Quote (xepolite @ Sun, 5 Feb 2006, 21:36)
Quote (˘?NNI)
Dat heeft niks met veiligheid te maken.
Gevolg van angst is gehoorzaamheid.
Denk je dat als er geen "angst" of "gehoorzaamheid" zou zijn, de gevangenen daar een kans zouden hebben om te ontsnappen? Nee, uiteraard niet, omdat het zo goed beveiligd is. En ik heb het over die veiligheid. "Angst" en "gehoorzaamheid" staan daar volledig los van.
Quote (xepolite)
Quote (˘?NNI)
Quote (xepolite)
Quote (˘?NNI)
Wat een bullshit reactie. Waarom zou dat "onmogelijk te realiseren" zijn?
Kenjij een wet met dergelijke waarde waar niet voortdurend verandering in wordt gebracht? Met andere woorden; mogelijk geven tot vervroegde vrijlating/versoepeling?
Zeg dat eens wat duidelijker.
Ik ben duidelijk genoeg.
Ik zal antwoorden naar mijn interpretatie.
Ik zou er geen nut in zien een herziende wet te veranderen als deze beter werkt.
Quote (xepolite)
Quote (˘?NNI)
En omdat die mensen "hun rechten hebben verspeeld" betekent dat automatisch dat een staat dat ook mag en hen dan van kant maken?
Een staat verspeelt zijn rechten niet met het executeren van een misdadiger. Het mag me toch duidelijk wezen dat Staat en Misdadiger niet zo direct te vergelijken zijn.
Nee ze zijn inderdaad niet te vergelijken. De staat is enkel het modelvoorbeeld voor de burgers. Voor de rest zijn ze inderdaad niet te vergelijken. *zucht*
Quote (xepolite)
Quote (˘?NNI)
Bovendien was jij diegene die al gefrustreerd was omdat ik "zucht" zei, remember?. Kan je vanaf nu op de eigenlijke inhoud reageren, dat is een goede manier om jezelf minder belachelijk te maken.
Mja, isoleren = uitvergroten he? En wellicht maak ik me belachelijk in jouw ogen, ik had niet anders van je verwacht.
Dat heeft niets te maken met het feit dat ik een sceptische houding heb. Jij valt mij persoonlijk aan door te zeggen dat ik "niet tegen directe uitspraken kan", wat helemaal niet het geval is, want ik zei enkel dat jouw uitspraak van fascistische aard is en dat is gewoon een vaststelling. Eigenlijk is het net omgekeerd, JIJ bent diegene die niet tegen "directe uitspraken" kan, want als ik jouw uitspraak fascistisch noem, krijg ik een persoonlijke aanval. Ik verwacht ook niet anders dan dat je dit niet snapt. *zucht*
Quote (xepolite)
Quote (˘?NNI)
Wie zegt dat ze "gestoorder" worden als ze breken. Jij springt echt van de ene conclusie in de andere.
En stel dat ze "gestoorder" worden, veel last het je er niet van als ze opgesloten zijn. Bovendien worden ze dan op psychisch vlak tenminste echt gestraft, dat tegenover de doodstraf, wat eerder een "verlossing" betekent (afgezien van de niet-wetenschappelijk te bewijzen stellingen).
Iemand die gebroken is word na verloop van tijd of krankzinnig of een muur-plantje. Geen van beide hebben enig besef van gevoel. Afgezien daarvan; Ik heb nog nooit, maar dan ook nooit een serie moordenaar of verkrachter gezien die tekens van berouw vertoont, wat toch het geval zou moeten zijn bij levenslange opsluiting.
Haha, dus krankzinnigheid is geen gevoel?
En nope, berouw wordt ook niet verwacht, ze moeten enkel gestraft worden, meer moet je niet verwachten.
Quote (xepolite)
Quote (˘?NNI)
Het vergassen van mensen zegt me wel iets als je zo'n 70 jaar teruggaat in de geschiedenis.
Dat is pas een idiote vergelijking.
Dat is pas een idiote reactie.
Ik weet niet of je het beseft, maar WOII heeft nog steeds een enorm grote impact op het maatschappelijk bewust zijn.
Vergassing van mensen wordt UITERAARD geassocieerd met het vergassen van joden, zigeuners etc, tijdens WOII. WOII wordt geassocieerd met fascisme. Zie je waar ik naartoe wil?Quote (xepolite)
Quote (˘?NNI)
2. Natuurlijk valt dat te bewijzen, ik ga me er niet over uitspreken, maar ik ben er zeker van dat psychologen dat wel kunnen. Het vertonen van een bepaald gedrag op een bepaalde situatie valt te voorspellen.
3. Ik zou een me beter voelen in een maatschappij die beschaafde straffen uitvoert.
2. Zullen we dan selectief straffen gaan uitvoeren? Bij de een is de doodstraf het beste en bij de ander levenslange gevangenisstraf?
3. En ik in een maatschappij die straffen uitvoert waarmee gegarandeerd wordt dat het drama zich niet herhaalt.
2. Nee, want de doodstraf is voor iedereen een verlossing, en een levenslange straf is in eender welke mate toch nog een straf.
3. Een maatschappij die leert dat "moorden" mag onder bepaalde voorwaarden heeft een slechte invloed op het volk. En in welke omstandigheid dan ook, moorden blijft onbeschaafd.
Quote (xepolite)
Quote (˘?NNI)
Dan ben ik teleurgesteld in je sherlock-talenten.
Misschien omdat het voorbeeld er niet is?
Het enige wat er niet is, zijn je sherlock-talenten. Zoek beter.
Quote (xepolite)
Quote (˘?NNI)
Ja, bovendien heb ik het voordeel van de betere argumentatie en een niet-discriminerende ingesteldheid.
Toch zou ik je willen bedanken voor die discussie, ook al lijkt of je mening door je weinig toegevende en weinig flexibele houding nog steeds dezelfde te zijn, en ook al bewijst de logica dat jouw standpunt fout is.
Hoera?
Nou nou, ook al ben ik het er niet mee eens, je vader en moeder zijn vast heel trots op je. Ik snap trouwens niet waarom je dat hierbij betrekt.
PS; ik denk dat een debat tussen ons
zowieso
sowieso? weinig zin heeft, puur vanwege het feit dat we geen van beide zullen toegeven.
Ik wou gewoon nog even reageren op het feit dat je geen reactie meer wilde posten in het "racisme" topic.
Ik geef enkel niet toe als ik zeker ben dat ik gelijk heb. Als mijn mening fout was, zou ik dat gewoon zeggen. En ik denk dat het wel zin heeft, want uiteindelijk bleek mijn logische redeneren je mening in verband met racisme te ontkrachten.
This post was edited by ˘?NNI on Feb 5 2006 03:34pm