29 2008
Gold: 13.38
Warn: 100%
Mar 14 2008 04:16pm
Quote (WemyNM)
Ten derde: Geloof is niet en nooit de oorzaak geweest van oorlogen. Mensen met een bepaalde geloofsovertuiging hebben de oorlog gevoerd, omdat zij bepaalde opvattingen hadden.
Maar datzelfde geloof is door de mens gecreëerd. Wat is de pure vorm van geloof? wat is de juiste opvatting? dat blijkt in ieders ogen anders. Lijkt me een slang-staart verhaal?

Quote (WemyNM @ Fri, Mar 14 2008, 07:26pm)
Dat is sowieso een zeer Westerse instelling, die hoogtij viert in ons kikkerlandje.
Tja. Ik ben het niet eens met de mensen die geloven, moge het zijn in Boeddha, Allah of Alec Baldwin. Zij hebben net zoveel reden niet te 'geloven' in mijn atheïsme. Ik probeer hen niet te overtuigen, ik zie graag dat zij hetzelfde doen tegenover mij.
Member
Posts: 7,405
Joined: Feb 25 2005
Gold: 224.00
Mar 14 2008 07:15pm
Quote (BadBoyDeGekste @ Fri, 14 Mar 2008, 23:39)
je doet alsof ik zoveel geef wat mensen op dit forum over me zeggen en dat ik me konstant aangevallen voel

maar ik heb het gevoel dat het juist jij en wemy zijn die er zoveel omgeven..

Dan is dat gevoel onjuist. Wij vermaken ons hier wel en hoeven niet te zeggen dat we graag mensen helpen of vriendelijk zijn.

Quote
en jij bent precies hetzelfde

Eerst probeer je grappig te zijn, dan ineens weer serieus, dan iedereens vriend, dan ineens de badguy die gaat flamen.

Ik denk dat je die mening maar met weinig mensen deelt hier.

Quote
en mensen die me beter kennen dan het dutch forum zoals mischa whiteevil cptjenjen apachai en miss zelfs wel corvx kunnen vouchen dat ik nooit te lui ben om vriendelijk te zijn of ergens mee te helpen

Boeiend. Blijkbaar geef jij dus wel wat om je status hier, aangezien je je hier van je goede kant probeert te laten zien.

Quote
ik probeerde hier serieus te reageren in dit topic en als je dat niet bevalt dan lees je het toch niet?
nee jij wil me dan uitlokken met je ik vond het grappig je betoog aantevallen

Nee, jij vroeg waarom ik die opmerking plaatste en daar gaf ik antwoord op. Dat mag geen uitlokken heten.

Quote
en ook jij hebt mijn beroepskeuze ooit tegen mij gebruikt.

Ik heb je ooit proberen in te praten dat niemand hier op jou zit te wachten, maar kwam tot de conclusie dat jij in je communicatie nogal zwak bent. Ook redeneerde ik dat je dat bij je huidige beroep ook niet echt nodig zal hebben. Geluk bij een ongeluk, of juist andersom. Zoals eerder gezegd; ik vind het top dat jij met planten in de weer bent.
Member
Posts: 26,320
Joined: Sep 16 2007
Gold: 1,725.00
Mar 15 2008 04:04am
Het geloof zorgt voor oorlog over de hele wereld, meer dan 50% van de oorlogen gaat om het geloof cry3.gif

This post was edited by Zompy on Mar 15 2008 04:04am
Member
Posts: 10,111
Joined: Aug 17 2005
Gold: 8,877.95
Mar 15 2008 04:06am
Ik hou het op neutraal: Neutraal, een gelovig mens zie ik precies als iemand die niet zou geloven

Natuurlijk heb je bij elke godsdienst wel extremisten, die genieten wel minder men voorkeur... .
Go Back To Nederlands Topic List
Prev1345679Next
Add Reply New Topic New Poll