d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Nederlands > Stakingen. > Zucht.
Prev13456714Next
Closed New Topic New Poll
Member
Gold: 11.33
Nov 24 2007 09:34am
Quote (�?NNI @ Sat, 24 Nov 2007, 15:28)
Als je je eerste post duidelijker had gemaakt, had ik wellicht niet verkeerd begrepen. Vandaar de vraag: wat is je standpunt? En dan doelde ik uiteraard niet op 'leeeeeeeeeeees dan toch eens'.

Mijn eerste post hoeft niet verduidelijkt te worden. Je moet gewoon ook de andere replies lezen ;-) dan is de vraag 'wat is je standpunt' vast wel beantwoord. :-)
Member
Gold: 14.89
Nov 24 2007 09:41am
Quote (MilkAndCookies @ Sat, 24 Nov 2007, 16:02)
Hoezo dat? Krijg je bij elke les spelling? Wanneer is de laatste keer dat jij je echt verdiept hebt in de maatschappij?
En ja, ik vind dat ik zeker 6 uur in de week heb, wat verspilde uren zijn. In die uren worden er bepaalde dingen van je verwacht, waarin je vervolgens niet kan voldoen omdat er een leraar staat die niet eens weet waar hij het over heet. En dan gezeur krijgen dat Nederlandse jongeren steeds dommer worden.

Jij vindt die 6 uren verspilde uren, omdat jij niet aan de verwachtingen kan voldoen. Waarom steek je de schuld op een docent, als jij niet aan de verwachtingen kan voldoen? Zou je je er dan niet eens in moeten verdiepen?

Overigens, waarom staakt men, daar men zich ook autodidactisch kan leren. Daar heb je de leraren pas echt mee.
Member
Nov 24 2007 09:45am
Quote (WemyNM @ Sat, 24 Nov 2007, 15:41)
Jij vindt die 6 uren verspilde uren, omdat jij niet aan de verwachtingen kan voldoen. Waarom steek je de schuld op een docent, als jij niet aan de verwachtingen kan voldoen? Zou je je er dan niet eens in moeten verdiepen?

Overigens, waarom staakt men, daar men zich ook autodidactisch kan leren. Daar heb je de leraren pas echt mee.

Omdat de docent niet bekwaam is en het dus niet dusdanig uit kan leggen zodat wij in onze verwachtingen kunnen voldoen.

Is dat nu zo vergezocht?

ed; en de leerlingen zitten niet er op te wachten dat ze de leraar aftroeven, het gaat er bij de meesten gewoon om dat ze misschien 80 minder uur per jaar maken. Dat ergert mij, meesten weten niet eens waarom ze in eerste instantie gingen staken, daarnaast was de staking onterecht, en hadden ze er geen recht toe. De 'staking' werd op de meeste plekken een rel, en wij werden gerepresenteerd door idioten die 9e niet eens goed op hun spandoeken konden schrijven.

This post was edited by MilkAndCookies on Nov 24 2007 09:49am
Member
Nov 24 2007 09:58am
Quote (MilkAndCookies @ Sat, 24 Nov 2007, 16:45)
Omdat de docent niet bekwaam is en het dus niet dusdanig uit kan leggen zodat wij in onze verwachtingen kunnen voldoen.

Is dat nu zo vergezocht?

ed; en de leerlingen zitten niet er op te wachten dat ze de leraar aftroeven, het gaat er bij de meesten gewoon om dat ze misschien 80 minder uur per jaar maken. Dat ergert mij, meesten weten niet eens waarom ze in eerste instantie gingen staken, daarnaast was de staking onterecht, en hadden ze er geen recht toe. De 'staking' werd op de meeste plekken een rel, en wij werden gerepresenteerd door idioten die 9e niet eens goed op hun spandoeken konden schrijven.

Zijn die verwachtingen nou van jezelf of wordt er iets van je verwacht door een ander?

Zoals je jouw situatie beschrijft, zou ik eens gaan denken om naar een andere school te gaan. Ik herken niks van mijn schooltijd uit jouw relaas.

This post was edited by WemyNM on Nov 24 2007 09:59am
Member
Gold: 0.00
Nov 24 2007 10:10am
Quote (MilkAndCookies @ Sat, 24 Nov 2007, 16:34)
Mijn eerste post hoeft niet verduidelijkt te worden. Je moet gewoon ook de andere replies lezen ;-) dan is de vraag 'wat is je standpunt' vast wel beantwoord. :-)

Heb ik gedaan, het is nog steeds niet duidelijk.
Member
Nov 24 2007 10:28am
Quote (�?NNI @ Sat, 24 Nov 2007, 16:10)
Heb ik gedaan, het is nog steeds niet duidelijk.

Wat ik er van vind?

