d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Nederlands >
Poll > Racisme.
Prev134567Next
Add Reply New Topic New Poll
  Guests cannot view or vote in polls. Please register or login.
Member
Gold: 0.48
Jan 17 2006 04:49am
¢?NNI wint met de langste ladder train! (hoeveel tijd heb je erin gestoken, als ik vragen mag? )
Member
Gold: 0.00
Jan 17 2006 09:32am
Quote (Never_forgotten @ Jan 17 2006, 09:11 AM)
" et laat me koud" .. nooit geen probz met migranten(jongeren) gehad .. integendeel

ik wel ben al overvallen geweest, en lastig gevallen op feestjes

" Dit vind ik nogal belachelijk. Hoe ga je bepalen hoe iemand een crimineel wordt of wie niet?

ik dacht voor zover dit mogelijk is aan de hand van een strafblad, maar ik besef eig wel dat het niet helemaal haalbaar is
als bewezen is dat die persoon eerder misdaden begaan heeft, de asielprocedure stopzetten
dat is wat ik bedoelde

This post was edited by DeMeVeR on Jan 17 2006 09:36am
Member
Jan 17 2006 12:54pm
Quote (Doggy-Style @ Jan 17 2006, 10:49 AM)
¢?NNI wint met de langste ladder train!

Ik maakte geen quote train (als je dat bedoelt).

(hoeveel tijd heb je erin gestoken, als ik vragen mag? )

Kwartiertje, zoiets. Hoezo?

DeMeVeR:
Dit vind ik nogal belachelijk. Hoe ga je bepalen hoe iemand een crimineel wordt of wie niet?

ik dacht voor zover dit mogelijk is aan de hand van een strafblad, maar ik besef eig wel dat het niet helemaal haalbaar is
als bewezen is dat die persoon eerder misdaden begaan heeft, de asielprocedure stopzetten
dat is wat ik bedoelde

Theoretisch gezien, vind ik dat er geen uitzonderingen moeten gemaakt worden voor ex-gedetineerden, zolang ze hun straf hebben uitgezeten. Als ze voor de gestelde criminele daad zijn gestraft, vind ik het niet nodig dat ze nog is een keer op maatschappelijk en sociaal vlak moeten afgestraft worden.
Member
Gold: 0.48
Jan 17 2006 03:39pm
Ik maakte geen quote train (als je dat bedoelt).

jup sorry, nee ze zijn lekker kort :/

Kwartiertje, zoiets. Hoezo?

Ziet eruit als een paar uur met al jou toespraken.. en als je de waarheid spreekt, petje af tongue.gif
Member
Jan 22 2006 08:02am

Zin om een reactie te posten, om onze uiterst interessante discussie verder te zetten?
Banned
Gold: 0.01
Warn: 20%
Jan 22 2006 08:21am
Quote (¢?NNI @ Sun, Jan 22 2006, 03:02pm)

Zin om een reactie te posten, om onze uiterst interessante discussie verder te zetten?

Ha, ja ik zal er meteen even mee bezig. Sorry, ik heb de afgelopen week erg weinig tijd gehad om een reactie te geven; beter geen reactie dan een overhaaste.
Banned
Gold: 0.01
Warn: 20%
Jan 22 2006 08:59am

Al fout van zin 1. wat is "integreren"? ik vind het een veelgebruikte maar weinig nuttige term, die niet juist definiėrbaar is. Want wanneer is dan iemand "geļntegreerd", en wanneer niet? waar stel je de grenzen? dat gaat gewoon niet.

En ik vind "het land uit te schoppen" een beetje cru gezegd. waar ga je die mensen dan naartoe sturen? hun land van afkomst? Het land waarvan ze gevlucht zijn vanwege (meestal) de menseonwaardige leefomstandigheden? Dan lijkt dat me wel de minst rationele maatregel die je kan treffen.

Naar mijn mening faalt iemand te integreren wanneer hij bijvoorbeeld in het openbaar stug zijn eigen moedertaal blijft praten en zijn gewoontes blijft handhaven; bijvoorbeeld het dragen van een burkha in openbare gelegenheden, de Nederlandse bevolking stelt het afdekken van gezicht niet op prijs, kom je hier wonen? pas je dan aan.

