Quote (Doggy-Style @ Fri, 3 Mar 2006, 18:46)
Pff, sommige dingen weet je gewoon. Je moet niet bij alles om bewijzen gaan vragen. Als jij zegt dat gras groen is, dan ga ik toch ook niet naar bewijzen vragen?
Kleuren zijn te abstract om te bewijzen, het is iets dat vaststaat. Zeggen dat mannen meer uit zijn op seks dan vrouwen, is niets abstract dat vaststaat.
Ik weet bijna zeker dat jij zulke dingen ook wel weet, maar ben je gewoon te koppig om het toe te geven.
Ik geef toe dat ik weet dat ik van het bestaan van deze cliché af wist, maar dat wilt niet zeggen dat ik ermee akkoord ga.
Medische opleiding staat niet in echt verband met deze stelling.
Ja biologisch ook goed.. :
Is het dan wetenschappelijk verklaarbaar dat mannen meer uit zijn op seks dan vrouwen? Zoja, waar zijn de bewijzen?
Quote (xepolite)
Is wel waar, zoals je waarschijnlijk wel weet zit het mannelijke lichaam vol met Testosteron. Testosteron zorgt voor het libido. Het lichaam van een vrouw bevat ook wel testosteron, maar veel en veel minder.
Ok, je hebt voor een deel gelijk. Voor een deel ook niet, want hoe kan je nu weten om de hoeveel seconden een gemiddelde man aan seks denkt?
het feit dat de emancipatie van vrouwen pas in de jaren '60 - '70 op gang is gekomen. Daarvoor, werden vrouwen gediscrimineerd (eigenlijk, nu nog, maar in mindere mate) en daarom was het veel gebruikelijker.
Ik weet ook wel dat jij daarin gelijk hebt. Ik ga nu toch ook niet om bewijzen vragen? Maar ik denk niet dat het DE reden is waarom er bijna alleen maar vrouwelijke prostitue's zijn. STEL dat ze nu ineens in Amsterdam een zaak gaan oprichten waar alleen maar mannelijke prostitue's zijn. Ik durf te wedden dat het
lang niet zo goed zal lopen als een zaak die vrouwelijke prostitue's heeft..
Dat kan er deels aan liggen. Aan de andere kant is het wel "praktischer" voor een vrouw om zich te prostitueren dan voor een man.
En wie zegt dat?
Weer zoiets.. Zoiets heb ik ooit bij biologie geleerd en waarschijnlijk zal 90 % van de bevolking op straat dat ook zeggen.
90% van de bevolking zal ook zeggen dat de hoofdstad van Peru La Paz is, daar kan je dus niet echt op rekenen

Mja, je hebt wel een punt met dat hormonenbewijs. Maar toch denk ik dat het een minder grote impact heeft dan de meeste mensen denken. Bovendien vind ik cijfers zoals "mannen denken om de 3 seconden aan seks" bullshit. Dat kan je dus echt niet bewijzen, tenzij je iemands gedachten kan lezen. Vanaf het moment dat je mannen gaat vragen hoeveel keer ze per dag aan seks denken, zullen ze het toch ook niet geteld hebben, en wanneer je het op voorhand vraagt, zijn ze er zo mee bezig dat ze er automatisch meer aan denken.
Edit: ik had xepolite's post op de vorige pagina helemaal gemist!
This post was edited by ¢?NNI on Mar 3 2006 12:18pm