De stakingen opzich zijn belachelijk. De manier waarop er gestaakt werd, en de aanleiding (waarvoor de meeste leerlingen pleitten) vond ik ook nogal belachelijk. 'Minder uren, omdat, ja, minder uren. Altijd goed toch?' LAKS heeft dit georganiseerd, met een heuse bedoeling, maar daar let niemand op. Ze hebben het idee erachter verkwanselt door zich te gedragen als de eerste de beste debiel. Niet nadenkend, gewoon staken. Het waren nog niet eens stakingen, het waren rellen.

Quote (Wemy)
Zijn die verwachtingen nou van jezelf of wordt er iets van je verwacht door een ander?

Zoals je jouw situatie beschrijft, zou ik eens gaan denken om naar een andere school te gaan. Ik herken niks van mijn schooltijd uit jouw relaas.

Van ons wordt verwacht dat we goed ons best doen in die 'leerlinglessen'. Maar als daar geen vakbekwame leraar staan, wat wil je dan nog bereiken? En zo is de situatie op elke school. Van de overheid moeten alle 1040 uren worden opgevult, desnoods met nutteloze troep.
Member
Gold: 541.90
Warn: 100%
Nov 24 2007 10:31am
ik vind de extra uren ook belachelijk. bij ons worden ze waarschijnlijk ook gevuld met zinloze huiswerkuren als je je huiswerk al af hebt etc etc of tvkijk uren. dat soort onzin

de reacties op internet vallen me ook vreselijk tegen. niet alleen hier maar ook op bijvoorbeeld geenstijl is het algeem beeld '' stuur die kindertjes nou maar naar school stakende vmbo tuig van mij mogen ze tot 8 uur savonds leren.''
persoonlijk ben ik dinsdag al om 4 uur uit = met bus pas om half 6 thuis. en als we dan dus 9de en 10de uren per dag krijgen ben ik pas rond half 7 of 8 thuis.

om het meschien een beetje in jullie situatie te stoppen... (bij mensen met werk dan ipv school)
stel je werkgever geeft je ipv 32 uur per week even 3 zinloze uren per week erbij krijgt tijdens je vrije tijd waar je niet voor betaald word.
Member
Gold: 1.00
Warn: 100%
Nov 24 2007 10:44am
Ik snap zowiezo al dat gedoe rond onderwijs nooit. Er was/is ook zo'n heisa over de 2e fase, ik heb er nooit wat negatiefs van gemerkt en ik beschouw mezelf niet als een of ander boven gemiddelde.

Hetzelfde denk ik over die extra uren, op papier lijkt het verschrikkelijk, maar uiteindelijk zul je er of niets van merken of het onderwijs verbeterd (!). Want let wel, er wordt veel lesstof geschrapt of afgeraffeld omdat er zo weinig uren beschikbaar zijn.

Eduard; ik ben van 6:00 tot soms 20:00 (meestal 18:00) in de weer. Mij hoor je ook niet klagen.
Member
Nov 24 2007 10:49am
Quote (Xepo @ Sat, 24 Nov 2007, 16:44)
Ik snap zowiezo al dat gedoe rond onderwijs nooit. Er was/is ook zo'n heisa over de 2e fase, ik heb er nooit wat negatiefs van gemerkt en ik beschouw mezelf niet als een of ander boven gemiddelde.

Hetzelfde denk ik over die extra uren, op papier lijkt het verschrikkelijk, maar uiteindelijk zul je er of niets van merken of het onderwijs verbeterd (!). Want let wel, er wordt veel lesstof geschrapt of afgeraffeld omdat er zo weinig uren beschikbaar zijn.

Eduard; ik ben van 6:00 tot soms 20:00 (meestal 18:00) in de weer. Mij hoor je ook niet klagen.

De schooluren zijn begin dit schooljaar veranderd.
Member
Nov 24 2007 10:50am
Quote (MilkAndCookies @ Sat, 24 Nov 2007, 17:28)
Van ons wordt verwacht dat we goed ons best doen in die 'leerlinglessen'. Maar als daar geen vakbekwame leraar staan, wat wil je dan nog bereiken? En zo is de situatie op elke school. Van de overheid moeten alle 1040 uren worden opgevult, desnoods met nutteloze troep.

Heh, generaliseren staat op je voorhoofd geschreven.

Waar heb je gelezen / gehoord dat die extra uren 'desnoods met nutteloze troep' moeten worden opgevuld (met een -d ja)?
Door wie wordt van jullie verwacht dat jullie je best doen? Volgens mij interesseert een docent het niet of jij je best doet. Als je je maar gedraagt tijdens een les, boeiend of je goede of slechte resultaten behaalt. Heb je alleen jezelf mee.

This post was edited by WemyNM on Nov 24 2007 10:50am
Go Back To Nederlands Topic List
Prev13456714Next
Closed New Topic New Poll