Het land uitschoppen is natuurlijk cru gezegd. Het land uitzetten enkel vanwege gebrek aan integratie komt nauwelijks voor. Allochtonen die in combinatie met crimineel gedrag of overdreven in de WW zitten mogen van mij echt waar het land uit worden gezet; ongeacht herkomst, Amerikanen die zo doen mogen ook vertrekken. Misschien had ik dit in mijn eerste reactie erbij moeten vermelden, excuses.

Misschien is het volgende punt dan ook geen discussiepunt meer. Terugsturen naar mensonwaardige leefomstandigheden? Ja, misschien wel, maar ze hadden alles zelf in de hand en hebben het verpest.

Ik vind het ironisch om te zien hoe je van hen verwacht dat ze "integreren" (whatever je daarmee ook bedoelt), terwijl je er zelf niet eens in slaagt "marokkanen" juist te spellen.

1. die mensen "zeiken" niet om een moskee. Moskee maakt deel uit van een GODSDIENST, en dat noemen ze dus GODSDIENSTVRIJHEID. Islam is een godsdienst zoals het Christendom, Jodendom etc. Waarom stoort het jou?
2. GODSDIENST staat in verband met CULTUUR. CULTUUR wordt NIET bepaald door een NATIE. Er bestaan verschillende culturen, die zich automatisch mengen (en gelukkig ook vind ik, want dat zorgt voor variatie in de maatschappij). Vele rechtsdenkende personen lijken het moeilijk te hebben met het dragen van een hoofddoek van moslimmeisjes. Dan stel ik mezelf de vraag: Waarom? Wat gaat het hen nu aan of ze dat al dan niet doen? En ik zeg hen telkens ook in hun achterhoofd te houden dat nog maar 60 jaar geleden katholieke vrouwen, zelf nog een hoofddeksel droegen, en dat mannen en vrouwen gescheiden moesten zitten in de kerk.
3. Een moskee is zoals een synagoge of een christelijke kerk. Heb je probleem met een synagoge? Of een christelijke kerk?

Sorry, ik draai ook wel eens dingen om. Ik wist tenminste wel dat er ergens een letter dubbel moest evil.gif

1; Zie mijn gesprek met Overkill, en zie wat ik bedoel met zeiken.
2; De katholieke vrouwen zijn waarschijnlijk niet voor niets gestopt met het dragen van een hoofddeksel, culturen veranderen.
3; Nee, ook niet met een moskee.

Ik vind de doodstraf tevergaand. Ook hebben ze verkracht, ook al hebben ze gemoord, hen vermoorden maakt het niet goed: "wrong + wrong" = not "right". Ik vind het verder ook te gemakkelijk voor die personen zelf. Als ik mocht kiezen, zou ik liever dood dan een 20 jaar lange gevangenisstraf. Personen die door traumatische of psychische aandoeningen dit soort daden gepleegd hebben, zouden moeten worden ondergebracht in een gesloten psychische instelling en zouden moeten worden verplicht zichzelf vrij te stellen voor hersenonderzoek.

Ik denk dat we hier beter een apart topic over kunnen openen, anders gaan we dingen door elkaar halen en word het onoverzichtelijk. smile.gif

Ik probeerde duidelijk te maken dat je geen vaste defenitie kan plakken om "normale mensen" en "abnormale mensen". Ik zeg enkel dat ze er altijd al geweest zijn, en altijd zullen zijn, en dus kan je dit niet een "abnormaal" fenomeen noemen.

Precies, het is geen abnormaal fenomeen. Maar dat wil niet zeggen dat die mensen normaal zijn.

"(hoe de fuck moet ik dat eigenlijk noemen?)"? ik weet wel hoe ik dit soort uitspraak kan noemen: ARROGANT.
Zoals ik al zei, brengen verschillende culturen voor variatie in de maatschappij. Het appreciėren van elkaars culturen is in vele gevallen een zeer essentieel voor een goede sfeer tussen de onderlinge culturen. Als je moslims zou DWINGEN zich te bekeren tot een voor jou wel aanvaardbare godsdienst, zou je dan niet denken dat dit nog voor meer spanningen zorgt? NATUURLIJK. Sorry, maar hoe kan je nu zo dom redeneren?

Het mengen van culturen is inderdaad geen probleem, zolang het geen problemen levert voor "de ontvangende cultuur". Waar zeg ik iets over moslims te dwingen tot iets? of ze te bekeren? Geen dingen gaan verzinnen.

Ik denk dat jij maar half kan inbeelden hoe gevangenissen tegenwoordig zijn. GEEN VRIJHEID = een van de ergste dingen wat een mens kan overkomen.

