Quote (NL-JOERI @ Tue, Nov 13 2007, 12:26am)
Ik heb nog op internet poker:
~30 Partypoker
~5 Pokerstars
(Kan best dat ik nog veel meer heb lol)
Ik heb een tijd gehad dat ik best veel speelde op internet maar dat is al wel even geleden,
Kwil graag weer beginnen maar kheb nooit echt heel goed kunnen pokeren (althans ik kende
alles wel maar ik wist nooit wat het beste was in welke situatie).
Wat zou jij de beste manier willen noemen om te leren hoe het wel moet?
(misschien iets van een internetsite ofzo?

)
Thanx
ik heb geen betere tip dan:
"blaf hard"

wees selectief, maar extreem aggresief.
gin schrik ebbe om met een degelijk paar kaarte, nog voor de flop wa te raisen.
moe je ni te veel doen met mid hands (A 7 gepaard, of A J niet gepaard)
Maar als ge bvb A K gepaard, J J of 9 9 hebt, gin schrik hebben om voor de flop flink wa te blaffen.
Dan zulle de mensen die mid of slechte kaarten hebben wegvallen, de pussybluffers ook, dan blijven enkel hardcore bluffers en mensen met een gelijkaardig degelijk hand over.
Dan heb jij alles gedaan in je mars om het maximum uit de hand te halen.
En als de flop degelijk is, bvb een derde kaart voor je paar - three of a kind - of een flush/straight draw, of zelfs een directe flush/straight met flop, lol of een four of a kind.
Wel, blaf dan nog harder

Wel, als je voor de flop goed hebt geblaft, en blijkt dat de flop in jouw nadeel is (kunde geen voor of nadeel noemen sind je de tegenstander zen kaarten toch ni ziet),
ma you know what i mean - geen derde kaart voor je paar of maar één out straight draw of twee outs flushdraw - dan heb je een keuze, je laat je weakness niet zien, en zet wa in. Of je gaat voor de bluf - hopend dat je die ene out vangt in de turn. Vang je die, blaf je nog harder, vang je die niet, gewoon doen hetgeen je voor de turn deed. Je weakness niet laten zien. Meh, ik zit hier voorbeelden te geven spellen.
anyways,
Gin grapkes ofzo he, maar der is voor de flop veeeeel geld te rapen

Dus,
Als je een degelijke hand hebt, moet je da ook duidelijk maken voor de flop. Je tegenstander ZAL denken, ofwel is die aant bluffen, ofwel heeft die een degelijke hand.
Pussybluffers zullen wegvallen, mensen met een degelijke hand of hardcore bluffers zullen overblijven. Zelfs hardcore bluffers kun je wegjagen na de flop, tenminste als de flop ietsje naar je richting is.
Zoals een straight of flush draw in de flop. Flush draw is simpel, maar ga enkel voor straight draws als je meerdere outs hebt, zoals KQJ10, A en 9 geeft je straight.
Drop straightdraws met enkel out, zoals A K J 10. enkel Q geeft je straight. Ni echt waard dus.
Heb je een hoge pair, bvb QQ, en de flop is eender wa onder de 10, blaf heel hard

Wat kan je tegenstander hebben? Flop je 2 x 7, heb je twee paar, en de kans is superextreem klein dat je tegenstander 2 7's heeft, en minder klein dat je tegenstander er 1 heeft. Wat hem een three of a kind geeft, en jouw 2 pairs. Wel zo'n flops zijn risicovol, maar diegene die hardste blaft, zal ze wss nemen. MAAR, denk er wel aan, als de kans er is dat je tegenstander bvb met die 1x7 een three of a kind maakt, is de kans evengroot da hij gewoon aan het bluffen is, sinds een hand met een 7 erin - terwijl je voor de flop flink wa hebt geraised - ni een goei hand is om degelijk in te zetten.
Dus,
ik zal het zo zeggen,
als je een room binnekomt,
heb ik een gouden tip, stap in met meer geld dan de anderen. Check effe wie de meeste geld heeft, en stap in met meer geld dan hem.
Das opzichzelf een psychologisch voordeel.
Eerste paar handen, observeer goed. Zie wie wat doet, hoeveel inzet, hoeveel raised, en kijk zeker en vast - als je de kans krijgt - wat kaarten die persoon had wanneer hij/zij aan het raisen was en reraisen enz. Gewoon onthouden.
Kijk wie snel opgaf na die lichtjes had geraised en de tegenstander veel meer reraisde, en die eerste persoon terug folde.
Kijk wie heeeeeeeeel veel handen meespeelt,
voor de flop meestal called enzo. Da is waarschijnlijk iemand die heel graag de flop ziet, al heeft die waardeloze kaarten, een flop-bluffer. Die soort mensen zijn gemakkelijk uit te schakelen als je een mid/degelijk hand hebt, gewoon voor de flop flink raisen.
Gewoon de eerste paar rondes observeren. Speel regelmatig mee. Een halve euro of een euro callen om de flop te zien, al heb je geen degelijke hand, is geen slecht idee. Onthoud dat de essentie van poker, geluk is. 0.5/1 euro inzetten voor 3 kaarten te zien, not bad at all.

Dus,
uiteindelijk komde bij men gouden tip terecht,
wees selectief, maar oh-my-fucking-god-zilla aggresief.
Veel geld te rapen voor de flop en na de flop.
edit :
oooh, voor ik het vergeet,
speel lage inzet tornooien. (bvb tornooien met 1-6 euro buy-in)
das DE beste manier om je psychologisch te verbeteren i.v.m. bluffs en pre-flop/after-flop play.
This post was edited by MorphX on Nov 12 2007 06:50pm