d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Nederlands > Zeuren...
Prev134567Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Posts: 6,341
Joined: Jan 24 2007
Gold: 1.00
Warn: 100%
Jan 14 2008 01:43pm
Hey ezel, vergeet fucking Afrika, dat was het punt niet.
Member
Posts: 7,178
Joined: Feb 10 2005
Gold: 0.00
Jan 14 2008 04:50pm
Quote (??NNI @ Mon, Jan 14 2008, 03:54pm)
Morphx stelt het inderdaad wat simplistisch voor, maar het is inderdaad wel zo dat geld of eten sturen slechts 'n tijdelijke oplossing is. Ze hebben in feite industrie nodig, en een goed gestructureerde maatschappij vrij van corruptie.

Falkerakatim: Bij Irak speelden er wel andere motieven. Beschermen van de Amerikaanse economie. Of: 'massavernietigingswapens'.


Ja zo simplistisch dat het voor zichzelf spreekt, als ik het serieus zou uitleggen, zou niemand het lezen, en zou ik opmerkingen krijgen zoals : "wtf zo'n lange post, get a life enz..."
Zo moeilijk is het niet. En het gebeurt echt hoor.
Slechte mensen worden van de kaart geveegd. En geld pompen is niet ver gezocht, het is een perfecte investering voor de komende generatie van de derde wereld land, en de land die er geld in pompt. Spijtig dat er geen leiders zijn, die aan hun land en de toekomst ervan denken, en niet enkel aan hun presidentsschap. Denk maar aan Churchill. Wat die heeft gedaan in zijn era, heeft gevolgen gehad die we zelfs nog ervaren. Dat is hetgeen dat er ontbreekt. Leiders denken niet meer vooruit, ze denken enkel aan hun periode, en geven geen moer voor hetgeen ze de volgende leider gaan achterlaten.

Quote (Falkerakatim @ Mon, Jan 14 2008, 03:50pm)
lol .. het is allemaal niet so simpel weet je ... even de presidenten uitmoorden .. probleem opgelost...
als je een tiran vermoord komt er toch gewoon een nieuwe in de plaats... en zomaar mensen vermoorden gaat nu eenmaal niet...
je kan het onrecht in de wereld nooit wegkrijgen ... het is nu eenmaal niet goed verdeelt... en dat zal het ook nooit zijn... maar weet dat al die mensen die ook maar iets van geld hebben ingezameld wel degelijk een verschil maken hoor, al was het maar voor een paar mensen ...

oh ja smile.gif er zijn maar een paar amerikaanse soldaten nodig om dit op te lossen ? kijk naar Irak ... de amerikanen gingen daar ook even orde op zaken stellen ... een paar jaar geleden... de problemen zijn er nog altijd en nog elke dag sterven er soldaten ....


Geld inzamelen voor de derde wereld is niets anders dan tijdelijk, en zeker en vast niet voldoende. Al was het een paar mensen, de corruptie blijft.
Afrikaanse derde wereldlanden zijn niet echt "arm". Ze hebben gewoon de kans niet om hun bronnen te industrialiseren. Presidenten die uit de hand van rijke landen eten, om hun bronnen niet op te halen, zodat die rijke landen geen competitie hebben.

je begrijpt het echt niet he?
Effe de president uitmoorden... Moeilijk? Wel het is gelukt om Saddam van de kaart te vegen niet (niet terecht in mijn opinie)? Abdullah Öcalan, wie beschouwd word als de grootste terrorist ooit, werd na de start van de klopjacht, door amerikaanse elitetroepen gevonden in amper een week... En zo gemakkelijk dan nog.
En ja, een paar (paar is niet gelijk aan 2 in deze zin he...) elite troepen, en de shit in een derde wereld afrikaans land is opgelost.
En maak geen zinloze achterlijke vergelijking met Irak. Irak is niet gelijk aan een derde wereld land. In Irak heeft Saddam nog een hele troep aanhangers. Zijn "Ijzeren Vuist" leeft nog hoor. In bvb Somalie, zou de hele bevolking meedoen als ze steun krijgen van de Amerikanen. Die president zou in zijn broek schijten, zijn prive legerke van stoned kindersoldaten zouden gewoon kletsen krijgen van de amerikaanse eliten.

Zo gemakkelijk is het, maar de persoon die het WILT en aan de toekomst denkt ontbreekt nog.