Kan jij je inbeelden hoe gevangenissen zijn wanneer iemand in de gevangenis het beter VEEL heeft dan een dakloze? Geen idee hoe het is in Belgische gevangenissen, ik bekijk het vanuit de Nederlandse.

Erg leuk dat JIJ dat nu net moet zeggen, want dat maakt het me makkelijk een voorbeeldje te maken.

1. De overtreding van maatschappelijke wetten maakt je een crimineel. Volgens jou ben je dan een "abnormaal" persoon.
2. Jij hebt al 5 maal de regels van een internet forum overtreden. Ben jij nu ook "abnormaal"?
En kom aub niet af met "omg maar dat is niet hetzelfde"shit, want dat is perfect hetzelfde. Het niet volgen van simpele regels getuigt van het tekort komen op disciplinair vlak, net zoals de overtreding van maatschappelijk vastgelegde regels.

Kun je even duidelijk maken wat je nou bedoeld? Zijn criminelen als persoon normaal? of als fenomeen?
En natuurlijk is dit een idiote vergelijking. Moord of mishandeling is niet te vergelijken met iemand een "Fucktard" noemen, zoals in mijn geval.

Dan tenslotte nog iets dat jij moet weten. De westerse wereld heeft gedurende EEUWEN zijn kolonies UITGEBUIT en VERWAARLOOSD. Ik vind dat weinig mensen daar tegenwoordig nog aan denken. Zo liet de Belgische koning Leopold II in zijn kolonie Kongo rechterhanden van Kongolezen afhakken, als bewijs van het niet verspillen van een kogel, en dat is nog maar een voorbeeld van de afschuwelijke dingen die de westerse wereld de ex-kolonies heeft aangedaan.

Dat weet ik, ik heb geen geschiedenis lessen nodig. Wat heeft dit in godsnaam met het onderwerp te maken?
Member
Gold: 4,578.00
Jan 22 2006 12:07pm
ik ben geen racist en vind dit echt zeer nutteloos
racisme is een der primitieve manieren van communicatie en manier van denken bij mensen waar IQ zeer laag ligt
zelf heb ik het ook niet altijd voor allochtonen, maar racisme tegen een ras is echt zielig, geen zin om daar veel over te zeggen
racisme ligt trouwes altijd in de lage klassen van de maatschappij.. ooit al mensen met enig intelligentiebesef racisme zien hebben voor rassen?
ik anders niet, niet veel allesinds
Member
Gold: 116.00
Jan 22 2006 12:32pm
Quote (gamebrain @ Sun, Jan 22 2006, 08:07pm)
racisme is een der primitieve manieren van communicatie en manier van denken bij mensen waar IQ zeer laag ligt
zelf
heb ik het ook niet altijd voor allochtonen, maar racisme tegen een ras
is echt zielig, geen zin om daar veel over te zeggen
racisme ligt
trouwes altijd in de lage klassen van de maatschappij.. ooit al mensen
met enig intelligentiebesef racisme zien hebben voor rassen?

Hitler? De grootste racist (en idioot) ooit maar verder behoorlijk intelligent, kijk maar naar hoe hij van Duitsland in korte tijd een economisch sterk land heeft gemaakt ondanks het verdrag van versailles.
Member
Gold: 38.35
Warn: 10%
Jan 22 2006 12:37pm
Quote (sK_Kabouter @ Sun, Jan 22 2006, 06:32pm)
Quote (gamebrain @ Sun, Jan 22 2006, 08:07pm)
zelf
heb ik het ook niet altijd voor allochtonen, maar racisme tegen een ras
is echt zielig, geen zin om daar veel over te zeggen
racisme ligt
trouwes altijd in de lage klassen van de maatschappij.. ooit al mensen
met enig intelligentiebesef racisme zien hebben voor rassen?

Hitler?
De grootste racist (en idioot) ooit maar verder behoorlijk intelligent,
kijk maar naar hoe hij van Duitsland in korte tijd een economisch sterk
land heeft gemaakt ondanks het verdrag van versailles.

Owned.

En ik bedoel, als je kijkt naar Pim Fortiujn? Hij was toch 'n racist ofniet? Kijk maar hoe het met hem is afgelopen :\
Ik weer zeker dat er racisten zijn onder de bekende mensen in de wereld maar die laten het gewoon niet zien. Denk ik unsure.gif
Go Back To Nederlands Topic List
Prev134567Next
Add Reply New Topic New Poll