Quote (stefan_FFH @ Sat, 22 Dec 2007, 19:13)
dit is dus helemaal niet waar
-de brabantse taal sterft uit omdat steeds minder mensen echt plat praten
-in Brabant is het gewoon gezellig omdat wij anders omgaan met elkaar en de sfeer is gemoedelijker
meer sociale controle
-wij hebben een feest waar iedereen aan mee doet en wat een hele happening is in elk dorp of stad
-maar eigenlijk komen er wel steeds meer mensen van uit boven de rivier naar carnaval als je dat nog niet wist
- Gelukkig maar.
- Bullshit, de gezelligheid is vaak oppervlakkig. Brabanders zijn onderling extreem xenofobisch.
- Ok, dus?
- Ok, dus?
Quote (JurK. @ Sat, 22 Dec 2007, 19:18)
@wuben.. ook buiten het carnavals'seizoen' gaan wij los op caranavalsmuziek.. bijvoorbeeld:
oud en nieuw
sensation
koninginnedag
allerlei events waarop wij het leuk vinden om toch een stukje carnaval te vieren.
jij geeft er niet om, dat is duidelijk, maar om andere mensen te beoordelen op het feit dat ze het wel leuk vinden gaat wel erg ver..
typeert je wel overigens
Wij? Spreek jij ineens voor alle Brabanders?
Trouwens, wat hebben Sensation en Koninginnedag met Brabant te maken? Voor zover ik weet is Sensation in de Arena en als je érgens Koninginnedag viert is het Amsterdam (en de nacht ervoor in Den Haag).
Ik ben nog nooit op sensation geweest, maar het lijkt me sterk dat ze daar carnavalsmuziek draaien. Ook op Koniginnedag heb ik het nog nooit gehoord.