Quote (Falkerakatim @ Mon, Jan 14 2008, 03:57pm)
het is een tijdelijke oplossing .. maar meer kan je in die landen ook niet zomaar doen .. je kan niet gewoon afkomen, de regering overnemen en er een westerse beschaving opbouwen ...

maar geld en eten sturen voor onderwijs ... dat is iets wat volgens mij wel werkt... mensen opleiden...

de meeste mensen zijn daar ongeschoold... die kunnen zelf geen maatschappij oprichten. mensen die gestudeert hebben kunnen meer veranderen.


Wat je zegt is waar, maar in deze geval blijkt het duidelijk dat je geen vat hebt over wat er daar allemaal gebeurt. Je gaat niet zomaar naar daar om mensen op te leiden en scholen te bouwen, in geen dag heb je de prive leger van de president achter je gat die je wilt afmaken omdat je de plannen van de president in de weg staat. Omdat het moeilijk is om opgeleide mensen met hun kloten te spelen. Snap je? Er moet actie ondernomen worden om eerst de fucking corruptie uit de weg te schieten, dan kan je spreken over een eerlijke wederopbouw. Je kunt geen rede brengen in een corrupte land zonder de corruptie EERST uit te schakelen.

Quote (Xepo @ Mon, Jan 14 2008, 03:57pm)
Kijk, dat is interessant. Waarom? hoezo mag het je niet niks interesseren als je er toch niets aan kunt doen?

Er zijn heel veel dingens die mij interesseren, waarop ik geen invloed op heb.
Je kan er naar uitkijken, hopen op het goede ervan.
Je kan het feit dat er elke paar seconden kindjes sterven van de honger toch gewoon niet negeren als een mens in de 21st eeuw? Al kan je er niet aan doen?

Quote (Falkerakatim @ Mon, Jan 14 2008, 04:07pm)
we zijn een beetje aan het afdwalen van de kwestie smile.gif
ik vind het niet erg om eens na te denken over andere mensen die het veel minder goed hebben als ons ...
maar je moet daaorm niet heel je leven gaan veranderen en leven zoals hun...
leef zoals je gewoon bent.. en leg af en toe is een centje aan de kant voor de minderbedeelden. als iedereen hetzelfde doet, kom je al een heel eind


Leven zoals hen enzo, was ook niet de bedoeling. Ik denk dat het je bedoeling ook niet was om zo over te komen, mss verkeerd verwoord ofzo.
Je moet je niet slecht voelen voor hen. Ik voel me slecht omdat er gewoon geen leiders zijn die om hen geven. Het is aan hun om er iets aan te doen, niet wij.
Wij kunnen enkel hopen...

Zeuren kunnen we ook, helpt het? Niet echt.
Hebben we het recht om te zeuren. Yep.
Moeten we onze levenswijze veranderen omdat het vroeger zo was enzo? Fuck no, relativiteit bestaat niet zonder progressie, en wij zitten en werken mee aan progressie, rechtstreeks of niet.
Member
Posts: 26,055
Joined: Apr 4 2006
Gold: 0.70
Warn: 30%
Jan 14 2008 04:52pm
OMG!!

bedankt je geeft me net een reden om in slaap te vallen ^^
Member
Posts: 7,178
Joined: Feb 10 2005
Gold: 0.00
Jan 14 2008 04:53pm
Quote (BadBoyDeGekste @ Mon, Jan 14 2008, 11:52pm)
OMG!!

bedankt je geeft me net een reden om in slaap te vallen ^^


ja ga slapen, doe iedereen een plezier
Member
Posts: 1,953
Joined: Feb 12 2007
Gold: 14.89
Jan 14 2008 04:58pm
Quote (MorphX @ Mon, 14 Jan 2008, 23:53)
ja ga slapen, doe iedereen een plezier


Heh, goeie.

Ik ben het niet eens met wat je allemaal schrijft. Klinkt als een euforische utopie.
Heb geen zin om er nu uitgebreid op te reageren, wellicht later.
Let wel, je standpunten zijn allemaal mooi en eerlijk (haast communistisch; wat natuurlijk niet werkt); maar zijn niet plausibel in betrekking tot de huidige toestand van economie / milieu / intellectualisme.
Member
Posts: 27,432
Joined: Jul 8 2005
Gold: 2,027.12
Jan 14 2008 05:09pm
iedereen heeft andere normen en waarden.
Member
Posts: 7,178
Joined: Feb 10 2005
Gold: 0.00
Jan 14 2008 05:14pm
Quote (WemyNM @ Mon, Jan 14 2008, 11:58pm)
Heh, goeie.

Ik ben het niet eens met wat je allemaal schrijft. Klinkt als een euforische utopie.
Heb geen zin om er nu uitgebreid op te reageren, wellicht later.
Let wel, je standpunten zijn allemaal mooi en eerlijk (haast communistisch; wat natuurlijk niet werkt); maar zijn niet plausibel in betrekking tot de huidige toestand van economie / milieu / intellectualisme.


Het klinkt als een REALISEERBARE utopie. Het is absoluut niet vergezocht.
Je kunt het enkel een "beetje" vergelijken met communisme omdat de gat tussen de rijken en armen word opgevuld, zodat het een beetje op de zelfde hoogte komt,
maar voor de rest is die vergelijking een beetje zinloos, omdat je dan elke hulp van de rijken aan de armen als communistisch kan beschouwen. En sinds communisme veel meer inhoud dan delen...
Hell... dat hoeft zelfs niet zover te gaan. De corruptie uitschakelen is genoeg, de mensen de recht geven waarop ze recht HEBBEN is genoeg. De mensen de kans geven om hun eigen land op een eerlijke manier te leiden, zonder al te veel invloed van veeeeeeel hogere machten is genoeg. En dit allemaal is haast het tegengestelde van communisme. Dus ehm...
Het geld en land is er, de wil? Neen. Dus effe wachten nog.
Member
Posts: 9,868
Joined: Jul 29 2005
Gold: 11.33
Jan 15 2008 12:35am
Quote (BadBoyDeGekste @ Mon, 14 Jan 2008, 22:52)
OMG!!

bedankt je geeft me net een reden om in slaap te vallen ^^


Geeft ook je niveau weer.
Member
Posts: 1,953
Joined: Feb 12 2007
Gold: 14.89
Jan 15 2008 03:29am
Quote (MorphX @ Tue, 15 Jan 2008, 00:14)
Het klinkt als een REALISEERBARE utopie. Het is absoluut niet vergezocht.
Je kunt het enkel een "beetje" vergelijken met communisme omdat de gat tussen de rijken en armen word opgevuld, zodat het een beetje op de zelfde hoogte komt,
maar voor de rest is die vergelijking een beetje zinloos, omdat je dan elke hulp van de rijken aan de armen als communistisch kan beschouwen. En sinds communisme veel meer inhoud dan delen...
Hell... dat hoeft zelfs niet zover te gaan. De corruptie uitschakelen is genoeg, de mensen de recht geven waarop ze recht HEBBEN is genoeg. De mensen de kans geven om hun eigen land op een eerlijke manier te leiden, zonder al te veel invloed van veeeeeeel hogere machten is genoeg. En dit allemaal is haast het tegengestelde van communisme. Dus ehm...
Het geld en land is er, de wil? Neen. Dus effe wachten nog.


De vraag is: moet je een volk / bevolking bewust maken van de onderdrukking waarin zij leven? Als zij hun bestaan op dezelfde manier beschouwen als dat wij dat doen, zou dat leiden tot wantoestanden.
Daarnaast, mochten zij ooit op bewust worden van hun situatie, dan moeten zij het op een gegeven moment beter willen, maar tegelijkertijd kan het niet beter. De omstandigheden zijn er niet naar. Sterker nog, maakt dat het betaan uiteindelijk niet ondraaglijker. Is het er om te leven in een omstandigheid die erbarmelijk is, maar je weet niet beter; of is het erg om in een erbarmelijke omstandigheid te leven, waarvan je weet dat het slecht is én ook niet te veranderen is.

Overigens valt het op, dat wij westerlingen het daar allemaal zo erg vinden; vinden ze het daar net zo? Zouden zij op dezelfde individualistisch-materialistische voet willen leven zoals wij westerlingen? Hebben wij het eigenlijk wel goed? Meten wij onze weelde niet teveel aan het bezit?
Member
Posts: 7,405
Joined: Feb 25 2005
Gold: 224.00
Jan 15 2008 04:27am
Quote (WemyNM @ Tue, 15 Jan 2008, 11:29)
Overigens valt het op, dat wij westerlingen het daar allemaal zo erg vinden; vinden ze het daar net zo? Zouden zij op dezelfde individualistisch-materialistische voet willen leven zoals wij westerlingen? Hebben wij het eigenlijk wel goed? Meten wij onze weelde niet teveel aan het bezit?


Het kapitalisme heeft al vaker laten zien verslavend te werken.
Go Back To Nederlands Topic List
Prev134567Next
Add Reply New Topic New Poll